همه چیز درباره فَست تِرَک و خدمات آن

همه چیز درباره فَست تِرَک و خدمات آن

ضعیفمعمولیمتوسطخوبعالی 5,00 از 5 ( 1 رای )
Loading...

اگر تا به حال به دنبال رزرو خدمات cip ، بیزنس کلاس و …  بوده اید؛ در کنار خدمات cip فرودگاه امام، سرویس دیگری به نام فست ترک یا فست ترک فرودگاه امام خمینی نیز وجود دارد که احتمالا نام آن را شنیده اید. این سرویس نیز به مسافرین خدمات ویژه با مقداری تفاوت از CIP ارائه می دهد. فست ترک و لانژ فرودگاه امام در ترمینال اصلی آن واقع شده است. این سرویس خدمات ویژه ای به مسافران پروازهای خارجی برای سهولت در پرواز ارائه می دهد. فست ترک یا Meet & Assist در همه ی فرودگاه های بین المللی سرویسی شناخته شده برای مسافرین می باشد. در هر فرودگاه این سرویس قوانین و مقررات و شرایط مخصوص به خود را دارد.

فست ترک فرودگاه

با اینکه سفر هوایی دارای سرعت و امنیت بیشتر است اما با این حال نیازمند تشریفات اداری خاص در فرودگاه است که باعث می شود مسافران چند ساعت قبل از پرواز در فرودگاه حضور داشته باشند و ساعتها وقت خود را در صف های مختلف صرف نمایند به ویژه در سفرهای خارجی که باید از 3 ساعت قبل در فرودگاه حضور داشته باشید.

سرویس مشهور و پر مخاطب عبور سریع یا فست ترک یکی از مهمترین و پرمخاطب ترین سرویس های فرودگاهی در جهان است که به مسافران اجازه می دهد با خرید این سرویس بدون قرار گرفتن در صف های طولانی با گذر از درب های اختصاصی و بدون صف سوار هواپیما شوند، البته سرویس عبور سریع هر فرودگاه با دیگری تغییرات اندکی داشته باشد که این موضوع ناشی از طراحی فرودگاه، ملاحظات امنیتی و یا حتی سطح دسترسی ها در فرودگاه است.

سرویس عبور سریع در کشور عزیز ما ایران نیز ارائه شده اما فعلاً محدود به ترمینال مسافری خروجی و ورودی فرودگاه بین المللی امام است و در آینده این سرویس پر مخاطب در دیگر فرودگاه ها نیز ارائه می گردد.

همچنین ببینید: خدمات cip فرودگاه امام

فست ترک

معرفی فست ترک فرودگاه امام:

در سرویس فست ترک خروجی، مسافران از یک درب اختصاصی به ترمینال فرودگاه وارد می شوند و با استفاده از گیت اختصاصی بازرسی پلیس فرودگاه بدون قرار گرفتن در صف و شلوغی وارد سالن می شوند و مسافران با راهنمایی کارکنان فست ترک از گیت اختصاصی پلیس گذرنامه عبور می نمایند و با سالن ترانزیت وارد می شوند. در تمام مدت مسافران به هیچ عنوان در صف قرار نمی گیرند و خدمات اختصاصی فست ترک به آنان ارائه خواهد شد.

در سرویس فست ترک ورودی، مسافرین به محض خروج از هواپیما و در مقابل جت وی با استقبال پرسنل فست ترک قرار می گیرند و بدون معطلی از گیت پلیس گذرنامه فرودگاه عبور کرده و دریافت بار توسط کارکنان فست ترک انجام می پذیرد.

برای مثال در اکثر فرودگاه ها مسافرین فرست و بیزنس کلس می توانند بدون پرداخت هزینه از سرویس فست ترک استفاده نمایند. یا بر اساس عضویت کارت ایرلاین می توانند از سرویس فست ترک استفاده کنند. تعدادی از مسافران علاوه بر خدمات مسافری به سرویس های جانبی نظیر ویلچر یا خدمات ویژه، سرویس ویزا (مسافران غیرایرانی) و خدمات حیوان خانگی نیاز دارند که هرکدام از این سرویس ها دارای هزینه ی مجزایی در بخش فست ترک فرودگاه امام می باشد. بنابرین برای رزرو خدمات فست ترک فرودگاه امام خمینی به صورت آنلاین و حتی  آفلاین امکان ثبت درخواست وجود دارد.

البته لازم به ذکر است سرویس لانژ اختصاصی در پروازهای ورودی فرودگاه امام خمینی امکان رزرو ندارد. هم اکنون مسافر فقط در پروازهای خروجی می‌تواند لانژ فرودگاه امام را همراه fast track فرودگاه امام رزرو نماید. بنابرین باید در بخش رزرو خدمات به این نکته توجه کنید. این سرویس هزینه ی کمتری به نسبت خدمات cip  دارد. پذیرایی در این سالن به صورت میان وعده و نوشیدنی های متنوع هست. اتاق سیگار و بیزینس سنتر از دیگر بخش های سالن لانژ فرودگاه امام می باشند.

نکات مهم لانژ و فست ترک فرودگاه امام

نکته 1: خدمات به صورت مجزا  یعنی فقط Fast Track قابل استفاده و رزرو می باشد.
نکته 2 : سرویس فست ترک و لانژ فرودگاه امام فاقد خودرو در باند فرودگاه می باشد. لانژ اختصاصی بعد از قسمت بازرسی گذرنامه واقع شده است.
نکته 3: امکان رزرو ترانسفر فرودگاهی با تعیین نوع خودرو نیز در کنار این خدمات وجود دارد.

فست ترک فرودگاه
امکانات و سرویس های ویژه فرودگاه امام خمینی :

  • گذرنامه اختصاصی بدون ایستادن در صف
  • بازرسی پلیس خصوصی بدون صف
  • لانژ اختصاصی روبه روی باند
  • اتاق سیگار خصوصی
  • اینترنت پرسرعت رایگان
  • بیزینس سنتر و نشریات روز
  • یک واحد سوئیت اقامتی

رزرو فست ترک فرودگاه امام ( fast track imam khomeini airport ) :

خدمات فست ترک فرودگاه امام در پروازهای خروجی

مسافری که در پرواز خروجی از ایران فست ترک رزرو نموده است به محض ورود به ترمینال پروازهای خروجی درب اول به کانتر فست ترک که مشخص است مراجعه کرده و واچر خود را ارائه می کند. پرسنل فست ترک مسافر را پذیرش می کنند و مسافر از بازرسی اختصاصی عبور می کند. معمولا در زمانهای شلوغ خصوصا ایام تعطیلات تابستانی و تعطیلات نوروز این سرویس بهترین راه برای فرار از شلوغی های سالن است.

بعد از عبور از بخش بازرسی اختصاصی و خارج از صف مسافر به بخش صدور کارت پرواز مراجعه می کند. بعد از انجام مراحل تحویل چمدان و دریافت کارت پرواز ، مسافر به بخش گذرنامه اختصاصی واقع در منتهی الیه سمت راست سالن مراجعه می کند. قبل از حضور در گذرنامه در صورتی که عوارض خروج از کشور را پرداخت نکرده اید، نسبت به پرداخت آن از دستگاههای پرداخت عوارض خروج اقدام کنید. بعد از عبور از گذرنامه سرویس فست ترک به اتمام می رسد.

با توجه به قوانین متفاوت ایرلاین های مختلف دریافت کارت پرواز توسط پرسنل فست ترک از گیت شرکت هواپیمایی صادر کننده ی بلیط شامل خدمات فست ترک نیست.

لازم به ذکر است سرویس فست ترک نسبت به اختصاص صندلی توسط شرکت هواپیمایی به مسافر تعهدی ندارد.

خدمات لانژ فرودگاه امام شامل چه سرویس می شود؟

این سرویس در پروازهای خروجی (از مبدا تهران) به مسافران ارائه می شود و مسافر با مراجعه به سالن اصلی فرودگاه امام درب اول به کانتر مربوطه مراجعه می کند و واچر واران را به پذیرشگر تحویل می دهد بعد از پذیرش مسافر از گیت اختصاصی بازرسی پلیس عبور می کند. سپس با مراجعه به بخش کانتر دریافت کارت پرواز چمدان خود را تحویل و کارت پرواز را دریافت می کند.

بعد از دریافت کارت پرواز مسافر به بخش گذرنامه ویژه ی مسافران فست ترک مراجعه می کند و خارج از صف و شلوغی فرودگاه از این بخش عبور می کند و سپس مسافر به قسمت لانژ ویژه (واقع در روبروی گذرنامه عمومی سمت راست پایین پله) وارد می شود و تا زمان پرواز در لانج مخصوص استراحت می کند و از بوفه  انواع نوشیدنی و غذا استفاده می کند.

همچنین بخش نشریات، بیزینس سنتر و اتاق سیگار هم در این قسمت فرودگاه وجود دارد که مسافر می تواند از آنها استفاده نماید و در زمان اعلام سوار شدن به هواپیما با سایر مسافرین از گیت بازرسی عمومی عبور و سوار هواپیما می شود.

توجه داشته باشید fast track و lounge فرودگاه امام تعهدی در رابطه با اختصاص صندلی مناسب ندارد. تعیین صندلی مسافر بر عهده ی شرکت هواپیمایی می باشد.

در سالهای گذشته در این سرویس یکی از مهمانداران و پرسنل این بخش مسافر را در بخش های مختلف همراهی و کمک می کردند که هم اکنون این بخش از سرویس غیرفعال هست.

هزینه فست ترک فرودگاه امام خمینی :

شرح مبلغ (ریال) :

۱) فست ترک پرواز خروجی : ۱۰,۶۸۲,۰۰۰ بزرگسال
۲) فست ترک پرواز خروجی : ۶,۸۶۷,۰۰۰ کودک (نوزاد رایگان)
۳) فست ترک و لانج پرواز خروجی : ۱۶,۷۸۶,۰۰۰ بزرگسال
۴) فست ترک و لانج پرواز خروجی : ۱۰,۰۷۱,۶۰۰ کودک (نوزاد رایگان)
۵) خدمات ویژه – ویلچر : ۳,۸۱۵,۰۰۰ با رزرو قبلی
۶) حیوان خانگی : ۷,۴۷۷,۴۰۰ به ازای هر حیوان
۷) ترانسفر سواری (تویوتا / رنو / هیوندای) : ۱۰,۹۰۰,۰۰۰ محدوده شهر تهران
۸) ترانسفر سواری (تویوتا / رنو / هیوندای) : ۱۳,۵۰۰,۰۰۰ کرج یا لواسان
۹) ترانسفر فرودگاهی : Rav4 ۱۲,۵۰۰,۰۰۰ محدوده شهر تهران
۱۰) ترانسفر فرودگاهی : Rav4 ۱۸,۰۰۰,۰۰۰ کرج یا لواسان
۱۱) ترانسفر فرودگاهی ون : ۱۴,۵۰۰,۰۰۰ محدوده شهر تهران
۱۲) ترانسفر فرودگاهی ون : ۲۰,۵۰۰,۰۰۰ کرج یا لواسان

نظرات در مورد همه چیز درباره فَست تِرَک و خدمات آن

با ثبت نظرات، مارا در بهبود خدمات یاری نمایید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *