آنتالیا بریم یا قبرس شمالی؟

آنتالیا بریم یا قبرس شمالی؟

ضعیفمعمولیمتوسطخوبعالی 5,00 از 5 ( 4 رای )
Loading...

آنتالیا و قبرس شمالی دو مقصد پر طرفدار جهانی به ویژه برای سفر های تابستانی هستند. اگر شما نیز برای تعطیلات خود قصد سفر به شهری ساحلی با تفریحات متنوع و آب هوای مطبوع را دارید با بیست گشت آریا همراه باشید تا مقصد سفر مورد علاقه خود را انتخاب نمایید. همچنین می توانید با تماس با کارشناسان بیست گشت آریا مشاوره رایگان برای انتخاب مقصد سفر تابستانی خود دریافت نمایید و تور های داخلی و خارجی ما را با خدمات ویژه رزرو نمایید.

hotelphone1جهت ارتباط با کارشناسان برای مشاوره و رزرو با شماره 88921447-021 تماس حاصل نمایید.

مقایسه آنتالیا و قبرس شمالی

آنتالیا جزء یکی از پر طرفدارترین شهرهای ساحلی جهان در جنوب کشور ترکیه می باشد که سواحل زیبای بی نظیر و طبیعت بکری دارد و مقصدی فوق العاده برای گذراندن یک تعطیلات پر شور و هیجان رویایی و دلچسب می باشد. قبرس شمالی بخشی از جزیره بزرگ قبرس در آب‌های دریای مدیترانه می باشد که با سفر به این جزیره با تاریخچه‌ای دلنشین و فرهنگی متنوع و غنی رو به رو خواهید شد. قبرس کشوری کوچک و زیبا، با آب ‌و هوای مطبوع و جاذبه‌های طبیعی فراوان، شامل کوه‌های سرسبز و چشم نواز و دارای سواحل بی‌کران است که فضایی ایده آل برای گذراندن یک تعطیلات آرام و دلپذیر خانوادگی را ایجاد نموده است.

ساحل قبرس شمالی

آیا برای سفر به قبرس شمالی به ویزا نیاز داریم؟

برای سفر به قبرس شمالی و همچنین برای سفر به تمامی شهر های ترکیه ایرانی‌ها نیازی به دریافت ویزا ندارند و به همین دلیل هزینه سفر به این دو شهر برای گذراندن تعطیلات تابستانی مقرون به صرفه تر می باشد و دیگر نیاز نیست هزینه زیادی بابت ویزا بپردازید و نگران درخواست ویزای خود باشید. برای سفر به قبرس شمالی یا به عبارتی همان قبرس ترکیه مسافران می‌توانند از ویزای فرودگاهی برای ورود به این کشور استفاده نمایند و نیازی به اخذ ویزا قبل از سفر و نگرانی بابت آن نیست. یعنی شما اگر بخواهید به قبرس شمالی سفر کنید، تنها به پاسپورت معتبر نیاز دارید.

آنتالیا و قبرس شمالی پر طرفدارترین مقاصد ساحلی تابستانی

شهر آنتالیا در جنوب کشور محبوب ترکیه و جزیره قبرس شمالی به عنوان سومین جزیره بزرگ دریای مدیترانه جز بهترین مقصدهای ساحلی در جهان می باشند. افزایش امکانات تفریحی و گردشگری در آنتالیا و قبرس شمالی سبب شده تا گردشگران زیادی تمایل داشته باشند برای گذراندن تعطیلات تابستانی خود همراه با خانواده به یکی از این دو منطقه سفر نمایند همچنین داشتن هتل های مجهز با امکانات تفریحی جذاب و خدمات مناسب نظر گردشگران را برای تجربه اقامتی راحت تر جلب نموده است.

آنتالیا و قبرس شمالی علاوه بر داشتن سواحل زیبا و آب‌های نیلگون، جاذبه‌های تاریخی و طبیعی متعددی را نیز در دل خود جای داده‌اند تا گردشگران در زمان سفر به این مناطق بکر و دیدنی از جاذبه های فوق العاده جذاب این کشور نیز بازدید نمایند. اگرمی خواهید یکی از این دو شهر را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب نمایید، در ادامه مطلب، بیست گشت آریا به مقایسه این دو شهر و تفاوت های میان آن ها پرداخته است.

هتل در قبرس شمالی

هزینه های سفر به آنتالیا ارزان تر است یا هزینه های سفر به قبرس شمالی؟

به طور کلی سفر به آنتالیا و سفر به قبرس شمالی به دلیل مسافت کوتاه بین دو کشور و همچنین ارزان تر بودن دیگر هزینه های سفر، سفری مقرون به صرفه و نسبتا ارزان می باشد. اما اگر بخواهیم بین آنتالیا و قبرس شمالی به لحاظ هزینه سفر یک مقایسه کلی داشته باشیم، هزینه سفر به آنتالیا به دلیل تنوع امکانات اقامتی و گردشگری ارزان تر از هزینه سفر به قبرس شمالی می باشد و گردشگران با هزینه‌ای مقرون به صرفه می‌توانند یک سفر کوتاه به آنتالیا داشته باشند.

هزینه خورد و خوراک و اقامت در آنتالیا در مقایسه با قبرس شمالی ارزان تر است اما هزینه رفت و آمد و خرید سوغاتی در جزیره قبرس شمالی ارزان تر از آنتالیا می باشد. همچنین هزینه های تورهای یک روزه گردشگری داخلی و استفاده از امکانات ساحلی در آنتالیا در مقایسه با قبرس شمالی ارزان تر می باشد.

زبان و واحد پولی در ترکیه و قبرس شمالی

پس از استقلال قبرس شمالی واحد پول قبرس شمالی به لیر ترکیه تغییر یافت. همچنین زبان رسمی قبرس شمالی ترکی استانبولی با لهجه قبرسی می باشد ولی بیشتر مردم به زبان انگلیسی هم مسلط می باشند تا راحت تر با گردشگران ارتباط بگیرند. در آنتالیا همه مردم به زبان ترکی استانبولی صحبت می نمایند و بسیاری از مردم به دلیل تعدد زیاد گردشگران به این شهر به زبان انگلیسی هم تسلط دارند و به همین دلیل به لحاظ زبان و واحد پول در آنتالیا و قبرس شمالی یکسان است.

حمل نقل در قبرس شمالی و آنتالیا

قبرس شمالی تنها یک فرودگاه به نام فرودگاه (ارجان) دارد که به دلیل شرایط خاص این کشور و عدم به رسمیت شناخته شدن در جهان، این فرودگاه بین المللی نیست و تنها ایرلاین‌های کشور ترکیه مسافران را از کشورهای مختلف جهان به این فرودگاه منتقل می نمایند. اما فرودگاه شهر ساحلی آنتالیا بین المللی است و مسافران با پرواز مستقیم از کشورهای مختلف جهان می‌توانند خود را به فرودگاه بین المللی آنتالیا برسانند.

همچنین در فصل تابستان به دلیل افزایش تقاضا برای سفر به شهر آنتالیا علاوه بر پروازهای سیستمی، پروازهای چارتر مستقیم هم از کشورهای مختلف جهان به برنامه پروازی فرودگاه بین المللی آنتالیا اضافه می‌شود و این یعنی سفر به شهر آنتالیا در کشور ترکیه به لحاظ شرایط حمل نقل راحت تر از سفر به قبرس شمالی است. مسافت هوایی بین ایران و قبرس شمالی حدود ۴ ساعت پرواز است، برای سفر به آنتالیا هم مسافران از تهران می‌توانند با پرواز مستقیم ایرلاین های ترکی خود را در کمتر از ۴ ساعت به فرودگاه بین المللی آنتالیا برسانند و یا با پرواز های ایرانی سفر نمایند که در فرودگاه های نزدیک آنتالیا فرود می آید و با 4 الی 5 ساغت ترانسفر زمینی به آنتالیا خواهند رسید، مزیت سفر با پرواز ایرانی کمتر بودن نرخ پروازی آن می باشد.

جاذبه های تاریخی قبرس شمالی و آنتالیا

اگر شما نیز علاقه دارید تا علاوه بر تفریحات هتل و تفریحات ساحلی به دیدن جاذبه های شهر و گشت و گذار در طبیعت آن بروید با ما همراه باشید.

تنوع جاذبه‌های تاریخی و طبیعی آنتالیا و قبرس شمالی بسیار زیاد است، طبیعت بکر این دو شهر واقعا بی‌نظیر و رویایی است و بیشتر گردشگران در سفر به این دو منطقه از دیدن این حجم از زیبایی واقعا شگفت زده می‌شوند. جزیره قبرس شمالی بخش از تاریخ و تمدن جهان را در خود جای داده و به همین دلیل بسیاری از گردشگران تنها به دلیل بازدید از جاذبه‌های تاریخی به جزیره قبرس شمالی سفر می نمایند، اغلب مساجد، کلیساها و بناهای تاریخی همچون قلعه گیرنه، ساحل لاک پشت، کلیسای بلاپایس، قلعه سنت هیلاریون، قلعه بوفاونتو، شهر باستانی سالامیس، قلعه کانتارا، ساحل گل پیدس، کلیسای سنت بارناباس، دیوارهای تاریخی شهر فاماگوستا، مسجد لالا مصطفی پاشا، کلیسای جامع سنت نیکولاس و شهر باستانی سولی در قبرس شمالی قرار دارند.

شهر آنتالیا هم به لحاظ تنوع جاذبه‌های تاریخی ارزشمند و بی نظیر دسته کمی از جزیره قبرس شمالی ندارد و قدمت بسیاری از بناهای تاریخی و جاذبه‌های گردشگری این شهر همچون شهر باستانی (کالیشی)، موزه آنتالیا، آسپندوس، مسجد کسیک میناره، دروازه هادریان، قلعه آلارا، الیمپوس و کیمرا به بیش از ده قرن پیش باز می‌گردد. اما به طورکلی تنوع و تعداد جاذبه‌های تاریخی جزیره قبرس شمالی بیشتر از شهر آنتالیا می باشد.

جاذبه تاریخی قبرس شمالی

سواحل و جاذبه های طبیعی آنتالیا و قبرس شمالی

برای گذراندن تعطیلات خود در ساحلی با تجهیزات تفریحی متنوع و ارزان، آنتالیا در مقایسه با قبرس شمالی به دلیل تنوع امکانات ساحلی و تعداد پلاژهای عمومی و اختصاصی زیاد در شهر آنتالیا می توانید با هر بودجه ای در سواحل ریلکس کنید و یا با آب تنی در سواحل بی نظیر آنتالیا از سفر خود لذت ببرید.

اما اگر به گشت و گذار در مناطق طبیعی و سواحل علاقه دارید، جزیره قبرس شمالی در مقایسه با آنتالیا بکرتر و دست نخورده تر نگه داری شده است. اگر به دنبال فضاهایی رمانتیک برای عکس‌های عاشقانه هستید، در سواحل صخره‌ای قبرس شمالی با چشم اندازی رویایی زیبا ترین عکس ها را می توانید ثبت نمایید. اگر به طبیعت گردی علاقه دارید، جزیره قبرس شمالی در مقایسه با آنتالیا ارجحیت بیشتری دارد. بدروم، فتحیه و دالیان جز مشهورترین مناطق ساحلی و جاذبه‌های طبیعی در نزدیکی شهر آنتالیا هستند که در زمان سفر به این شهر حتما باید از آنها بازدید نمایید، در زمان سفر به جزیره قبرس شمالی هم رفتن به آفرودیت هیلز، پافوس و خلیج مرجانی را از دست ندهید.

 

تفاوت فرهنگی مردم آنتالیا و قبرس شمالی

فرهنگ مردم جزیره قبرس شمالی تا حد زیادی شبیه مردم ترکیه می باشد. در قبرس شمالی اغلب مردم مسلمان هستند و اعتقادات و باورهای اسلامی دارند. مسافران مسلمان و کسانی که غذاهای حلال می‌خورند، در سفر به قبرس شمالی از بیشتر غذاها که به صورت حلال تهیه می‌شود، بسیار رضایت دارند.

اگر فرهنگ مردم آنتالیا و قبرس شمالی را مقایسه کنیم، به طور کلی مردم قبرس شمالی فرهنگ اروپایی دارند ولی در شهر آنتالیا مردم اغلب به باورهای دینی و ملی خود پایبند می باشند.

قبرس شمالی امن تر است یا شهر آنتالیا؟

از لحاظ امنیتی آنتالیا و قبرس شمالی تفاوت زیادی با یکدیگر دارند، آمار جرم و سرقت در  آنتالیا بیشتر از قبرس شمالی است و احتمال اینکه وسایلتان در این شهر به سرقت برود، نیز وجود دارد.

تفاوت غذاهای رستوران ها در آنتالیا و قبرس شمالی

غذاهایی که در منوی رستوران های قبرس شمالی خواهید، اغلب غذا های ترکی می باشند و اکثر غذاها پر از روغن زیتون و پنیر است و بیشتر غذا ها را با نان می توانید نوش جان نمایید. البته تفاوتی میان رستوران های این دو شهر وجود دارد و آن تفاوت قیمت غذا ها در آنتالیا و قبرس شمالی می باشد که در آنتالیا به دلیل مجلل تر بودن رستوران ها، اکثر غذا ها نیز گران تر هستند.

خرید در آنتالیا به صرفه تر است یا قبرس شمالی؟

اگر بیشتر به خرید سوغاتی، صنایع دستی و خوراکی های متنوع و خوش طعم علاقه مند هستید، قبرس شمالی بازار های سنتی زیادی دارد که می توانید از فروشنده های محلی این بازار ها خرید نمایید و به گشت و گذار بپردازید. اما اگر قصد دارید اجناس برند و لوکس خریداری نمایید، آنتالیا گزینه بهتری برای خرید از برندهای مشهور و بین المللی محسوب می‌شود. زیرا در آنتالیا تنوع و تعداد مراکز خرید مدرن بیشتر از جزیره قبرس شمالی می باشد.

مرکز خرید در آنتالیا

مزایای سفر به قبرس شمالی

سفر به قبرس شمالی دارای جاذبه‌های طبیعی و تاریخی متنوع تری می باشد و مسافرانی که به گردش و تفریح در طبیعت علاقه دارند، اغلب سفر به قبرس شمالی را ترجیح می‌دهند. قبرس شمالی در مقایسه با آنتالیا فضای دنج تری برای گذراندن تعطیلات با خانواده را ارائه می نماید. تعداد هتل‌ها و مراکز خرید تازه تاسیس هم در قبرس شمالی بسیار زیاد است و به همین دلیل خرید از بازارهای قبرس شمالی در مقایسه با آنتالیا مقرون به صرفه تر می باشد. شرایط سفر به قبرس شمالی برای ایرانی‌ها نسبتا راحت است و اتباع ایرانی با پاسپورت معتبر و ویزای فرودگاهی می‌توانند وارد جزیره قبرس شوند. اگر به جاذبه‌های طبیعی و گذراندن تعطیلات در فضایی دنج علاقه مند هستید، جزیره قبرس شمالی برای شما گزینه بهتری می‌باشد.

مزایای سفر به آنتالیا

اگر به فرهنگ ترکی و زندگی مدرن علاقه دارید، سفر به آنتالیا را به شما عزیزان پیشنهاد می نماییم. ساختار شهر آنتالیا به دلیل توریستی بودن بسیار پیشرفته و مدرن است و تنوع امکانات تفریحی همچون مراکز خرید، پارک‌ها آبی و جاذبه‌های گردشگری دیگر در این شهر بیشتر از جزیره قبرس شمالی می باشد. فرودگاه شهر آنتالیا برخلاف قبرس شمالی بین المللی است و مسافران از شهرهای مختلف جهان می‌توانند به راحتی و در اسرع وقت خود را با پرواز مستقیم به شهر آنتالیا برسانند، این در حالی است که فقط ایرلاین‌های ترک به جزیره قبرس شمالی پرواز دارند و مسافران اروپایی به سختی می‌توانند به صورت مستقیم به این بخش از جزیره قبرس سفر نمایند.

در پایان اگر سفر به این دو شهر را با هم مقایسه نماییم، برای کسانی که به دنبال سفری ارزان و مدرن هستند، آنتالیا گزینه بهتری محسوب می‌شود.

نظرات در مورد آنتالیا بریم یا قبرس شمالی؟

با ثبت نظرات، مارا در بهبود خدمات یاری نمایید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *