اصطلاحات رایج در هتل که خوب است بدانید

اصطلاحات رایج در هتل که خوب است بدانید

ضعیفمعمولیمتوسطخوبعالی 3,75 از 5 ( 4 رای )
Loading...

در هنگام رزرو هتل و یا در زمان اقامتتان در هتل کلماتی ممکن است بشنوید که معنای آن ها را ندانید، در ادامه با ما همراه باشید تا معنی این کلمات را به شما بگوییم تا با این عبارات آشنا شوید. اگر معنی بعضی از اصطلاحات رایج در هتل در بخش خدماتی را ندانید، بی آن که نیازی به آنها داشته باشید، به اشتباه درخواستش را بدهید؛ هزینه‌ آن به صورت‌حساب‌تان اضافه خواهد شد. بنابرین یادگیری این اصطلاحات برای شما ضروری می باشد.

آلترنیتیو (Alternative)

آلترنیتیو به معنی گزینه‌های دیگر برای انتخاب اتاق می باشد. این اتفاق در شرایطی می‌افتد که شما از قبل اتاق خاصی را رزرو کرده‌ باشید و حالا پس از رسیدن به هتل اتاق جایگزینی به شما پیشنهاد می‌شود.

مثلاً ممکن است شما اتاقی رو به جنگل را رزرو کرده‌ باشید و در هتل اتاق رو به دریا را به شما پیشنهاد دهند. این اتفاق می‌تواند دلایل متعددی نظیر تغییر تمایل شما یا وجود برخی مشکلات در اتاق داشته باشد. البته این تغییر بدون رضایت شما صورت نمی‌گیرد.

بوفه (Buffet)

اصطلاح بوفه در رستوران و غذاخوری‌های هتل مورد استفاده قرار می‌گیرد. اگر غذا هتل به صورت بوفه باشد به این معناست که غذاها به شکل سلف‌سرویس برای پذیرایی از میهمانان سرو می‌شود.

در بیشتر هتل‌ها، پذیرایی وعده صبحانه عمدتاً به شکل بوفه یا سلف‌سرویس می باشد.

صبحانه بوفه هتل

چک‌این (Check in)

چک این هتل به معنی ورود به هتل و تحویل اتاق می باشد. هتل‌ها قوانین خاصی برای چک‌این دارند. مثلاً ساعت مشخصی را برای تحویل اتاق در نظر می‌گیرند. ساعت تحویل اتاق عموماً ۱۴ (۲ بعد از ظهر) می باشد. اگر ساعت پروازی خود را خارج از این ساعت انتخاب نمایید و زود تر به هتل برسید می توانید وسایل خود را به لابی هتل تحویل دهید و برنامه های خرید، گشت شهری و تفریحات مختلف و متنوعی را در زمان باقی مانده تا تحویل هتل و یا زمان پرواز در نظر بگیرید.

شما پس از ورود به هتل و تحویل مدارک شخصی کمی منتظر می‌مانید سپس در زمان معین وارد اتاق‌تان می‌شوید.

چک‌اوت (Check out)

چک اوت مربوط به زمانی می‌شود که شما باید اتاق‌تان را تحویل دهید و هتل را ترک کنید. چک‌اوت هتل‌ها معمولاً ساعت ۱۲ ظهر می باشد.

در بیشتر هتل‌ها پس از اینکه اتاق را تخلیه کردید، یکی از پرسنل هتل سری به اتاق می‌زند و شرایط اتاق را چک می‌کند.

اصطلاحات رایج در رزرو هتل ها

فولی بوکت (Fully booked)

این اصطلاح را ممکن است وقتی هتلی را آنلاین رزرو می کنید ببینید و به معنی این است که اتاق در تاریخ مورد نظر شما پر شده است و ظرفیت ندارد.

هاوس کیپینگ (House keeping)

به بخشی از هتل که ارائه دهنده خدمات خانه داری می باشد هاوس کیپینگ گفته می شود و در زمان اقامت خود می‌توانید درخواست تمیز کردن اتاق یا سوئیت‌تان را بدهید.

به منظور درخواست برای تمیز کردن اتاقتان می‌توانید هنگام خروج از اتاق و هتل، آویز دری را که عنوان Make Up یا  Clean up به معنی تمیز شود روی آن نوشته شده، به در آویزان نمایید. به این صورت پرسنل خدمات خانه‌داری متوجه درخواست شما می‌شوند و اتاق‌تان را تمیز خواهند کرد.

هاوس کیپینگ یکی از اصطلاحات متداول در هتل می باشد که به ویژه در اقامت‌های طولانی به کارتان خواهد آمد.

مینی‌بار (Mini bar)

یخچال کوچکی که در هتل وجود دارد مینی بار نامیده می شود؛ در این یخچال انواع نوشیدنی‌ها و خوراکی‌هایی نظیر شکلات یا آجیل در دسترس می باشد و شما می‌توانید هر گاه که نیاز داشتید از آنها استفاده نمایید.

در اکثر موارد باید هزینه خوراکی‌ها و نوشیدنی‌های مینی‌بار را به طور مجزا از هزینه هتل پرداخت نمایید.

روم‌سرویس (Room service)

سرویس اتاق از بهترین خدمات هتل می باشد و ممکن است هر زمانی از شبانه‌روز خودتان یا فرزندان‌تان احساس گرسنگی یا تشنگی داشته باشید. در این زمان با یک تماس خوراکی‌ یا نوشیدنی موردنظرتان را در اتاق‌تان برایتان سرو خواهند کرد. در بیشتر هتل‌ها، خدمات روم سرویس به صورت شبانه‌روزی می باشد.

بل‌بوی (Bellboy)

بل‌بوی از پرسنل هتل می باشد که انتقال چمدان‌های‌تان را از خودرو تا اتاق یا سوئیت‌تان انجام می دهد.

سینگل‌روم (Single room)

مسافرانی که به تنهایی سفر می کنند یا اتاقی برای خودشان به تنهایی رزرو می کنند، اتاق تک‌تخته یا یک‌نفره خواهند داشت. این اتاق با نام سینگل‌روم شناخته می‌شود.

دابل‌روم (Double room)

اتاقی که برای میهمانان دونفره در نظر گرفته می‌شود و از خدمات و فضای مناسبی برای ۲ نفر برخوردار می باشد، دابل‌روم نامیده می‌شود.

اتاق دبل هتل

اکسترا گست (Extra guest)

در شرایطی که تعداد افراد از ظزفیت اتاق بیشتر است، اکستراگست نامیده می شود.

در این شرایط هتل با دریافت هزینه بیشتر، شرایط را برای اقامت نفر چهارم نیز آماده می کند.

فول‌بورد (Full board)

هتل فول‌بورد یا FB یعنی با هزینه‌ای که برای اقامت پرداخت می‌کنید، ۳ وعده صبحانه، ناهار و شام را هم در هتل نوش جان می کنید، بدون اینکه هزینه اضافه ای برای آنها پرداخت نمایید.

هف‌بورد (Half board)

هف بورد که به صورت HB هم نوشته می شود یکی از اصطلاحات متداول در هتل است به این معنی است که هتل علاوه بر صبحانه، یکی از دو وعده ناهار یا شام را رایگان برای میهمانان سرو می نماید.

با آشنایی با این اصطلاحات می توانید آگاهانه تر انتخاب نمایید و هر آنچه که نیاز دارید رزرو نمایید.

نظرات در مورد اصطلاحات رایج در هتل که خوب است بدانید

با ثبت نظرات، مارا در بهبود خدمات یاری نمایید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *