سفر به استانبول در ایام نوروز

سفر به استانبول در ایام نوروز

ضعیفمعمولیمتوسطخوبعالی 5,00 از 5 ( 1 رای )
Loading...

تجربه ای بهاری دل انگیز در استانبول

سفر به استانبول در ایام نوروز دارای حس و حال دیگری است و استانبول مقصد بسیاری از گردشگران نوروزی می باشد، به همین علت تور نوروزی طرفداران بیشتری پیدا میکند نزدیکی فرهنگ بین فارس و ترک‌ها سبب شده تا گردشگران در استانبول احساس غریبی نکنند. مسئولان گردشگری ترکیه نیز به علاقه ایرانی‌ها به استانبول گردی در نوروز پی برده‌اند. به همین دلیل با فرا رسیدن عید نوروز در ایران، استانبول نیز حال‌و‌هوای نوروزی پیدا می‌کند.

سفر به استانبول در نوروز برای خواننده‌ها و چهره‌‌های سرشناس ایرانی و خارجی نیز دارای اهمیت می باشد که با فرارسیدن نوروز، آوازه ی جشن ‌و ‌پایکوبی گردشگران ایرانی در استانبول همه جا می پیچد.با توجه به این موضوع اطمینان داشته باشید که سفری خوش در پیش خواهید داشت. در ادامه شما را برای سفری بهتر در تور استانبول راهنمایی می کنیم.

همچنین برای اطلاع از قیمت ها و تخفیفات تورهای ترکیه کلیک نمایید.

جشن گرفتن نوروز در ترکیه

جشن گرفتن نوروز در ترکیه

نوروز باشکوه‌ترین جشن‌ فرهنگ پارسی می باشد؛ اما جشن گرفتن این عید باستانی در دیگر کشور های همسایه نیز ریشه دارد. امروزه بیشتر کشورهای آسیای میانه، خاورمیانه، بالکان، قفقاز وهند نوروز را جشن می‌گیرند. به همین سبب مردمان ترکیه نیز برای اینکه از قافله جشن‌های نوروزی عقب نباشند، هر ساله  جشن‌ها و مراسم‌های با شکوهی برای نوروز برگزار می نمایند.

در گذشته‌ مردمان دیار عثمانی جشن‌های زیادی نداشتند؛ اما نوروز دارای جایگاه ویژه ای برای مردم این دیار بود و هر ساله با فرارسیدن فصل بهار، به استقبال سال نو می‌رفتند. جالب است بدانید در دوران حکومت پادشاهان عثمانی، حکیم‌باشی دربار معجون مخصوصی از چیزی حدود چهل ادویه با نام نوروزیه برای پادشاه و بزرگان دربار درست می‌کرد.

در کنار این معجون عجیب‌ عید‌ها شیرینی خوشمزه و قرمزرنگی در دربار عثمانی پخته می‌شد که روی آن گرد طلا پاشیده‌ می شد. امروزه ازاین رسم و رسوم در نوروزهای استانبول خبری نیست؛ اما یقینا می توان گفت در میان تمامی سرزمین‌هایی که نوروز را جشن می‌‌گیرند، مراسم عید نوروز مردم ترکیه شباهت‌های بیشتری به جشن ما ایرانی‌ها دارد. برای نمونه ترک‌ها همانند ما ایرانیان تخم‌مرغ‌های رنگی برای نوروز درست می نمایند.

سنت پریدن از آتش نیز از آن دسته رسوم مشترک میان ایرانی‌ها و ترک‌هاست.

جشن نوروز در تمامی شهرهای ترکیه برگزار می گردد؛ اما جشن گرفتن این عید درآنتالیا و استانبول از شهر های دیگر ترکیه دیدنی‌تر است. هتل‌هایی که پذیرای گردشگران ایرانی می باشند، به استقبال عید نوروز می‌روند. بسیاری از رستوان‌ها و مراکز گردشگری استانبول نیز حال و هوای نوروز به خود می‌گیرند.

محال است عیدها در محله‌های استانبول قدم بزنید و چشم شما به تزیینات و نمادهای زیبای نوروز نیفتد. فروشنده‌ها و مسئولان گردشگری استانبول فرارسیدن عید را به فال نیک می‌گیرند. به همین سبب بساط انواع فستیوال‌های فروش، جشن‌ و پایکوبی‌ و خوش‌گذرانی‌های بهاری در عیدهای استانبول به راه می باشد.

رستوران های استانبول

یکی از جاذبه های گردشگری مهم در هر شهرودیاری، غذاهای خوشمزه آن منطقه می باشد. رستوران های معروف استانبول نیز در تمامی فصل‌های سال بهترین غذاهای ترکی و بین‌المللی را دارا می باشند، اگر هم فقط غذاهای وطنی را ترجیح می دهید، رستوران های ایرانی استانبول میزبان شما می باشند.

جشنواره غذا در ترکیه

طبیعت گردی در استانبول

گردشگران فراوانی را داریم که عاشق طبیعت‌گردی هستند. این گردشگران زیبایی‌های آرامش بخش طبیعت را به جاذبه های پر جنب و جوش شهری ترجیح می‌دهند. استانبول در کنار جاذبه های شهری متعدد، زیبایی طبیعی فراوانی دارد. جنگل‌های سرسبز، دریاچه‌های زیبا، کوه‌های مرتفع و انواع دیگر جاذبه های طبیعی در اطراف استانبول به چشم می‌خورد.

فصل بهار بهترین زمان برای بهره‌بردن از این جاذبه های طبیعی می باشد. به همین دلیل سفر نوروزی استانبول برای عاشقان طبیعت‌گردی در استانبول معنای دیگری پیدا می‌کند.

معروف ترین منطقه های طبیعت گردی را در ادامه ی مطلب برای شما عزیزان معرفی می کنیم.

پارک اورمانیا

منطقه اورمانیا بزرگ‌ترین ذخیره‌گاه طبیعی اروپا می باشد. پارک اورمانیا در منطقه کارتپه واقع شده است و از استانبول تا این پارک فقط یک ساعت فاصله دارید. اورمانیا مکانی مناسب برای گردشران عاشق‌پیشه‌ا‌ی می باشد که می‌خواهند سفری رمانتیک و بهارانه ای را تجربه نمایند. در پارک اورمانیا مسیری ۲۶کیلومتری برای دوچرخه‌سواری وجود دارد. وقتی بهار فرا می‌رسد، رکاب‌زدن در این مسیر  حس‌و‌حال جوانی را در دل گردشگران زنده می‌کند. در همسایگی پارک اورمانیا، باغ‌وحش بزرگی نیز قرار دارد. اگر در سفر به استانبول در نوروز فرزند خردسال به همراه دارید، می توانید به همراه خانواده گشتی در این باغ‌و‌حش بزنید.

پارک اورانیا ترکیه

    دریاچه ساپانچا

بهتر است در سفر به استانبول در نوروز برنامه بازدید از پارک اورمانیا را به‌ نحوی تنظیم نمایید تا فرصتی برای گشت‌و‌گذار در دریاچه ساپانچا نیزمهیا شود. این دریاچه دو ساعت از استانبول دورتر می باشد و در همسایگی شهر آدازپاری واقع شده است. دورتادور دریاچه ساپانچا را کوه و جنگل احاطه کرده تا این دریاچه منظره‌ای بی نظیر برای علاقه‌مندان سفر بهاری استانبول به وجود آورد. در اطراف دریاچه ساپانچا کافه‌های قدیمی وجود دارند. کافه‌دارهای باصفای این منطقه با فنجانی قهوه‌داغ از گردشگران پذیرایی می نمایند.

دریاچه ساپانجا

    منطقه سرسبز ایگنیادا

منطقه طبیعی گردشگری ایگنیادا ۱۲۵ کیلومتر از استانبول دورتر می باشد. البته این فاصله ارزش آن را دارد که رنج سفر را به جان بخرید و از یکی از جاهای دیدنی استانبول بازدید نمایید. ایگنیادا جنگلی سرسبز با درختانی سربه‌فلک‌کشیده‌ می باشد. در این جنگل سرسبز و متراکم رودخانه‌ای نیز جریان دارد؛ در نتیجه در کنار جنگل‌گردی، فرصتی پیدا می‌کنید تا قایق‌سواری کنید و لحظات خوبی بگذرانید.

استانبول گردی به گونه ای متفاوت تر

علاوه بر تفریحات رایج در استانبول تفریحات متفاوت تری را می توان تجربه نمود برای نمونه خانه خون آشام استانبول به گردشگران جسوری پیشنهاد می شود که با رو به رویی با بازی های ترسناک این مجموعه به چالش کشیده می شوند.

خانه خون آشام استانبول

همچنین برای تجربه گردشگری متفاوت تر کشتی تفریحی در استانبول را به شما پیشنهاد می‌کنیم. کشتی‌های تفریحی لوکسی در بندر استانبول لنگر انداخته‌اند که بسته به هزینه‌ای که برای سفر کنار گذاشته‌اید، سفر تفریحی خاطره‌انگیزی را برای شما رقم بزنند.

کشتی تفریحی در استانبول

بهترین زمان سفر به استانبول در نوروز برای خرید

سفر بهاری به استانبول نه‌تنها از لحاظ آب‌و‌هوا بهترین زمان برای مسافرت ترکیه می باشد، بلکه از لحاظ خرید نیز با یکی از بهترین زمان‌های سفر به استانبول روبه رو هستید در این بازه زمانی می توانید از تخفیفات نوروزی نیز بهره مند شوید.

با اینکه بهترین فستیوال‌‌ها و جشنواره‌های خرید نوروزی در استانبول برگزار می گردد.عید به لحاظ قیمت کالا و خرید سوغاتی ممکن است زمان مناسبی برای سفر به استانبول در نوروز باشد؛ اما نرخ هتل و بلیط هواپیما در نوروز افزایش چشمگیری نسبت به دیگر زمان‌های سال دارد.

بهترین مراکز خرید در سفر به استانبول

همان اندازه که انتخاب زمان مناسب برای سفر اهمیت خاصی در کاهش قیمت‌ها دارد، پیداکردن بهترین مرکز خرید نیز برای کاهش قیمت کالا و سوغاتی دارای اهمیت می باشد. به همین منظور در ادامه بهترین مراکز خرید استانبول در نوروز اشاره می شود که در کنار تخفیف‌های مناسب، طیف وسیعی از کالا و سوغاتی‌های باکیفیت را در اختیار گردشگران قرار می‌دهند.

  •   مرکز خرید استانبول مال

این مرکز خرید که در بلوار سلیمان دمیرل واقع شده است، با مساحتی در حدود ۱۵۶هزار متر مربع و دارای۳۵۰ مغازه می باشد. تمامی مغازه‌های این مرکز خرید در عید نوروز جشنواره‌های بهاری برگزار می نمایند. این مرکز خرید در کنار کالاهای باکیفیت ترک، انواع برندهای اروپایی مانند زارا، مدیاو ویکتوریا سکرت را در بر می گیرند.

به لطف تخفیف‌های نوروزی و سبد کالای متنوعی که مرکز خرید استانبول مال برای مشتریان ارائه می دهد، امکان ندارد که گردشگران نوروزی از این مرکز خرید دست خالی بیرون بیایند. در کنار این مرکز خرید هتلی با ۳۰۰ اتاق نیز وجود دارد. اقامت در هتل استانبول مال انتخاب مناسبی برای گردشگرانی می باشد که از خرید کردن خسته نمی‌شوند.

با راه اندازی پارک سرپوشیده‌ بزرگی در این مرکز، بساط سرگرمی مشتریان و فرزندان آن‌ها نیز فراهم شده است. درهای این مرکز خرید در سفر به استانبول در نوروز همه‌روزه از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۰ شب به روی مشتریان باز می باشد.

استانبول مال ترکیه

  •  مرکز خرید فروم استانبول

برای معرفی مرکز خرید فروم کافی است به این نکته اشاره نماییم که این مرکز درطول سال بیشتر از ۲۰میلیون مشتری دارد. این مرکز خرید دربرگیرنده کالا های متنوع با تخفیف‌های نوروزی می باشد تا گردشگران سوغاتی و محصولات مورد علاقه خود را ارزان‌تر از دیگر جاهای استانبول خریداری نمایند.

مرکز خرید فروم جاذبه‌های تفریحی و سرگرمی بی‌شماری را نیز دارا می باشد. برای نمونه می‌توانید در کنار خرید از این مرکز، سری به سالن بولینگ بزنید. یا اینکه با حضور در رستوران‌های مرکز خرید فروم، دلی از عزا در بیاورید و خودتان را میهمان وعده‌ا‌ی غذای خوشمزه نمایید. اسکی روی یخ نیز یکی دیگر از تفریح‌های خاص و سرگرم‌کننده مرکز خرید فروم به شمار می‌آید.

مدیران این مرکز خرید برای راحتی بیشتر مشتریان، اتاق‌های مخصوص بازی کودکان طراحی نموده اند که به لطف این اتاق‌ها گردشگران بچه‌ها را به مسئولان نگهداری کودکان می‌سپارند. در این مرکز پارک کوچکی با نام پارک ژوراسیک نیز وجود دارد. این پارک در کنار سرگرمی بچه‌ها، اسباب تفریح بزرگ‌ترها را نیز فراهم می نمایند.

این مرکز خرید نمایی تماشایی به تنگه بسفر دارد. این منظره درفصل بهار تماشایی تر از همیشه می‌شود. به همین خاطر اگر گذارتان به این مرکز افتاد، حتماً به بالاترین قسمت مرکز خرید فروم بروید و خودتان را مهمان منظره دیدنی تنگه بسفر نمایید. درهای مرکز خرید فروم از ۱۰ صبح تا ۱۰ شب به روی گردشگران و مشتریان باز می باشد.

برای رفتن به مرکز خرید فروم استانبول باید راه محله کوجاتپه را در پیش گرفت.

مرکز خرید فروم استانبول

  •  مرکز خرید زورلو استانبول

اگر در سفرهای خارجی به دنبال فروشگاه‌های لوکس هستید تا محصولاتی منحصربه‌فرد و اعیانی خریداری نمایید. اگر شما هم از این دسته گردشگران هستید، پیشنهاد می‌کنیم در سفر به استانبول در نوروز، راه مرکز خرید زورلو را در پیش بگیرید. این مرکز خرید نسبت به دیگر مراکز خرید استانبول شاید کوچک به نظر برسد. اما دارای 180 مغازه با کالاهای لوکس می باشد.

مرکز خرید زورلو استانبول معتبرترین برندهای دنیا را در خود جمع نموده است. جالب است بدانید اولین نمایندگی رسمی اپل در این مرکز خرید در ترکیه افتتاح شد. برندهای خاصی مانند سوپردرای، بروکز برادِرز، اینداستری دنیم، کاس، لانیون و استلا مک‌کارتنی، تنها دراین مرکز خرید شعبه دارند.

در این مرکز خرید همانند دیگر مراکز خرید معتبر استانبول، انواع مختلفی از سرگرمی‌ها وجود دارد. مهم‌ترین آن‌ها مرکز هنرهای نمایشی زورلو می باشد. هنرمندان بین‌المللی از سرتاسر دنیا در این مرکز خرید گرد هم جمع شده‌اند. چندین رستوران بین‌المللی و محلی نیز در مرکز خرید زورلو وجود دارد. پیشنهاد می‌کنیم سری به رستوران تام و موریینی در مرکز خرید زولو بزنید. اولین شعبه این رستوران بسیار معروف در ترکیه راه‌اندازی شد. این شرایط باعث شده تا گردشگران در کنار کالاهای لوکس و اشرافی، فرصتی برای نوش‌جان کردن غذاهای مخصوص نیز پیدا کنند. مرکز خرید زورلو عید هر سال تخفیف‌های وسوسه‌برانگیزی پیش روی مشتریان قرار می‌دهد. این مرکز خرید همه‌روزه از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۰ شب پذیرای مشتریان می باشد.برای رفتن  به مرکز خرید زورلو راه محله لوازیم را باید در پیش گرفت و به خیابان کورو رفت.

مرکز خرید زورلو استانبول

دیگر شهرهای ترکیه برای سفرهای نوروزی

در اینکه استانبول دیدنی‌ترین شهر ترکیه می باشد، هیچ شکی وجود ندارد؛ اما در کنار برنامه‌ای که برای سفر به استانبول در نوروز آماده می‌کنید، بهتر است برنامه‌ای هم برای دیگر شهرهای ترکیه داشته باشید. به همین دلیل در ادامه به شهرهایی اشاره می‌‌کنیم که انتخاب مناسبی برای سفرهای نوروزی به ترکیه به شمار می‌آیند.

سفر به وان، ارزان‌ترین سفر ترکیه

شهر وان در ناحیه شرقی ترکیه قرار دارد. این شهر نه ‌تنها جاذبه‌های طبیعی و جاذبه های تاریخی بی نظیری دارد. بلکه مراکز خرید وان به خوش‌قیمتی در میان همه شهرهای ترکیه معروف می باشند. شهر وان، بورس پوشاک ترک و برندهای جهانی می باشد. پاساژگردی در مراکز خرید چندین طبقه شهر وان نیز از تفریحاتی جذاب برای گردشگران می باشد. سفر به شهر وان ترکیه نسبت به دیگر شهرهای این کشور ارزان‌تر می باشد. در نتیجه با قطار و خودروی شخصی نیز می‌توانید راه این شهر را در پیش بگیرید. برای اقامت در وان، هتل‌ ۴ ستاره مون‌لایت و ۳ ستاره توپارک را پیشنهاد می نماییم.

 سفر به آنتالیا و گشت‌و‌گذار در سواحل مدیترانه

کافی است نام سواحل مدیترانه به گوش گردشگران عاشق دریا بخورد تا راه آنتالیا را در پیش گیرند. آنتالیا در کنار سواحل مدیترانه‌ای، جاذبه های گردشگری بی‌شماری را دارا می باشد. آبشارهای تماشایی، رودخانه‌های خروشان و مراکز خرید بزرگ از دیدنی های آنتالیا به شمار می‌آیند. از لحاظ مالی، سفر آنتالیا نسبت به دیگر شهرهای بزرگ ترکیه مانند استانبول یا آنکارا خوش‌قیمت‌تر می باشد.

برای اطلاع از قیمت های تور آنتالیا و نحوه سفر به آنتالیا کلیک نمایید.

پارک آبی آنتالیا

شهر فیروزه‌ای مارماریس

استانبول و آنتالیا شهرهای پرطرفدار گردشگری ترکیه به شمار می‌آیند؛ اما اگر می‌خواهید سفری خاص به ترکیه را تجربه نمایید، پیشنهاد می‌کنیم راه شهر مارماریس را در پیش بگیرید. این شهر در نوروز آب‌و‌هوای بسیار دلپذیری دارد. از طرف دیگر مارماریس در مجاورت دریاست تا خنکای نسیم دریا و آفتاب دلنشین بهاری میزبان شما باشد. مارماریس به شهر فیروزه‌ای معروف است. علت این نام‌گذاری، جاذبه های تاریخی بی‌شمار این شهر می باشد. به همین سبب اگر به تاریخ و فرهنگ خارجی علاقه مندید، برای سفر نوروزی به ترکیه، راه مارماریس را در پیش بگیرید.

برای اطلاع از قیمت تور های مارماریس و نحوه سفر به مارماریس کلیک نمایید.

نقشه مترو برای سفر به استانبول در نوروز

مترو سریع‌ترین و خوش‌قیمت‌ترین وسیله حمل‌و‌نقل در استانبول شناخته می‌شود. از آنجا که نوروز در استانبول بسیار شلوغ می باشد برای اینکه در سفر به استانبول در نوروز در خیابان‌ها سرگردان نشوید، بهتر است با نقشه متروی استانبول آشنا شوید. در ادامه به معرفی چند ایستگاه مهم مترو می پردازیم که خوب است به خاطر بسپارید.

  •  ایستگاه متروی آتاتورک

این ایستگاه از مهم ترین ایستگاه‌های متروی استانبول شناخته می‌شود. ایستگاه مترو آتاتورک دسترسی گردشگران به تاکسی، ون و دیگر ایستگاه‌های مترو را فراهم می نماید. امکان ندارد در سفر به استانبول در نوروز گذار شما به این ایستگاه نیفتد؛ در نتیجه حتماً آدرس ایستگاه متروی آتاتورک را به خاطر بسپارید.

  •  ایستگاه متروی ینی کاپی

برای تفریح در ساحل دریای مرمره راه ایستگاه متروی ینی کاپی را در پیش بگیرید.

  •     ایستگاه متروی سلطان احمد

برای بازدید از مسجد آبی و ایا صوفیه از ایستگاه متروی سلطان احمد استفاده نمایید.

نظرات در مورد سفر به استانبول در ایام نوروز

با ثبت نظرات، مارا در بهبود خدمات یاری نمایید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *