بهترین تورهای گردشگری و تفریحی استانبول

بهترین تورهای گردشگری و تفریحی استانبول

ضعیفمعمولیمتوسطخوبعالی 5٫00 از 5 ( 1 رای )
Loading...

در رابطه با بهترین جاذبه ها و تورهای تفریحی و گردشگری استانبول

استانبول، شهری که بر بستری از تاریخ و فرهنگ بنا شده، قلب تپنده ترکیه و یکی از پربازدیدترین مقاصد گردشگری جهان است. این کلان شهر که در تقاطع دو قاره اروپا و آسیا قرار گرفته، گویی پلی بین دنیای قدیم و جدید است و با جاذبه های بی نظیر و منحصر به فرد خود، هر ساله تور استانبول مسافران زیادی را به سوی خود جذب می کند.

از گنبدهای باشکوه مساجد عثمانی و کاخ های مجلل پادشاهان گرفته تا خیابان های پر جنب و جوش بازار بزرگ و طعم فراموش نشدنی غذاهای ترکی، استانبول تجربیاتی را برای شما رقم می زند که در هیچ جای دیگر دنیا پیدا نخواهید کرد. با 20gasht.com همراه باشید.

جاذبه های استانبول

چرا استانبول؟

دلایل متعددی برای انتخاب تور استانبول به عنوان مقصد سفر وجود دارد. در اینجا به برخی از بارزترین آنها اشاره می کنیم:

  • جاذبه های گردشگری متنوع: تور استانبول جاذبه های گردشگری برای هر سلیقه ای دارد. از مساجد و کاخ های تاریخی گرفته تا موزه ها، بازارها، حمام های ترکی، رستوران ها و کافه های متعدد، در این شهر هرگز حوصله تان سر نمی رود.
  • مردم مهمان نواز: مردم ترکیه به مهمان نوازی و خونگرمی معروف هستند. در استانبول با آغوش باز از شما استقبال می شود و می توانید طعم واقعی فرهنگ و سنت های اصیل ترکی را تجربه کنید.
  • هزینه های مناسب: در مقایسه با سایر شهرهای اروپایی، استانبول شهر نسبتاً ارزان قیمتی است. با کمی برنامه ریزی می توانید با هزینه ای مناسب از سفر خود به این شهر لذت ببرید.

جاذبه های گردشگری تور استانبول :

مساجد:

مسجد ایاصوفیه: این بنای تاریخی که در ابتدا کلیسا بود، سپس مسجد شد و در حال حاضر موزه است، یکی از بارزترین مکان های نمادین در استانبول است. گنبد عظیم و موزاییک های خیره کننده آن، این مسجد را به یکی از زیباترین بناهای جهان تبدیل کرده است.

مسجد سلطان احمد (مسجد آبی): این مسجد باشکوه با شش مناره و گنبدهای زیبا، نمونه ای خیره کننده از معماری عثمانی است. کاشی های آبی رنگ داخل مسجد، به آن لقب مسجد آبی را داده اند.

کاخ ها:

کاخ توپکاپی: این کاخ مجلل که زمانی محل اقامت سلاطین عثمانی بود، مجموعه ای از کاخ ها، حرم ها، باغ ها و موزه ها است. در این کاخ می توانید گنجینه های بی نظیری از جمله جواهرات، سلاح ها و لباس های پادشاهان عثمانی را مشاهده کنید.

کاخ دولماباغچه: این کاخ که در قرن نوزدهم ساخته شده است، آخرین محل اقامت سلاطین عثمانی بود. کاخ دولماباغچه به سبک باروک ساخته شده و با تزئینات مجلل و مبلمان نفیس، یادآور شکوه و جلال امپراطوری عثمانی است.

کاخ ییلدیز: این کاخ که در میان باغ های سرسبز و خنک قرار گرفته است، اقامتگاه تابستانی سلاطین عثمانی بود. کاخ ییلدیز به سبک اروپایی ساخته شده و با مبلمان عتیقه و اشیاء نفیس تزئین شده است.

موزه ها:

موزه باستان شناسی استانبول: این موزه که در کاخ توپکاپی واقع شده است، مجموعه ای از آثار باستانی از سراسر جهان را به نمایش می گذارد. در این موزه می توانید مجسمه ها، سفال ها، جواهرات و سکه های مربوط به دوران های مختلف تاریخی را مشاهده کنید.

موزه موزاییک های قصر بزرگ: این موزه که در زیر زمین کاخ سلطان احمد واقع شده است، مجموعه ای از موزاییک های خیره کننده مربوط به دوران بیزانس را به نمایش می گذارد. این موزاییک ها تصاویری از صحنه های تاریخی، اساطیری و مذهبی را به تصویر می کشند.

موزه هنرهای ترکی و اسلامی: این موزه مجموعه ای از آثار هنری و اشیاء مربوط به فرهنگ و هنر اسلامی را به نمایش می گذارد. در این موزه می توانید فرش ها، سرامیک ها، خطاطی ها و اشیاء فلزی نفیس را مشاهده کنید.

بازارها:

بازار بزرگ: این بازار سرپوشیده عظیم، یکی از بزرگترین و قدیمی ترین بازارهای جهان است. در این بازار می توانید هر چیزی را که تصور کنید پیدا کنید، از ادویه جات و ظروف گرفته تا فرش و لباس.

بازار ادویه: این بازار که به بازار مصری ها نیز معروف است، بهشت ​​عاشقان ادویه در تور استانبول است. در این بازار می توانید انواع ادویه جات، گیاهان دارویی و چای را با قیمت های مناسب پیدا کنید.

جاذبه های استانبول

مکان های دیگر:

مخزن باسیلیکا: این مخزن زیرزمینی عظیم، که زمانی آب آشامیدنی شهر را تامین می کرد، اکنون یک جاذبه گردشگری محبوب است. ستون های غرق شده در آب و نورپردازی خیره کننده، فضایی وهم انگیز و مرموز به این مکان داده است.

برج گالاتا: این برج قرون وسطایی، مناظر پانوراما از شهر را ارائه می دهد. از بالای برج می توانید تمام نقاط دیدنی استانبول از جمله مسجد ایاصوفیه، کاخ توپکاپی و تنگه بسفر را به وضوح مشاهده کنید.

تور کشتی در تنگه بسفر : تور استانبول  راهی عالی برای دیدن برخی از مشهورترین جاذبه های استانبول، از جمله کاخ دولماباغچه، کاخ ییلدیز و پل بسفر است. در طول تور می توانید از مناظر خیره کننده تنگه و قایق های کوچک و بزرگ که در حال رفت و آمد هستند لذت ببرید.

حمام ترکی: حمام های ترکی بخشی از فرهنگ سنتی ترکیه هستند و مکانی عالی برای استراحت و آرامش در تور استانبول هستند. در حمام های ترکی می توانید از ماساژ، سونا و جکوزی لذت ببرید و خستگی سفر را از تن خود دور کنید.

جاذبه های استانبول

 

نظرات در مورد بهترین تورهای گردشگری و تفریحی استانبول

با ثبت نظرات، مارا در بهبود خدمات یاری نمایید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *