راهنمای مراحل ثبت شرکت در قبرس شمالی

راهنمای مراحل ثبت شرکت در قبرس شمالی

ضعیفمعمولیمتوسطخوبعالی 5,00 از 5 ( 1 رای )
Loading...

قبرس شمالی (جمهوری ترکیه قبرس شمالی، TRNC) یکی از زیباترین کشورهای جهان است که مقصدی عالی برای راه‌اندازی انواع کسب و کار به شمار می‌رود. ثبت شرکت در قبرس یکی از راه‌های سرمایه‌گذاری در قبرس شمالی است. سهولت طی کردن مراحل ثبت شرکت در قبرس شمالی سبب شده تا در سال‌های اخیر افراد زیادی برای سرمایه‌گذاری به این کشور سفر کنند.

در حقیقت باید گفت رشد سریع اقتصادیِ این کشور مرهون سرمایه‌گذاری اَتباع خارجی است و از همین روست که مقامات کشور، تُجار خارجی را تشویق می‌کنند و برای تجارت در بسیاری از زمینه‌ها به آنها چراغ سبز نشان می‌دهند. تعداد زیادی از شرکت‌های افتتاح شده توسط مهاجران سا‌ل‌هاست که با موفقیت در این کشور فعالیت دارند. نرخ مالیاتی مطلوب، داشتن حریم خصوصی، عدم وجود فساد، ورود راحت به بازار کار و سهولت انجام تجارت، از دلایل اصلی ثبت شرکت در قبرس شمالی هستند.

ثبت شرکت در قبرس

صفر تا صد ثبت شرکت در قبرس شمالی

مراحل ثبت شرکت در قبرس شمالی با انتخاب نام شرکت آغاز می‌شود و بعد از 3 هفته شرکت، ثبت نهایی می‌شود مقاله جامعی در این زمینه وجود دارد که انرا می توانید اینجا بخوانید. در ادامه همین مقاله هم به مراحل ثبت شرکت در قبرس شمالی اشاره شده است که می توانید ان را هم مطالعه بفرمایید.

1 -چندین نام برای شرکت انتخاب کنید و آنها را برای تایید به اداره ثبت شرکت‌ها بفرستید. هر نامی که حاوی کلمات “نامطلوب” نباشد و مشابه موارد موجود نباشد، می‌توان ثبت کرد. تایید نام، تا 6 ماه اعتبار دارد.

-2پر کردن فرم درخواست ثبت شرکت

-3 تنظیم یک اساسنامه که استراتژی، قوانین و مقررات شرکت را برای شما مشخص می‌کند. در اساسنامه شرکت، نام اعضای شرکت، سهام و میزان مسئولیت هر فرد را مشخص کنید.

اداره ثبت شرکت‌ها هیچ فرم استانداردی برای اساسنامه ندارد. برای تهیه اساسنامه بهتر است از یک متخصص حقوقی مشاوره بگیرید، زیرا وجود هر گونه اشتباهی برای فعالیت‌های بَعدی شرکت شما مشکل ایجاد می‌کند. علاوه بر این، بازنگری مدارک ارسالی بسیار دشوار است، زیرا ایجاد هر گونه تغییری نیاز به حکم دادگاه دارد.

-4کارآفرینان می‌توانند از طریق وب سایت: www.mcit.gov.cy/drcor شخصاً پرونده خود را ثبت کنند. موارد زیر برای ثبت شرکت مورد نیاز است:

ط) فرمی که مدیران و اعضا هیات مدیره را مشخص می‌کند

  1. ii) فرمی که نوع دفتر ثبت شده را مشخص می‌کند

iii) فرمی که تعداد سهامداران را مشخص می‌کند

  1. iv) اعلام وکیل: سوگندنامه مبنی بر اینکه مراحل ثبت نام و اساسنامه مطابق با قانون است (اجباری نیست).
  • 5- ارسال مدارک هویتی همچون: اصل پاسپورت یا فتوکپی گذرنامه تایید شده (با 3 سال اعتبار) و شناسنامه موسسان. داشتن عکس پرسنلی با زمینه روشن. گواهی عدم سوء پیشینه (همراه با ترجمه رسمی).
  • گواهی ترخیص پلیس از کشور مبدا- سند باید به ترکی یا انگلیسی ترجمه شود. حضور مدیر و سهامداران نیز زمان ثبت نام الزامی است.

گواهی اقامت مدیران و سهامداران: سندی که نشانگر اقامت شما باشد یا یک قبض آب و برق به عنوان مدرک آدرس (می‌توانید دفتری بخرید یا اجاره کنید).

6-همچنین با ثبت نام در وب سایت اداره مالیات قبرس می توانید کد مالیاتی خود را دریافت کنید .حداقل سرمایه لازم برای ثبت شرکت در قبرس 49000 دلار آمریکا یا معادل یوروی آن باید باشد. هر مدیر خارجی در هیئت مدیره، باید ضمانت نامه‌ای به مبلغ ۳۰۰۰۰ لیر برای مدت 18 ماه به عنوان تضمین برای هرگونه بدهی مالیاتی که ممکن است بعدا داشته باشد، به بانک TRNC ارائه می‌کند. ضمانت‌نامه بانکی به اداره مالیات جمهوری استانبول فرستاده می‌شود و گواهی امنیت مالیاتی صادر می‌شود و سپس به اداره ثبت شرکت‌ها ارائه می‌شود.

7-ثبت نام در اداره بیمه برای گرفتن کد بیمه

گرفتن کد بیمه

پس از ثبت اولیه شرکت باید نسبت به افتتاح حساب در یکی از بانک‌های این کشور اقدام کنید و سپرده‌تان به مدت 10 روز به شکل مسدود در حساب بانکی‌تان باقی خواهد ماند. وجوه پرداختی شما بعد از ثبت نام، آزاد می‌شود. یکی از مهمترین مراحل ثبت شرکت در قبرس شمالی، انجام کلیه معاینات پزشکی است که جهت انجام آن می‌توانید از یک وکیل مهاجرتی کسب اطلاع کنید. یکی از نکاتی که باید زمان طی کردن مراحل ثبت شرکت در قبرس شمالی در نظر داشته باشید، ضمیمه کردن گواهی ازدواج (در صورت متاهل)، گواهی تاسیس شرکت در کشور مبدا و برگه پروانه کسب (چنانچه مشغول کار هستید)، می‌باشد.

شرایط و قوانین ثبت شرکت در قبرس شمالی

در قبرس شمالی مراحل ثبت شرکت در قبرس شمالی کار دشواری نیست و کافی است با امکان ثبت انواع آشنا باشید و به صورت کلی هزینه‌هایی برای ثبت دفتر، استخدام منشی (وکیل)، حسابدار بپردازید.

یادآور می‌شویم که جهت ثبت شرکت به یک مدیر و دو سهامدار نیاز است که یکی از آنها باید شهروندی از قبرس شمالی داشته باشد. همانطور که اشاره شد یکی از مراحل ثبت شرکت در قبرس شمالی، پیگیری مراحل ثبت قانونی است که بین 1200 تا 4000 هزار یورو هزینه دارد. شرکت‌های تجاری بین‌المللی مشمول پرداخت مالیات به دولت‌اند.

راهنمای ثبت شرکت در قبرس

اخذ اقامت در قبرس شمالی از طریق ثبت شرکت

شایان ذکر است که با گواهی حساب بانکی فعال می‌توانید به اداره مهاجرت مراجعه و برای اخذ اقامت در قبرس شمالی اقدام کنید. با طی شدن 5 سال، چنانچه شرکت هیچ‌گونه مشکلات حقوقی و مالیاتی نداشته باشد، اقامت موقت می‌تواند به اقامت دائم تبدیل شود.

 

نظرات در مورد راهنمای مراحل ثبت شرکت در قبرس شمالی

با ثبت نظرات، مارا در بهبود خدمات یاری نمایید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *