همه چیز درباره تور تفریحی دالیان

همه چیز درباره تور تفریحی دالیان

ضعیفمعمولیمتوسطخوبعالی 5,00 از 5 ( 1 رای )
Loading...

شهر دالیان مارماریس یکی از زیباترین شهرهای ساحلی جنوب غربی واقع در استان موغله ترکیه می باشد که حدودا 80 کیلومتر با مارماریس فاصله داشته و از جذاب ترین تفریحاتی است که می توانید در تور مارماریس انجام دهید. با شرکت در تور های ساعتی از مارماریس به دالیان که با قایق های گردشگری انجام می شوند می توانید از طبیعت بکر و بی نظیر دالیان و قصر های تراشیده شده پادشاهان لیکیایی بر روی کوه های اطراف دیدن نمایید و به حوضچه های حاوی آب سولفور دار برسید که به صورت گل ته نشین شده است و دارای خواص درمانی نیز می باشد. همچنین دالیان شهرت زیادی به دلیل سواحل چشم نواز و لاک پشت های کم نظیرش دارد. در سواحل دالیان می توانید با حمام آفتاب گرفتن در زیر آفتاب گرم و شنا در آب های زلال دالیان و صید خرچنگ سفری به یادماندنی را تجربه نمایید. برای آشنایی با شهر تاریخی دالیان مارماریس، جاذبه های طبیعی و باستانی، غذاها و رستوران ها، هتل ها و نحوه سفر به این منطقه سرسبز و خاطره انگیز با بیست گشت همراه باشید.

موقعیت جغرافیایی دالیان مارماریس در ترکیه

شهر دالیان یکی از جذاب ترین شهرهای ساحلی استان موغله می باشد که چشم انداز زیبایی از دو دریای مدیترانه و اژه را در کنار هم به نمایش می گذارد. موقعیت مکانی و دسترسی راحت این شهر به مارماریس و فتحیه گردشگران زیادی از تور مارماریس را به سوی این منطقه می کشاند.

دالیان مارماریس یکی از مهم ترین شهر های گردشگری در ترکیه می باشد که در گذشته نقش مهمی در صید ماهی و آبزیان داشته است. به دلیل صید بی رویه در این منطقه به مرور برخی از گونه های آبزیان و همچنین لاک پشت ها درخطر انقراض قرار گرفته شده اند. به همین دلیل در سال 1988 هرگونه صید در این شهر بدون مجوز غیرقانونی محسوب می شود و آسیب رساندن به لاک پشت ها نیز جرم بزرگی جر بزرگی محسوب می شود. Caretta-Caretta نوعی از معروف ترین لاک پشت های دالیان می باشد که در سواحل شنی آن تخم گذاری می کند و تولید مثل می کنند.

جاهای دیدنی دالیان مارماریس

خط ساحلی دالیان، خلیج های کوچک و آب های گرم بتکشا به عنوان خلیج های آرام شهرت دارند. دالیان شهر منحصر به فردی است که طبیعت و تاریخ و تفریحات هیجان انگیز را همزمان می توانید درآن تجربه نمایید. بهترین تفریحاتی که می توانید در دالیان مارماریس انجام دهید را در ادامه برایتان معرفی خواهیم کرد که میان گردشگران بسیار پر طرفدار هستند.

حمام های گلی و چشمه‌ های جوشان دالیان

یکی از دلایلی که گردشگران زیادی به شهر دالیان می آیند، حمام های گلی و خواص درمانی بی نظبر آن می باشد. در سواحل این شهر علاوه بر تماشای چشم انداز بی نظیر دریا و طبیعت بکر و بی نظیر آن این فرصت را در اختیار دارید تا بتوانید گل بازی و حمام گل را تجربه نمایید همچنین خوب است بدانید این گل و لای خواص متعددی از جمله بهبود رماتیسم، سیاتیک، کلسینوزیس، کمر درد و افزایش طراوت پوست دارند. بعد از گل بازی به همراه دوستان و کودکانتان اجازه دهید تا گل و لای روی پوستتان خشک شود، بعد از آن می توانید در استخر و حمام های اطراف آن دوش بگیرید و گل و لای را از بدنتان تمیز کنید.

حمام گلی دالیان

ساحل ایزتوزو دالیان با لاک پشت های دلتا

در سفر به دالیان ساحل ایزتوزو İztuzu Plajı یا ساحل لاک پشت را نباید از دست بدهید. این ساحل زیبا حدود 4.5 کیلومتر با مرکز شهر فاصله دارد و به دلیل داشتن لاک پشت های کم نظیر گردشگران را به سوی خود جذب می نماید. همچنین در این ساحل می توانید محل اتصال رود دالیان و دریای مدیترانه را مشاهده نمایید که بسیار چشم نواز است.

ساحل ایزتوزو، در 13 کیلومتری روستای سنتی دالیان، بین مکان های تفریحی محبوب در فتحیه و مارماریس، استان موگلا قرار گرفته شده می باشد.
این ساحل شنی 5 کیلومتری بین یک دریاچه آب شیرین طبیعی و دریای درخشان فیروزه قرار گرفته شده است. یک منطقه حفاظت شده در دهانه این ساحل از طبیعت و پناهگاهی برای لاک پشت های دریایی و خرچنگ های آبی وجود دارد. علاوه بر Caretta Carettas، لاک پشت های نیل (Trionyx Tringulus) نیز در این منطقه وجود دارند.
از دیگر ویژگی های این ساحل شن‌ های نرم سفید رنگ، آب شفاف کم عمق و چند کلبه می باشد که در آن می‌ توانید چای ترکی را با لیوان‌ های ساعت شنی نوش جان نمایید، جالب است بدانید ایزتوزو در سال 1995 به عنوان زیبا ترین ساحل جهان انتخاب شد.

شهرباستانی کاونوس دالیان

از جاذبه های تاریخی دالیان می توان به شهر باستانی کاونوس که قدمت بسیار بالایی دارد و ساخت آن مربوط به قرن دهم قبل از میلاد می باشد اشاره نمود. علاوه بر قدمت بسیار بالا، ساخت شهر در صخره های سنگی با چشم انداز دریا نیز جلوه ای بی نظیر به آن بخشیده است. لازم به ذکر است که در این شهر کسی زندگی نمی کند و معابد تاریخی آن از نظر گردشگری و باستان شناسی اهمیت بالایی دارند.

جالب است بدانید گورستان این شهر نیز بخش دیگری از جاذبه های آن محسوب میشود. کاونوس در 8 کیلومتری غرب شهر دالیان واقع شده است.

در بالای صخره، در پیچ و خم رودخانه، بالای شهر بندری زیبای کاونوس، مقبره های باشکوه پادشاهان لیکیا در صخره حک شده می باشد.
کاونوس یکی از شهرهای کاریا در قرن چهارم قبل از میلاد می باشد این منطقه دارای تراس معبد، بندر آگورا، تئاتر، مقبره های صخره ای و حمام بسیار بزرگ می باشد. آثار آن مربوط به دوران باستانی، کلاسیک، هلنیستی، رومی و بیزانسی می باشد.

شهر کاونوس دالیان

رستوران های کنار رودخانه دالیان

غذاهای ترکیه تنوع بالایی دارند و گردشگران با هر نوع سلیقه ای از آن استقبال می نمایند. در سفر به دالیان نیز می توانید انواع غذاهای ترکیه ای مانند کباب های بسیار لذیذ و خوش طعم را نوش جان نمایید. اما اگر به غذا های دریایی جدید علاقه دارید خوب است بدانید که دالیان مارماریس با ماهی ها و خرچنگ های لذیذی که دارد معروف شده است و پیشنهاد می کنیم حتما آن ها را امنحان نمایید. از رستوران های محبوب دالیان می توان به رستوران لی لی، رستوران دالیانو ، رستوران توینبروس، رستوران یاکاموز و … اشاره نمود.

بیشتر رستوران ‌های کنار رودخانه، چشم اندازی از آن سوی آب به سمت مقبره ‌های صخره ‌ای باشکوه دالیان ارائه می نمایند. همچنین می توانید غروب دل انگیز آفتاب را در رستوران‌های دالیان کنار رودخانه تماشا نمایید.

بهترین زمان سفر به دالیان مارماریس

دالیان شهری با آب و هوای معتدل می باشد. بهار آب و هوای بسیار مطبوعی دارد و تابستان کمی گرم را در آن تجربه خواهید کرد. زمستان دمای هوا کمی خنک و بارانی است و بارندگی زیادی را در آن شاهد خواهید بود. بنابرین می توان گفت که بهترین تایم سفر به دالیان مارماریس فروردین تا مرداد ماه می باشد.

دسترسی به دالیان مارماریس با قایق

دالیان دارای انواع دریاچه های زیبا است، کانال های هزارتویی و سواحل طبیعی که بازدیدکنندگان را به سوی خود جذب می نماید. جاده ای با سایه درختان کندر با رایحه ای بی نظیر به روستای دالیان در آبراه داخلی منتهی می شود. با قایق می توانید این پیچ و خم کانال ها را طی نمایید و به تماشای مرغان دریایی و جنگل های سرسبز اطراف بپردازید. این قایق ها تفریحی هستند و برنامه های هیجان انگیز و نوشیدنی و غذاهای متنوع را ارائه می دهند.

دالیان در 80 کیلومتری جنوب شرقی مارماریس واقع شده می باشد که می توانید با خودرو شخصی به آنجا بروید و از طریق جاده، ابتدا باید با اتوبوس به سمت روستای کویجگیز بروید و سپس از آنجا به دالیان بروید.
شما همچنین می توانید از طریق قایق خود را به دالیان برسانید، قایق ها روزانه حدود ساعت 9 صبح از بندر مارماریس شروع به حرکت می نمایند و شما حدود 2 ساعت در امتداد سواحل زیبا و آب شفاف مارماریس از طریق دالیان حرکت خواهید کرد. دالیان فاصله کمی از مارماریس دارد و یک روز از سفرتان را می توانید به گشت و گذار در آن اختصاص دهید. دقت داشته باشید که این شهر بسیار کوچک است و به همین دلیل فرودگاه ندارد. فاصله مارماریس تا دالیان را می توانید با قایق طی نمایید که بسیار هیجان انگیز و به یاد ماندنی خواهد بود.

خرید در بازار دالیان

برای خرید در دالیان پیشنهاد می کنیم به شنبه بازار این شهر سر بزنید. در آنجا می توانید عسل محلی خریداری نمایید و می توانید از غرفه های میوه و سبزیجات تازه نیز خرید کنید و مانند بسیاری دیگر از بازارهای محلی ترکیه، می ‌توانید برای خود یک گوزلمی خوش طعم تهیه نمایید.

اقامت در هتل های دالیان مارماریس

بیشتر اقامتگاه های دالیان کنار دریاچه قرار دارند، میان این اقامتگاه های متنوع، هتل هالیدی ویو بی نظیر و صبحانه را ارائه می دهد و یک باغ سر سبز دل نشین نیز دارد. هتل برگ نیز دارای اتاق های لوکس تر و یک تراس دل انگیز در طبقه دوم که چشم اندازی از مقبره ها، دریاچه و شهر را دارد.
هتل چهار ستاره کلاب آلا تورسا در مارماریس ترکیه نیز در 300 متری مرکز دالیان قرار گرفته شده می باشد. هتل مونتانا دالیان، هتل هان دالیان، هتل خورشید دالیان، هتل آی ار پی، هتل بسر دالیان و … نیز از دیگر هتل های دالیان هستند.

با یک شب اقامت و دو روز تفریح در دالیان می توانید از تمام بخش های آن بازدید نمایید.

هتل لیو دالیان

نظرات در مورد همه چیز درباره تور تفریحی دالیان

با ثبت نظرات، مارا در بهبود خدمات یاری نمایید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *