آشنایی با جاذبه ها و تفریحات ارومیه

آشنایی با جاذبه ها و تفریحات ارومیه

ضعیفمعمولیمتوسطخوبعالی 5,00 از 5 ( 1 رای )
Loading...

با جاذبه ها و تفریحات ارومیه بیشتر آشنا شوید

فصل تابستان تنها زمانی است که مردم به خرید بلیط تهران ارومیه فکر می‌کنند. زمانی که هوا در همه کشور آنقدر گرم است که برف‌های ارومیه هم آب شده باشد. البته این باور همیشه درست نیست، ارومیه بهار زیبایی دارد، یکی از بهترین مناطق برای اسکی کردن در زمستان است و پاییز سرد و نارنجی‌اش به راحتی از ذهن کسی پاک نمی‌شود. در این مقاله قصد داریم چند نمونه از جاذبه های ارومیه را معرفی کنیم.

کلیسای حضرت مریم

داستان عجیب این کلیسا هرکسی را ترغیب می‌کند، همین حالا بلیط تهران ارومیه را رزرو کند و به دیدن یکی از قدیمی ترین کلیساهای جهان برود. کلیسای ننه مریم قبل از آن‌که به یک عبادتگاه مسیحی تبدیل شود یک آتشکده زرتشتی بوده است. طبق داستان‌های گفته شده از چند هزارسال پیش، زمان تولد حضرت عیسی زرتشتیان ستاره‌ای را در آسمان می‌بینند که به سمت شرق حرکت می‌کند. زرتشتیان حرکت این ستاره را نشانه‌ای از تولد پیامبر جدید یعنی حضرت مسیح می‌دانند و به سمت اورشلیم حرکت می‌کنند. بعد از بازگشت از اورشلیم، زرتشتیان آتشکده خود را به کلیسا تبدیل می‌کنند و به ترویج دیدن مسیحیت می‌پردازند. این کلیسا از آن زمان بارها مرمت شده است و یکی از قدیمی‌ترین کلیساهای جهان و البته جاذبه های ارومیه محسوب می‌شود.

جاذبه های ارومیه

بازار سنتی ارومیه

بازار سنتی ارومیه بیشتر از آنکه یک بازار باشد، یک جای دیدنی جذاب است. قدمت این بازار سنتی به زمان صفویه بازمی‌گردد. وقتی به طاق‌ها و خیلی از قسمت‌های بازار نگاه می‌کنید یا در آن قدم می‌زنید، احساس می‌کنید که از زمان حال و زندگی مدرن حداقل صدسال فاصله دارید. خیلی از قسمت‌های بازار سنتی ارومیه هنوز بافت قدیمی خود را حفظ کرده است. این بازار بهترین نقطه برای خرید سوغاتی ارومیه و صنایع دستی سنتی نیز محسوب می‌شود. علاوه‌براین مسجد جامع ارومیه و حمام قدیمی هم در کنار بازار سنتی این شهر قرار  دارد. قدمت این دو بنا به زمان زندیه و قاجاریه بازمی‌گردد. شما با بازدید از بازار سنتی ارومیه می‌توانید با یک تیر چند نشان بزنید، هم از بازار دیدن کنید و سوغاتی بخرید، هم مسجد جامع و حمام ارومیه را از نزدیک ببینید. همه این‌ها باعث می‌شود بعد از خرید بلیط تهران ارومیه و بازدید از کلیسای ننه مریم، بازار ارومیه را در صدر فهرست قرار دهید.

 ساختمان شهرداری ارومیه

ساختمان شهرداری ارومیه را می‌توان معروف‌ترین ساختمان این شهر دانست. رضا شاه در سال 1307 دستور ساخت این ساختمان را صادر کرد و ساخت آن سه سال بعد در سال 1310 به پایان رسید. ساختمان شهرداری معماری جالبی دارد و دو طرف آن به طور کامل قرینه است. این بنا را یک معمار آلمانی با الهام گرفتن از ساختمان بلدیه تبریز طراحی کرد و ساخت. بعد از خرید بلیط تهران ارومیه و رسیدن به فرودگاه بد نیست مسیرتان را طوری تنظیم کنید که قبل از سر زدن به هر جای دیدنی دیگری از کنار میدان شهرداری، ساختمان زیبا و آبنماهای بلند آن رد شوید و از این مجموعه باشکوه دیدن کنید.

ساختمان شهرداری ارومیه

کوه دالامپر

اگر می‌خواهید دشت، کوهستان، رودخانه و آبشار را همزمان ببینید به دالامپر بروید. دالامپر طبیعت بکری دارد و آبشارهایی مثل سوله دوکل،آبشار مه آلود و دریاچه‌هایی مثل دالامپر، دیمهک و مامه شیخ همه در نزدیکی دالامپر قرار دارند. علاوه‌براین شما می‌توانید در قله کوه دالامپر مرز ایران و عراق و مرز ایران و ترکیه را هم ببینید. اگر می‌خواهید از شلوغی‌های شهر فرار کنید، این دو قدم بهترین انتخاب است؛ بلیط تهران ارومیه را رزرو کنید، بعد از گذاشتن چمدانتان در محل اقامت به سمت دالامپر بروید.

  پیست اسکی خوشاکو

نمی‌شود از شهر سردسیری مثل ارومیه حرف زد و ورزش‌های برفی را در نظر نگرفت. پیست اسکی خوشاکو نه تنها در زمستان بلکه در اغلب فصل‌ها و ماه‌های سال پر از برف است. اگر عاشق اسکی، برف بازی و تفریحات کوهستانی هستید، بعد از خرید بلیط تهران ارومیه، باید بلیط پیست اسکی خوشاکو را در برنامه‌هایتان قرار دهید.

پیست اسکی خوشاکو

ارزانترین راه برای خرید بلیط ارومیه تهران

برای خرید ارزانترین بلیط تهران ارومیه باید به سایت فلای تودی سربزنید. این سایت چند ویژگی جالب دارد که به شما کمک می‌کند همان بلیطی را بخرید که مدنظرتان است. اولین گزینه تقویم قیمتی فلای تودی محسوب می‌شود. تقویم قیمتی فلای تودی ارزانترین بلیط را تا یک ماه آینده نشان می‌دهد. شما حالا می‌دانید که ارزانترین بلیط و بهترین روز برای سفر چه زمانی است، در این صورت انتخاب مناسب‌ترین زمان سفر به ارومیه سخت نیست.

اما گاهی ما به دنبال بلیط برای یک روز خاص، یک ساعت ویژه و یا یک قیمت مشخص هستیم. برای مثال مکن است شما به دنبال بلیط تهران اورمیه برای روز دوشنبه، ساعت 7 بعد از ظهر با حداکثر قیمت یک میلیون تومان باشید. برای این کار کافی است به سایت فلای تودی بروید و قیمت و زمان پرواز را مطابق گزینه‌هایی که می‌خواهید فیلتر کنید، حالا فقط بلیط‌هایی برایتان نمایش داده می‌شود که با نیازهای شما مطابقت داشته باشد. شما می‌توانید زمان، قیمت و حتی نوع ایرلاین را هم در سایت فلای تودی فیلتر کنید.

از همه این‌ها مهم‌تر اگر برای خرید بلیط هواپیما، رزرو هتل ، کنسلی یا هر گزینه دیگری به مشکل برخوردید می‌توانید در هر ساعتی از شبانه روز با پشتیبانی فلای تودی تماس بگیرید. پشتیبانی این سایت به صورت 24 ساعته پاسخگوی شما است.

نظرات در مورد آشنایی با جاذبه ها و تفریحات ارومیه

با ثبت نظرات، مارا در بهبود خدمات یاری نمایید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *