بهترین موزه های روسیه

بهترین موزه های روسیه

ضعیفمعمولیمتوسطخوبعالی 5٫00 از 5 ( 1 رای )
Loading...

موزه های مسکو به‌قدری جذاب هستند که نمیشه از آن‌ها چشم‌پوشی کرد. بهتر است بدانید تمام موزه‌ها در سراسر دنیا دیدنی و پرطرفدار هستند و نسبت به موضوعاتی که در آن‌ها ارائه می‌شود می‌توانند پرطرفدار باشند بعضی از موزه‌ها روایتی واضح از تاریخ دارند و بعضی دیگر به آینده اشاره می‌کنند و برخی دیگر زمان حال را به تصویر می‌کشند. موزه‌های زیاد و متنوع روسیه هم از این قاعده جدا نبوده و با حضور در آن‌ها دنیایی دیگر را در مقابل خود مشاهده خواهید کرد.

مشاهده قیمت تورهای روسیه : تور روسیه

موزه های مسکو و گردشی در دل تاریخ
در حال حاضر بیشتر از ۵۰۰ موزه متنوع در مسکو و روسیه وجود دارد که هر کدام به موضوعات خاصی اختصاص داده شده‌اند. ما در ادامه این مطلب قصد داریم تا ۵ موزه از بهترین موزه‌های روسیه و مسکو را به شما معرفی کنیم.

موزه دولتی هنرهای زیبای پوشکین (The Pushkin State Museum)

موزه‌ هنرهای زیبای پوشکین از سال ۱۸۹۸ تا ۱۹۱۲ساخت ان طول کشید، بنای این موزه خود یک اثر ارزشمند و تاریخی است.  معماری اون نمادی از کشور روسیه و شهر مسکو است  آثاری مربوط به اروپا در این موزه نگهداری میشود، زمانی به موزه هنرهای غربی معروف بود ولی به مناسبت صدمین سالگرد درگذشت الکساندر پوشکین، شاعر و نویسنده معروف روسی نام این موزه به پوشکین تغییر پیدا کرد. در داخل این موزه دولتی در شهر مسکو بیش از ۶۷۰ اثر هنری به نمایش گذاشته شده‌است. این موزه که در نزدیکی کاخ کرملین ساخته شده سالن‌های متنوعی دارد که در هرکدام از آنها آثار مربوط به آن منطقه به نمایش داده شده است. در طبقه اول این موزه آثار مربوط به مصر باستان نگهداری می‌شود و در طبقه دوم آثار مربوط به رم باستان و یونان باستان قرار گرفته؟،از تابلوهای نقاشی ارزشمندی که در این موزه قرار گرفته می‌‌توان به آثار گوگن، ون گوگ، ماتیس، پیکاسو و مجموعه‌ای از بیزانس اشاره کرد. هزینه بازدید از موزه برای افراد بالای ۱۸ سال ۵۰۰ روبل روسیه ، برای افراد با سن ۱۱ تا ۱۷ سال ۱۵۰ روبل روسیه و برای استفاده از راهنمای صوتی این موزه  ۱۰۰ روبل روسیه را باید پرداخت نمایید.

Jewish Museum and Tolerance Center

موزه جنگ بزرگ وطن‌پرستانه (Great Patriotic War Museum)

جنگ جهانی یکی از مهم‌ترین اتفاقات تاریخ قرن گذشته،موزه جنگ بزرگ وطن‌پرستانه که معرف هست به تاریخچه جنگ، ادای احترام به درگذشتگان و قهرمانان جنگ جهانی و همچنین نمایش نامه‌ها، یونیفرم‌ها، سلاح‌ها و وسایل شخصی که از سربازان و فرماندهان ارتش در آن زمان به‌جامانده است اختصاص داده شده است. یکی از مهم‌ترین موزه‌های مسکو در تور روسیه به‌حساب می‌آید. این موزه جذاب و تاریخی که از اهمیت ویژه جهانی برخوردار است یکی از کامل‌ترین موزه‌های جنگ جهانی در روسیه است که در پارک پیروزی ساخته شده است. ازآنجایی‌که تقریباً همه نوع ماشین جنگی ازجمله تانک، زیردریایی و هواپیما نیز در این پارک قرار دارد، بازدید از آن برای تمام گردشگران به‌خصوص کودکان و نوجوانان جذابیت خاصی دارد. در محیط فضای بسته موزه جنگ بزرگ وطن‌پرستانه نیز بازدیدکنندگان از سالن‌های مختلفی دیدن می‌کنند که هرکدام به بخش متفاوتی از تاریخ جنگ اختصاص داده شده است. در سالنی نام تمام مدال‌آوران شوروی در جنگ جهانی بر روی ستون‌ها و دیوارهای مرمری حک شده است که یک ادای احترام بی‌نظیر به این اشخاص به حساب می اید. در سالنی دیگر مجسمه مادری که فرزند خود را در آغوش کشیده در زیر هزاران بلوره به شکل اشک قرار داده شده است که نمادی از تمام مادران سرزمین و فرزندان جان‌باخته در جنگ است.

Great Patriotic War Museum

موزه یادبود فضانوردی (Memorial Museum of Cosmonautics)

یکی دیگر از موزه‌ های مسکو  موزه فضانوردی است، روسیه یکی از نخستین حوزه فضانوردی و دانش مربوط به هوافضا می‌باشد، به همین دلیل در کشور روسیه برای دانشمندان هوافضا ارزش زیادی قائل‌ هستند و موزه‌ای را برای فضانوردی تاسیس کرده‌اند. در موزه یادبود فضانوردی اشیایی به نمایش گذاشته شده‌اند که به یافته فضانوردان مربوط می‌شود. در این موزه سعی شده تمامی وسایل و ابزاری که برای کشف دنیای ماورایی آسمان‌ها و فضا استفاده شده، در بازدید علاقه‌مندان قرار بگیرد.

این موزه هزینه بازدید کمتری نسبت به بقیه موضوع های روسیه دارید و همین موضوع باعث شده سالانه حدود ۳۰۰۰۰۰ نفر از نقاط مختلف جهان از این موزه بازدید کنند. پیشنهاد می‌کنیم اگر به علوم مربوط به فضا و اکتشافات فضایی علاقه‌دارید، حتما از این موزه جالب بازدید نمایید. این موزه یکی از مکان‌هایی می‌باشد که مردم کشور روسیه بسیار به آن علاقه دارند و این موزه را مایه افتخار خود می‌دانند.

Memorial Museum of Cosmonautics

موزه تاریخ روسیه (Russian History Museum)

میدان سرخ قطعاً یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های مسکو در تور روسیه است که توجه میلیون‌ها گردشگر سالانه به آن جلب می‌شود. البته قرار گرفتن این جاذبه گردشگری در مرکز مسکو نیز تأثیر زیادی در این درجه از محبوبیت در میان گردشگران اعمال کرده است. البته به‌صورت فنی این موزه خارج از میدان ساخته شده، اما به دلیل فاصله بسیار کمی که با میدان سرخ دارد اکثراً به‌عنوان بخشی از جاذبه‌های میدان سرخ یاد میکنن. موزه تاریخ روسیه یکی از بهترین موزه‌های مسکو است که هیچ گردشگری نباید فرصت بازدید از آن را از دست بدهد. این موزه  باعث میشود شما اطلاعات بسیار زیادی راجب تاریخ مسکو بدست  این موزه زیبا و تاریخی که شکل و شمایل گوتیک داشته و از معماری خارق‌العاده‌ای نیز بهره می‌برد یکی از پنج موزه برتر مسکو است که گردشگران می‌توانند در  تور روسیه از آن دیدن کرده و با تاریخ این کشور بیشتر آشنا شوند.

Russian History Museum

موزه یهودی و تالرنس سنتر (Jewish Museum and Tolerance Center)

موزه جوئیش و تالرنس سنتر به معنای موزه یهودی و مرکز شکیبایی است.

این مکان از جمله موزه های کشور روسیه است که جدیدا افتتاح شده است.

این موزه در سال ۲۰۱۲ میلادی تاسیس شد.

با بازدید از این موزه اطلاعات خوبی درباره تاریخ حضور یهودیان در روسیه و به خصوص مسکو به دست خواهید آورد.

هدف از تاسیس این موزه آشنایی بیشتر بازدیدکنندگان با جوامع یهودی و افکار و تاریخ آن ها بوده است.

Jewish Museum and Tolerance Center

نظرات در مورد بهترین موزه های روسیه

با ثبت نظرات، مارا در بهبود خدمات یاری نمایید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *