همه چیز درباره اسکای دایوینگ و چتر بازی در دبی

همه چیز درباره اسکای دایوینگ و چتر بازی در دبی

ضعیفمعمولیمتوسطخوبعالی 5,00 از 5 ( 1 رای )
Loading...

انجام اسکای دایوینگ در دبی یکی از مهیج ترین تجربه های زندگی شما خواهد بود. در صورتی که قصد اجرای این تفریح جذاب را دارید پیشنهاد می کنیم تا در سفر به دبی حتما آن را تجربه نمایید. همه افرادی که جامپینگ از هواپیما را تجربه کرده اند آرزو دارند تا فرصتی دوباره برای انجام سقوط آزاد بیابند.

با ما در این مطلب از بیست گشت آریا همراه باشید تا همه چیز را درباره چتربازی و سقوط آزاد در دبی بدانید.

 

تمامی فعالیت های پرش از هواپیما در دبی توسط کمپانی اسکای دایو دبی مدیریت می شود. این کمپانی دارای بزرگترین مدرسه آموزش چتربازی جهان نیز هست.

جامپ ها در دو لوکیشن شگفت انگیز در دبی انجام می شود که یکی از آن ها دراپزون صحرا و دیگری دراپزون پالم نام دارد. دراپزون به معنای محل انجام پرش و جامپ است.

۱- دراپ زون در صحرا

دراپ زون صحرایی بیرون از شهر قرار داشته و در مسیر بزرگراه دبی به العین واقع شده است. این مکان دارای مدرسه ای برای آموزش تازه کارها و تبدیل کردن آنها به یک اسکای دایور حرفه ای می باشد.

دراپ زون صحرا

 

۲- دراپ زون در منطقه پالم

دراپزون پالم یکی از مکان های ویژه چتربازی و اسکای دایوینگ در دنیا است.

شما بعد از پریدن از آسمان و فراز این مکان می توانید از تماشای مناظر بی نظیر جزیره پالم و شهر دبی لذت ببرید. این تصاویر شامل Ain Dubai(بزرگ ترین چرخ و فلک دنیا)، جزیره Palm Jumeirah، هتل آتلانتیس، برج العرب، جزیره The World و دبی مارینا می باشد.

اسکای دایوینگ دبی

 

 

دراپ زون پالم

هزینه پرش از هواپیما با چتر

۱- هزینه آموزش و سقوط آزاد تفریحی در دراپزون صحرا (خارج از دبی)

هزینه آموزش افراد تازه کار در این دراپزون توسط مربیان انگلیسی زبان و یا عرب ۱۲.۰۰۰ درهم (حدود ۳.۳۰۰ دلار) می باشد.

همچنین هزینه یک بار پرش تفریحی از هواپیما به همراه فیلم برداری ۱.۶۹۹ درهم (حدود ۴۷۰ دلار) است. توضیح اینکه پرش سقوط آزاد تفریحی نیاز به آموزش نداشته و به همراه یک مربی با تجربه انجام می شود و همه می توانند آن را به راحتی انجام دهند.

اسکای دایو دبی

پریدن از هواپیما دبی

پریدن با چتر دبی

۲- هزینه آموزش و سقوط آزاد تفریحی در دراپزون پالم (داخل شهر دبی)

آموزش پرش از هواپیما و سقوط آزاد (چتربازی) در دراپزون پالم انجام نمی شود.

اگر قبلا بصورت استاندارد آموزش دیده اید و گواهینامه اسکای دایوینگ دارید می توانید بصورت تنها در این محل پرش از هواپیما را انجام دهید ولی داشتن حداقل ۱.۰۰۰ جامپ در کارنامه خود اجباری است.

مدرسه اسکای دایو دبی

باشگاه چتربازدبی

سقوط آزاد دبی

آموزش اسکای دایوینگ در دبی

مدرسه چتربازی این شهر را می توان یکی از بهترین ها و امن ترین دنیا نام برد زیرا سرمایه گذاری هنگفتی رو ان شده و معتبرترین مربی های موجود در آن فعالیت می کنند.

این مدرسه تحت نظر انجمن چتربازی آمریکا USPA فعالیت داشته و تمامی تعلیمات و قوانین آن توسط این سازمان پایه گذاری و اجرا شده است.

همه ساله تعداد زیادی خانم و آقا از ملیت های مختلف در آنجا به زبان انگلیسی و عربی آموزش می بینند. خوشبختانه استاد نقدی پری نیز در این مدرسه پرش از هواپیما و اسکای دایوینگ را به زبان فارسی می آموزند.

آموزش وینگسوت

به احتمال زیاد شما هم فیلم های هیجان انگیز پرواز با وینگسوت یا همان لباس خفاشی را در تلوزیون یا شبکه های اجتماعی زیاد دیده اید.

خبر خوب اینکه می توانید بعد از انجام دویست پرش سقوط آزاد از هواپیما طی دوره ای حدود سه روزه در دبی آموزش پرواز با وینگسوت ببینید و زندگی خود را هیجان انگیز کنید.

قیمت خود وینگسوت بین ۱.۱۰۰ تا ۲.۰۰۰ دلار بوده و هزینه آموزش آن بین ۵۰۰ تا ۹۰۰ دلار در دبی برای شما هزینه خواهد داشت.

وینگسوت

وینگسوت دبی

وینگسوت

اسکای دایوینگ تفریحی و بدون آموزش در دبی

همانطور که گفتیم شما می توانید بدون هیچ گونه آموزش قبلی به همراه یکی از مربیان اسکای دایو دبی اقدام به پرش از هواپیما و چتربازی کنید.

انجام یک بار پرش تفریحی در دبی بعد از رزرو و خریدن بلیط، به شکل زیر می باشید:

– تجربه شما در مرکز اسکای دایو دبی آغاز می شود. هنگام رسیدن به این مرکز از شما تقاضا می شود تا فرم های لازم را پر کرده و یک بررسی سلامت کوتاه از شما انجام می گیرد که شامل اندازه گیری وزن و BMI می باشد.

– ۳۰ دقیقه قبل از پرواز با مربی خود آشنا خواهید شد و او اطلاعات مختصری درباره این ورزش به شما داده، صندلی مخصوص شما را چک کرده و تمامی آموزش های لازم را در اختیار شما قرار می دهد.
– فیلمبردار همراهتان قبل از تیک آف مصاحبه ی کوتاهی با شما انجام می دهد. لبخند را فراموش نکنید زیرا این در فیلم اسکای دایوینگ شما قرار خواهد گرفت. در منطقه سوار شدن به هواپیما چک نهایی تجهیزات انجام شده و عکس هایی نیز از شما گرفته خواهد شد.

– هنگامی که در حال رسیدن به ارتفاع پرش هستید با مناظر زیبای دبی، جزیره پالم و مناطق اطراف روبرو می شوید. مدت زمان رسیدن هواپیما به ارتفاع پرش حدود ۲۰ دقیقه می باشد.

– زمانی که هواپیما به ارتفاع ۱۲.۵۰۰ فیت می رسد شما به مربی خود متصل شده و با یکدیگر به همراه فیلمبردار از هواپیما خارج می شوید و برای ۶۰ ثانیه با سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت سقوط آزاد خواهید داشت.

– چتر در ارتفاع ۵.۵۰۰ فیت باز می شود و در طی 5 دقیقه بعد از آن هنگامی که در حال لذت بردن از تماشای مناظر زیبای دبی هستید به آرامی با چتر به سمت زمین فرود می آیید.

– بعد از فرود و لمس زمین و یک مصاحبه بعد از پرش این ماجراجویی هیجان انگیز به پایان می رسد. شما می توانید فیلم پرش خود و یادگاری های دیگر را از فروشگاه مرکز بعد از حدود ۴۵ دقیقه تهیه کنید.

ایمنی اسکای دایوینگ در دبی

اسکای دایوینگ مانند تمامی تفریح های ماجراجویانه دارای ریسک هایی می باشد. با این حال اسکای دایو دبی به داشتن ایمنی بسیار بالا شهرت دارد.

– تمامی مربیان اسکای دایو دبی به دقت انتخاب شده، آموزش دیده و تایید صلاحیت شده اند.
– تمامی چترها تحت نظارت اداره هوانوردی امارات و همچنین انجمن چتربازی آمریکا نگه داری و بازرسی می شوند و از بهترین برند های روز دنیا تهیه شده اند.

– تمامی تجهیزات اسکای دایو دبی مجهز به یک دستگاه فعال سازی خودکار می باشند تا در در مواقع غیرقابل پیش بینی که مربی یا چترباز قادر به باز کردن چتر نیست آن را به صورت خودکار فعال کند. این به معنی آن است که اگر به هر دلیل چترباز پس از بیرون پریدن از هواپیما اقدام به باز کردن چتر خود نکند کامپیوتر کوچکی که در آن تعبیه شده است موقعیت اضطراری را تشخیص داده و چتر را بصورت خودکار باز می نماید. البته این سیستم پیشرفته، امروزه در همه جای دنیا از جمله ایران نیز استفاده می شود.

– این مکان بقدری شلوغ است که بعضی از مربیان چتربازی دبی به صورت معمول روزانه ۸ تا ۲۰ پرش انجام می دهند!

اسکای دایوینگ

نکات مهم سقوط آزاد دونفره در دبی

– باید حداقل ۱۸ سال داشته باشید و پاسپورت خود را به همراه ببرید.

– وزن و BMI شما به همراه لباس و کفش ورزشی نباید از حد مجاز موردنیاز فراتر باشد.

– حد مجاز BMI و وزن به صورت زیر می باشد:

خانم ها –۹۰ کیلوگرم یا کمتر. حداکثر BMI ۲۷.۵
آقایان – ۱۰۰ کیلوگرم کمتر. حداکثر BMI ۳۰

– قبل از شروع، یک صبحانه سبک و سالم میل کنید. به خاطر داشته باشید که اسکای دایوینگ با شکم خالی یا خیلی پر، ایده جالبی نیست.

– شب قبل از برنامه خوب بخوابید. اگرچه این عادی است که هیجان پرش شما را بیدار نگه دارد اما تلاش کنید تا خواب کافی داشته باشید.

– لباس مناسب بر تن کنید. لباس های ورزشی راحت و کتانی و کفش های ورزشی بپوشید. استفاده از صندل، کفش پاشنه بلند و پیراهن های یقه دار مجاز نیستند.

– آماده انتظار باشید. اسکای دایوینگ شدیدا وابسته به آب و هوا می باشد. مسئولان اسکای دایو دبی به صورت دائم در حال بررسی آب و هوا و باد هستند. در صورتی که باد بیشتر شده و یا هوا خراب شود آماده انتظار باشید. در صورتی که شرایط مناسب نباشد ممکن است تجربه شما کمی بیشتر طول بکشد.

– در صورتی که خانم هستید و تمایل به داشتن مربی تندم خانم دارید درخواست خود را هنگام ثبت نام اعلام کنید.

– برای یک اسکای دایور بودن نیازی به ورزشکار بودن نیست. در صورتی که وزن شما در محدوده مجاز بوده و دارای سبک زندگی سالمی باشید دچار مشکلی نخواهید شد.

– آرامش داشته باشید، نفس بکشید و لذت ببرید. جالب است بدانید بر اساس آمار سازمان چتربازی ایالات متحده آمریکا(USPA) اسکای دایوینگ از رانندگی امن تر به حساب می آید!!!

آموزش اسکای دایوینگ در دبی توسط استاد نقدی پری

استاد نقدی پری مربی انجمن چتربازی آمریکا بوده و یکی از مربیان طرف قرارداد و رسمی اسکای دایو دبی است. شما می توانید توسط ایشان در دراپزون صحرای دبی آموزش چتربازی دیده و گواهینامه از USPA آمریکا دریافت کنید.

همگی تعلیمات به زبان فارسی اجرا شده و همچنین جزوات فارسی در اختیار شما قرار داده می شود. نیازمند مترجم نیستید و با خیال راحت از این محیط استفاده کرده و آموزش خواهید دید.

سوالات متداول پرش از هواپیما در دبی

بهترین زمان سقوط ازاد از هواپیما در دبی

دبی در تمام طول سال از تابش آفتاب لذت می برد و دارای بارش بسیار کمی است. با این حال صحرا در تابستان می توانند بسیار گرم شوند. بهترین زمان انجام سقوط آزاد از هواپیما برای دوری از گرما فصول بهار و پاییز و زمستان هستند. گرمای تابستان انتخاب خوبی برای انجام این ورزش در این شهر نیست.

بهترین زمان برای اسکای دایوینگ ۱۰ صبح است. این موضوع به دلیل وجود نور کافی و آب و هوای مناسب و برای دوری از گرمای بعد از ظهر می باشد.

هواپیما چقدر برای سقوط آزاد ارتفاع می گیرد؟

پرش شما از هواپیما در ارتفاع ۱۲.۵۰۰ فیت بر فراز جزیره پالم و در کنار ساختمان های محله دبی مارینا صورت می گیرد.

چتربازی دبی

سرعت سقوط آزاد چقدر است؟

شما با سرعتی حدود ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت سقوط آزاد خواهید داشت.

زمان سقوط آزاد از هواپیما چقدر است؟

بعد از بیرون پریدن از هواپیما شما حدود 1 دقیقه سقوط آزاد خواهید داشت و بعد از باز شدن چتر حدود ۵ دقیقه طول می کشد تا با چتر فرود نرمی را داشته باشید.

اگر حال و هوای شما خوب باشد ممکن است مربی شما طی فرود با چتر دسته های کنترل پرواز را به برای دقیقه ای به شما بسپارد.

پرش با چتر دبی

پریدن از هواپیما در دبی چقدر وقت لازم دارد؟

شما از لحظه وارد شدن تا زمان خارج شدن از مجموعه به همراه تصاویر و فیلم ها به ۳ تا ۴ ساعت زمان نیاز خواهید داشت. ابتدا وارد مجموعه می شوید و در آن جا وزن و BMI شما محاسبه می شود. سپس باید منتظر بمانید تا نام شما را صدا کنند. تجهیزات در اختیار شما قرار گرفته،با مربی خود آشنا می شوید و می توانید صحبتی با عکاس خود داشته باشید.

با وارد شدن به هواپیما پروسه ی تیک آف تا رسیدن به ارتفاع پرش، سقوط آزاد و فرود حدود ۲۰ دقیقه زمان می برد. تصاویر و فیلم های شما نیز ۴۵ دقیقه بعد از فرود در اختیارتان قرار می گیرد.

بهترین لباس برای چتربازی در دبی چیست؟

بهترین لباسی که می توان برای اسکای دایوینگ در دبی پوشید لباس های ورزشی و راحت به همراه کفش های ورزشی یا کتانی با کف صاف است. لباس ها نباید خیلی جذب و یا خیلی گشاد باشند و باید بتوانید به راحتی در لباس ها جا به جا شوید.

کفش هان پاشنه و حلقه های فلزی باشند. استفاده از کفش کوهنوردی توصیه نمی شود.

به دلیل تجهیزات اسکای دایوینگی که باید آن ها را بر تن کنید استفاده از تی شرت حلقه ای مجاز نبوده و باید لباس آستین دار،شلوارک های بلند و یا شلوار پوشیده باشید.

آیا اسکای دایوینگ ترسناک است؟

این تجربه به هیچ عنوان ترسناک نخواهد بود! شما به یک مربی بسیار با تجربه، آرام و مطمئن متصل خواهید شد و این تجربه آنچنان زود به اتمام می رسد که فرصتی برای ترسیدن پیدا نمی کنید.

همچنین لازم نیست که شما به تنهایی از هواپیما بیرون بپرید زیرا به مربی متصل هستید و او به بیرون پریده و شما او را همراهی می کنید!

آیا باید از قبل بلیط پرش خود را رزرو کنم؟

دراپزون پالم که در داخل شهر واقع شده است بسیار شلوغ بوده و معمولا لازم است از یک ماه قبل رزرو کنید.

دراپزون صحرا هم نیاز به رزرو قبلی دارد اما معمولا به دلیل خلوتی می توانید به صورت روزانه نیز مراجعه کرده و همزمان پرش خود را انجام دهید.

همچنین می توانید بصورت آنلاین و از طریق کارت های بانکی بین المللی اقدام به رزرو پرش بنمایید.

چگونه هزینه پرش را پرداخت کنم؟

پرداخت هزینه ها فقط با درهم و یا کارت بانکی بین المللی بوده و توسط دلار قابل انجام نیست

نظرات در مورد همه چیز درباره اسکای دایوینگ و چتر بازی در دبی

با ثبت نظرات، مارا در بهبود خدمات یاری نمایید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *