برج دختر استانبول

برج دختر استانبول

ضعیفمعمولیمتوسطخوبعالی 5,00 از 5 ( 1 رای )
Loading...

یکی از جاذبه های گردشگری استانبول برج دختر استانبول است که جذابیت زیادی دارد . راجب برج دختر افسانه های زیادی گفته می شود.در گذشته این برج 9 متر ارتفاع و حالت مربعی داشته اما الان 23 متر ارتفاع دارد. در قرن نوزدهم میلادی از برج دختر استانبول به عنوان یک بیمارستان موقت و ایستگاه رادیویی نیز استفاده می کرده اند. در قرن فعلی که (قرن ۲۱) باشد هم از برج دختر استانبول به عنوان یک موزه که درونش رستورانی نقلی وجود دارد نیز استفاده می کنند و در صنعت گردشگری استانبول و تور استانبول نقش پررنگی دارد. این برج قدت 1000 ساله دارد 3 تا از افسانه هایی رایج درباره برج دختر :

افسانه اول برج دختر :

به گفته مردان استانبول مرد جوانی به نام لیندرو عاشق دختری به نام هیرو شده  که در این قلعه زندگی می کرده . مرد جوان هرشب برای دیدن دختر زیبا از ساحل تا این قلعه را شنا میکرده و دختر جوان هم برای رد جوان چراغی روشن  می کرده تا مرد جوان راه را پیدا کند. و در شبی طوفانی چراغ خاموش شده و لیندرو مسیر را گم میکند و غرق می شود و فردای آن روز آب جسدش را به ست قلعه میرساند . هیرو ه از شدت ناراحتی خودش را به پایین برج چرتاب کرده و خود کشی می کند.

برج دختر استانبول

افسانه دوم برج دختر :

یکی دیگ از این افسانه ها این که در گذشته پادشاهی دختر خودش را خیلی دوست داشته وبرایش بسیار عزیز بوده تاروزی پیشگویی به او می گوید که در اثر نیش مار جان خودش را از دست می دهد. وی برای نگه داری از دخترش او رابه قلعه ای می برد کهاز هر گزنده ای در امان بماند. اا در تولد 18 سالگی دختر  ،پادشاه با سبد میوه ای به دیدار دخترش می رود  غافل از وجود مار در سبد میوه که باعث مرگ دختر می شود .

بیشتر مردم استانبول می گوید دلیل نام گذاری این برج همین داستان است.

برج دختر استانبول

افسانه سوم برج دختر :

بطل قاضی یکی از سرداران جنگی دو دوره بیزانس بود که طی حمله دوم عثمانی‌ها به قسطنطنیه عاشق یکی از دخترهای امپراتور شده بود. امپراتور خانواده‌ی خود را برای حفظ امنیت به این برج فرستاده بود و کشتی‌های زیادی را برای محافظت از آن‌ها در اطراف این قلعه قرار داده بود؛ اما هیچ چیز مانع بطل قاضی نشد. او به سمت برج حرکت کرد کشتی‌ها را به آتش کشید و معشوق خود را ربود و بعدها با او ازدواج کرد. ضرب‌المثل ترکی “کسی که اسب خود را به تاخت در می آورد، از اسکودار عبور می‌کند” از این افسانه گرفته می‌شود؛ به معنی اینکه در تصمیم گرفتن تعلل نکنید تا زودتر به هدف خود برسید.

موقعیت مکانی برج دختر استانبول:

نظرات در مورد برج دختر استانبول

با ثبت نظرات، مارا در بهبود خدمات یاری نمایید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *