معرفی ایرلاین اروان – ایر 1

معرفی ایرلاین اروان – ایر 1

ضعیفمعمولیمتوسطخوبعالی 4,00 از 5 ( 3 رای )
Loading...

ایرلاین اروان | Air1

لوگو هواپیمایی اروان

 

ایر1 جدیدترین ایرلاین و اقتصادی ترین ایرلاین ایران

هواپیمایی ار‌وان ایر (Air1) یکی از ایرلاین‌های نو ظهور ایران است که در بهمن ماه سال 1396 در حیطه صنعت هواپیمایی کشور به نمایش عموم درآمد. تعداد هواپیماهای شرکت هواپیمایی اِروان محدود می باشد و شبکه پروازی وسیعی ندارد. اما به زودی به تعداد ناوگان شرکت هواپیمایی اروان اضافه خواهد شد و شبکه پروازی گسترده‌تری نیز خواهد داشت.

شرکت هواپیمایی اروان اولین پرواز خود را در سال جاری و همزمان با روز معلم در مسیر تهران به مشهد انجام داد. این شرکت هواپیمایی ابتدا یک فروند هواپیمای بوئینگ 300-737 را اجاره نمود و در خرداد ماه سال 1401 هواپیمای دوم خود را تحویل گرفت و برای انجام اولین پرواز آماده نمود.

این شرکت قصد دارد در سال های آینده با تعداد هواپیمای بیشتر و در مسیرهای داخلی و خارجی مختلف پروازهای متعددی را انجام دهد. هدف این شرکت فراهم نمودن سفرهای کم هزینه و اقتصادی برای مسافران است. این صنعت با حذف برخی از خدمات مسافربری سنتی تلاش می کند تا نرخ سفرهای هوایی را کاهش بدهد. این نوع سفرهای هوایی در میان مسافران بسیار پرطرفدار بوده و مسافران بسیاری ترجیح می دهند در هزینه سفر خود صرفه جویی کنند.

لازم به ذکر است که اروان ایر یا AIR1 شرکت هواپیمایی داخلی است و با ایر وان (Air One) شرکت هواپیمایی ارزان‌قیمت ایتالیایی نباید اشتباه گرفته شود. شرکت هواپیمایی ایتالیایی ایر وان در سال ۱۹۸۳ در پسکارا آغاز به کار نمود. این ایرلاین در حال حاضر زیرمجموعه‌ای از خطوط هوایی آلایتالیا می باشد.

شرکت هواپیمایی اِروان ایر

اِروان ایر Air1Air در بهمن ماه سال 1396 به صورت شرکت سهامی خاص طی شماره ثبت 48074 به ثبت رسید. با توجه به اینکه صنعت هواپیمایی ایران با کمبود هواپیما مواجه است، این ایرلاین می‌تواند کمکی هرچند اندک به افزایش پروازها کند. علاوه بر این، هدف این شرکت هواپیمایی ارائه خدمات پروازی ارزان قیمت است که این موضوع یکی از مهم‌ترین مزیت‌های رقابتی آن با دیگر ایرلاین ها بشمار می آید.

این شرکت هواپیمایی وابسته به صندوق فرهنگیان می باشد و طبقه گفته ها قرار است سهم قابل توجهی از بلیط هواپیما اروان ایر به فرهنگیان تعلق گیرد. به همین سبب، اولین پرواز ایر وان ایر در مسیر تهران به مشهد، همزمان با روز معلم انجام شد. مدیرعامل شرکت هواپیمایی اِروان ایر آقای حمیدرضا فتوحی نام دارد.

اولین پرواز اِروان ایر (Air1Air) با هواپیمای بوئینگ ۴۰۰-۷۳۷ از فرودگاه مهرآباد به فرودگاه هاشمی نژاد مشهد انجام شد. البته بهتر است بدانید که این هواپیما حدود ۲۵ سال سن دارد. اِروان ایر (Air1Air) یک فروند بوئینگ ۳۰۰-۷۳۷ دیگر هم با نام فرهنگیان خریداری نموده است. سرمایه‌گذار اصلی این شرکت هواپیمایی ایرانی هلدینگ اطلس یعنی همان صندوق ذخیره فرهنگیان بشمار می آید.

هم اکنون اِر وان ایر تحت چارتر هواپیمایی قشم‌ایر فعالیت می‌کند؛ به این معنا که قشم‌ایر پروازهای این شرکت را موقتا چارتر نموده است.

به نقل از اروان ایر هدف این ایرلاین ارائه خدمات پروازی کم هزینه تر از سایر ایرلاین ها است. خوب است بدانید که ایتالیا یک ایرلاین به نام ایر وان دارد که بلیط هواپیما ارزان قیمت ارائه می‌دهد. به نظر می‌رسد که نام اروان الهام گرفته از ارزان بودن ایرلاین ایتالیایی است.

اِر وان ایر (Air 1 Air) بر این باور است که شرکت‌های هواپیمایی کم هزینه می‌توانند تغییری بزرگ در صنعت حمل و نقل هوایی ایجاد نماید. در واقع، ایرلاین‌های کم هزینه در شرکت‌های هواپیمایی جهان موفق هستند و در صنعت هواپیمایی نوآوری ایجاد نموده اند تا افراد با هر بودجه ای بتوانند از خدمات ایرلاین ها استفاده نمایند. هدف اِر وان ایر به عنوان اولین شرکت هواپیمایی ایرانی کم هزینه تامین نیازهای مسافران و افزایش بهره وری صنعت هواپیمایی است. این ایرلاین قرار است ارزانترین نرخ‌های پروازی را در بازارهای داخلی و بین‌المللی حمل و نقل هوایی به مسافران عرضه نماید.

به نقل از شرکت هواپیمایی اروان ایر یا اِر وان ایر: « کلید موفقیت این پروژه، دارا بودن تیم مدیریتی با تجربه در صنعت هواپیمایی است. استراتژی شرکت هواپیمایی اروان، ورود به بازار بالقوه حمل‌ و نقل هوایی مسافران تجاری و گردشگری است. این بازار، ما را قادر می‌سازد به ‌طور موثر استراتژی‌های قیمت‌گذاری انعطاف‌‌پذیر را اجرا نماییم.»

هواپیمایی اروان AIR1

ناوگان اروان ایر و پروازهای آن :

به طور رسمی آمار دقیقی درباره تعداد هواپیماهای اروان و نحوه مالکیت آن‌ها وجود ندارد. اما به طور کلی این شرکت هواپیمایی چهار فروند هواپیما دارد و به نقل از آقای فتوحی مدیرعامل هواپیمایی اروان: « دو فروند هواپیمای مِلکی این شرکت در اوج تحریم‌ها و در دوران کرونا وارد کشور شد و در اجاره یکی دیگر از شرکت‌های هواپیمایی بود که از تیرماه امسال ۱۴۰۲ تحت مالکیت  اِروان در آمد. هواپیمای سوم اروان نیز فعال است و هواپیمای چهارم در حال انجام تست موتور می باشد و به زودی وارد ناوگان هوایی اروان خواهد شد. در صورت سر خط شدن هواپیمای چهارم، با میانگین ۱۵۰ صندلی می‌توانیم ۶۰۰ صندلی پرواز در روز به ظرفیت پروازها اضافه نماییم.»

همچنین، اروان با یک فروند بوئینگ ۷۳۷ با ظرفیت ۲۴۰ صندلی پرواز در مسیر رفت و برگشت عراق را در شهریور ماه سال ۱۴۰۲ آغاز نمود.

بویینگ 737-400

مشخصات بوئینگ ۳۰۰-۷۳۷ شرکت هواپیمایی اروان ایر :

موتورهای هواپیما اروان ایر در زیر دو بال: CFM56-3C1
اندازه موتور: طول ۲.۳۶ متر، عرض ۲.۰۲ و ارتفاع ۱.۸۲ متر
وزن هر یک از موتورهای هواپیما بوئینگ ۳۰۰-۷۳۷: ۱۹۵۰ کیلوگرم با رانش ۲۳۵۰۰ پوند
طول هواپیما بویینگ ۳۰۰-۷۳۷ اروان:  ۳۳.۴ متر
عرض هواپیما بویینگ ۳۰۰-۷۳۷ اروان: ۳.۷۶ متر
عرض کابین: ۳.۵۴ متر
ارتفاع بلندترین نقطه سازه از سطح زمین: ۱۱.۱۳ متر
ارتفاع کابین هواپیما: ۲.۱۴ متر
دهانه بال هواپیما: ۲۸.۸۸ متر
مساحت بال هواپیما: ۹۱.۰۴ متر مربع
ظرفیت بنزین: ۲۰۱۰۰ لیتر
سرعت کروز: ۷۹۶ کیلومتر بر ساعت
حداکثر سرعت پرواز: ۸۷۶ کیلومتر بر ساعت
سقف ارتفاع پرواز: ۳۷۰۰۰ پا (۱۱.۳ کیلومتر)
برد پروازی: ۴۱۷۶ کیلومتر

کلاس های پروازی هواپیمایی اروان

کلاس پروازی شرکت هواپیمایی اروان تنها در کلاس اقتصادی یا اکونومی قابل رزرو می باشد و این شرکت هواپیمایی در نظر دارد با افزایش ناوگان هوایی خود و افزایش تعداد پروازها کلاس های پروازی دیگری را نیز برای مسافران فراهم نماید. اما در حال حاضر پروازها تنها در کلاس پروازی اکونومی انجام می شود. در این کلاس پروازی صندلی ها به صورت ردیفی و پشت سر هم قرار گرفته و خدمات در سطح استاندارد به مسافران ارائه می شود.

فضای داخلی هواپیمای ایروان

استراتژی اِر وان ایر در زمان تاسیس ایرلاین اروان:

  • سود بخشی
  • حداکثر ایمنی حین سفر
  • تضمین کیفیت و خدمات
  • تمرکز بر رضایت مشتری
  • کارایی و موثر بودن امکانات
  • سرمایه انسانی کارآمد و کارآزموده
  • حداکثر استفاده از تکنولوژی IT
  • حداکثر واگذاری فعالیت‌های غیر اصلی به خارج از شرکت

شعار هواپیمایی اروان : سود ما در حداکثر سازی منافع شماست.

اطلاعات شرکت هواپیمایی اروان :

لوکیشن شرکت هواپیمایی اروان :

آدرس ایرلاین ایر1 : میدان آزادی – جاده مخصوص – کنارگذر اتوبان شهید لشکری – نرسیده به بیمه ۴ (شهید فلسفی) – پلاک ۴۳ – ساختمان معراج – طبقه ۳

شماره تماس ایرلاین اروان : ۰۲۱-۴۴۶۴۰۴۰۷

سایت ایرلاین اروان : https://fa.air1air.com/

ایمیل اروان : [email protected]

 

نظرات در مورد معرفی ایرلاین اروان – ایر 1

تاکنون 2 نظر ثبت شده است

  1. محمد صادق قنبرزاده

    سلام این شرکت اصلا به مشتری هاش توجه نداره.بنده با ۵مسافر روز ۴فروردین ساعت ۷:۴۵ دقیقه از تهران به مقصد کیش پرواز داشتیم.۴۰دقیقه قبل پرواز رسیدیم.گفتن کانتر بسته شده.شما باید ۱ساعت قبل پرواز میومدین.متوجه شدم ۲تا از بلیط های ما رو فروخته بودن و به بهانه بسته شدن کانتر هبچ همکاری نداشتن.حتی اون ۳تا خالی هم با اصرار بنده موافقت نکردن.که ۲نفر بعدی رو با پرواز دیگر بفرستیم.جالبه پرواز صبح ۴فروردین با نیم ساعت تاخیر بلند شد.بازم این شرکت همکاری نکرد و تا آخرین لحظه سعی در فروش جای خالی به دیگران بود.مدیریت بسیار ضعیف و بی ادبی داره.لطفا با این شرکت حتی الامکان پرواز نکنید.

    پاسخ

با ثبت نظرات، مارا در بهبود خدمات یاری نمایید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *