همه چیز درباره سفر به کیش با ماشین شخصی

همه چیز درباره سفر به کیش با ماشین شخصی

ضعیفمعمولیمتوسطخوبعالی 3,83 از 5 ( 6 رای )
Loading...

جزیره‌ی کیش به دلیل وجود سواحل زیبا و نیلگون خلیج‌فارس و ارائه‌ی تفریحات آبی و غیر آبی مهیج به گردشگران، به یکی از توریست‌پذیرترین جزیره‌های ایران تبدیل شده است.

سفر به این جزیره از طریق راه‌های هوایی، دریایی و زمینی امکان‌پذیر است که مسافران با در نظر گرفتن شرایط خود یکی از آنها را انتخاب می‌کنند. برخی افراد باتوجه‌به هزینه‌ی بالای سفر از طریق هواپیما یا تورهای کیش ترجیح می‌دهند که با وسیله‌ی نقلیه‌ی شخصی به این جزیره سفر کنند و از مسیر زمینی – دریایی آن لذت ببرند.

حال اگر  بودجه‌ی کافی برای خرید خودرو ندارید، می‌توانید ماشین مدنظرتان را اجاره کرده و با خودروی شخصی به این جزیره‌ی دیدنی سفر کنید.

در این قسمت قصد داریم تا شما را با بهترین مسیر برای رفتن به کیش با ماشین و نکاتی که در سفر به کیش با ماشین شخصی ۱۴۰۲ لازم است بدانید آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

راهنمای سفر به کیش با ماشین شخصی

برای سفر به کیش از راه زمینی، مسیرهای مختلفی وجود دارد. به این منظور باید از هر شهری که در آن ساکن هستید، خود را به بندرعباس برسانید؛ سپس از بندرعباس به یکی از بنادر چارک، آفتاب یا لنگه بروید و سپس از طریق شناور و لندیگراف به سمت جزیره کیش حرکت کنید. لندیگراف (landing craft) نوعی وسیله حمل دریایی است که برای جابجایی و انتقال خودروها و افراد به جزیره کیش مورد استفاده قرار می‌گیرند.

سفر به کیش با ماشین شخصی

همان‌طور که گفتیم برای بردن ماشین شخصی به جزیره‌ی کیش، از طریق 3 بندر می‌توانید راهی این جزیره شوید که در ادامه این بنادر را معرفی کرده‌ایم و عبارتند از:بندر آفتاب:

بهترین مسیر برای رفتن به کیش با ماشین، بندر آفتاب است؛ زیرا این بندر با جزیره‌ی کیش 18 کیلومتر فاصله دارد و به‌عنوان نزدیک‌ترین بندر به این جزیره شناخته می‌شود. تنها ایراد سفر به کیش از طریق این بندر، تعداد پایین لنج‌های آن است که سبب می‌شود زود پر شوند و افراد باید مدتی را در انتظار سپری کنند. از بندر آفتاب تا جزیره‌ی کیش با استفاده از شناور مسافربری نیم ساعت و با شناور مخصوص خودرو و مسافر حدود یک ساعت مسیر پیش رو خواهید داشت.

بندر چارک:

در این بندر می‌توانید در تمام روزهای سال به لنج‌های کیش دسترسی داشته باشید و با خودرو شخصی خود به این جزیره سفر کنید. فاصله‌ی بندر چارک تا کیش، 22 کیلومتر و زمان سفر با شناور مسافربری یک ساعت و با شناور مخصوص خودرو و مسافر 2 ساعت و نیم است.

بندر لنگه:

طولانی‌ترین مسیر برای سفر به کیش با ماشین شخصی، بندر لنگه با 93 کیلومتر فاصله است. از این بندر می‌توانید با استفاده از شناور مسافربری طی 2 ساعت و نیم و با شناور مخصوص خودرو و مسافر در 4 ساعت به جزیره کیش بروید.

اگر هم صاحب ماشین شخصی نیستید یا نمی‌خواهید با ماشین شخصی خود به جزیره‌ی کیش سفر کنید، می‌توانید از خدمات اجاره خودرو در کیش مجموعه سعادت رنت بهره برده و با اجاره‌ی ماشین مورد علاقه‌ی خود به این جزیره پرجاذبه و مهیج سفر کنید.

هزینه سفر به کیش با ماشین شخصی

یکی از مهم‌ترین بحث‌ها هنگام سفر به این جزیره هزینه‌ی سفر به کیش با ماشین شخصی است. سفر به این جزیره با ماشین شخصی هزینه‌هایی چون هزینه‌ی کاپوتاژ، بنزین، عوارض بین راهی، خوراک در طول مسیر، هتل و… را در برمی‌گیرد که باید پیش از سفر خود مبلغی را به این منظور در نظر بگیرید.

برای دیدن هزینه های سفر به کیش با ماشین شخصی و هزینه کاپوتاژ روی این لینک کلیک کنید.

علاوه بر این‌ها، هزینه‌ی سوار شدن به لندیگراف و ورود به جزیره‌ی کیش است که سالانه‌ در حال تغییر است. در حال حاضر هزینه‌ی لندیگراف کیش سال 1402 مبلغ دو میلیون و سیصد هزار تومان اعلام شده است.

(حتما قبل از حرکت به سمت بنادر، از وضعیت تردد لندیگراف ها مطمئن شوید.)

حال که تصمیم گرفته‌اید با خودروی شخصی به این جزیره سفر کنید، مسیر تهران به کیش با ماشین که طرفداران بسیاری دارد به‌صورت: تهران، قم، کاشان، اصفهان، شیراز، جهرم، لار و بنادر انتقال مسافر (چارک، لنگه و یا آفتاب) است.

برای اجاره ماشین در کیش می‌توانید به نمایندگی سعادت رنت در کیش مراجعه کنید و ماشین مدنظرتان را اجاره کرده و تحویل بگیرید؛ اما اگر می‌خواهید از قبل خیالتان از بابت خودرو راحت باشد، می‌توانید به وب‌سایت اجاره خودرو سعادت رنت مراجعه کنید و با بررسی خودروها و شرایط آنها، خودروی متناسب با خود را به‌راحتی رزرو کنید.

مدارک مورد نیاز برای اجاره ماشین در کیش به‌صورت زیر است:

  • بالای 20 سال سن راننده
  • کارت شناسایی
  • گواهینامه‌ی رانندگی
  • دیپوزیت (که در توضیحات هر خودرو یادداشت شده است)

 قوانین راهنمایی رانندگی در کیش

در جزیره‌ی کیش قوانین راهنمایی‌ورانندگی به شکل سخت‌گیرانه‌ای رعایت می‌شود. اگر شما قصد دارید که با ماشین شخصی به کیش سفر کنید، لازم است با این قوانین آشنا شوید و به آنها عمل کنید. در غیر این صورت با جریمه‌ی سختی روبه‌رو خواهید شد و تا زمانی که جریمه‌ی خود را نپردازید، اجازه‌ی خروج از کیش را نخواهید داشت. این قوانین شامل موارد زیر است:

  • سرعت مجاز برای رانندگی در جزیره 40 تا 60 کیلومتر در ساعت است.
  • بوق‌زدن در کیش جریمه دارد.
  • بیرون ریختن زباله از خودرو جریمه به همراه دارد.
  • بیرون بردن دست یا بدن از پنجره در خودروی در حال حرکت ممنوع است.
  • اگر قصد تغییر مسیر بین خطوط را داشتید، حتماً از 100 متر جلوتر راهنما بزنید.
  • تمیز نبودن خودروها در سطح شهر جریمه دارد.

سفر به جزیره کیش

جالب است بدانید که ورود به کیش در سال 1402 برای چند مدل ماشین ممنوع شده است. خودروهایی چون پیکان، پراید، اتوبوس، تاکسی، کامیون، وانت و… ورود و ترددشان به این جزیره ممنوع بوده و نمی‌توانید با این خودروها به این جزیره سفر کنید.به این منظور می‌توانید خودروی مورد نظر خود را از سعادت رنت اجاره کنید و با آسودگی خاطر به این جزیره‌ی زیبا و پرطرفدار سفر کنید.

جمع بندی

سفر به کیش با ماشین شخصی تجربه‌ای ویژه و شگفت‌انگیز است که می‌تواند سبب کاهش هزینه‌های سفر شما به این جزیره‌ی محبوب و دیدنی شود.

با اجاره‌ی خودرو و سفر به کیش به‌وسیله‌ی آن، می‌توانید علاوه بر لذت‌بردن از مسیر، در جزیره‌ی کیش نیز به‌راحتی و در هر زمان که مایل بودید، به گشت‌وگذار و تفریح بپردازید. شما می‌توانید با مراجعه به وب‌سایت سعادت رنت، یکی از ماشین‌های لوکس و مورد علاقه‌ی خود را انتخاب کنید و سفری لاکچری را به این جزیره تجربه کنید.

 

نظرات در مورد همه چیز درباره سفر به کیش با ماشین شخصی

با ثبت نظرات، مارا در بهبود خدمات یاری نمایید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *