درون بلندترین برج جهان چه خبر است؟

درون بلندترین برج جهان چه خبر است؟

ضعیفمعمولیمتوسطخوبعالی 5,00 از 5 ( 1 رای )
Loading...

اواخر قرن بیستم، سرزمینی که روزگاری حکم یک شهر بندری و محفلی برای ماهی‌گیران را داشت، مسیر متفاوتی را برای خود رقم زد؛ طوری که طی 1 قرن به عنوان یکی از توسعه یافته‌ترین شهرهای جهان تبدیل شد. برج خلیفه بلندترین ساختمان جهان و یکی از معروف‌ترین جاهای دیدنی دبی است که ساخت آن ۶ سال به طول انجامید و در چهار ژانویه ۲۰۱۰ افتتاح شد. این سازه بتنی که ۸۲۸ متر ارتفاع دارد، اولین تلاش در تاریخ جهان برای سازه‌ای با این ارتفاع بوده است و در نتیجه طراحان و مهندسان از بهترین و جدیدترین فناوری و طراحی سازه برای آن استفاده کرده‌اند.

برج خلیفه

برج خلیفه در ابتدا با نام «برج دبی» شناخته می‌شد اما در روز افتتاحیه توسط محمد بن راشد آل مکتوم، نام آن به افتخار حاکم امارات، خلیفه بن زاید آل نهیان، به «برج خلیفه» تغییر کرد. اولین ویژگی در رابطه با این سازه که اکثر افراد با آن آشنا هستند، به مرتفع بودن آن مربوط می‌شود. از آنجایی که همواره ساخت سازه‌های سراسر جهان در حال رشد و توسعه هستند، باید گفت در حال حاضر برج خلیفه مرتفع‌ترین برج جهان شناخه می‌شود.

برج خلیفه

ویژگی و امکانات برج خلیفه

بلندترین آسمان‌خراش و سازه بشری با ارتفاع ۸۲۸ متر, بلندترین سازه بشری که بدون تکیه گاه و یا کابل استوار است, بیشترین طبقات قابل استفاده, سریع‌ترین آسانسور جهان, طولانی‌ترین آسانسور جهان, طولانی‌ترین آسانسور باربری جهان, بیشترین مساحت طبقات, بزرگترین بالکن در برج, مرتفع‌ترین مسجد در جهان, مرتفع‌ترین استخر در جهان, بزرگترین آتش بازی سال نو

برج خلیفه

با توجه به مساحت زیاد و طبقات مختلفی که برای این برج طراحی شده است، قسمت‌های متعددی در آن در نظر گرفته شده است. برای این مجموعه، چند طبقه برای هتل، طبقه‌ای به عنوان قسمت فرهنگی برای کتابخانه، 4 طبقه استخر و باشگاه، طبقاتی مسکونی، طبقاتی برای تاسیسات، مسجد، طبقات رادیویی و ارتباطات، سوئیت‌های مشارکتی، طبقات پارکینگ، رستوران، کلاب و دیسکو در نظر گرفته شده است.
در رستوران مشهور Michelin برج خلیفه، سر آشپز مشهور به نام Jerome Lagarde با تجربه 20 ساله خود طعم بی نظیر و به یاد ماندنی غذا ها را تضمین می کند. برای ساخت برج خلیفه بیشتر از 12 هزار کارگر به مدت 22 میلیون ساعت زمان مشغول به کار شدند و جالب است بدانید که هر شیشه ای که در نمای بیرونی برج خلیفه استفاده شده دارای روکش بیرونی دارای خاصیت صرفه جویی در انرژی و محدود کردن گرمای خورشیدی می باشند.

برج خلیفه

برج خلیفه دارای سومین آسانسور پر سرعت دنیاست و رکوردهای قبلی آسانسورها در سرعت هم به آسمان خراش های چینی تعلق گرفته است. آسانسورهای برج خلیفه تا ارتفاع 504 متری بالا می رود و مسافران باید یکبار آسانسور خود را تعویض کنند، همچنین جالب است بدانید که این آسانسور شیشه ای می باشد و بازدیدکنندگان در تور دبی می توانند در طول بالا و پایین رفتن با آن به تماشای فیلم پرداخته و یا از تماشای مناظر اطراف لذت ببرند.

برج خلیفه

برج خلیفه که از بتن مسلح و روکش شیشه‌ای ساخته شده، از سه عنصر تشکیل شده است که در اطراف یک هسته مرکزی قرار گرفته‌اند. این سازه ابتدا از روی یک سطح صاف بالا می‌رود و سپس در هر طرح مارپیچی، عقب‌نشینی‌هایی دارد که باعث می‌شود، حجم برج به‌تدریج کاهش یابد. هسته مرکزی در نقطه نهایی سازه بیرون می‌زند و به‌شکل منار ظاهر می‌شود.

برج خلیفه

طبقات برج خلیفه

طبقه B1-B2: پارکینگ و تاسیسات؛
طبقه میانی، طبقه همکف، و طبقات 1 تا 8: هتل آرمانی برج؛
طبقات 9 تا 16: واحدهای مسکونی آرمانی؛
طبقات 17 تا 18: تاسیسات؛
طبقات 19 تا 37: واحدهای مسکونی آرمانی؛
طبقات 38 تا 39: سوئیت‌های هتل آرمانی؛
طبقات 40 تا 42: تاسیسات؛
طبقه 43: اسکای لابی؛
طبقات 44 تا 72: واحدهای مسکونی؛
طبقات 73 تا 75: تاسیسات؛
طبقات 76: اسکای لابی؛
طبقات 77 تا 108: واحدهای مسکونی؛
طبقات 109 تا 110: تاسیسات؛
طبقات 111 تا 121: سوئیت‌های مشارکتی؛
طبقه 122: رستوران اتمسفر؛
طبقه 123: اسکای لابی؛
طبقه 124: عرشه برج خلیفه؛
طبقات 125 تا 135: سوئیت‌های مشارکتی؛
طبقات 136 تا 138: تاسیسات؛
طبقات 139 تا 154: سوئیت‌های مشارکتی؛
طبقه 155: تاسیسات؛
طبقات 156 تا 159: رادیو و ارتباطات؛
از طبقه 160 به بالا: تاسیسات.

خدمات مسافرتی بیست گشت آریا https://20gasht.com

نظرات در مورد درون بلندترین برج جهان چه خبر است؟

با ثبت نظرات، مارا در بهبود خدمات یاری نمایید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *