ماه رمضان در دبی چه محدودیت هایی دارد؟

ماه رمضان در دبی چه محدودیت هایی دارد؟

ضعیفمعمولیمتوسطخوبعالی 5,00 از 5 ( 1 رای )
Loading...

دبی مهمترین شهر کشور امارات متحده عربی و پایتخت امارات است که اغلب مردم ساکن در این شهر بزرگ و مدرن مسلمان هستند و روزهای ماه مبارک رمضان را روزه دار هستند به همین خاطر سفر به دبی در این ماه جذابیت‌های خاص خودش را برای گردشگران خارجی دارد.

در مراکز خرید شهر دبی هم در طول ماه مبارک رمضان تا عید فطر فستیوال‌های خرید زیادی برگزار می‌شود تا مردم و گردشگران خارجی این شهر بتوانند از این فرصت برای تهیه اقلام مورد نیاز خود استفاده نمایند. شور و شوق مسلمانان شهر دبی در ماه رمضان بسیار جالب و دیدنی است، مراسم‌های افطاری و سحری هم در بخش‌های مخنلف این شهر برگزار می‌شود تا پیوند برادری مسلمانان در این ماه تقویت شود. آداب و رسوم خاص مردم کشور امارات و شهر دبی در این ماه بسیار جذاب است و محدودیت‌های خاصی هم در طول این ماه زیبا در بخش‌های مختلف شهر دبی اجرا می‌شوند.

افطاری در دبی

برای سفر به شهر دبی در کشور امارات در این ماه زیبا می‌توانید از سایت 20 گشت بلیط پرواز و هتل محل اقامت خود را با بهترین قیمت و در اسرع وقت رزرو نمایید. اگر قصد سفر به دبی در ماه رمضان را دارید، این پست گردشگری 20 گشت را تا انتها دنبال نمایید.

سفر به دبی در ماه رمضان می‌تواند در نوع خود تجربه‌ای جذاب و بی‌نظیر باشد، شما با سفر به دبی در طول ماه مبارک رمضان می‌توانید با فرهنگ و مراسم‌های سنتی مردم عرب از نزدیک آشنا شوید و از تخفیف‌های ویژه این ماه برای سفر هم استفاده نمایید. مردم کشور امارات در ماه مبارک رمضان از مسافران به گرمی استقبال می نمایند و در شهرهای مختلف این کشور اغلب رستوران‌ها و کافه‌ها در طول روز هم فضای مطلوبی برای پذیرایی از گردشگران دارند. محدودیتی برای استفاده مسافران از امکانات آبی و تفریحی هتل‌ها در طول ماه مبارک رمضان در دبی وجود ندارد و گردشگران این شهر بدون دغدغه و فقط با رعایت برخی قوانین به راحتی می‌توانند از سفر خود به دبی لذت ببرند.

به صورت کلی اگر بخواهیم به شما بگوییم، شرایط سفر به دبی در ماه رمضان بسیار جذاب است و محدودیتی برای گردشگران خارجی به لحاظ استفاده از مراکز تفریحی و اغذیه فروش‌ها وجود ندارد. اگر شما هم تمایل دارید در ماه مبارک رمضان به شهر دبی سفر کنید و با فرهنگ مردم مسلمان این کشور از نزدیک آشنا شوید، از همین الان می‌توانید بلیط پرواز و هتل محل خود را با تماس با آژانس مسافرتی بیست گشت رزرو نمایید و سپس با خیال راحت برای سفری مهیج و جذاب با عزیزان خود برنامه ریزی کنید.

برای مشاوره و رزرو تور دبی با 20gasht.com در ارتباط باشید.

تماس با ما : 02188921447

نکات مهم سفر به دبی در ماه رمضان

لازم به ذکر است؛ اگر قصد سفر به دبی در ماه رمضان را دارید، باید از محدودیت‌هایی که در برخی مراکز خرید و رستوران‌های شهر دبی اعمال می‌شود هم پیش از سفر اطلاع یابید تا مشکلی در برنامه سفر شما ایجاد نشود. این فرصت ویژه‌ای برای بازدید از شهر لوکس و مدرن دبی در کشور امارات متحده عربی می باشد، در طول این ماه ساعت کاری برخی از ادارات و مراکز تفریحی شهر دبی تغییر می‌کنند و نحوه سرویس دهی رستوران‌ها و برخی از مراکز اغذیه فروشی در این ماه با دیگر روزهای سال متفاوت می باشد.

در شهر دبی قوانین ویژه‌ای هم برای ماه رمضان وجود دارد که در صورت رعایت نکردن آنها افراد مجرم مجازات می‌شوند، البته این قوانین خیلی هم سختگیرانه نیستند و گردشگران خیلی هم اذیت نمی‌شوند. بازدید از دبی در این ماه تجربه‌ای فراموش نشدنی را برای شما به ارمغان خواهد آورد، در تمامی مساجد این شهر در ماه رمضان مراسم افطاری، سحری و نماز جماعت برگزار می‌شود.

قوانین دبی در ماه رمضان برای گردشگران

گردشگرانی که در این ماه از شهر ابوظبی یا سایر شهرهای کشور امارات بازدید می نمایند، باید قوانین ساده‌ای را رعایت نمایند. قوانین در این ماه برای گردشگران غیر مسلمانان متفاوت با ساکنین این شهر می باشد، اما باید به ممنوعیت خوردن و آشامیدن در ملا عام احترام بگذارید.

  • خوردن یا آشامیدن در ملاعام در دبی ممنوع است و باید پرهیز نمایید.
    خوب است بدانید؛ در دبی نگرش مردم نسبت به افراد غیر مسلمانان و گردشگران معمولاً براساس مدارا کردن بنا شده است و این افراد می‌توانند از رستوران‌هایی که در طول روز باز است برای غذا خوردن استفاده نمایند. رستوران‌ها در ماه رمضان معمولا شیشه‌های خود را با پرده یا کاغذهای مخصوصی می‌پوشانند تا از محیط بیرون داخل رستوران مشخص نباشد.
  • اگر در ماه رمضان به دبی سفر می کنید، باید در زمان حضور در ملا عام لباس مناسب بپوشید و رفتار محترمانه ای داشته باشید. پوشاندن شانه‌ها و زانوها در زمان سفر به دبی در ماه رمضان توصیه می‌شود.
  • در ماه رمضان محدودیتی برای پوشش گردشگران در هتل‌ها و مراکز اقامتی شهر دبی وجود ندارد و گردشگران به راحتی می‌توانند از امکانات تفریحی آبی آن همچون استخر و سایر امکانات رفاهی موجود در هتل استفاده نمایند و یا برای آفتاب گرفتن به سواحل اختصاصی هتل‌ها بروند و با خیال راحت از آفتاب گرفتن زیر نور خورشید درکنار دریا لذت ببرند.
  • سوپرمارکت‌ها در دبی در ماه مبارک رمضان همانند روزهای عادی باز هستند و شما به راحتی می‌توانید انواع مواد غذایی را از مراکز خرید و یا رستوران‌ها تهیه نمایید و در هتل یا خانه نوش جان نمایید.

افطاری در دبی

مراسم مردم دبی در ماه رمضان

آداب و رسوم مردم دبی در ماه رمضان همانند سایر کشورهای اسلامی مثل ایران است و مردم مسلمان این کشور یک ماه را به صورت کامل به روزه داری و عبادت می‌پردازند، بیشتر مساجد شهر دبی در ماه رمضان به صورت ۲۴ ساعته فعال هستند و در دهه آخر این ماه اغلب مردم روز و شب خود را به عبادت در مساجد سپری می نمایند. آمادگی برای ماه رمضان در شهر دبی از یک هفته قبل آغاز می‌شود و مردم براساس سنت و فرهنگ کشور امارات خود را برای پیشواز از این ماه آماده می‌کنند. برای کودکان قبل از شروع این ماه لباس نو می‌خرند و با شیرینی‌های سنتی کشور امارات به خانه فامیل و همسایه‌ها سر می‌زنند. در شب اول ماه مبارک رمضان خانواده برای اولین افطار در منزل بزرگ خانواده جمع می‌شوند و روزه خود را با دوغ یا آب گرم و خرما افطار می‌کنند.

با سفر به شهر دبی در این ماه زیبا می‌توانید، با فرهنگ و رسوم مردم این شهر از نزدیک آشنا شوید و روزمرگی مردم این شهر در ماه مبارک رمضان را از نزدیک مشاهده نمایید. معمولا دعوت از مهمانان برای مراسم افطاری رونق زیادی در دبی دارد و احتمال اینکه میهمان سفره افطاری مردم دبی در این شهر شوید، خیلی هم دور از انتظار نیست. مراسم سنتی شلیک توپ در زمان افطار یکی از قسمت‎‌های جذاب سفر به دبی در ماه رمضان برای گردشگران خارجی می باشد. مشهورترین مراسم لحظه افطار در کشور امارات بدون شک در مقابل مسجد جامع شیخ زائد برگزار می‌شود که بسیار تماشایی و دیدنی است وتماشای آن را نباید از دست بدهید.

جنگ‌های شادی، مراسم‌های مولودی خوانی سنتی اعراب، نمایشگاه‌های هنری و سخنرانی‌های مذهبی از جمله برنامه‌های شب‌های رمضان در شهر دبی است که معمولا با استقبال  خوب مردم این کشور برگزار می‌شود.

غذاهای افطاری دبی در ماه رمضان

غذاهای سنتی اماراتی ترکیبی بی‌نظیر و لذیذ از طعم‌های لبنانی، ایرانی و حتی هندی است که هم غذاهای گوشتی و هم گیاهی را شامل می‌شود. غـذاهای سنتی دبی در ماه رمضان معمولا پر از ادویه و سبزیجات معطر است و مردم این کشور علاقه خاصی به استفاده از دارچین و زعفران در ترکیب غذاهای سنتی خود دارند که بسیار مقوی و خوشمزه است. غذاهای معروفی همچون هوموس و فلافل از جمله غذاهای سنتی این شهر است که شهرت جهانی دارند و مردم این شهر به مناسبت‌های مختلف از جمله برای ماه مبارک رمضان این غذاها را آماده می‌کنند. برخی از رستوران‌های دبی و ابوظبی میزبان ضیافت‌های مجللی برای افطار هستند.

اگر دوست دارید با فرهنگ و غذاهای محلی دبی از نزدیک آشنا شوید، حتما در لحظه افطار به این رستوران‌ها سر بزنید و از طعم لذیذ غذاهای عربی لذت ببرید. البته به این نکته توجه داشته باشید که اغلب رستوران‌ها در زمان افطار و سحر شلوغ است و شما باید از قبل میز خود را رزرو نمایید.

انواع سوپ‌ها، حمص، حلوا و غذاهای گوشتی جز لذیذترین و در عین حال محبوب‌ترین غذاها و دسرها در بین مردم شهر دبی می‌باشد که معمولا برای وعده افطار و سحر در ماه رمضان طبخ می‌شود.

فعالیت رستوران‌های دبی در ماه رمضان

در پاسخ به سوال اینکه آیا رستوران‌های دبی در ماه رمضان باز هستند یا نه، باید بگوییم که، اغلب رستوران‌ها برای ناهار باز هستند و افراد به راحتی می‌توانند غذای خود را سفارش دهند و نوش جان نمایند. البته در گذشته قوانینی مبنی بر نصب پوشش مخصوص روی شیشه‌های رستوران‌ها وضع شده بود که رستوران‌ها موظف به اجرای آن بودند، اما از سال ۲۰۲۲ به بعد این قانون هم از حالت اجباری خارج شده است و افراد بدون محدودیت خاصی می‌توانند غذای خود را در فضای داخلی رستوران نوش جان کنند. رستوران هتل‌ها هم در طول ۲۴ ساعت به صورت عادی فعال هستند و وعده صبحانه برای مسافران سرو می‌شود.

البته همچنان برخی از رستوران‌های دبی در ماه رمضان فعال هستند اما برای احترام به روزه داران، روی پنجر‌ه ها و درب ورودی رستوران پرده قرار می‌دهند تا از فضای بیرون داخل رستوران مشخص نباشد.

ساعات فعالیت مراکز خرید دبی در ماه رمضان

یکی از پرطرفدارترین جاذبه‌های گردشگری شهر دبی بدون شک مراکز خرید و بازارهای بزرگ و مجلل آن می‌باشد که تعدادشان هم کم نیست و بسیاری از گردشگران ایرانی صرفا برای خرید از برندهای معروف جهان به شهر دبی در کشور امارات متحده عربی سفر می نمایند. شاید برایتان جالب باشد بدانید، در ماه رمضان هم فسیتوال‌های خرید زیادی در دبی برگزار می شود و اغلب مغازه دارها تخفیف‌های ویژه‌ای را به مشتریان خود می‌دهند. اگر قصد سفر به شهر دبی در ماه رمضان را دارید، حتما تاریخ سفر خود را با زمان برگزاری فستیوال خرید عید فطر دبی هماهنگ نمایید تا لذت سفر شما چند برابر شود. علاوه بر این بسیاری از شرکت‌های هوایپمایی قیمت بلیط‌های خود را در این ماه کاهش می‌دهند تا گردشگران با هزینه‌ای را مقرون به صرفه‌تر بتوانند به کشور امارات و شهر دبی سفر نمایند.

به طور کلی خرید کردن در زمان های حراجی بسیار مقرون به صرفه می‌باشد، شما در زمان برگزاری این حراج می‌توانید با هزینه‌ای نسبتا اقتصادی بلیط هواپیما تهیه نمایید و به شهر دبی بروید و بهترین کالاها را با کیفیت و قیمت مناسب خریداری نمایید.

برنامه ‌های ویژه ماه رمضان در دبی

ماه رمضان بین مسلمانان دبی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار می باشد و مردم این شهر رمضان را نماد رحمت الهی، مهربانی و میهمانی خداوند می‌دانند. علاوه بر این سفره افطار نه تنها برای بازکردن روزه است، بلکه فرصتی برای دورهم جمع شدن خانواده‌ها و تحکیم روابط خانوادگی و صله رحم می‌باشد. به همین دلیل برنامه ‌های ویژه ماه رمضان در دبی معمولا با استقبال بسیار خوب مردم روبرو شده و همواره با شور و هیجان خاصی برگزار می‌شود. صدای اذان در تمام سی روز ماه رمضان از مساجد شهر دبی شنیده می شود و مردم برای نماز و افطار به مساجد دبی می‌روند.

همچنین در آبنمای دبی و برج خلیفه، هر شب از ساعت ۱۹:۳۰ الی ۲۳:۰۰ نمایش‌های ویژه ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود. در دهکده جهانی دبی یا گلوبال ویلیج هم مراسم ماه رمضان برگزار می شود و حال و هوای این دهکده در روزهای ماه رمضان با دیگر ایام سال کاملا متفاوت است.

دبی در ماه رمضان

پخش افطاری در خیابان ‌های دبی

در سال‌های گذشته به علت همه‌گیری ویروس منحوس کرونا، همه برنامه‌ها و دورهمی‌ها در شهر دبی لغو شده بود و مردم تنها در فضای خانه روزه خود را افطار می‌کردند و مراسم مربوط به خیمه ‌های افطار و پخش افطاری در خیابان ‌های دبی به طور کامل کنسل شده بود. اما از دو سال گذشته و با کاهش آمار  بیماری کووید، همانند گذشته خیمه‌های زیادی در سراسر امارات برپا می شود که مخصوص افطار هستند و از دو ساعت قبل از افطار مردم می‌توانند به این خیمه‌ها بروند.

طبق پیش آمده های سال گذشته در دبی، متاسفانه در شهر دبی حدود یک ساعت قبل از غروب آفتاب و فرا رسیدن زمان افطار، به دلیل عجله بسیاری از مردم برای رسیدن به خانه احتمال بروز تصادفات رانندگی افزایش می‌یابد و به همین دلیل بهتر است پیش از سفر به دبی در ماه رمضان برای خود یک بیمه مسافرتی خریداری نمایید و سپس با خیال راحت به این شهر سفر نمایید. همچنین در ساعت‌های نزدیک به افطار، گروهی از افراد داوطلب در خیابان‌های این شهر بسته‌های افطاری پخش می‌کنند تا به این طریق به کاهش تصادفات ناشی از گرسنگی روزه ‌داران یاری کرده باشند. اغلب رستوران‌های شهر دبی هم برای وعده افطار میزهای ویژه‌ای تدارک می‌بینند و از مهمانان خود با غذاهای متنوع و لذیذ پذیرایی می‌کنند.

مراسم عید فطر در دبی

مردم مسلمان شهر دبی از یک هفته مانده به عید فطر شهر و خانه‌های خود را برای استقبال از این عید بزرگ آماده می‌کنند تا پس از یک ماه روزه داری در کنار هم این عید بزرگ و مهم را جشن بگیرند. عید فطر یکی از بزرگترین اعیاد مذهبی مسلمانان است که اغلب مردم کشور امارات این زمان را برای سفر و دید و بازدید انتخاب می نمایند. تعطیلات رسمی عید فطر در دبی سه روز است و روزه گرفتن در روز اول ماه شوال همانند ایران ممنوع می‌باشد. معمولا مردم در روز عید فطر بهترین لباس‌های خود را می‌پوشند که اغلب به مناسبت این عید خریداری شده و یک صبحانه مفصل را در کنار خانواده نوش جان می‌کنند. این عید برای اعراب اهمیت زیادی دارد و بازدید از دبی در این ایام حال و هوای معنوی خوبی دارد که پیشنهاد می کنیم آن را از دست ندهید.

علاوه بر این مراسم، نمایش‌ها و کنسرت‌های موسیقی هم در تعطیلات عید فطر در دبی رونق بسیار زیادی دارد و مردم اوقات خوشی را برای گذراندن تعطیلات خود در این شهر برنامه ریزی می‌کنند. نماز عید فطر هم جز مراسم عید فطر در دبی است که با حضور پرشور مسلمانان این شهر در مساجد دبی برگزار می گردد. ادارات دولتی و مدارس دبی در طول تعطیلات عید فطر تعطیل هستند و خانواده ها با رفتن به مراکز خرید و تورهای سافاری دبی از تفریح در شهر بدون هیچ محدودیتی لذت می‌برند. تمامی مراکز تفریحی و خرید در مدت این تعطیلات باز هستند و مردم می‌توانند به شادی و تفریح پس از یک ماه روزه داری بپردازند.

 

نظرات در مورد ماه رمضان در دبی چه محدودیت هایی دارد؟

با ثبت نظرات، مارا در بهبود خدمات یاری نمایید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *