با ارز مسافرتی از سفرت پول دربیار!+نحوه دریافت

با ارز مسافرتی از سفرت پول دربیار!+نحوه دریافت

ضعیفمعمولیمتوسطخوبعالی 5,00 از 5 ( 1 رای )
Loading...

حتما این روزا در مورد ارز 1000 یورویی مسافرتی و ما به تفاوت چشم گیر آن با ارز بازار آزاد شنیده اید در ادامه با 20 گشت همراه باشید تا به جواب تمام سوالات خود درباره ارز مسافرتی برسید و از همه مهم تر با نحوه دریافت ارز آشنا شوید و با اخذ آن علاوه بر سفر رایگان از سفر خود سود نمایید.

پیش از این اگر طی یک سال گذشته سفر خارجه هوایی نداشتید؛ به شما 500 یورو ارز مسافرتی تعلق می گرفت که از طریق بانک یا نرم افزار بله به صورت آنلاین می توانستید آن را دریافت نمایید. هم اکنون از 7 اسفند ماه 1402 در صورتی که در سال گذشته ارز دریافت نکرده باشید؛ می توانید 1000 یورو ارز مسافرتی دریافت نمایید.

پس از تعطیلات نوروز 1403 مجددا ارز مسافرتی از 1000 دلار به 500 دلار کاهش یافت!

ارز مسافرتی با نرخ 41000 تومان به فروش می رسد و در بازار آزاد حتی با نرخ 66000 تومان نیز به فروش می رسد. نرخ ارز آزاد طبق تاریخ 1402/12/13 محاسبه شده است. مابه تفاوت ارز مسافرتی با ارز بازار آزاد برابر با 15 میلیون تومان می باشد.

با نرخ ویژه تورهای آفری تفلیس، استانبول، باتومی، آنتالیا، ارمنستان، عراق و دبی در تاریخ های آفری می توانید تا حد زیادی از هزینه های سفر خود را کاهش دهید و حتی علاوه بر هزینه تورتان، سود هم داشته باشید.

آموزش دریافت ارز 1000 یورویی

همچنین ببینید:

نحوه دریافت ارز دولتی

آموزش خرید آنلاین ارز مسافرتی

 

مدارک مورد نیاز برای دریافت ارز مسافرتی :

پاسپورت دارای اعتبار+رسید پرداخت عوارض خروج از کشور+بلیط پرواز کشور مورد نظر

خرید آنلاین ارز مسافرتی از بله :

برای خرید آنلاین ارز از طریق نرم افزار بله باید با نصب این نرم افزار بر روی گوشی اندرویدی خود به قسمت بانک من و بخش ارز مسافرتی مراجعه نمایید و در آنجا با وارد کردن اطلاعات شخصی و اطلاعات پرواز خود و مشخص کردن میزان ارز خرید خود را انجام دهید و سپس از کد ثبت خرید خود اسکرین شات بگیرید.

ارز مسافرتی

خرید حضوری ارز مسافرتی :

متقاضیان ارز مسافرتی با ارائه مدارک مورد نیاز می‌توانند به شعب منتخب بانک‌های عامل ملی، ملت و سامان مراجعه نمایند. بر این اساس فروش ارز به افراد با سن قانونی کمتر از ۵ سال و ایرانیان مقیم خارج از کشور مجاز نمی باشد و فروش ارز مسافرتی حداکثر از هفت روز کاری قبل از تاریخ پرواز مندرج در بلیت مسافران امکان پذیر است. با این سازوکار امکان سوءاستفاده افراد برای سودجویی نیز وجود نخواهد داشت و ارز فقط برای نیاز واقعی مسافران پرداخت خواهد شد.

علت دو برابر شدن ارز مسافرتی

یکی از دلایل افزایش قیمت دلار در روزهای اخیر، سفرهای خارجی در پایان سال و افزایش تقاضای ارز است که بانک مرکزی برای مدیریت بازار به سهمیه ارز را دو برابر کرده است.

تقریبا اواخر زمستان هر سال شاهد نوسانات قیمتی در بازار ارز هستیم که ناشی از افزایش تقاضا به دلیل سفرهای خارجی است اما امسال بانک مرکزی برای جلوگیری از این اتفاق اعلام کرد که از ۷ اسفندماه کسانی که بلیت هواپیما در اختیار دارند به جای ۵۰۰ یورو می‌توانند ۱۰۰۰ یورو ارز مسافرتی دریافت نمایند.
اسفندماه هر سال تقاضای پول در جامعه به دلیل فرارسیدن ایام تعطیلات نوروزی و افزایش سفرها بالا می‌رود. این افزایش تقاضا در رابطه با ارز نیز اتفاق می‌افتد که منجر به افزایش نرخ می‌شود و تا سال گذشته تغییرات نرخ ارز در بازار غیررسمی طبیعی تلقی می‌شد اما باید توجه داشت که همین نوسانات بر نرخ تورم بازار نیز تاثیر می‌گذارد.

بانک مرکزی برای اینکه بتواند بازار را که در اسفند ماه تقاضای ارزی بالاست، مدیریت کند؛ ارز مسافرتی از ۵۰۰ یورو به ۱۰۰۰ یورو را در دستور کار خود قرار داده است. مسافرانی که قصد سفر به کشورهای خارجی را دارند قطعا ارز کارت ملی و سهمیه ۵۰۰ یورویی کفاف هزینه‌هایشان را نخواهد داد، از این رو به بازار غیر رسمی مراجعه می‌کنند که تعدد زیاد این تقاضاها سبب برهم خوردن نظم و ثبات بازار می‌شود.

آموزش دریافت ارز مسافرتی

 ارز مسافرتی را به چه صورت در فرودگاه دریافت کنیم؟

تحویل ارز در گیت خروجی فرودگاه‌ها به مسافران صورت می‌گیرد، برای گرفتن ارز مسافرتی در فرودگاه امام تنها کافی ست قبل از سفر به بانک مراجعه کنید و بعد از پرداخت هزینه ارز، حواله را دریافت کنید و یا آنلاین ارز مسافرتی خود را خریداری نمایید؛ با ارائه حواله ارزی در فرودگاه بعد از گیت می‌توانید ارز مورد نظرتان را دریافت کنید.

نظرات در مورد با ارز مسافرتی از سفرت پول دربیار!+نحوه دریافت

با ثبت نظرات، مارا در بهبود خدمات یاری نمایید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *