جاذبه های گردشگری که فقط در بالی می توانید ببینید

جاذبه های گردشگری که فقط در بالی می توانید ببینید

ضعیفمعمولیمتوسطخوبعالی 5٫00 از 5 ( 1 رای )
Loading...

بالی یکی از ۱۷ جزیره زیبایی است که در اندونزی واقع شده است. از آب و هوای دلچسب، سواحل دست نخورده و طبیعت رویایی آن که بگذریم به شهری پر از مکان‌های دیدنی و جاذبه‌های گردشگری می‌رسیم که باید قبل از مرگ آنها را ببینیم. طبیعت زیبا و بکر، معابد باستانی، مکان های تاریخی و گنجینه‌های فرهنگی زیاد تنها گوشه‌ای از دیدنی های بالی به حساب می‌آیند

بنای تانا لات – Tanah Lot Temple

برای بسیاری از مردم، Tanah Lot مظهر جزیره رمانتیک بالی است. Tanah Lot به معنای سرزمین در دریا است،این معبد در ۳۰۰ متری ساحل واقع شده است. اعتقاد بر این بود که تاریخ معبد تاناه لوت به قرن شانزدهم برمی گردد که توسط دنگ هیانگ نیراتا، یکی از شخصیت های مذهبی معتبر در بالی بازمی گردد.

 

بنای تانا لات – Tanah Lot Temple

 معبد بساکیه | Besakih Temple

یکی شهرهای مهم گردشگری اندوزی، شهر یا جزیره بالی می باشد. در این شهر جاذبه های بسیاری وجود دارد که می توان به ﻣﻌﺒﺪ ﭘﻮرا بساکی اشاره کرد که معبد مادر در شهر بالی می باشد و هر ساله افراد بسیاری از گوشه و کنار دنیا برای بازدید از این معبد و مراسم هایی مذهبی خاصی که در آن برگزار می شود می کشاند این معبد به عنوان جاذبه فرهنگی و گردشگری جهانی شناخته شده است.

این معبد بیش از هزار سال قدمت دارد که البته این معبد یکی از سه معبد اصلی در جزیره بالی می باشد. با ورود به محوطه این معبد با پلکانی زیبا مواجه خواهید شد که با بالارفتن از آن دروازه ورودی مدور آجری به نام پوناپناتاران وجود دارد.

این معبد به دلیل اینکه در بالای کوهپایه ساخته شده است دارای حدود 1000 متر ارتفاع می باشد. ﻣﻌﺒﺪ ﭘﻮرا بساکی در طول سال محل انجام دعا و مراسم مذهبی می باشد و مکانی مقدس برای آیین های بودایی و هندو می باشد.

معبد بساکیه

قلعه اُلوواتا – uluwatu

بالی مثل یک سرزمین جادویی است که زیبایی‌هایش تنها به دریا و ساحل ختم نمی‌شود. وجود قلعه‌هایی مانند الوواتا در آنجا این سرزمین را به بهشتی پر رمز و راز بدل کرده است. دژ الوواتا دید وسیعی به اقاینوس هند دارد و با داشتن مجسمه‌های عجیب، معماری باشکوه و کنده‌کاری‌های خلاقانه هر بازدید‌کننده‌ای را شگفت‌زده می‌‌کند. این قلعه شما را به یاد فیلم‌های هالیوودی می‌اندازد و حال و هوایتان را عوض می‌کند.

قلعه اُلوواتا – uluwatu

شالیزارهای پلکانی تگالالنگ – Tegallalang

با چشم‌‌اندازهای زیبا و منحصر‌به‌فرد شالیزار‌های پلکانی شهرت دارد و همراه با روستاهای پجنگ و کامپوهان، از مناظر پلکانی مشهور اوبود به‌شمار می‌رود. بسیاری از عکاسان و نقاشان طبیعت برای خلق آثار هنری خود به این منطقه می‌آیند. همچنین تعدادی دکه فروش آثار هنری و کافه در نزدیکی تگالالانگ قرار دارند این شالیزارها روی سراشیبی قرار گرفته‌اند و به سمت دره متنهی می‌شوند.

شالیزارهای پلکانی تگالالنگ

جنگل اوبود مانکی – Ubud Monkey

جنگل میمون اوبود بالی یکی از شگفت انگیزترین مکان هایی است که هر گردشگر دوست دارد آن را از نزدیک ببیند این پارک که در دل جنگل‌های بالی قرار گرفته است، در نزدیکی مرکز شهر اوبود قرار داردبیش از هزار مکاک دم‌دراز و ۱۸۶ گونه گیاهی و درختی در این ناحیه حضور دارند. علاوه بر میمون‌ها، در این جنگل می‌توان شاهد انواع مختلف گونه‌های پرندگان نیز بود. همچنین تعدادی مجسمه و یک معبد در منطقه قرار گرفته‌اند که همگی به اعصار گذشته تعلق دارند.

جنگل اوبود مانکی

نظرات در مورد جاذبه های گردشگری که فقط در بالی می توانید ببینید

با ثبت نظرات، مارا در بهبود خدمات یاری نمایید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *