دهکده جهانی دبی | Global Village Dubai

دهکده جهانی دبی | Global Village Dubai

ضعیفمعمولیمتوسطخوبعالی 5,00 از 5 ( 1 رای )
Loading...

دهکده‌ جهانی از جاذبه های گردشگری دبی در خیابان شیخ محمد بن زاید قرار دارد و فضایی شاد و پر انرژی را با طیفی از فروشگاه‌ها ترکیب می‌کند. یکی از پرطرفدارترین مناطق گردشگری دبی در امارات متحده عربی ، دهکده جهانی دبی است که پیشنهاد میشود حتی اگر در تور دبی برای کار و بیزینس به شهر دبی سفر میکنید، بازدید از دهکده جهانی را از دست ندهید.

این جاذبه منحصر به فرد در دبی در سال 1997 میلادی تاسیس شده است و از آن زمان تاکنون کلی گردشگر و توریست را جذب خود کرده. در اصل دهکده جهانی ابتدا به صورت فستیوال در رو به روی شهرداری دبی برپا شد و بعد از گذشت 8 سال به حوالی منطقه کرامه دبی تغییر مکان داد. پس از ان دولت امارات تصمیم گرفت در راستای دائمی کردن و ثابت نمودن گردشگران، این جشنواره را خارج از شهر بنا کند و در حالت یک شهر تفریحی بسازد.

در این مجموعه می‌توان تلفیقی از فرهنگ 75 کشور جهان را مشاهده کرد. در فضایی جشنواره‌ گونه، غرفه‌های نمایندگی کشورهای جهان کالاهای مرتبط، مصنوعات و مواد غذایی خود را به فروش می‌رسانند. علاوه بر این، رویدادهای متنوع و سرگرم‌کننده‌ای نیز در این مرکز برگزار می‌شود.

دهکده جهانی

این شهرک نسبتاً کوچک، پروژه‌ای عظیم در زمینی به وسعت 1میلیون و 600هزار مترمربع ساخته دولت امارات است که به عظیم‌ترین قطب گردشگری در دنیا تبدیل شده. در اوایل راه اندازی دهکده، خبری از بنای تاریخی و جداسازی محل نمایش و غرفه کشور نبود. اما با انتقال آن به خارج از شهر و‌ دائمی شدن آن، برای هرکدام از کشورها، مکان اختصاصی بزرگی همراه با سنت، فرهنگ، و معماری همان کشور ساخته‌ شد.

دهکده جهانی دارای 32 غرفه رسمی است که غالب بر 75 کشور را به نمایش عموم و دید مردم جهان گذاشته. غرفه مخصوص هر کشور با مشهور ترین و معروف ترین نماد ان کشور تزئین شده و به مردم معرفی میشود. علاوه بر اینها در دهکده جهانی دبی انواع تفریحات، سرگرمی ‌ها و جشن ‌های مختلف و جالبی را می ‌توان دید که هم برای کودکان و هم برای بزرگسالان بسیار مناسب و هیجان انگیز است و می‌ توانید چندین ساعت را بدون اینکه متوجه شوید به تفریح و گردش بپردازید و خاطراتی به یاد ماندنی برای خود ثبت کنید.

دهکده جهانی

همانطور که گفتیم، دهکده جهانی بسیار شگفت انگیز و دارای انواع تفریحات و سرگرمی ها از سراسر دنیا وجود دارد. از درب ورودی تا اخرین قدم در دهکده تفریح و نشاط برای شما وجود دارد، علاوه بر سوغات و سنت هر کشور در دهکده شما میتوانید از تفریحاتی مثل شهربازی، قایق سواری، استیج شو و نمایش، رقص های بومی، بازی های محلی، کنسرت های دهکده و… ، بهره مند شوید.

زمان برگزاری دهکده جهانی دبی

لازم است که قبل از برنامه ریزی برای سفر به دبی و همچنین بازدید از دهکده جهانی دبی اطلاع داشته باشید که این مجموعه هیجان انگیز در همه روز های سال باز نیست و فقط در 6 ماه دوم سال میتوانید به دهکده جهانی بروید و از ان لذت ببرید.

نزدیکی کشور امارات به خط استوا، و موقعیت کویری و اب و هوای بسیار گرم و خشک این کشور، دهکده جهانی فقط از یکم نوامبر تا هفتم اوریل(اوایل ابان تا اوایل فروردین) برای بازدید عموم و گردشگران فعالیت دارد؛ از این رو اگر قصد بازدید از دهکده جهانی دبی را دارید باید تور دبی خود را برای اواسط پاییز انتخاب کنید.

دهکده جهانی امارات

غرفه های دهکده جهانی دبی

همانطور که گفتیم در دهکده جهانی بیش از 75 فرهنگ و سنت های باستانی و مشهور هر کشور برای بینندگان و گردشگران عرضه میشود؛

از کشور های امریکایی و افریقایی تا کشور های خاورمیانه و اسیای شرقی، همگی در این دهکده غرفه و نماینده است که شما میتوانید با توجه به علایق خود از این غرفه ها بازدید کنید.

کشور هایی مثل مراکش، مصر، امریکا، فرانسه، انگلستان، المان، روسیه، ایتالیا، ترکیه، ایران، یمن، لبنان، فیلیپین، چین و … ، از جمله کشور هایی هستند که در دهکده جهانی دارای غرفه میباشند.

در هرغرفه شما ابتدا میتوانید انواع غذاهای سنتی و اصیل، لباس و سوغات و… مربوط به هر کشور را تماشا کنید.

غرفه ایران

هنگام گردش در دهکده جهانی ، از عموم گردشگران حاضر در دهکده درمورد باشکوه‌ترین غرفه بپرسید، نام  ایران را هم به زبان خواهد اورد. غرفه ایران در دهکده جهانی دبی با نمادی از هنر معماری ایرانی همراه با جلوه هایی ازآجر کاری و کاشی کاری سنتی ایرانی در سال های گذشته همراه بوده که در دوره های اخیر معماری غرفه کشور ایران از معماری تخت جمشید و پارسی باستان الهام گرفته، که غرفه ایران را یکی از زیباترین و بزرگترین غرفه های دهکده جهانی دبی تبدیل کرده. دو مجسمه بسیار بزرگ دو سمت درب اصلی نصب شده‌اند، که سوژه عکاسی بسیاری از عکاسان است. آجرچینی قسمت ورودی کاملا مربوط به دوران هخامنشی و ساسانی است، که در آن از رنگ سفید و کرم بهره گرفته شده است. در غرفه ایران شما شاهد انواع سوغات و صنایع دستی ایرانی همچنین اجیل و پسته، زعفران، پشمک، بستنی و فالوده سنتی و انواع فرش ایرانی که برای فروش فراهم شده است.

غرفه ایران در دهکده جهانی

غرفه فرصتی

وزارت امور اجتماعی امارات، طی یک حرکت فرهنگی برای فروش صنایع دستی کشاورزان و مردم محلی این کشور، غرفه‌ای با این نام در قلب دهکده جهانی راه اندازی کرده‌، تا باکیفیت‌ترین و اصیل‌ترین سوغات امارات را به دست گردشگران برسانند. همچنین در غرفه فرصتی می ‌توانید تابلو نقاشی‌ های کوچک، ظروف عربی که مانند چراغ‌ های نفتی هستند و همچنین قلیان‌های عربی را برای سوغات خود، تهیه کنید.

دهکده جهانی دبی

غرفه چین

در غرفه چین، در استخر های مخصوصی مروارید پرورش داده میشود و از این مروارید ها به تقاضای بازدیدکنندگان به اشکال گوناگون بر روی زیورآلات و لوازم جانبی گردشگران کار میشود. در قسمت ورود معماری قرمز رنگ سازه ها را خواهید دید، که البته تعجبی ندارد، اغلب مردم دنیا کشور چین را با خانه‌های شیروانی قرمز رنگ می‌شناسند. غرفه چین در دهکده جهانی یکی از شلوغ ترین غرفه هاست زیرا هم معماری چینی و مجسمه های بزرگ کاغذی بسیار جذاب است و هم بازار و سوغاتی های چینی بسیاری از بازدید کنندگان را به طرف خود جذب می کند.

دهکده جهانی

غرفه ایتالیا

بعد از ایران، نام هنر ایتالیا را در جهان میتوان شنید که تابلوهای نقاشی ایتالیایی از محبوب‌ترین نقاشی‌های جهان هستند. ورودی غرفه ایتالیا با الهام از دروازه های قرون وسطایی این کشور طراحی شده‌اند که رنگ کرمی اصالت آن را تأیید می‌کند. همچنین آثار بسیار زیبایی از صنایع دستی و ماسک های ونیزی که هر بازدید کننده ای را مجبور به خرید از آنها میکنند وجود دارد. البته اگر رستوران‌های ایتالیایی فرصتی برای بازدید از قسمت صنایع دستی بگذارند زیرا که مردم دنیا، ایتالیا را بیشتر با پیتزا و پاستاهای خوشمزه و لذیذش میشناسند.

غرفه ایتالیا در دهکده جهانی

غرفه مصر

همه ما اندکی از عجایب و اسرار کشور مصر شنیده ایم که شما در سفر خود به دهکده جهانی شاهد غرفه کشور مصر نیز هستید. همه ما همواره مصر را کشوری با رازهای زیاد و تاریخی به قدمت چندین هزار سال دیده‌ایم. ورودی غرفه شما میتوانید شکلی از اهرام ثلاثه مصر و مجسمه هایی از فرعون که طراحی و معماری شده را مشاهده کنید. لباس های ملی و محلی، تن‌پوش اصیل مصری(جلابیه)، سربندهای مصری، کفش و…. بسیار پرفروش و محبوب هستند. خوراک های معروف مصری همراه با چای سنتی و شیرینی خوش طعم، همواره در رستوران‌ها سرو می‌شوند. همچنین در غرفه کمربوط به کشور مصر بخشیی جداگانه برای فروش لوازم خانگی مصری، عثمانی، و لوستر و چراغ‌های زیبای مصری وجود دارد.

غرفه مصر


دهکده جهانی دبی بهترین فرصت برای اشنایی با فرهنگ، معماری، تمدن، اصالت و… هر کشور است.

اگر شما علاقه دارید که با کشور هایی مثل هندوستان، پاکستان، ژاپن، ترکیه، اسپانیا، امریکا و دیگر کشور های دنیا، بیشتر اشنا شوید زمان و هزینه زیادی را باید صرف این کار بپردازید؛ اما شما میتوانید از طریق تور دبی برای بازدید دهکده جهانی دبی اقدام کنید و در کمترین زمان و کمترین هزینه سفری به دور دنیا بروید.

با 20 گشت ما 20سفر کنید.

نظرات در مورد دهکده جهانی دبی | Global Village Dubai

با ثبت نظرات، مارا در بهبود خدمات یاری نمایید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *