همه چیز درباره سفر به عراق

همه چیز درباره سفر به عراق

ضعیفمعمولیمتوسطخوبعالی 5,00 از 5 ( 2 رای )
Loading...

زیارت از حرم‌ها و مقبره‌های مذهبی مسلمانان که هر ساله مسلمانان از این مکان‌ها بازدید می نمایند و همچنین شرکت در مراسم پرشور عاشورا و تاسوعا و انجام اعمال مذهبی آن ایام و ادای نذر خود در آن ایام که زائران بسیاری در آن شرکت می نمایند. به علاوه موزه‌ها و جاذبه های تاریخی عراق، مسافران علاقه مند به تاریخ خاورمیانه را جذب این کشور می نماید. اگر قصد سفر به این کشور مذهبی با تور عراق را دارید برای اطلاع از قیمت ها و تخفیفات ویژه ی آن کلیک نمایید.

آشنایی با کشور مذهبی عراق

عراق نام کشوری مذهبی و مقدس می باشد که در خاورمیانه و قسمت جنوب غربی آسیا قرار گرفته شده است و با مساحت حدودا ۴۳۷ هزار و ۷۲ کیلومتر مربع، پنجاه و هشتمین کشور وسیع جهان و با جمعیتی حدود ۳۷ میلیون، سی و ششمین کشور از نظر جمعیت به شمار می آید. عراق از شمال با ترکیه، از شرق با ایران، از جنوب‌شرقی با کویت، از جنوب‌ با عربستان سعودی، از جنوب‌غربی با اردن و از غرب با سوریه همسایگی دارد. پایتخت عراق، بغداد است و از مهم ترین شهرهای آن می‌توان به موصل، کربلا، نجف، بصره و اربیل اشاره نمود.در ادامه با بیست گشت آریا همراه باشید تا در سفر شما به کشور مذهبی عراق اطلاعات و راهنمایی های سفر را فرا بگیرید.

جاذبه های شهر اربیل عراق

دین اکثریت مردم آن اسلام می باشد. حدودا 65 درصد مسلمانان شیعه و 35 درصد سنی هستند. عراق میزبان قوم‌ها و ملیت‌های متفاوتی می باشد و حدود 75 درصد عرب‌ها، حدود 20 درصد کرد ها و 5 درصد دیگر ترکمن‌ها، آشوریان و … می باشند. نوع حکومت عراق جمهوری فدرالی دموکراتیک پارلمانی اسلامی می باشد و دولت شامل قوه های مجریه، مقننه و قضاییه و کمیسیون‌های مستقل متعدد دیگری می باشد.

عراق در بخش جنوبی خود، مرز آبی کوچکی با خلیج فارس دارد و دو رود معروف دجله و فرات که سرآغاز تمدن‌های باستانی بین النهرین به شمار می آیند، از شمال کشور به سمت جنوب آن جاری شده اند. این دو رود با پیوستن به رود کارون، اروندرود را تشکیل می‌دهند و در نهایت به خلیج فارس می‌ریزند. بخش اعظم عراق صحرایی می باشد و تنها منطقه میان دو رود دجله و فرات حاصلخیز و سرسبز می باشد. آب و هوای کشور در بیشتر مناطق گرم می باشد و بخشی از کردستان عراق، دارای اقلیمی سرد و کوهستانی می باشد.

بین النهرین عراق

همان طور که می دانید، عراق یکی از بزرگ‌ترین ذخایر نفت را در جهان دارا می باشد و صادرات نفت با 95 درصد درآمد خارجی، از گذشته نقشی مهم در اقتصاد کشور را ایفا می نماید. صنعت گردشگری نیز در عراق سود خوبی دارد که به دلیل وجود برخی اماکن مهم مذهبی شیعیان و شهرهایی مانند نجف، کربلا، کاظمین و سامرا می باشد که گردشگران و زائران زیادی را به سوی خود جذب می نماید.

جاذبه های دیدنی عراق

مهم‌ترین جاذبه‌های دیدنی عراق را جاذبه های مذهبی تشکیل می‌دهند که از آن جمله می‌توان به حرم امیرالمومنین علی (ع) در نجف، حرم کاظمین در بغداد و حرم امام حسین(ع) در کربلا و حرم حضرت عباس(ع) در کربلا اشاره نمود. از دیگر جاذبه های دیدنی مذهبی در عراق گورستان وادی السلام می باشد. گورستان وادی السلام در بخش شمالی حرم امیرالمومنین قرار دارد و با بیش از پنج میلیون قبر، بزرگترین گورستان در سراسر جهان محسوب می‌شود. همچنین وجود روایاتی که این گورستان را محل رجعت تعدادی از پیامبران و امامان شیعیان در روز رجعت می‌داند سبب مشهوری بیشتر این مکان شده است. مسجد سهله نیز از مقاصد پر طرفدار مذهبی و گردشگری مسلمانان می باشد و از مشهورترین مساجد اسلامی نیز به شمار می‌آید.

قبرستان وادی السلام

عراق با پیشینه‌ تاریخی طولانی، آثار تاریخی فوق العاده ای را دارد. طاق کسری یکی از پر اهمیت‌ترین جاذبه‌های تاریخی کشور عراق محسوب می‌شود و در ۳۷ کیلومتری قسمت جنوبی بغداد، در ساحل شرقی رود دجله قرار گرفته شده است. طاق کسری که با نام‌های ایوان کسری، ایوان خسرو و ایوان مدائن نیز شهرت دارد، بزرگ‌ترین اثر معماری عصر ساسانی به شمار می‌آید. برج نمرود نیز یکی از جاذبه‌های محبوب عراق می باشد. طبق روایات حضرت ابراهیم (ع) را در این محل به آتش انداخته‌اند. این برج و تپه از آثار شهر باستانى بابل شمرده می‌شوند و با وجود تخریب و فرسایش همچنان استوار مانده است. در سفر به عراق بازدید از جاذبه‌هایی مانند مدائن عراق، کتیبه پایکولی و گوردخمه قیزقاپان را نباید از دست بدهید.

طاق کسری

هزینه‌ی روزانه‌ ی سفر به عراق

سفر‌کم‌هزینه و اقتصادی در عراق

♦ اتاق در مسافرخانه شروع قیمت از 12.000 دینار
♦ صرف غذا در مک‌دونالد شروع قیمت از 8.000 دینار
♦ صرف غذا در یک رستوران ارزان شروع قیمت از 9.500 دینار

هزینه سفر متوسط به عراق

♦ اتاق در هتل 4 ستاره شروع قیمت هر نفر از 86.000 دینار
♦ صرف سه وعده غذا در رستوران متوسط شروع قیمت از 29.500 دینار
♦ بلیط حمل و نقل عمومی یک طرفه شروع قیمت از 500 دینار

هزینه سفر لوکس به عراق

♦ اتاق در هتل 5ستاره لوکس از شروع قیمت از 380.000 دینار
♦صرف غذا در یک رستوران لوکس شروع قیمت از 90.000 دینار

هتل بابیلن وارویک عراق بغداد

ارز مورد نیاز در عراق

مردم عراق در معاملات خود از واحد پول دینار عراقی استفاده می نمایند. مردم عراق به هر هزار دینار، یک عراقی می‌گویند. ریال ایران و دلار آمریکا نیز در این کشور استفاده می‌شوند. اسکناس 10 هزار تومانی ایرانی در عراق رایج می باشد. اگر یک جنس 2.000 دیناری را خریداری نمایید. برای معملات استفاده از دلار را به دلیل نوسانات ارزی توصیه نمی کنیم و بهتر است از دینار عراقی استفاده نمایید.

نحوه سفر به عراق

سفر با هواپیما: پرواز مستقیم، از تهران به نجف حدود یک ساعت و نیم به طول می انجامد و سریع ترین راه دسترسی به عراق می باشد.
سفر با اتوبوس: می توانید با اتوبوس‌های تهران به مرز مهران بروید و پس از انجام کارهای اداری وارد کشور عراق شوید. از آن‌جا می‌توانید با استفاده از تاکسی، اتوبوس و مینی‌بوس به نجف و کربلا بروید.

حمل و نقل در عراق

  •  کرایه ی خودرو
    امن‌ترین و راحت‌ترین راه برای گشت و گذار و حمل و نقل، کرایه خودرو می باشد چون اتوبوس‌ها قدیمی و تاکسی‌ها معمولا گران هستند.
  •  اتوبوس شهری
    اتوبوس‌های شهری معمولا قدیمی هستند یا اغلب دچار نقص فنی هستند. برای یک بلیط اتوبوس حدود 500 دینار باید بپردازید.
  •  تاکسی
    سرویس‌های مختلف تاکسی درون شهری و برون شهری در عراق وجود دارند. قبل از سوار‌شدن حتما هزینه ی کرایه و مقصد را طی نمایید و سپس سوار‌شوید. در برخی مواقع رانندگان دو برابر آن‌چه که تاکسی‌متر نشان می‌دهد از شما پول دریافت می‌کنند.

بهترین زمان سفر به عراق

از بهار تا پاییز و ماه محرم بهترین زمان سفر به عراق می باشد. در ایام محرم موکب‌ها با آب و غذا و خوراکی‌های مختلف از مسافران پذیرایی می نمایند.

مراسم عاشورا در عراق

زبان رایج در عراق

زبان رسمی مردم کشور عراق، عربی و کردی می باشد. مردم عراق به زبان عربی صحبت می نمایند اما در بخش‌هایی از این کشور مردم کردی و حتی فارسی هم صحبت می نمایند.

ساعت محلی در عراق

ساعت محلی عراق ۳۰ دقیقه از ساعت ایران عقب‌تر می باشد و ایرانیان برای سفر به عراق به ویزا نیاز ندارند.

اصطلاحات کاربردی در عراق

مرحبا، سلام علیکم: سلام
وداعا: خداحافظ
کیف حالک؟: حالت چطور است؟
کم سعره؟:چه قیمتی دارد؟

امکانات بهداشتی و درمانی در عراق

  •  بیمارستان: بیمارستان‌های عراق به علت جنگ وضعیت خوبی ندارند و ممکن است برای پرداخت پول مجبور به دادن پول نقد باشید.
  •  واکسن : برای احتیاط واکسن‌های هپاتیت الف، هپاتیت ب، کزاز، دیفتری و سرخک را قبل از سفر بزنید.
  •  وضعیت آب آشامیدنی: آب‌های عراق به دلیل آلودگی باید قبل از مصرف جوشانده شوند و سپس مورد مصرف قرار گیرند.

وضعیت امنیتی در عراق

عراق یک کشور جنگ‌زده می باشد و هنوز اثرات جنگ را در این کشور مشاهده نمود. سفر جاده‌ای به دلیل دزدی و حملات به ماشین‌ها که در این کشور مشاهده شده است را توصیه نمی کنیم.
به علاوه دستگاه‌های انفجاری یا مین که توسط داعشی‌ها کار گذاشته شده‌اند، ممکن است حوادث خطرناکی را به وجود آورند.
لازم به ذکر است به دلیل این حملات داعش امکان نظامی شدن جو کشور در هر زمانی وجود دارد.

خرید آنلاین در عراق

برای خرید انلاین می‌توانید از اپلیکیشن Miswag استفاده نمایید. در این اپلیکیشن انواع و اقسام لباس، کفش، وسایل الکترونیکی و لوازم بهداشتی را می‌توانید آنلاین خریداری نمایید.

تماس و ارتباطات در عراق

سیم‌کارت‌های زین (Zain) سیم کارت محلی‌ هستند که پوشش خوبی در سطح منطقه دارند اما می‌توانید از سیم‌کارت‌های بین‌المللی وان‌سیم‌کارد (Onesimcard) نیز استفاده نمایید که در 200 کشور جهان قابل استفاده می باشند. با این سیم‌کارت‌ تماس داخلی 50 سنت و تماس خارجی 1 دلار در دقیقه هزینه دارد. برای تماس به ایران‌ با سیم‌کارت‌های زین تنها  295 دینار در دقیقه هزینه دارد.

نظرات در مورد همه چیز درباره سفر به عراق

با ثبت نظرات، مارا در بهبود خدمات یاری نمایید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *