تجربه جدید سفر به مارماریس

تجربه جدید سفر به مارماریس

ضعیفمعمولیمتوسطخوبعالی 5,00 از 5 ( 2 رای )
Loading...

اگر قبلا به ترکیه سفر کرده اید و به دنبال مکانی بکر و جدید در خارج از ایران هستید، مارماریس را به شما پیشنهاد می کنیم. همان طور که می دانید ترکیه دارای سواحل جذاب و با چشم انداز های دیدنی می باشد و گردشگران زیادی را به سوی خود جذب می نماید اما اگر می‌خواهید از یکی از بهترین سواحل ترکیه دیدن نمایید، سفر به مارماریس را نباید از دست بدهید؛ مارماریس با داشتن طولانی‌ترین خط ساحلی، لقب پادشاه سواحل ترکیه را کسب نموده است. در ادامه با بیست گشت همراه باشید تا با همه چیز درباره ی سفر به مارماریس آشنا شوید.
پیشینه مارماریس، به 6 قرن قبل از میلاد مسیح بازمی‌گردد؛ بنابراین دارای جاذبه های تاریخی پر طرفداری نیز می باشد. مارماریس شهری ساحلی و بندری می باشد که بین دو دریای اژه و مدیترانه و در استان موغله یا مولا واقع شده می باشد. مارماریس پر از سنگ های مرمری می باشد، به همین دلیل نام مارماریس را از واژه (مارمارون) به معنای سنگ مرمر انتخاب نموده اند. مارماریس دارای دو لنگرگاه اصلی و بنادر متعددی می باشد و سبب شده تا مارماریس به مرکز کشتی رانی و غواصی تبدیل شده است. مراکز تفریحی جذاب در ساحل، آب و هوای مطبوع، زیبایی‌های طبیعی و بکر، غارهای شگفت‌انگیز، آب زلال و فیروزه‌ای رنگ دریا و انواع ورزش‌ها و تفریحات متنوع آبی، مارماریس را به مقصدی پر طرفدار برای سفر تبدیل نموده است.

تور ساحل لاک پشت مارماریس

اطلاعات ضروری شهر مارماریس

پیش شماره مارماریس و استان موغله: ۲۵۲
اختلاف ساعت مارماریس با ایران: 30 دقیقه عقب تر از ایران
مدت زمان سفر هوایی از تهران به مارماریس: حدود ۲ ساعت و ۳۰ دقیقه با پرواز بدون توقف
زبان: ترکی استانبولی
واحد پول ترکیه: لیر ترکیه
کد تلفن ترکیه: ۹۰ +

بهترین زمان سفر به مارماریس

جریان‌های مدیترانه‌ای، اقلیم مارماریس را تحت تاثیر خود قرار می‌دهند، به همین علت مارماریس دارای تابستان‌های گرم و مرطوب و زمستان‌های خنک و بارانی می باشد. معمولا میانگین دمای هوای این شهر در روزهای گرم به ۴۰ درجه و در روزهای سرد به ۱۱ درجه سانتی گراد می‌رسد. مارماریس با داشتن هوای معتدل، امکان سفر در هر زمانی از سال را امکان پذیر نموده است. اما لازم به ذکر است سفر در اواسط بهار و اوایل پاییز بهترین زمان سفر به مارماریس می باشد. زیرا در این زمان هوا در معتدل‌ترین حالت خود می باشد و از شلوغی و جنب و جوش گردشگران تابستانی هم خبری نیست و سفری آرام و دل نشین را تجربه خواهید نمود.

فاصله مارماریس تا شهر های گردشگری اطراف مارماریس:

در سفر خود به مارماریس با تور مارماریس می توانید بازدیدی کوتاه از این شهر های جذاب گردشگری نیز داشته باشید.

  • فاصله ازمیر با فاصله ۲۶۴.۲ کیلومتر
  • شهر آیدین با فاصله ۱۱۷ کیلومتر
  • شهر دیدیم با فاصله ۱۰۷ کیلومتر
  • شهر فتحیه با فاصله ۷۹ کیلومتر
  • شهر بدروم با فاصله ۷۷ کیلومتر
  • شهر میلاس با فاصله ۶۷ کیلومتر
  • شهر دالامان با فصله ۴۸ کیلومتر
  • شهر اورتاکا با فاصله ۴۴ کیلومتر
  • شهر مولا با فاصله ۴۱ کیلومتر

جاذبه‌های گردشگری مارماریس

بازار بزرگ مارماریس

یکی از جذاب ترین کار ها در مارماریس و دیگر شهر های ترکیه خرید کردن می باشد. در سفر به مارماریس بازدید و خرید از این بازار را نباید از دست بدهید. برای خرید در این بازار بیش از هزار مغازه کوچک وجود دارد که اجناس بسیار متنوعی را به شما عرضه می نمایند و وسیله ای که به آن علاقه دارید را می توانید خریداری نمایید. قالی، قهوه ترک، داروهای گیاهی، ادویه، چای، ظروف سرامیک، محصولات چرمی، عطر، ساعت، لباس و همچین کیف، کفش، جواهرات و بدلیجات از جمله سوغاتی های جذاب مارماریس می باشند که می توانید آن ها را خریداری نمایید.

البته لازم به ذکر است در این بازار به دنبال اجناس اصل و برند نباشید و بهتر است با جنبه ی تفریحی خرید نمایید.

بازار بزرگ مارماریس

 قلعه تاریخی مارماریس

قلعه کهن مارماریس که پیشینه ی آن به سال ۱۰۴۴ قبل از میلاد می‌رسید، امروزه پس از بازسازی به موزه مارماریس تبدیل شده است. همچنین یک کاروانسرا به آن در دوره عثمانی و توسط مادر سلطان سلیمان اضافه شد. در جنگ جهانی اول، این قلعه و بسیاری دیگر از بناهای تاریخی مارماریس بر اثر حمله نیروهای فرانسوی، خسارات فراوانی به خود دیدند، به طوری‌که فقط چند قسمت از قلعه و کاروانسرا باقی ماند. هفت قسمت اصلی در قلعه مارماریس وجود دارد که شامل ۲ سالن باستان‌شناسی، یک سالن مردم نگاری، گالری هنری، انبار و بخش‌های بازدید عمومی می‌باشد.

ساعت بازدید از قلعه مارماریس: ۹ صبح تا ۱۷ بعد از ظهر

 پارک ملی مارماریس

این پارک با قدمت طولانی با وجود درختان کاج سرخی که دارد به یکی از جذاب ترین جاذبه های طبیعی معروف مارماریس تبدیل شده می باشد. در کنار کاج سرخ، گیاهان متنوعی مانند بلوط، سرو، سماق، بج، خرزهره، و برگ بو وجود دارند که موجب زیبایی و سرسبزی چشم نواز این پارک شده‌اند. همچنین پارک ملی مارماریس زیست بوم حیواناتی نظیر بز وحشی، گراز وحشی، شاهین سرخ، سیاهگوش و خرس نیز می باشد.

تجربه تور تفریحی با قایق در مارماریس

از لذت بخش ترین تفریحات و جاذبه های مارماریس تور های تفریحی مارماریس با قایق می باشد. قایق های متنوع و بسیار زیادی در مناطق مختلف شهر مارماریس وجود دارند که می‌توانند شما را از لنگرگاه اصلی شهر به دریای مدیترانه ببرند تا از جاذبه‌های مختلف موجود در مسیر بازدید نمایید. جزیره پارادایس یا نیمارا، ترنج، کوملوبوک، چیفتلیک و غار فسفری از معروف‌ترین جاذبه های تفریحی مارماریس هستند که در آنها تورهای روزانه مارماریس برگزار می‌شود. با این تورها می‌توانید از مقبره‌های باستانی، صخره پادشاهان، حمام گِل دالیان، ساحل لاک‌پشت یعنی دومین ساحل و پلاژ بزرگ ترکیه بازدید نمایید.
همچنین در شهر مارماریس، تورهای جیپ سافاری جذاب و هیجان‌انگیزی وجود دارد که می‌توانند لحظات بسیار هیجان انگیز و به یادماندنی برایتان به جا بگذارند. این تور که در جنگل‌های اطراف مارماریس برگزار می‌شود، از مناطق مختلف آن عبور می‌کند. برای تهیه این تورهای هیجان انگیز می‌توانید به وب‌سایت آن یعنی www.tatilmoni.com مراجعه نمایید و تور سافاری موردنظر خود را تهیه نمایید.

تجربه هیجان انگیز پارک‌های آبی مارماریس

پارک آبی آکوا دریم مارماریس، پارک آبی آتلانتیس، استار آکوا پارک، مارماریس آکوا پارک چهار پارک آبی معروف مارماریس هستند که تفریحات آبی متنوعی دارند و تجربه ای لذت بخش و هیجان انگیز را برایتان به همراه خواهد داشت. البته هزینه ورود و استفاده از امکانات این پارک‌های آبی به ویژه پارک آبی آتلانتیس کمی زیاد می باشد و برای ورود افراد بالای ۱۲ سال مبلغی در حدود ۱۲۰ لیر باید پرداخت نمایید.

پارک آبی ستاره مارماریس

اقامت در هتل های مارماریس

ابتدا لازم به ذکر است که استاندارد هتل های مارماریس با بقیه شهرهای گردشگری و ساحلی ترکیه و به ویژه آنتالیا متفاوت می باشد و  از نظر اندازه هتل ، استخرها ، برنامه ها و به طور کلی خدمات هتل به جز کیفیت غذایی که مارماریس دارای غذا های خوش طعم و با کیفیت بهتری می باشد، هتل های نسبتا ضعیف تری دارد.

تمام هتل‌های مارماریس در شهر یا در نزدیکی آن قرار دارند، به طوری‌که فاصله دورترین هتل تا مرکز مرکز شهر کمتر از ۸ کیلومتر می باشد. خوب است بدانید که تمامی هتل‌های ساحلی مارماریس توسط یک پیاده راه ۸ کیلومتری به یکدیگر متصل هستند. در این شهر ساحلی و گزدشگری انواع هتل‌ها، اقامتگاه‌ها و پلاژها با خدمات متنوع برای استفاده گردشگران وجود دارند. برای اطلاع از قیمت های تور مارماریس کلیک نمایید.

هتل گرین نیچر دیاموند مارماریس

نظرات در مورد تجربه جدید سفر به مارماریس

با ثبت نظرات، مارا در بهبود خدمات یاری نمایید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *