جزیره هرمز قشم

جزیره هرمز قشم

ضعیفمعمولیمتوسطخوبعالی 5,00 از 5 ( 1 رای )
Loading...

جزیره هرمز

میان این همه جزیره زیبا در کشور عزیزمان ایران جزیره هرمز یکی از زیبا ترین ها از دید مردم است که به جزیره هزارو یک رنگ معروف است. جمعیت این جزیره 7000نفر است  مردم این جزیره غالبا با زبان فارسی و تعداد کمی از زبان انگلیسی صحبت می کنند. همچنین از پول ایران برای مبادلات استفاده کنید.

جزیره هرمز قشم

بهترین راه برای رفتن به جزیره هرمز کشتی مسافر بری است که شما را از بندر عباس به جزیره هرمز میرساند. شما به راحتی با سوار شدن به این کشتی خود را به مقصد زیبا و شگفت انگیز می رسانید.زمان حرکت کشتی بندر عباس به هرمز ، در ساعت 07:00 ، 09:00 ، 12:00 ، 02:00 ، 17:00 و 20:30 است. که فقط 40 دقیقه طول می کشد تا به جزیره هرمز برسید. کشتی های قشم به هرمز ، ساعت 7 صبح و 2 بعد از ظهر است و 50 دقیقه طول می کشد تا به مقصد برسید.

قایق موتوری هایی بودنند که شمارا سریع تر به این جزیره می رساندند ولی به دلیل تصادف مسافربری با این قایق ها برای مسافران تور قشم ممنوع شده است

جزیره هرمز قشم
اسکان در جزیره هرمز

برای اسکان کردن محل اقامت در هر زمان باید از قبل از سفر هماهنگی های لازم را انجام دهید. استفاده از اتاق محلی خاص خود را به عنوان مهمانخانه های شما به شما معرفی می کند و از لحظه ورود به کشتی به شما این پیشنهاد داده می شود. قیمت های متفاوتی به شما پیشنهاد داده می شود . کمپینگ ساحل در هرمز نیز بسیار جذاب است ، اگر چادر داشته باشید ، یک مکان خوب پیدا کنید و اردوگاه خود را برپا کنید. نکته جالب این است ، که در همه جای جزیره اجازه چادر زدن را دارید.

جزیره هرمز قشم

لالایی در گویش مردم هرمز

«لالایی برگرفته از واژه های« لالا »یا« لله »(غلام ، بنده ، خادم) به معنای نوای دلنشین است و در اصطلاح ، سرنوشت شفاهی ، ساده ، عامیانه و دور از قاعده های شعر رسمی و اندیشه بازپرداخت اما آهنگ های گوش ، نواز ، آرامبخش است و احساس ، عاطفه ، عشق و آرزوهای مادر به حال و آینده فرزند دلبندش را دربرمیگیرد.

جزسره هرمز قشم

کوه های خوراکی هرمز

در مسیر دریایی قشم به جزیره هرمز کوهستانیبه رنگ زرد و سفید و قرمز  می بینید در میان این کوهستان ، کوه سرخ رنگی وجود دارد که خاکش خوراکی است و مردم محلی از خاک سرخ آن را به عنوان ادویه در تهیه یک غذا به نام «سوراغ» ، ماهی طبخ و نان و تهیه ترشی ، مربا و ساس استفاده می کنند. مردم  این کوه را «گِلَک» می آورند و خاک سرخ آن را مانند نمک در تهیه انواع غذاها مصرف می کنند این کوه با ارتفاع در 200کیلومتری جنوب جزیره قرار دارد.که از خاک ان برای صنایع رنگ امیزی استفاده می شود.

جزیره هرمز قشم

از بهترین مکان های دیدنی جزیره هرمز

  • غار الهه نمک فیروزه‌‌ای
  • موزه دکتر احمد نادعلیان
  • قلعه‌ی پرتغالی‌ها
  • فرش خاکی قرمز که با خاکهای رنگی درست شده است
  • خانه ای در سنگ
  • ساحل سنگ مرغان

هرمز قشم

موقعیت جزیره هرمز روی نقشه

نظرات در مورد جزیره هرمز قشم

با ثبت نظرات، مارا در بهبود خدمات یاری نمایید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *