راه های مهاجرت به ترکیه از طریق تحصیل

راه های مهاجرت به ترکیه از طریق تحصیل

ضعیفمعمولیمتوسطخوبعالی 5,00 از 5 ( 1 رای )
Loading...

تحصیل در ترکیه ؟ از اون سوال هاست که کلی سوال دیگه توی خودش داره. چرا توی ترکیه درس بخونم؟ ترکیه چه مزیت هایی داره؟ من میخوام اقامت دائم بگیرم، آیا مسیرش از طریق تحصیل در ترکیه شروع میشه؟ من خیلی خوش بین نیستم برم ترکیه، چه فرقی داره توی ایران درس بخونم یا ترکیه؟

احتمالاً شما هم پر از دغدغه و نگرانی هستید، بهتون حق میدم که نگران آینده خودتون باشید و بهتون تبریک میگم که سرنوشتتون براتون مهمه و میخوایید یکی از مهمترین تصمیمات زندگیتون رو بگیرید.

پس بیاییم بخش به بخش بریم جلو و به تک تک این سوالات جواب بدیم.

مهاجرت به ترکیه از طریق تحصیل چه مزیت هایی داره ؟!

  • پذیرش گرفتن در رشته های پرطرفداری مثل پزشکی و دندانپزشکی بدون نیاز به آزمون و حتی مورد تائید ایران :

از نکات جالب تحصیل در ترکیه اینکه شما این امکان رو دارید که در رشته های محبوبی مثل تحصیل پزشکی در ترکیه و دندانپزشکی تحصیل کنید ولی حتی نیاز به کنکور دادن نیست ولی خب شاید بگید که پس حتماً دانشگاه خوبی نیست اما باید بگیم که همین دانشگاهی که بدون آزمون در رشته های پزشکی و دندانپزشکی شما رو پذیرش میکنه، اونقدر معتبر هست که وزارت بهداشت ایران هم اونها رو تائید کرده. همچنین دانشگاه های ترکیه در سطح جهانی یعنی اروپا و حتی آمریکا اونقدر اعتبار داره که شما میتونید بعد از اتمام تحصیل به اقامت کاری گرفتن در بهترین کشورهای جهان، فکر و حتی اقدام کنید.

شما با تحصیل در ترکیه از دو امکانات مهم سود میبرید

  1. اراسموس:

برنامه اراسموس به شما این امکان رو میده که با تحصیل در دانشگاه های برتر ترکیه، به مدت یک سال تحصیلی در بهترین دانشگاه های دنیا مثل اروپا و آمریکا درس بخونید. نکته ی جالب این قضیه اینکه شما حین درس خوندن در بهترین دانشگاه های دنیا، توسط دانشگاه خودتون کمک هزینه مالی دریافت میکنید و دانشگاه ترکیه بخاطر اینکه شما دارید تحصیل میکنید کمک هزینه مالی در حدود 300 یورو کمک مالی میکنه.

  1. دیپلم آبی:

شما بعد از فارغ التحصیلی در دانشگاه های برتر دولتی یا خصوصی کشور ترکیه به شما دیپلم آبی تعلق میگیره. این دیپلم آبی چه مزیتی داره؟ این مدرک به شما این امکان رو میده که برای ادامه تحصیل و حتی موقعیت کاری در بهترین کشورهای اروپایی اقدام کنید و مسیر جدیدی رو برای زندگی شروع بکنید.

  • موندگار شدن توی این کشور از طریق تحصیل در ترکیه:

این روزها هر شخصی که به مهاجرت کردن فکر میکنه از این بابت نگرانه که بدون دلیل یا بدون بودجه کافی که نمیشه اقامت دائم گرفت. تنها راه حل باقی مونده تحصیل توی ترکیه است و از این طریق میتویند اقامت ترکیه رو بگیرید توی بخش بعدی کاملتر در این باره توضیح میدیم.

  • فرصت های شغلی بعد از تحصیل:

کشور ترکیه یکی از برنامه های جذابی که داره اینکه شما بعد از اتمام درس خوندنتون، امکان فرصت های شغلی جذابی رو دارید و میتونید بعد از گذشت مدت کوتاهی، اقامت دائمی این کشور رو بگیرید و حرفه خودتون رو ادامه بدید.

راههای مهاجرت تحصیلی به ترکیه

انواع دانشگاه های ترکیه و رنکینگ آنها:

حالا که با مزیت های تحصیل در ترکیه آشنا شدیم، بریم سراغ اینکه دانشگاه های ترکیه به چه صورت هستند و چه دسته بندی دارند؟ و اوضاع رتبه های این دانشگاه به چه شکل هست.

قبل از هر چیز باید بدونیم که دانشگاه های ترکیه به این دو گروه اصلی تقسیم بندی میشن:

الف) دانشگاه های دولتی ب) دانشگاه های خصوصی

نکات مهم در مورد دانشگاه های خصوصی در ترکیه

  • دانشگاه های خصوصی ترکیه لزوماً از شما مدرک زبان معتبر نمیخوان. فقط لازمه شما بتونید توی کلاسهای انگلیسی یا ترکی (بسته به انتخاب خودتون) تحصیل کنید.
  • دانشگاه های خصوصی ترکیه برای کسانی که سطح زبان ضعیف ترکی یا انگلیسی دارند. کلاسهای آمادگی برگزار میکنه و بعد از سپری کردن این کلاسها شما میتونید وارد کلاسهای درس خودتون بشید. پس بابت سطح زبانتون نگران نشید.
  • دانشگاه های خصوصی ترکیه از شما آزمون هایی مثل TR YOS یا SAT و.. نمیگیرند و نیاز نیست نگران این موضوع باشید.

راههای مهاجرت تحصیلی به ترکیه

شرایط گرفتن بورسیه در دانشگاه های دولتی ترکیه

توی دانشگاه های دولتی برای گرفتن بورسیه یک سری حداقل ها لازمه که بتونید از این شرایط استفاده کنید.

این عوامل شامل چه چیزهایی هستند؟

  • معدل تحصیلی از 70% به بالا ( مثلاً معدل شما اگر میخوایید پزشکی بخونید باید معدل شما 90% باشد)
  • مدرک های آزمونهایی مثل SAT ، TR YOS
  • مدرک معتبر زبان مثل تافل، آیلتس و…
  • بازه سنی مناسب (در قسمت های قبل به این نکته اشاره کردیم اما برای بحث بورسیه گرفتن هم، یک درجه سنی مناسبی برای هر مقطع تحصیلی لازم هست) یعنی :
  1. برای لیسانس: 21 سال
  2. برای کارشناسی ارشد: 30 سال
  3. برای دکتری: 35 سال
  • شرکت در مصاحبه : شما برای اینکه بتونید ترکیه بورسلاری رو بگیرید نیاز هست که توی مصاحبه شرکت کنید. توی این مصاحبه یک سری بخش ها رو شامل میشه که توی این بخش به اون اشاره میکنیم:
    1. خوش آمدگویی و معارفه
    2. بررسی مدارک داوطلب
    3. هدف داوطلب از درخواست بورسیه
    4. ارزیابی دانش آکادمیک
    5. پایان سوالات اعضای انجمن

حق بهتون میدیم یه کمی نگران بشید از روند بورسیه هایی که بهتون گفتیم، بر کسب اطلاعات بیشتر و اینکه اگر سوالی دارید که بی جواب مونده هم میتونید برامون کامنت کنید که تیم مشاوره ای ما سریع پاسختون رو میدن. اگر هم دوست دارید سوالتون رو بصورت جامع تر پاسخ بدیم، شماره تماستون رو بگذارید تا تیم ما سریع به شما زنگ بزنن و بصورت رایگان راهنماییتون کنن.

ما برای شما دو نوع بورسیه دیگه هم داریم که اونایی که ما رو میشناسن طرفدار به خصوص این دو بورسیه هستند پس حتماً

بورسیه بین 20 تا 80 درصد دانشگاه های خصوصی ترکیه

اوگو آکادمی بصورت رایگان برای شما بین 20 الی 80 درصد برای بهترین رشته ها از جمله دندان پزشکی و پزشکی، در بهترین دانشگاه ها که مورد تائید وزارت بهداشت هم هستند بورسیه میگیره. با همین بورسیه شما هزینه بسیار کمتری در طول دوران تحصیلتون میپردازید. اما بورسیه‌ی بهتر هم داریم.

بورسیه صد در صد دانشگاه های خصوصی

این بورسیه چیه؟ از اونجایی که اوگو آکادمی چندین ساله که در این حوزه فعالیت میکنه و با بهترین دانشگاه های خصوصی کشور ترکیه در ارتباط هست. میتونه برای شما موقعیتی رو فراهم کنه بورسیه صد بگیرید. با این بورسیه شما کافیه نصف مبلغ کل شهریه تحصیلتون رو بپردازید و دیگه هزینه‌ای بابت شهریه دانشگاه به دانشگاه ندید. برای کسب اطلاعات بیشتر از بابت اینکه روند پذیرش گرفتن به چه شکل هست، با تیم مشاوره‌ای اوگو آکادمی در ارتباط باشید.

راههای مهاجرت تحصیلی به ترکیه

خلاصه مطلب

توی این مقاله اشاره شد که دانشگاه های کشور ترکیه به دو گروه خصوصی و دولتی تقسیم میشن ، امکان بورسیه گرفتن برای کاهش هزینه ها وجود داره حتی شما میتونید بورسیه 100% بگیرید و توی این مسیر اوگو آکادمی میتونه شما رو راهنمایی و کمک بکنه. توی این مقاله به زمان اپلای، خوابگاه ها و تنوع رشته ها اشاره کردیم و همچنین سه رشته ی محبوب پزشکی، داروسازی و دندانپزشکی رو بیان کردیم که با توجه به اینکه حدود 17 دانشگاه از دانشگاه های کشور ترکیه مورد تائید وزارت بهداشت کشورمون هست میتونه گزینه خوبی برای تحصیل شما باشه و میتونید بعد از پایان تحصیل هم در خود ترکیه شروع به کار کنید بعد اقامت دائم بگیرید.

نظرات در مورد راه های مهاجرت به ترکیه از طریق تحصیل

با ثبت نظرات، مارا در بهبود خدمات یاری نمایید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *