جزیره هنگام قشم

جزیره هنگام قشم

ضعیفمعمولیمتوسطخوبعالی 5,00 از 5 ( 1 رای )
Loading...

جزیره هنگام

در این جزیره زیبا ۱۴۱ خانه و مساحتی به اندازه ۵۰ کیلومتر است که بیشتر مردم صیادی کار می کند ؛ و همه اهالی با هم فامیل و خویشاوند هستند. طول نوار ساحلی جزیره حدود ۵۰ کیلومتر و جمعیت آن ۶۱۵ نفر است.

این جزیره در دو کیلومتری جنوب شرق جزیره قشم بوده است و نه کیلومتر طول و شش کیلومتر عرض دارد. هنگام که 6/333 کیلومتر مربع مساحت دارد و به شکل مخلوط نقیسی است که در کرانه های جنوبی جزیره قشم واقع شده است. فاصله آن تا بندرعباس حدود ۴۳ مایل دریاییو تا شهرقش محدود ۲۹ مایل دریایی وجود دارد و یکی از زیباترین جاذله های گردشگری در تور قشم می باشد.

جزیره هنگام

جزیره ای زیبا  با کلی جاذبه مخصوص خود:

  • دلفین ها
  • آهوها (جبیر)
  • خاردم مصری (آفتاب‌پرست)
  • سواحل ناب (ساحل نقره بررسی)
  • کشتی به گل نشسته پرتغالی ها
  • غرفه های سنتی (از جمله رستوران غذاهای محلی و دریایی + صدف های دریایی و …)

جزیره هنگام

در جزیره به سمت غرفه های سنتی که میرویم کلی صنایع دستی جذاب و زیبا این محل را میبینیم که همان جا برایمان درست میکنند برای مثال از صدف و سنگ های رنگی این جزیره دسبند و بدلی جات های رنگا رنگ درست میکنند  بعضی از غرفه ها غذا های دریای جزیره هنگام را برای شما درست میکنند و همان جا میتوانید خریداری کنید و از خوردن انها لذت ببرید.

از جزیره قشم بالنج به سمت جزیره هنگام که میرویم کلی دفین های جذاب و میبینیم که در فاصله کم تر از 2متری شما در حال شنا کردن هستند

جزیره قشم دریایی ابی و شفاف دارد که به راحتی می توانید ماهی های داخل اب را ببینید که به صورت گروهیی حرکت می کنند.

جزیره هنگام

یکی از شیرین ترین و دوست داشتی ترین بخشهای سفر به جزیره که هم اکنون به دیدن محلی های این جزیره است. مردمانی خونگرم و صمیمی با لباس بسیار زیبا و رنگارنگ است. خانمها این جزیره را دوست دارند خانمهایی که در بخشهای دیگر جنوب ایران هستند ، لباسهای رنگی بلند با روبندهای خاص دارند و می توانند تجهیزات صنعتی را برای  این جزیره ، صدف ها و متعلقات تزیینی که شما می توانید آن را تولید کنید می رسند که بازدید از هنرمندی آن ها و خرید از آن یکی از کار های سرگرم کننده این سفر است.

نظرات در مورد جزیره هنگام قشم

با ثبت نظرات، مارا در بهبود خدمات یاری نمایید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *