معروف ترین سوغاتی های هر کشور

معروف ترین سوغاتی های هر کشور

ضعیفمعمولیمتوسطخوبعالی 5٫00 از 5 ( 2 رای )
Loading...

سوغاتی ها تنها بخشی از سفر هستند که آن ها را به صورت فیزیکی با خود به همراه خواهیم داشت و برایمان به یادگار خواهند ماند. به علاوه سوغاتی انتقال دهنده فرهن یک کشور به دیگر بخش های جهان هستند از این رو اهیت زیادی دارند. در میان کشورهایی که قدمت و فرهنگ غنی تری دارند و دارای چند فرهنگ گوناگونند مانند مصر، یونان و ایران که دارای سوغات های متعددی هستند که در هر بخش از کشور می‌تواند متفاوت باشد.

با بیست گشت همراه باشید تا با سوغاتی های مشهور جهان آشنا شوید، همچنین برای رزرو تور های خارجی کلیک نمایید.

 عسل های مالت

عسل، یکی از خوراکی های مشهور جهان می‌باشد که شناخت آن به دوران پارینه سنگی باز می‌گردد. از سوغاتی های مشهور کشور مالت عسل های آن می باشد و جالب است بدانید که معنی کلمه یونانی مالت نیز به معنای عسل است. علت مشهور بودن عسل مالت به دلیل وجود گونه ای خاص از زنبورهای عسلمی باشد که طعم و عطر عسل تولید شده آن‌ها متفاوت و بی نظیر است.

عسل کشور مالت

اجناس چرمی ایتالیایی

از جذاب ترین و مشهور ترین سوغاتی های ایتالیا می‌توان اجناس چرمی ایتالیایی اشاره نمود که طیف گسترده ای از محصولات نظیر کیف، کفش، لباس و … را در بر می‌گیرد. یکی از بهترین اماکن برای خرید این سوغاتی در شهر فلروانس و بازار سن لورنزو می باشد که به روش ویژه و اصیل ایتالیایی ها تهیه می‌شود و هیچ کجای جهان نظیر ندارد.

کیف دستدوز ایتالیایی

  ظروف سفالی دلفت هلند

ظروف سفالی بی نظیر دلفت را در هلند و همچنین دیگر کشور های اروپاییی می توان یافت. این ظروف نوعی ظروف سفالی هستند که از دلفت، شهر جنوبی در هلند ساخته می شوند. معمولا ظروف دلفتی به رنگ‌های آبی و سفید هستند و برجستگی هایی روی آن ها وجود دارد. ظروف زیبای دلفت از بهترین سوغات هلندی می باشند.

ظروف سفالی دلفت هلندی

ماتروشکاهای روسی

ماتروشکا یا ماتریوشکا عروسک های بامزه تودرتویی هستند که حتی در مقطعی با آن‌ها بازی کرده ایم. خوب است بدانید که ماتروشکا الهام گرفته از نوعی عروسک ژاپنی به نام کوکِشی (kokeshi) می باشد که نشان دهنده ی هفت خدای بخت و اقبال در ژاپن می باشد. در تمامی کشورها این عروسک ها به عنوان یک نماد و سوغات روسی شناخته می‌شوند. همچنین لازم به ذکر است اگر به روسیه سفر نمودید، ماتریوشکایی که از جنس چوب درخت توس و یا چوب زیرفون ساخته شده است را به دلیل مرغوبیت بیشتر خریداری نمایید.

ماتروشکای روسی

 ماسک های چوبی مایا مکزیکی

با وجود سکونت تمدن رازآلود مایاها داما این کشور نیز پیشینه تاریخی بسیار جذابی دارد. به هر حال کافیست تا در سفر به مکزیک از مغازه های محلی مکزیک بازدید نمایید تا با خرید ماسک مایایی تاریخ این کشور را با خود به همراه داشته باشید.

ماسک چوبی مایا مکزیکی

 بومرنگ استرالیایی

بومرنگ اختراعی با قدمت بیش از 25 هزار تا 50 هزار سال قبل می باشد. بومیان استرالیایی برای نخستین بار جهت شکار و مبارزه این وسیله که امروزه بیشتر به عنوان یک سرگرمی از آن استفاده می‌شود را اختراع نمودند. در ضمن یکی دیگر از سوغات های مشهور استرالیا سنگ قیمتی و زینتی اوپال می باشد. البته اوپال به ویژه اوپال مشکی یکی از گران قیمت ترین سنگ های جهان است و اگر از نظر مالی توانایی خرید آن را نداشتید می‌توانید به خرید بومرنگ اکتفا نمایید.

بومرنگ استرالیایی

 قهوه اصیل ترکی

ترکیه کشوری با فرهنگی غنی و کهن و با قدمتی دیرینه می باشد که سوغات های مشهور و خوش طعمی دارد. در بین سوغاتی های ترک قهوه ترک مشهور ترین سوغات این کشور میباشد. قهوه ترک چیزی نیست که بتوان تنها در ترکیه آن را چشید و تا سفرهای بعدی به ترکیه به انتظار چشیدن دوباره آن ماند. چرا که با قیمتی مناسب شما می توانید آن را تهیه نمایید تا هم خود و هم عزیزانتان را از طعم عالی و بی مانند این قهوه لذت ببرید.

تکه ای از دیوار برلین آلمان

اگر به آلمان رفتید و از دروازه براندنبورگ و ساختمان رایشتگاه بازدید کردید، یکی از جالب ترین و به یاد ماندنی ترین سوغاتی ها را می توانید بخرید. شما با پرداخت ده یورو تکه ای از دیوار شکسته برلین را برای خود خریداری نمایید و این میتواند بهترین سوغات در آلمان باشد که تاریخ و فرهنگ آلمان را برایتان یادآوری خواهد کرد.

بخشی از دیوار برلین

بادبزن های ژاپنی

با وجود این که بادبزن‌های ژاپنی کمیاب نیستند و از هر جایی می توان آن ها را خریداری نمود، اما خرید یک بادبزن ژاپنی در شب های نئونی توکیو بی‌شک حس و حال دیگری به همراه خواهد داشت. همچنین اگر بودجه، فضای کافی دارید می‌توانید کیمونو که لباس محلی و معروف ژاپنی است و آن را در فیلم های ژاپنی دیده اید را نیز خریداری نمایید.

پول های کره شمالی

کره شمالی کشوری پر از محدودیت که سفر زیادی به آن انجام نمی شود با این حال جهانگردانی که در سال های اخیر به کره شمالی سفر کرده بودند، پول کره شمالی را به عنوان سوغاتی این کشور با خود به همراه داشتند که هیچ گردشگری حق ندارد آن را از مرز کره خارج نماید و این کار نیز جرم می باشد. اما خب این سوغاتی را با کمی زیرکی و جاسازی می توان با خود به همراه داشت.

پول کره شمالی

نظرات در مورد معروف ترین سوغاتی های هر کشور

با ثبت نظرات، مارا در بهبود خدمات یاری نمایید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *