معرفی شهر پوکت

معرفی شهر پوکت

ضعیفمعمولیمتوسطخوبعالی 5٫00 از 5 ( 1 رای )
Loading...

پوکت بزرگ‌ترین جزیره تایلند در جنوب‌غربی این کشور است که در فاصله حدود 863 کیلومتری جنوب بانکوک، پایتخت تایلند، قرار دارد. همسایگی پوکت با دریای آندامان، طبیعت زیبا، سواحل سفید شنی و آب‌های فیروزه‌ای، این جزیره در تایلند را به یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در جهان تبدیل کرده است.

بسیاری فکر می‌کنند که تمام جاذبه‌های پوکت تنها به سواحل زیبایش خلاصه می‌شود؛ اما این شهر برای کسانی که طبیعت‌گردی و تاریخ‌گردی را هم‌زمان می‌خواهند نیز پیشنهادهای جذابی دارد مثل گشت و گذار در بافت تاریخی پوکت که شما را به سفری در تاریخ می‌برد.

خوب است بدانید در میان تمام بخش‌های پوکت، غرب آن از محبوبیت و شهرت بیشتری برخوردار است؛ چرا که وجود سواحل آرام و زیبا، این بخش از شهر را به انتخاب اول مسافران بدل کرده است.

برای مشاوره و رزرو تور پوکت و تورهای ترکیبی کلیک نمایید.

پوکت

تاریخچه شهر پوکت

برای اولین بار یک پرتغالی به نام ” فرناندو مندس پینتو ” در سال 1545 میلادی با کشتی این جزیره را کشف کرد و درسفر نامه خود نوشته که این بندر می تواند دنیای تازه ای از تجارت را به روی کل دنیا بگشاید و در اوسط قرن 16 میلادی ، در این منطقه به دلیل تعدد دزدان دریایی ، مشکلات فراوانی برای تاجران بوجود آمد که باعث کاهش چشمگیر معاملات تجاری درمنطقه گشت ، در قرن 18 بود پای فرانسوی ها ، هلندی ها و انگلیسی ها برای تجارت به این سرزمین باز شد و چند سال بعد از نفوذ اروپایی ها به این منطقه پادشاه وقت با وضع یکسری قوانین ، از خروج منابع طبیعی این کشور توسط اروپایی ها جلوگیری کرد ؛ ضمنا در طی سونامی که در 26 دسامبر 2004 به وقوع پیوست امروزه، پوکت یکی از مقاصد گردشگری برتر جهان است و به سواحل زیبا، فرهنگ متنوع و تاریخ غنی شناخته می‌شود.

دانستنی های سفر به پوکت

دانستن اطلاعات زیر می‌تواند شما را در سفر به پوکت یاری کند:

ویزا: برای سفر به کشور تایلند و شهر پوکت به ویزا نیاز است.

زبان رسمی: زبان رسمی و ملی کشور تایلند، تایلندی است ولی در اغلب مکان‌های توریستی، افراد بسیاری را خواهید دید که به زبان انگلیسی آشنایی دارند.

پول رایج: بات (THB)، هر 1 بات تایلند (1,241 تومان) . خوب است بدانید سکه‌های تایلندی را با نام ستنگ می شناسند و هر 1 بات برابر با 100 ستنگ است.

سطح قیمت: تقریبا مشابه تهران، در برخی موارد از 4 تا 20 درصد گران‌تر است.

دین رسمی: عنوان دین رسمی در این کشور خیلی مرسوم نیست با این وجود بودیسم، دین بیش از 90 درصد از مردم این کشور است و بیشتر بوداییان این کشور پیرو سنت تروادا در دین بودیسم هستند. دومین دین پرطرفدار در این کشور اسلام بوده و مسلمانان تایلندی جمعیتی ۴ درصدی را به خود اختصاص می دهند. باقی جمعیت هم مسیحیان، هندوها و … هستند.

سوغات شهر: تی‌شرت، ابریشم و پارچه، گیاهان دارویی، ادویه، صابون، مجسمه‌های فیل و…

وضعیت بهداشتی: مراقبت‌های پزشکی مثل امکانات بهداشتی، بیمارستان و تجهیزات مربوط به آن از کیفیت و تعدد خوبی برخوردار هستند. یکی از اقدامات بسیار مهم پزشکی که باید پیش از سفر به تایلند انجام دهید زدن واکسن تب زرد است. آب شیر در کشور تایلند آشامیدنی نیست و به هیچ عنوان نباید از آن استفاده کنید.

 پوکت

چرا باید به پوکت تایلند سفر کنیم؟

سواحل غربی پوکت ترکیبی از خلیج‌های شنی، برآمدگی‌های سنگی و پرتگاه‌های عظیم آهکی است و چندین ناحیه مهم توریستی مانند ساحل کامالا، ساحل کارون و ساحل پاتونگ و چند ساحل دیگر دارد. البته گفتنی است که تعداد سواحل پوکت حدود 44 تاست. علاوه‌بر طبیعت جذاب، از دلایل اصلی سفر گردشگران به پوکت می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

غذاهای پوکت: در پوکت، نخریدن غذای خیابانی کار دشواری است؛ زیرا عطر غذا در جای‌جای این شهر، هوس امتحان کردن غذای سنتی را به دلتان می‌اندازد. به عقیده‌ بسیاری از گردشگرانی که از پوکت دیدن کرده‌اند، امتحان‌کردن غذای دریایی و غذاهای خیابانی تایلند در این شهر، یکی از «باید»های سفر به پوکت محسوب می‌شود؛ زیرا فرهنگ‌ غذایی پوکت بسیار جالب‌توجه است.
تماشای آثار هنری: شهر قدیمی پوکت یکی از بهترین نقاط دنیا برای تماشای هنر خیابانی است. در سال 2016 گروهی از نقاشان خیابانی نامدار تایلند جمع شدند تا نامشان را در دیوارهای شهر قدیمی پوکت جاودانه کنند. حاصل تلاش این گروه، دیوارنماهایی بود که اغلب ماهیت سیاسی داشتند و در شبکه‌های اجتماعی جهان حسابی غوغا کردند.
آشنایی با فرهنگ شرق: درصد زیادی از جمعیت پوکت را چینی‌ها تشکیل می‌دهند. در این شهر، بهترین فرصت را برای آشنایی با فرهنگ مردم چین و آسیا خواهید داشت.
زندگی شبانه: یکی دیگر از جذابیت‌های پوکت، شب‌های آن است که به معنای واقعی کلمه «Night Life» را تعبیر می‌کند و شما می‌توانید دنیایی دیگر از جذابیت‌های جزیره پوکت را در شب ببینید. فستیوال‌های شبانه، کافه‌ها، گروه‌های موسیقی زنده، دی‌جی‌های بین‌المللی و بسیاری از تفریحات، همگی با حال‌وهوای دیگری در شب دیده می‌شوند. همچنین زندگی شبانه در پاتونگ جزیره پوکت، حکایتی دیگر دارد. این بخش از جزیره مثل یک شهر کوچک توسعه‌یافته است و گردشگران زیادی را هم جذب می‌کند.

پوکت

بهترین زمان سفر به پوکت

بهترین زمان برای سفر به این جزیره بسیار زیبا و دلربا ، 10 آبان تا 10 اردیبهشت که ماه‌های نوامبر تا آوریل می باشد ، چرا که در این زمان شرایط آب وهوایی برای فعالیت‌های ساحلی ، مانند شنا و قایقرانی ، بسیار عالی و ایده‌ آل است ؛ فصل باد و باران های موسمی در پوکت ، بین ماه‌های می تا اکتبر که 11 اردیبهشت تا 9 آبان است ، شش ماه به طول می انجامد و در این موقع از سال هزینه های سفر بسیار کاهش می یابد ، ولی برای ما ایرانی ها که به آب و هوای استوایی عادت نداریم ممکن است سفر در این فصول تجربه خوبی نباشد .

 


همچنین ببینید :

بهترین نایت کلاب های شبانه بانکوک

نظرات در مورد معرفی شهر پوکت

با ثبت نظرات، مارا در بهبود خدمات یاری نمایید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *