معرفی ایرلاین فلای دبی

معرفی ایرلاین فلای دبی

ضعیفمعمولیمتوسطخوبعالی 5,00 از 5 ( 2 رای )
Loading...

فلای دبی | Fly Dubai

لوگو فلای دبی

هواپیمایی فلای دبی یکی از خطوط هواپیمایی کشور امارات متحده عربی است که پرواز در کلاس‌های پروازی بیزنس و اکونومی را ارائه می‌دهد. فلای دبی یکی از پروازهای خارجی اقتصادی و مقرون به صرفه برای مسافران مقاصد خارجی بشمار می آید. هواپیمایی فلای دبی در سال ۲۰۰۸ توسط دولت مرکزی امارات، با کاربری یک ایرلاین نسبتا ارزان قیمت تاسیس شد. این شرکت هواپیمایی که دفتر مرکزی آن در ترمینال ۲ فرودگاه بین‌المللی دبی قرار دارد، با داشتن ۵۲ فروند هواپیمای مسافربری، به بیش از ۹۰ مقصد در اروپا، آسیا، آفریقا و خاورمیانه پرواز دارد. البته بیشترین پروازهای این هواپیمایی به مقصدهای تفلیس، پاتایا، میلان، استانبول، کلمبو و ریاض انجام می‌شود.

با اینکه فلای دبی از شرکت‌های هواپیمایی زیرمجموعه شرکت امارات نیست اما از پشتیبانی این ایرلاین در سال‌های نخست راه اندازی خود برخوردار بوده است به طوری که به عنوان خواهر هواپیمایی امارات شناخته می‌شود. فلای دبی همواره سعی نموده است بر مقصدهای تازه تمرکز داشته باشد تا امکان سفر هوایی با بلیط های ارزان قیمت را برای تمام مردم فراهم نماید.

هواپیمایی فلای دبی از مبدا شهرهای تهران، لار، شیراز، اصفهان، مشهد، بندرعباس و اهواز از طریق فرودگاه بین المللی دبی به مقصدهای مختلف جهان پرواز دارد.

ناوگان هوایی هواپیمایی فلای دبی

ایرلاین فلای دبی مالک 50 فروند هواپیمای مدرن بوئینگ 737-800 با ظرفیت 130-188 مسافر می باشد و به زودی 110 فروند سفارش خود را از این هواپیما تحویل خواهد گرفت؛ که از جمله آن‌ها می‌توان به بوئینگ 737 اشاره نمود.

بوئینگ 737 فلای دبی

کلاس های پروازی ایرلاین فلای دبی

  انتخاب صندلی هواپیمایی فلای دبی

بیزنس کلاس فلای دبی

 تعداد مسافران در کابین‌های بیزنس هواپیمای فلای دبی 12 نفر می باشد. در پروازهای کوتاه مجموعه‌ای از کترینگ سرد به همراه مخلفات نیز ارائه می‌گردد، درحالی‌که در پروازهای طولانی‌تر کترینگ گرم به همراه پیش غذا و دسر از یک منوی ویژه نیز ارائه خواهد شد. در طول پرواز انواع نوشیدنی‌های سرد و گرم نیز در دسترس می‌باشد. در صندلی‌های راحت و جادار بیزینس کلاس فلای دبی مسافران در کمال آرامش استراحت می‌کنند. فاصله 42 اینچی بین صندلی‌ها، حرکت قابل توجه پشتی صندلی به میزان 7 اینچ و فضای قابل افزایش جلوی پاها محیطی مناسب جهت انجام کار، استراحت و یا تماشای یک فیلم را فراهم می نماید.
نمایشگرهای لمسی 12 اینچی لذت تماشای یک فیلم هیجان انگیز را به شما عزیزان هدیه خواهد داد. همچنین در صورت نیاز به استفاده از لپ‌تاپ در حین سفر امکان شارژ آن مهیا می باشد.

در کلاس تجاری بیزینس صندلی‌های مسافران پهن تر و راحت تر با پوشش چرم می باشد. فاصله تا صندلی مقابل زیاد است و مسافران حتی برای مسیرهای طولانی هم می‌توانند به‌راحتی استراحت نمایند. این صندلی‌ها برای افراد قد بلند هم فضا دارد و راحتی بیشتری دارد.

در کلاس بیزینس مسافران به وای فای داخل هواپیما هم دسترسی دارند و ارتباطشان با اینترنت قطع نخواهد شد. صفحه‌نمایش اختصاصی برای هر مسافر در کلاس تجاری، منوی غذاهای لذیذ و اسنک‌های خوش‌طعم همراه با نوشیدنی‌های سرد و گرم همگی از امکانات مسافرانی است که در کلاس بیزنس بلیط فلای دبی را تهیه نموده اند.

بیزنس کلاس فلای دبی

  اکونومی کلاس فلای دبی

در کلاس اکونومی فلای دبی فضای مناسب و راحتی برای مشتریان در نظر گرفته شده است اما برای استفاده از تلویزیون HD، سرویس غذا و دسترسی به اینترنت نیاز است در هنگام رزرو بلیط هزینه بیشتری را بپردازند.

کلاس اکونومی یا همان اقتصادی ایرلاین فلای دبی نیز صندلی‌های باکیفیتی دارد که به‌صورت ارگونومی تهیه شده اند و برای مسافت‌های طولانی در پروازهای مختلف مناسب است. هر مسافر صفحه‌نمایش مخصوص خودش را دارد تا بتواند فیلم‌های مختلف را تماشا نماید یا اخبار بخواند و حتی بازی کند. این صفحه‌های نمایش نیز بیش از 2000 برنامه سرگرم‌کننده برای مسافران دارند.

کلاس اکونومی فلای دبی

سایر اطلاعات درباره هواپیمایی فلای دبی

  • نام ایرلاین: فلای دبی
  • کد FZ :IATA
  • سال تاسیس: 2008
  • نمایندگی اصلی : دبی، امارات متحده عربی
  • وب سایت هواپیمایی فلای دبی : www.flydubai.com

دفاتر نمایندگی فلای دبی

نمایندگی فلای دبی در تمامی نقاط دنیا وجود دارد، فلای دبی اصفهان و تهران نیز یکی از نمایندگی های این ایرلاین در ایران است.
فلای دبی تهران : تهران، خیابان ولیعصر، خیابان کاج آبادی، پلاک 114
تماس با نمایندنگی فلای دبی در تهران : 25964000 -021

راهنمای خرید بلیط پرواز فلای دبی

برای خرید آنلاین بلیط هواپیما فلای دبی، کافیست سه حرف اول نام شهر مبدأ و سه حرف ابتدای نام شهر مقصد را در بخش جستجوی پرواز در سایت ITC724.COM  وارد نمایید و تاریخ رفت و برگشت خود را مشخص نمایید. با مشخص کردن تعداد مسافران و کلاس پروازی و پس از فشردن دکمه جستجوی پرواز، لیست کاملی از پروازهای فلای دبی برای مسیر مورد نظر شما به نمایش در می آید. می توانید اطمینان داشته باشید که در لیست پروازهای فلای دبی، انواع بلیط ارزان فلای دبی و بلیط لحظه آخری فلای دبی نیز برای شما نمایش داده می شود. شما این امکان را دارید که به کمک فیلتر های موجود، لیست پرواز ها را بنا به شرایط و نیاز خود مرتب نمایید و به راحتی رزرو بلیط فلای دبی را در کوتاهترین زمان و بصورت آنلاین انجام دهید و با ایرلاین مورد علاقه خود سفر نمایید.

دریافت آنلاین کارت پرواز فلای دبی

تمام مسافرین فلای دبی بجز مسافران مقصد جده و مدینه می‌توانند به صورت آنلاین کارت پروازی خود را دریافت نمایند. برای بررسی آنلاین مسافران به نام خانوادگی و تاییدیه رزرو بلیط نیاز دارند. لازم به ذکر است ورود به سیستم آنلاین کارت پرواز 24 ساعت قبل از پرواز باز و یک ساعت و نیم قبل از پرواز بسته می‌شود. پس از اینکه دریافت آنلاین کارت پرواز به اتمام رسید مسافران می‌توانند کارت پرواز خود را چاپ نمایند. اگر مسافرین تنها با بار دستی سفر می کنند و کارت پرواز خود را به صورت آنلاین دریافت نموده اند می‌توانند به سمت گیت خروجی بروند. در صورتی که مسافران نیاز به تحویل بار خود دارند می‌توانند از 3 ساعت قبل از پرواز تا یک ساعت قبل از آن بار خود را در بخش تحویل بار فلای دبی تحویل نمایند.

اگر باری ندارید و می‌خواهید کیف یا کوله کوچکتان را داخل پرواز ببرید، باید برای تحویل کارت پرواز، چک پاسپورت و بررسی مدارک حداقل 3 ساعت قبل پرواز در فرودگاه باشید. فراموش نکنید که دریافت کارت پرواز یک ساعت قبل از پرواز بسته می شود و امکان دارد پروازتان را از دست بدهید.

در صورتی هم که بار داشته باشید، باید از 4 الی 3 ساعت زودتر در فرودگاه حضور داشته باشید تا در صورت اضافه‌بار هزینه آن را پرداخت کرده و بارهایتان بررسی شود. در صورتی هم که نیاز به خرید برای بار اضافه یا همان pre-buy a baggage را داشته باشید، بهتر است 4 ساعت زودتر به فرودگاه بروید. امکان خرید بار به مقدار بیشتر برای هر دو کلاس پروازی اکونومی و بیزنس وجود دارد.

پروازهای خارجی هواپیمایی فلای دبی

هواپیمایی فلای دبی در برنامه پروازی خود پروازهای منظم بسیار زیادی را به شهرهای آسیایی،اروپایی، آفریقایی و آمریکایی دارد که شما می توانید از طریق ITC724 بلیط پروازهای خارجی فلای دبی را با بهترین و پایین ترین قیمت خریداری نمایید.

بار دستی مجاز هواپیمایی فلای دبی

مسافران کلاس اکونومی می‌توانند یک بار دستی مجاز با حداکثر وزن 7 کیلو گرم و ابعادی معادل 25*45*56 سانتی‌متر و همچنین یک بار دستی شخصی با ابعادی حداکثر 20*33*25 سانتی‌متر به همراه داشته باشند.
مسافران کلاس بیزنس می توانند دو بار دستی مجاز که مجموع وزن آن‌ها بیشتر از 15 کیلوگرم نباشد را با خود به کابین ببرند. هر یک از این بارهای دستی باید از ابعاد 25*45*56 سانتی‌متر کوچکتر باشند.
مسافرینی که با نوزاد سفر می‌کنند علاوه بر بارهای دستی ذکر شده در بالا می‌توانند یک کیف اضافی شامل لباس، پوشک و غذای بچه به همراه خود به داخل هواپیما حمل نمایند. ابعاد این بار دستی باید کوچکتر از 25*45*56 باشد تا بتوانند آن را در قفسه بالای سر یا زیر صندلی خود قرار دهند.

مسافر در هواپیمایی فلای دبی به طور میانگین برای کلاس‌های پروازی بیزنس و اکونومی مجاز به حمل بار تا ۳۰ کیلوگرم می باشند.

نمای داخلی هواپیمای فلای دبی

پذیرش بار مجاز هواپیمایی فلای دبی

در همه پروازهای اکونومی کلاس فلای دبی مسافران می‌توانند 20 کیلوگرم بار رایگان خریداری نمایند. در صورتی که بار همراه بیشتر از 20 کیلوگرم وزن داشته باشد، می‌توانند با هماهنگی قبلی تا سقف 30 و 40 کیلوگرم بار را نیز خریداری کنند. در صورتی که مجموع وزن بارها بیشتر از میزان بار مجاز نباشد، می‌توانند تا 3 بسته را همزمان تحویل فلای دبی دهند. اگر بلیط شامل بار تحویلی نباشد باید در محل تحویل بار، در صورت وجود فضای کافی در پرواز و با توجه به نرخ فرودگاه هزینه‌ای برای حمل بار خود پرداخت نمایند. لازم به ذکر است که میزان بار مجاز در مسیرهای مختلف متفاوت می باشد.
هیچ کدام از آیتم ها نباید بیش از 32 کیلوگرم وزن داشته باشند و ابعاد آن نیز باید حتما کوچکتر از 75*55*35 سانتیمتر باشد.
مسافران کلاس بیزینس می‌توانند حداکثر 3 بسته بار با مجموع وزن 40 کیلوگرم تحویل نمایند. هر آیتم باید 32 کیلوگرم یا کمتر وزن داشته و ابعاد آن از 35*55*75 سانتیمتر نیز کمتر باشد.

میزان بار مجاز در پروازهای ایرلاین فلای دبی

مسافران در پروازهای ایرلاین فلای دبی دو نوع بار می‌توانند به همراه خود داشته باشند. بار اول همان بار دستی مسافران است که قابل‌حمل تا داخل هواپیما و کابین است. بار دوم هم شامل چمدان‌هایی می‌شود که در هنگام دریافت کارت پرواز باید به مسئول مربوطه تحویل نمایید.

در کلاس بیزنس مسافران می‌توانند دو بار دستی تا وزن 14 کیلوگرم نیز همراه خود ببرند. البته ابعاد این بار باید حتماً 55 در 35 در 20 سانتی متر باشد. در کلاس اکونومی هم مسافران تنها اجازه همراه بردن یک بار نهایتاً 7 کیلویی دارند که ابعاد آن باید حتماً 55 در 35 در 20 سانتی متر باشد. بار دستی شما می‌تواند به‌صورت کیف کار، کیف مخصوص زنانه، کیف لپ‌تاپ، کیف آرایشی و… باشد.

میزان بار مجاز برای تحویل دادن در هواپیمایی فلای دبی برای کلاس بیزنس نهایتاً 40 کیلوگرم است منتها این بارها و چمدان‌ها باید حتماً در ابعاد 75 در 55 در 35 سانتی متر باشند. همچنین میزان بار مجاز برای کلاس اکونومی در همین ابعاد منتها با وزن 30 کیلوگرم برای هر نفر است. در ضمن یادتان باشد که هرگونه اضافه‌بار هم مشمول پرداخت جریمه خواهد بود.

پیشنهاد می‌شود که در بار چمدان هرگونه وسیله ارزشمند، گران‌، شکستنی، پول نقد و جواهرات، لپ‌تاپ و سایر وسایل الکترونیکی، مدارک کاری و مهم مانند ویزا و پاسپورت را قرار ندهید.

 

نظرات در مورد معرفی ایرلاین فلای دبی

با ثبت نظرات، مارا در بهبود خدمات یاری نمایید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *