حیرت انگیزترین جاذبه ها در سن پترزبورگ

حیرت انگیزترین جاذبه ها در سن پترزبورگ

ضعیفمعمولیمتوسطخوبعالی 4,50 از 5 ( 2 رای )
Loading...

سن پترزبورگ یکی از شهرهای گردشگری دیدنی و وسیع کشور روسیه است که دارای بی شمار جاذبه های دیدنی بی نظیری می باشد. در ادامه با بیست گشت همراه باشید تا تعدادی از حیرت انگیزترین جاذبه های این شهر را برایتان معرفی کنیم.

شهر سن پترزبورگ، دومین شهر وسیع روسیه می باشد که قدمت تاریخی زیاد و پر فراز و نشیبی دارد و همچنین به نمادی برای مقاومت و پاسداری میان مردم روسیه مبدل شده است.

با سفر به سن پترزبورگ می توانید از موزه های شگفت انگیز، کلیسا های مجلل آن بازدید نمایید و در جشن ها و فستیوال های جذاب آن شرکت نمایید و از تمام لحظات سفر خود لذت ببرید.

تاریخچه نام شهر سن پترزبورگ

شاید فکر کرده باشید که نام شهر سن پترزبورگ برگرفته از نام موسس آن، یعنی پتر کبیر است اما در حقیقت نام این شهر برای گرامیداشت روحانی کشیش پیتر یا شمعون می باشد. او جز ۱۲ یار حضرت عیسی مسیح و همچنین از رهبران کلیسای مسیحیت بود که در تابلوی (شام آخر) لئوناردو داوینچی نیز، به تصویر کشیده شده است.

  قصر پترهوف

قصر زیبای پترهوف یکی از مکان های دیدنی سن پترزبورگ، در منطقه Petrodvortsovy در بخش فدرال سن پترزبورگ و در بخش جنوبی سواحل خلیج فنلاند واقع شده است.

جاذبه اصلی کاخ پترهوف، باغ آن است که دارای ۱۵۰ فواره و ۴ آبشار می باشد.

کاخ پترهوف، مجموعه عمارت‌ها و کاخ‌های مجلل و سلطنتی مربوط به دودمان رومانوف می باشد که ساخت آن به دستور موسس سن پترزبورگ، پتر کبیر و در پاسخ به ساخت کاخ ورسای توسط لوئی چهاردهم در سال 1714 آغاز شد. البته اصل این سازه در سال ۱۷۰۹ ساخته شد، اما پتر کبیر پس از بازدید از دربار سلطنتی در سال 1714 به فکر گسترش آن افتاد، ادامه ساخت بنا نیز پس از مرگ او ادامه یافت.

کاخ پترهوف

 موزه هرمیتاژ

موزه هرمیتاژ یکی از مشهورترین و بزرگترین موزه‌های روسیه و از کهن ترین نگارخانه‌های هنری و موزه‌های تاریخ و فرهنگ بشری جهان به شمار می آید. در این موزه بیش از سه میلیون اثر هنری، شامل شاهکارهایی از لئوناردو داوینچی، پیکاسو و رامبراند به نمایش عموم گذاشته شده‌اند.

مجموعه هرمیتاژ در شش بنا به نمایش گذاشته می‌شود و دارای یک بنای اصلی به نام کاخ زمستاتی است که سال‌ها پیش محل اقامت تزارهای روسی بوده است. با بازدید از این مجموعه می توانید از کاخ‌های دیدنی و اتاق‌های مجلل و سلطنتی که تزارها در آنها زندگی می‌کردند نیز بازدید نمایید.

در بخش‌های دیگر موزه هرمیتاژ می توانید از آثار تاریخی دیگری همچون لباس‌ها، نشان‌ها، جواهرات سلطنتی و همچنین بزرگ‌ترین کلکسیون طلای باستانی که متعلق به اروپای شرقی و آسیای غربی است، بازدید نمایید.

موزه هرمیتاژ سنت پترزبورگ

 کلیسای رستاخیز سن پترزبورگ

تاریخ دانان در این باره روایت می کنند که کلیسای رستاخیز بر خون ریخته شده به آن نیز اطلاق می‌شود. البته روایت اصلی بر این مبناست که دوباره عیسی مسیح از این مکان دوباره زنده خواهد شد و به همین خاطر به این کلیسای جامع، کلیسای زنده شدن مجدد مسیح هم گفته می شود.

این کلیسا دارای بیشترین موزاییک در جهان با بیش از ۷۵۰۰ مترمربع موزاییک است و همچنین دارای مجموعه ‌ای فوق‌ العاده و متنوع از آیکون‌ های موزاییکی همچون سبک های آکادمیک، سبک مدرن و بیزانس می باشد.

 قلعه پیتر و پاول سن پترزبورگ

قلعه پیتر و پاول ارگ اصلی شهر سن پترزبورگ می باشد. قلعه پیتر و پاول در ۱۶ می ۱۷۰۳ به دستور پیتر کبیر بنا شد و اولین بنای معماری این شهر می باشد. هدف نخست از ساخت این قلعه دیده بانی از رودخانۀ نوا و دسترسی به دریای بالتیک بود، به همین دلیل این قلعه در جزیره زایاچی بنا شد.

نحوه ساخت قلعه در کنار رودخانه به صورتی بود که همه ی کشتی‌هایی که از مسیرهای آبی به روسیه می‌رسیدند، از گذرگاه قلعه عبور می کردند و به دقت بازرسی می‌شدند.

همچنین در داخل ساختمان این قلعه بناهای دیدنی زیادی وجود دارند که می توان از آن ها به موارد زیر اشاره نمود:

  • کلیسای جامع قلعه پیتر و پاول
  • اتاق‌های سلطنتی امپراتوری
  • برج ناقوس کلیسای جامع
  • مجسمه پیتر کبیر
  • ضرابخانه

  کاخ یوسوپف یا کاخ مویکا

این کاخ در کناره ی رودخانه مویکا در مرکز شهر سن پترزبورگ کاخ مویکا یا یوسوپف که یکی از مشهورترین جاذبه های سن پترزبورگ روسیه می باشد، قرار دارد که در سال 1770 ساخته شده است و اولین ساکنانش شاهزاده بورسین نیکلاویچ همراه با همسر دوم و پسرش بودند که در آنجا زندگی می کردند.

بعد از آن ها پنج خانواده سلطنتی دیگری نیز در کاخ یوسوپف سکونت داشته اند. اما این ها، دلیل شهرت زیاد این کاخ نیست بلکه یک واقعه تاریخی است که در آن گریگوری راسپوتین دهقان اهل سیبری و همچنین یکی از اسرارآمیزترین شخصیت‌های تاریخ روسیه توسط پرنس یوسوپف (ثروتمندترین شاهزاده زمان خود) و برخی دیگر از شاهزادگان در آن به قتل رسید.

محل قتل او را در زیرزمین کاخ یوسوپف را به همراه اسناد و مدارکی از صحنه قتل او می‌توان مشاهده نمود، دیدن این صحنه‌ مسافران تور روسیه را بسیار شگفت زده خواهد کرد.

تئاتر مارینسکی سن پترزبورگ

این تئاتر در واقع موسسه ی فرهنگی است که در شهر سن پترزبورگ قرار دارد و برای بعضی از بازدیدکنندگان حتی از موزه ی هرمیتاژ هم ترغیب کننده تر به نظر می آید. طی سالهای اخیر به دلیل بحران های مالی و بی نظمی های به وجود آمده در تئاتر بولشوی، این تئاتر به برجسته ترین تئاتر موزیکال در روسیه تبدیل شده است.

نحوه ی اجرای بی عیب و نقص گروه و رهبران ارکستر موسیقی کلاسیک مدرن که جز بهترین های حرفه ی خود هستند و ستاره های باله و اپرا از سرتاسر جهان هم چون اولیانا لوپاتکینا می باشد، در سطح جهانی بسیار شناخته شده می باشد و سبب شهرت این تئاتر شده است و علاقه مندان موسیقی از سراسر دنیا را به سوی خود جذب می نماید.

 کاخ مجلل کاترین یا دهکده تزارها در سن پترزبورگ

تزارهای روسیه در کمتر از دو قرن، دو عمارت سلطنتی بزرگ را در حومه ی شهر سن پترزبورگ ساختند.

یکی از این دو عمارت، کاخ کاترین که مشهور به تزارسکویه سلو یا پوشکین می باشد که حتی از کاخ ورسای روسیه نیز بزرگ تر است. این کاخ در منطقه ی پوشکین یکی از جذاب ترین نقاط حاشیه ای شهر سن پترزبورگ می باشد قرار دارد و باشکوه ترین و همچنین عظیم ترین بنای تاریخی و گردشگری سن پترزبورگ روسیه به شمار می آید.

کاخ کاترین

جزیره ی لاگین در سن پترزبورگ

جزیره لاگین تا مرکز شهر حدودا 20 دقیقه با مترو فاصله دارد ولی شاید نام آن به گوشتان نخورده باشد. این جزیره ی منحصر به فرد و بسیار زیباست که یک کاخ سلطنتی باشکوه، پارکی زیبا و سرسبز، دریاچه ای آرام و مناسب برای قایق سواری در فصل تابستان و همچنین محوطه ای برای اسکی در زمستان و همچنین موزه ای از ظروف زیبای شیشه ای دارد که می توانید از آن دیدن نمایید.

نظرات در مورد حیرت انگیزترین جاذبه ها در سن پترزبورگ

با ثبت نظرات، مارا در بهبود خدمات یاری نمایید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *