هفته اول عید بریم مسافرت یا هفته دوم؟

هفته اول عید بریم مسافرت یا هفته دوم؟

ضعیفمعمولیمتوسطخوبعالی 5,00 از 5 ( 1 رای )
Loading...

اگر محدودیتی بابت تایم سفر خود در نوروز ندارید؛ مطمئنا این سوال که بهترین زمان برای مسافرت های نوروزی چه زمانی است، برایتان پیش آمده است. این که در 5 روز اول عید به مسافرت برویم یا در 5 روز دوم، سوالی است که برای بیشتر مسافران سفرهای نوروزی پیش آمده است. در ادامه مطلب نیز سفر بعد از تعطیلات نوروزی را برایتان بررسی نموده ایم تا اگر بنا به هر دلیلی نتوانستید در تعطیلات سال نو سفر نمایید، بهترین زمان سفر برای بعد از تعطیلات را برای سفر خود انتخاب نمایید.

عید نوروز مهم‌ترین عید اصیل ایرانی است که با تعطیلات طولانی همراه می باشد و بهترین فرصت برای سفر و استراحت نیز هست. بیشتر مردم بخشی از تعطیلات خود را در سفر می گذرانند و برای سفرهای داخلی و خارجی خود در کنار عزیزانشان برنامه ریزی می نمایند. برای داشتن سفری خوب باید نکات زیادی را مدنظر قرار دهید که می‌توان به مواردی همچون انتخاب مقصدی مناسب برای سفر و تعیین اقامتگاه موردنظر، برنامه ریزی برای هزینه های سفر و از همه مهم‌تر تعیین زمان سفر اشاره نمود.

تورهای داخلی آژانس بیست گشت آریا برای نوروز 1403 :

چرا بیشتر مسافران عید را برای مسافرت انتخاب می کنند؟

بررسی اعداد و ارقام سفرهای صورت گرفته در سال جدید نشان دهنده پرطرفدار بودن سفرهای نوروزی برای مسافران و گردشگران نشان می‌باشد که در بین انواع سفرهای تابستانی، زمستانی، کمپینگ و … سفرهای نوروزی از محبوبیت بیش‌تری برخوردار هستند؛ زیرا در این بازه دو هفته‌ای بیشتر مردم در تعطیلات به سر می‌برند و می‌توانند با خیال راحت راهی سفر شوند و با توجه به تعطیلی بیشتر مشاغل هماهنگی سفرهای گروهی سهل تر می شود.

البته همانطور که می دانید، همین موضوع سبب بروز دردسرهایی نیز می‌شود که مهم‌ترین آن، شلوغ شدن جاده‌ها، ماندن در ترافیک و سریع پر شدن اقامتگاه‌ها است. همچنین گاهی افرادی که با وسایل حمل‌ونقل عمومی سفر می‌کنند، نمی‌توانند بلیط مناسب تهیه نمایند و با مشکلاتی رو به رو می‌شوند؛ اما با وجود همه این مسائل، باز هم اکثریت جامعه ایام نوروز را برای سفر انتخاب می نمایند. البته این موضوع بیشتر در سفرهای داخلی پیش می آید و با اینکه سفرهای خارجی زیادی نیز در بازه زمانی نوروز صورت می گیرد با این حال شلوغی و جنب و جوش سفرهای داخلی را ندارد و در آرامش می توانید تعطیلات خود را سپری نمایید.

با اینکه ترافیک و شلوغی به ویژه در شهرهای پر گردشگر ممکن است برای تعدادی از مسافران آزاردهنده باشد اما برای مسافران عاشق هیجان و جنب و جوش، نوروز یکی از بهترین زمان های ممکن برای سفر می باشد؛ زیرا معتقدند که سفر با همین مشکلاتش است که مهیج می‌شود؛ در غیر این صورت چه فرقی با زندگی عادی دارد و می‌توان با کمی آینده‌نگری و برنامه‌ریزی بخش زیادی از مشکلات احتمالی را کاهش داد. برای مثال با توجه به مقصدی که انتخاب نموده اید، دسترسی ها، قوانین ویژه آن شهر و دیگر جزئیات مربوطه را بررسی نمایید تا پس از سفر به آن شهر سردرگم نشوید.

سفر در نوروز

بهترین زمان برای سفرهای نوروزی

شاید برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که بهترین زمان سفر در نوروز چه زمانی است؟ وقتی حرف سفر نوروزی به میان می‌آید اکثر افراد سردرگم می‌شوند و نمی‌دانند باید چه تصمیمی بگیرند. دائم با خود می‌گویند هفته اول راهی سفر شویم یا هفته دوم؟

برای پاسخ به این سؤال باید بگوییم که انتخاب این زمان تا حد زیادی بستگی به شرایط خودتان، شرایط کاری و آداب و رسوم خانوادگی شما دارد. برای مثال برخی خانواده‌ها به دید و بازدید عید مقید هستند و دوست دارند چند روز اول را صرف رفتن به مهمانی و پذیرایی از مهمانان نمایند. همچنین برخی ادارات مانند بانک‌ها از هفته دوم عید فعالیت خود را آغاز می‌کنند و کارمندان باید در محل کار خود حاضر باشند.

از موارد فوق که بگذریم موضوعات دیگری هستند که می‌توانند در انتخاب زمان سفر تاثیر گذار باشند که یکی از آن‌ها شرایط آب‌وهوایی است. معمولا در پنج روز دوم، هوا معتدل‌تر از پنج روز اول فروردین می باشد و بیش‌تر حال‌وهوای بهاری دارد.

همچنین احتمال خلوت‌تر بودن جاده‌ها در پنج روز دوم بیش‌تر می‌شود زیرا همانطور که گفتیم بعضی اقشار جامعه فقط هفته اول نوروز را  تعطیل هستند؛ بنابراین اگر قصد دارید با اتومبیل شخصی سفر کنید، محدودیت زمانی ندارید و دوست دارید مسیرتان خلوت باشد، بهتر است پنج روز دوم را برای سفر انتخاب نمایید تا هم کارمندان و افرادی که محدودیت زمانی دارند در پنج روز اول سفر راحت‌تری داشته باشند هم خودتان راحت تر باشید.

برای سفرهای خارجی نیز می‌توانیم بگوییم چندان فرقی ندارد که چه زمانی را انتخاب می‌کنید در اینجا هم همه چیز به شرایط خودتان و تور انتخابی شما بستگی دارد. برای رزرو تورهای خارجی بعضی تاریخ ها دارای افزایش قیمت می باشد و اگر محدودیت زمانی ندارید؛ در این تاریخ ها سفر نکنید.

تورهای خارجی آژانس بیست گشت آریا برای نوروز 1403 :

محبوب‌ترین مقاصد سفر نوروزی از نظر مسافران

به دلیل نزدیک تر بودن مسافت تعدادی از شهرها، وجود جاذبه های گردشگری و قیمت مناسب سفر به بعضی از شهر ها سفرهای بیشتری در این مسیرها صورت می گیرد و محبوبیت بیشتری میان مسافران دارند.

مقاصد داخلی پرطرفدار برای سفرهای نوروزی

پر طرفدارترین مقاصد گردشگری داخلی در نوروز کیش، مشهد، قشم، اصفهان و شیراز می باشد. اگر احتیاج به حال و هوای معنوی و روحانی دارید، سفر به شهر مقدس مشهد را در این ایام نباید از دست بدهید.

اگر به دنبال تفریحات متنوع و خرید هستید، سفر به جزیره قشم، کیش و چابهار می تواند برای شما بسیار لذتبخش باشد، البته لازم به ذکر است هوای جنوب در این ایام گرم و همچنین این جزایر در ایام نوروز شلوغ و پر گردشگر می باشند. اما با توجه به طولانی بودن تعطیلات نوروز سفر به کیش یا قشم می‌تواند انتخاب مناسبی باشد. در این مناطق، تفریحات متعدد و جاذبه‌های گردشگری متنوعی نیز وجود دارد که می تواند سفری لذت بخش تر را به شما هدیه دهد.

اگر به اماکن تاریخی علاقه مند هستید؛ اصفهان و شیراز نیز جز دیدنی ترین شهرها در عید نوروز می باشند؛ شهرهایی که فاصله زیادی از هم دارند اما با جاذبه‌های تفریحی و تاریخی متعدد و هوایی پاک و دلپذیر که نوازشگر روح گردشگران می‌شوند؛ با اینکه مسافت میان این دو مقصد از هم زیاد است اما می‌توانید از هر دو بازدید نمایید، لحظات سفری خاطره‌انگیز داشته باشید. از دیگر مناطق گردشگری محبوب برای سفر نوروزی باید به شهرهایی همچون مشهد، تبریز و منطقه کردستان اشاره نماییم.

شاید برایتان جالب باشد که بدانید، یکی از پرطرفدارترین مقاصدی که میان گردشگران نوروزی محبوب است، تهران می باشد زیرا در این زمان پایتخت بسیار خلوت و خوش آب‌وهواتر است و می‌تواند میزبان خوبی برای مسافران باشد. در این سفر می‌توانید از دیدن جاذبه‌هایی چون موزه‌ها، پارک‌ها و مناطق ییلاقی اطراف تهران لذت ببرید بدون اینکه مانند روزهای عادی در ترافیک بمانید.

مقاصد خارجی پر طرفدار برای سفرهای نوروزی

اولین انتخاب ایرانیان برای سفر خارجی معمولا کشور ترکیه و شهر استانبول می باشد، زیرا هم دسترسی راحت‌تری دارد هم سفر به آن معمولا ارزان‌تر از سفر به سایر کشورها می باشد. به علاوه خوب است بدانید چه در فصل سرد سال سفر کنید و چه در فصل گرما این شهر همیشه در جنب و جوش است و همچنین در ایام نوروز می توانید در کنسرت خواننده های مورد علاقه تان شرکت نمایید و سفری به یادماندنی در کنار عزیزانتان رقم بزنید.

استانبول شهری پر از جاذبه‌های تفریحی، طبیعی و گردشگری متعدد و مراکز تجاری لوکس می باشد. از طرف دیگر در ایام نوروز حال و هوای ترکیه با جو ایران حاکم می باشد و مسافران می‌توانند در مراسم‌های ویژه نوروز شرکت نمایند و استانبول را در حال و هوای نوروزی ببینند.

دومین کشور محبوب برای سفر نوروزی، آذربایجان و شهر باکو می باشد که با هوای پاک، جاذبه‌های گردشگری متعدد و غذاهای خوشمزه پذیرای مسافران نوروزی می‌باشد.

و نکته جذاب اینجاست که مردم آذربایجان نیز مانند مردم ایران نوروز را جشن می‌گیرند و با سفر به این کشور از حال و هوای ایران دور نخواهید شد و می‌توانید در جشن‌های ویژه نوروز شرکت نمایید. از دیگر کشورهای خارجی محبوب برای سفر می‌توانیم به دبی، تایلند و ارمنستان اشاره نماییم که آب و هوای خوبی نیز دارند. تورهای روسیه، مالزی، مالدیو، سریلانکا، هند، عمان و آفریقای جنوبی نیز از جمله تورهای نوروزی پرطرفدار برای سال 1403 هستند.

قبل از اینکه این نکات رو بدونی، عید سفر نکن!

تا اینجا به مزایای سفر در ایام نوروز اشاره نمودیم، سفر در این ایام در عین لذتبخش بودن نیازمند توجه به نکاتی نیز هست که در ادامه مطلب برایتان آورده ایم.

اگر قصد رزرو تور برای مقصد مورد نظرتان را دارید، حتما از اوایل اسفند ماه تور مورد نظر خود را رزرو نمایید تا با مسئله پر شدن ظرفیت هتل ها و پرواز مواجه نشوید. در نظر داشته باشید که پیش فروش برخی از تورهای خارجی معمولا از اواسط بهمن ماه نیز آغاز می‌شود؛ بنابراین حتما با توجه به مقصد سفرتان وب‌سایت‌های گردشگری را بررسی نمایید.

قبل از رزرو تور حتما از اعتبار برگزارکننده تور اطمینان حاصل کنید و از آژانس های شناخته شده که مجوز دارند، تور خود را رزرو نمایید؛ تا خدمات بهتر و همچنین پشتیبانی مناسبی را دریافت نمایید.

با رزرو تورهای نوروزی از آژانس بیست گشت آریا دیگر لازم نیست نگران افزایش قیمت ها و پر شدن ظرفیت تور مورد نظر خود باشید.

برای برنامه ریزی برای سفرهای نوروزی به هیچ عنوان روی قیمت های تورهای غیرنوروزی حساب باز نکنید زیرا در ایام نوروز افزایش قیمت هتل ها و پرواز را داریم و با توجه به افزایش تقاضا و تعدد سفر ها نرخ تورها دو یا سه برابر تورهای عادی نیز می باشد.

اگر در ایام نوروز عازم سفرهای جاده‌ای هستید حتما به زمان حرکتتان توجه نمایید. برای جلوگیری از اتلاف وقت و خستگی بیش از حد توصیه می‌کنیم ساعت‌هایی غیر از زمان پیک را برای حرکت انتخاب نماید که در ترافیک و شلوغی جاده نمانید. بررسی آمار سال‌های گذشته نشان می‌دهد که بین ساعت‌های 3 تا 6 صبح جاده‌ها در خلوت‌ترین حالت ممکن هستند. همچنین پیش از سفر از بهتر است تمامی شرایط جاده و همچنین خودرو خود را بررسی نمایید تا در صحت و سلامت به مقصد خود برسید.

معمولا لحظه سال تحویل، خلوت‌ترین زمان است زیرا در این زمان افراد یا در خانه‌های خود منتظر تحویل سال هستند یا به مقصد موردنظر خود رسیده‌اند. خلوت ترین زمان بازگشت نیز معمولا بعد از چهاردهم فروردین می باشد.
آخرین و مهم‌ترین نکته هم این است که پیش از آغاز سفر حتما بلیط دوطرفه تهیه نمایید و محل اقامتتان را از قبل رزرو نمایید. به هیچ وجه با امید پیدا کردن اقامتگاه پس از رسیدن به مقصد سفر نکنید؛ زیرا در ایام نوروز حجم مسافران بسیار زیاد است و اقامتگاه‌ها خیلی زود پر می‌شوند.

راهنمای سفر در نوروز

بهترین زمان برای سفر بعد از تعطیلات نوروز

اگر شما نیز سفر در شلوغی تعطیلات عید نوروز را دوست ندارید، یا به دلیل مشغله کاری نمی‌توانید در زمان عید سفر کنید و می‌خواهید بعد از تعطیلات به یک سفر هیجان‌انگیز بروید، این مقاله راهنمای خوبی برای شما عزیزان است. در ادامه با بهترین زمان برای سفر بعد از تعطیلات نوروز و بهترین مقاصد گردشگری در این زمان آشنا خواهید شد. همچنین خوب است بدانید با قیمت مناسب تری می توانید به سفر بروید و در بعضی مقاصد گردشگری آب و هوا بهتر و مناسب تز می شود.

بلافاصله بعد از به پایان رسیدن تعطیلات عید نوروز هنوز فرصت مناسبی برای سفر وجود دارد. در اواخر فروردین‌ماه هنوز طبیعت سرسبز و درختان پر از شکوفه هستند و تماشای مناظر طبیعی در نیمه دوم فروردین‌ماه می‌تواند بسیار لذت‌بخش و دیدنی باشد.

اگر قصد دارید کمی بعدتر به سفر بروید، مسافرت در اردیبهشت ماه یعنی بهترین ماه مسافرت را پیشنهاد می‌کنیم. در اردیبهشت‌ماه می‌توان به مقاصد گردشگری بسیار متنوعی از شرق تا غرب و از شمال تا جنوب ایران و جهان سفر نمود. در بخش‌هایی از ایران مانند برخی از دشت‌های استان کردستان، در اردیبهشت است که گیاهان شکوفا می‌شوند و طبیعت را زیباتر از همیشه می‌کنند.

اگر مسافرت بعد از عید انتخاب شماست، باید بدانید که هر چه زمان سفر به اواخر فصل بهار نزدیک شود، آبشارها و رودخانه‌ها دیدنی تر خواهند بود، زیرا که گرم‌تر شدن هوا موجب آب شدن برف روی کوه‌ها شده و حجم آب در رودها و آبشارها را افزایش می‌دهد.

اردیبهشت فصلی است که عطر بهار نارنج شما را مدهوش خواهد کرد، پس این ماه بهترین زمان برای بازدید از شهرهایی است که در آن‌ها درخت نارنج وجود دارد. به جز نارنج، دیگر مرکبات نیز در این فصل عطر ویژه‌ای به شهرها و روستاهای شمال کشور می‌دهند.

به طور کلی معتدل بودن هوا در این ماه سبب شده است تا بتوانید مقاصد بسیاری را برای مسافرت اردیبهشت ماه انتخاب نمایید. هر چه به اواخر اردیبهشت نزدیک می‌شویم گرمای هوا شدیدتر می شود و همین موضوع سبب می‌شود تا ایستادن زیر آبشارها و تفریحات آبی مانند شنا، قایق‌سواری، جت اسکی، پاراسل، شاتل‌سواری و رفتینگ بیش از پیش لذت‌بخش باشد. البته برای سفر به مقاصدی متل اصفهان و شیراز حتما سریع تر تور خود را رزرو نمایید زیرا اردیبهشت جز شلوغ ترین زمان های سفر به این شهر ها می باشد.

نظرات در مورد هفته اول عید بریم مسافرت یا هفته دوم؟

با ثبت نظرات، مارا در بهبود خدمات یاری نمایید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *