راهنمای سفر به تایلند

راهنمای سفر به تایلند

ضعیفمعمولیمتوسطخوبعالی 5,00 از 5 ( 2 رای )
Loading...

اگر به دنبال مقصدی جدید و جذاب برای سفر آسیایی خود هستید؛سفر به سرزمین لبخند یعنی تایلند را نباید از دست بدهید و برای یک بار هم که شده به این کشور جذاب و دوست داشتنی سفر نمایید. در ادامه با آژانس مسافرتی بیست گشت آریا همراه باشید تا همه چیزی که در سفر به تایلند نیاز دارید و همچنین کسب اطلاعات بیشتر درباره این کشور را بیاموزید.

با بیست گشت آریا به هر شهری از تایلند که می خواهید با بهترین قیمت و تضمین خدمات سفر نمایید. برای مشاوره و رزرو تورها با ما در ارتباط باشید.

ارتباط با 20 گشت 02188921447

در تورهای تایلند امکانات و خدمات تفریحی و رفاهی زیادی به گردشگران ارائه می شود. در این کشور می توانید جاذبه‌های طبیعی بکری مثل ساحل هواهین، پارک ملی خوا یای، پارک ملی مو کوانگ تونگ و جاذبه‌های فرهنگی مثل پارک تاریخی سوخوتای و جاذبه های گردشگری دیگری همچون بازارهای شناور بانکوک، راه آهن مرگ قطار تایلند، برمه، بازار آخر هفته چاتوچاک و … را از نزدیک ببینید.

در تور های ترکیبی بیست گشت آریا می توانید از شهر های پاتایا، بانکوک، پوکت، فی فی، کوکونات، سامویی، کرابی، یائویای، چیانگ مای، هوآهین و کانچانابوری به صورت ترکیبی با پرواز های متنوع بازدید نمایید و از جاذبه های بکر هر یک و تفریحات بی نظیر این شهرها لذت ببرید.

تاریخچه کشور تایلند

کشور آسیایی تایلند از شرق و شمال شرق با کشور لائوس، از غرب و شمال غرب با کشور میانمار یا برمه، از جنوب شرق با کشور کامبوج و از جنوب با کشور مالزی همسایگی دارد. این کشور از جنوب به خلیج تایلند و از جنوب غربی به دریای آندامان می رسد. مساحت کشور تایلند ۵۱۳۱۱۵ کیلومترمربع می باشد و اغلب شهرهای این کشور ساحلی هستند. جمعیت این کشور در سال ۲۰۲۰، نزدیک به 70 میلیون نفر بوده‌است و مردم تایلند به زبان تای یا تایلندی صحبت می نمایند.
پایتخت کشور تایلند، شهر پر تردد بانکوک می باشد.
از سال ۱۹۳۲، کشور تایلند یک کشور مشروطه سلطنتی می‌باشد و به دست نخست‌وزیر و پارلمان کشور اداره می‌شود. مقام پادشاهی در این کشور عزت و احترام زیادی در بین مردم تایلند دارد. و تصویر پادشاه تایلند را می‌توانید بر روی اسکناس‌های این کشور مشاهده نمایید.
مردم تایلند مردمی بسیار خون گرم و مهمان نواز هستند و بیشتر مواقع لبخند به لب دارند و به‌همین دلیل به کشور تایلند سرزمین لبخندها می‌گویند و کلمه تایلند نیز به معنی سرزمین لبخند می باشد. مردم تایلند صبور، صمیمی و خوش‌رو هستند.

جاذبه های بانکوک تایلند

دین مردم تایلند چیست؟

دین مردم کشور تایلند، بودایی است و از تعدد معابد بودایی دراین کشور می توان به این موضوع پی برد. توهین به مقدسات مردم مجازات دارد و اگر مرتکب این عمل شوید، شما را به زندان می‌برند و درصورتی‌که بخواهید از کاخ سلطنتی و معابد کشور تایلند بازدید نمایید، حتماً باید لباس مناسب به تن داشته باشید و کفش خود را از پای در بیاورید.

آب و هوای تایلند چگونه است؟

کشور تایلند اقلیم ثابتی ندارد و آب‌وهوای تایلند بسیار غیرقابل‌پیش‌بینی است و در بخش‌های مختلف و شهرهای مختلف این کشور آب‌وهوای متنوعی را می‌توانید تجربه نمایید. در ماه ژانویه آب‌وهوای بیشتر مناطق کشور تایلند معتدل است و هرچقدر به سمت شمال کشور بروید هوای خنک‌تری را تجربه خواهید کرد و با شروع ماه فوریه در بخش‌های شرقی این کشور، بارش باران را شاهد خواهید بود؛ اما بقیه بخش‌های تایلند، آب‌وهوای گرم و خشک تری دارند.

آب و هوای تایلند همانند مالزی، گرمسیری و استوایی است و رطوبت زیاد همراه با دمای بالا را تجربه خواهید نمود. کسانی که می خواهند راهی تور تایلند بیست گشت آریا شوند، لازم است پیش از سفر آب و هوا را بررسی نمایند. در تابستان گرما و رطوبت اوج می گیرد و ممکن است برای بسیاری از مسافران آزاردهنده باشد. البته قیمت تورها در این دوره کاهش می یابد، هتل ها خلوت تر می شوند و هزینه پرواز و محل اقامت نیز کمتر می شود. در دوره بارش های طولانی نیز تعدد گردشگران کمتر و وضعیت هتل ها به همین صورت می باشد.

واحد پول تایلند چیست؟

واحد پولی رایج در کشور تایلند بات یا بت (Baht) می باشد. واحد پول خرد در تایلند نیز ستنگ (satang)  می‌باشد. هر ۱ بات معادل ۱۰۰ ستنگ است. واحد پول تایلند با علامت اختصاری (THB) بکار می‌رود. اسکناس‌های این کشور از ۱۰ تا ۱ هزار بات مورداستفاده قرار می گیرد.

بهترین فصل سفر به تایلند چه زمانی است؟

بهترین زمان سفر به کشور تایلند از نظر وضعیت آب‌وهوا، ماه نوامبر تا فوریه (به طور تقریبی از اواسط آبان‌ماه تا اواسط اسفند ماه) می باشد. در این زمان آب‌وهوای کشور تایلند، معتدل تر و کم باران تر می باشد.

بهترین هتل های سامویی تایلند

اختلاف ساعتی تایلند با ایران چقدر است؟

زمان محلی کشور تایلند +۰۷:۰۰ است و به معنی این است که تایلند ۷ ساعت از ساعت هماهنگ جهانی جلوتر است و اختلاف ساعتی آن با ایران، حدود ۳ ساعت و نیم جلوتر از زمان محلی ایران می باشد.

در سفر به تایلند از چه سیمکارتی استفاده کنیم؟

نیازی نیست برای ارتباطات خود در تایلند نگرانی داشته باشید، در ادامه برای شمای اپراتورهای فعال این کشور را معرفی می کنیم تا با مقایسه آن ها سیم کارت مورد نظر خود را تهیه نمایید. قیمت سیم کارت در تایلند بسیار ارزان است و برای خرید شارژ می توانید به سوپرمارکت های تایلند مراجعه نمایید. درصورتی‌که نیاز داشته باشید تا سیم‌کارتتان پانچ شود، می‌توانید از فروشنده سیم کارت بخواهید این کار را برای شما انجام دهد.

سیم‌کارت tot:  اگر دوست دارید سیم‌کارت مخابراتی را در کشور تایلند خریداری نمایید که اینترنت پرسرعت تری داشته باشد، این سیم‌کارت بهترین گزینه برای شما عزیزان می باشد.

سیم‌کارت move true: اگر به‌دنبال ارزان‌ترین سیم‌کارت در کشور تایلند هستید، به سراغ سیم‌کارت move true بروید. اما لازم به ذکر است که این سیم‌کارت، آنتن‌دهی ضعیف تری دارد.

سیم‌کارت dtac: اگر به‌دنبال سیم‌کارتی هستید که آنتن‌دهی خوبی داشته باشد، سیم‌کارت dtac مناسب شما می باشد.

سیم‌کارت AIS: یکی از بهترین سیم‌کارت‌های کشور تایلند سیم‌کارت AIS می باشد که آنتن‌دهی بسیار قوی دارد. تنها مشکل این سیم‌کارت این است که اگر قبل‌ از ساعت ۱۲ شب به وقت تایلند سیم کارتتان زیر ۲۰ بات شارژ داشته باشد، بعد از ساعت ۱۲ شب سوخت می‌شود.

ویزای توریستی کشور تایلند را چگونه بگیریم؟

برای سفر به کشور تایلند لازم است که ویزای توریستی این کشور را تهیه نمایید. ویزای توریستی کشور تایلند به مدت ۵۸ روز اعتبار دارد.

برای رزرو تور مسافرتی تایلند و یا ویزای تک تایلند با ما در ارتباط باشید تا در سریع ترین زمان ممکن برای صدور ویزای شما عزیزان با حداقل هزینه اقدام نمایم.

برای درخواست ویزای تایلند باید مدارک زیر را تهیه نمایید:
• کارت واکسن دیجیتال که حداقل ۱۴ روز از تزریق دوز دوم آن گذشته باشد. ( در اطلاعیه جدید تغییرات ویزای تایلند نیازی به کارت واکسن نمی باشد. )
• بلیط پرواز رفت‌وبرگشت به کشور تایلند
• بیمه‌نامه مسافرتی دوماهه که مورد تأیید کشور تایلند باشد. (مبلغ بیمه باید ۱۰۰ هزار یورو باشد.)
• تاییدیه قطعی هتل (واچر) تأییدشده که در مدت‌زمان سفر خود به کشور تایلند قصد اقامت در آن را دارید.
• برگه گزارش تمکن مالی یک‌ماهه حسابتان (حداقل موجودی حسابتان باید 50 میلیون تومان باشد.)
• اصل پاسپورت با حداقل ۷ ماه اعتبار
• ۲ قطعه عکس 4 در 6 با پس‌زمینه سفید
• کپی تمام صفحات شناسنامه و کارت ملی
• پر کردن فرم درخواست ویزا برای کشور تایلند
ویزای کشور تایلند معمولاً به ۲ نوع سینگل و ۶ ماه صادر می گردد. ویزای سینگل به‌طور معمول به همراه تور داده می‌شود و هزینه آن حدود ۳۷ یورو می باشد و یک هفته کاری برای صدور آن نیاز به زمان خواهید داشت. هزینه ویزای ۶ ماهه نیز حدوداً ۱۵۰ یورو می باشد.
حدودا ۲۰ روز کاری طول می‌کشد تا ویزای کشور تایلند برای شما صادر گردد.

شماره تلفن های ضروری که در سفر به کشور تایلند باید بدانید

یکی از مهم‌ترین اطلاعاتی که قبل‌از سفر به کشور تایلند خوب است بدانید، شماره تلفن‌های ضروری این کشور می باشد. در ادامه با شماره تلفن‌های ضروری این کشور آشنا خواهیم شد.
پیش‌شماره‌ی تلفن کشور تایلند ۰۰۶۶ می باشد.
شماره پلیس توریست در کشور تایلند: ۱۱۵۵
شماره اورژانس در کشور تایلند: ۱۵۵۴
شماره پلیس تایلند: ۱۱۹۵
شماره آتش‌نشانی در کشور تایلند: ۱۹۹
شماره‌تلفن سفارت ایران در کشور تایلند: 3- ۰۰۶۶۲۳۹۰۰۸۷۱

ساعت کاری سفارت ایران در کشور تایلند از روز دوشنبه تا جمعه از ساعت 8:30 صبح الی 16:30 بعدازظهر می باشد.

یادگیری عبارات ضروری و کاربردی در تایلند:

قبل از سفر به هر کشور بهتر است با تعدادی از عبارات مهم و کاربردی روزمره آن کشور آشنا شوید. در تصویر زیر تعدادی از آن ها را به همراه معنی فارسی برایتان آماده کرده ایم تا از آن ها در سفر خود برای ارتباط بهتر استفاده نمایید.

عبارات کاربردی در تایلند

 در تایلند از چه وسیله نقلیه ای استفاده کنیم؟

در کشور تایلند وسایل نقلیه عمومی تنوعی وجود دارد که برای حمل و نقل درون شهری و بین شهری می توانید از آن ها استفاده نمایید. برای مسیرهای نزدیک تر می توانید از وسایل نقلیه عمومی با هزینه کمتر استفاده نمایید و برای رفتن به شهر های دیگر می توانید در فواصل کوتاه از قایق و کشتی و یا خودرو استفاده نمایید ولی برای فواصل طولانی تر از پروازهای داخلی در تایلند استفاده نمایید که هنگام رزرو تور از قبل برای شما رزرو خواهد شد. در ادامه استفاده از وسایل نقلیه پر کاربرد در تایلند را برای شما بررسی خواهیم کرد.

قطار: ارزان ترین وسیله نقلیه عمومی در تایلند، رزرو قطار می باشد. سرعت قطارهای تایلند خیلی زیاد نیست و این وسیله نقلیه برای مسافرهایی مناسب است که عجله زیادی برای رسیدن به مقصد خود ندارند.

اتوبوس: اتوبوس های کشور تایلند توسط شرکت‌های حمل و نقل دولتی و خصوصی مدیریت می‌شوند و به طور معمول شلوغ هستند و در میان مردم تایلند، وسیله نقلیه محبوبی به شمار می‌آیند.

مترو: بهترین وسیله نقلیه برای رفت و آمد در داخل شهرهای تایلند به ویژه در شلوغی بانکوک، مترو می باشد. این وسیله نقلیه ارزان‌قیمت است و خیلی سریع شما را در داخل شهر جابه‌جا می‌کند و در زمان شما نیز صرفه جویی خواهد شد.

تاکسی: تاکسی‌های کشور تایلند، دارای تاکسی متر می باشند. به علاوه لازم به ذکر است؛ قیمت ورودیه این تاکسی ها، 50 بات است و به ازای هر دو کیلومتر 7 بات به مبلغ کرایه شما اضافه می گردد.

قایق و کشتی: اگر دوست دارید به جزایر کشور تایلند بروید، باید از کشتی و قایق‌های تفریحی و مسافربری این کشور استفاده نمایید. برای تهیه بلیط باید به آژانس های مسافربری و شرکت های قایقرانی‌ای که در اسکله ها قرار دارند، مراجعه نمایید.

توک توک: یکی از محبوب‌ترین وسایل نقلیه برای گردشگران تایلند، توک توک می باشد. قیمت این وسیله نقلیه، گاهاً از تاکسی هم بیشتر می‌شود؛ اما متفاوت بودن آن باعث شده که گردشگران زیادی بخواهند از آن استفاده نمایند. قیمت توک توک به طور معمول در مسافت های کم، حدودا 30 بات می باشد.

توک توک در تایلند

به کدام شهر تایلند سفر کنیم؟

بانکوک | Bangkok

اگر قصد خرید در تایلند را دارید؛ بازدید از پایتخت تایلند یعنی بانکوک را نباید از دست بدهید. بانکوک یکی از محبوب ترین شهرهای توریستی تایلند است که بازارهای مختلفی دارد. همچنین در این شهر، می‌توانید از آرامگاه‌ها و معابد مختلف بازدید نمایید. شهر بانکوک شهری پر جنب و جوش و زنده است و شب های پر هیجانی را می توانید در این شهر تجربه نمایید. اگر به غذاهای آسیایی علاقه دارید می توانید از رستوران های بی نظیر این شهر نیز بازدید نمایید و غذاهای متنوع را نوش حان نمایید. رفتن به جاده خائو سان را هم نباید فراموش کنید.

پاتایا | Pattaya

مطمئنا وقتی نام سفر به تایلند را می شنوید، اولین شهری که به آن فکر می کنید، شهر پاتایا می باشد. شهر پاتایا یکی از پر گردشگرترین شهرهای کشور تایلند است و بهترین جایی هست که می توانید در تمام طول سفر خود به ریلکس کردن و تفریحات جذاب این شهربپردازید. شما در این شهر می‌توانید ماساژ تایلندی بگیرید و کل شب را مشغول موسیقی و رقص شوید. شاید برایتان جالب باشد که بدانید، پاتایا در گذشته مکان تفریحی ساحلی برای سربازان آمریکایی بوده‌ است که در طول جنگ ویتنام به این منطقه اعزام شده بودند. به علاوه در پاتایا می توانید به مراکز خرید و جاهای دیدنی این شهر نیز بروید. هزینه‌های این شهر نسبت‌ به شهرهای دیگر تایلند کمتر است و اگر به‌دنبال شهری می‌گردید که سفر به آن هزینه کمتری داشته باشد، شهر پاتایا گزینه مناسبی برای شما سفر دوستان عزیز می باشد.

آیوتایا | Ayutthaya

اگر علاوه بر ریلکس کردن به گشت و گذار نیز علاقه دارید؛ یکی از دیدنی‌ترین شهرهای تاریخی کشور تایلند، یعنی شهر آیوتایا را نیز باید ببنید. این شهر دیدنی در گذشته به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین شهرهای جهان شناخته می‌شد. امروزه بسیاری از قسمت های آن ویران شده‌اند اما بقایای این شهر بزرگ و تاریخی، هنوز هم گردشگران زیادی را راهی این شهر می‌کند تا عظمت و بزرگی این اثر تاریخی را از نزدیک مشاهده نمایند. علاوه بر دیدن جاذبه‌های تاریخی شهر آیوتایا، می‌توانید تجربه بی نظیر رفتن به بازار شناور تایلند را نیز در این شهر امتحان نمایید.

بازار شناور تایلند آیوتایا

هوآ هین | Hua Hin

یکی از دیدنی‌ترین شهرهای توریستی کشور تایلند شهر هوآ هین نام دارد. در گذشته این شهر یک دهکده ماهیگیری کوچک بوده است. اما با گذشت زمان تبدیل به یکی از مراکز مهم گردشگری در کشور تایلند شده‌است. در این شهر توریستی می‌توانید به دیدن آبشارها و غارهای زیبای تایلند بروید یا اگر به بازی گلف علاقه دارید وقت خود را در زمین‌های گلف این شهر سپری نمایید.
شهر هوآ هین برای مسافرانی مناسب است که دوست دارند در سفر خود به شهر تایلند آرامش و سکوت را در منطقه ای زیبا و بکر در زندگی خود تجربه نمایند.

سوراتانی | Surat Thani

یکی از دیدنی‌ترین شهرهای توریستی کشور تایلند، شهر سوراتانی می باشد. اگر عاشق آب و آب‌بازی هستید این شهر بهترین شهر تایلند برای تجربه تفریحات آبی هیجان انگیز می باشد. با سفر به شهر سوراتانی می‌توانید مدت‌های زیادی را به تماشای دریای شفاف و زلال این شهر بنشینید و آرامش و لذت را همزمان تجربه نمایید. می‌توانید به پارک ملی دریایی آهنگ تنگ بروید. همچنین اگر هوس بازار گردی و رفت‌وآمد در یک بازار شلوغ و پرازدحام به سرتان زد، به بازارهای شلوغ این شهر نیز سری بزنید.

پوکت | Phuket Fanta

پوکت، یکی از قطب های مهم صنعت گردشگری تایلند با جزیره‌هایی زیبا می باشد که گردشگران را مجذوب خود می نماید. پوکت علاوه بر گردشگری، اصلی ترین منبع درآمد سواحل غربی تایلند است زیرا مشاغلی از جمله کشاورزی، صید ماهی، میگو و همچنین مروارید را در این جزیره خواهید دید؛ پوکت را با نام مروارید دریای آندامان نیز می‌شناسند و سواحل دل انگیز آن بهترین مکان برای قواصی در تایلند می باشند و بخش اعظمی از جزیره را جنگل تشکیل داده و از شمال به جنوب آن پوشیده از کوه می باشد. مجسمه های عظیم بودا در این شهر از دلایل دیگر جذابیت این شهر می باشند. جالب است بدانید، نام این شهر برگرفته از واژه ای مالزیایی به معنای کوه یا تپه می باشد، چرا که شهر از دور مانند تپه دیده می شود. یکی از شگفت انگیزترین نمایش‌ها در پوکت، نماد دریایی پوکت فانتا می باشد که ترکیبی از نمایش‌های فانتزی و طنز با اسطوره‌هایی است که توسط هنرمندان آن به زیبایی در ساحل کامالا اجرا می‌شوند.

چیانگ مای | Chiang Mai

شهر چیانگ مای یا شهر معبدها در شمالی‌ترین بخش تایلند، در مرز کشور لائوس قرار گرفته‌ شده است.

شاید برایتان جالب باشد بدانید، در این شهر بیش‌ از ۳۰۰ معبد مختلف قرار گرفته شده است. اگر دوست دارید معابد کشور تایلند را از نزدیک مشاهده نمایید، حتما باید به این شهر سفر نمایید. این شهر زیبا یکی از بی‌سروصداترین شهرهای کشورهای تایلند می باشد و بهترین گزینه برای سپری کردن اوقات فراغت در سکوت است و فضای روحانی و کاریزماتیک خاصی را در آن تجربه خواهید نمود.
در این شهر می‌توانید انواع ماساژهای تایلندی را امتحان نمایید و اگر گرسنه شدید به سراغ غذاهای خیابانی خوش طعم این شهر بروید و مزه‌های متنوع آن ها را امتحان نمایید.
شهر چیانگ مای طبیعت کوهستانی و جنگلی دارد. اگر از دیدن شهرهای ساحلی تایلند خسته شده‌اید و دوست دارید اقلیم متفاوتی را در این کشور تجربه نمایید، حتماً باید به شهر چیانگ مای سفر نمایید و در جنگل‌های آن پیاده‌روی نمایید، آبشارهای آن را از نزدیک ببینید، فیل سواری کنید و ازقبایل بدوی این منطقه بازدید نمایید.

چیانگ مای تایاند

سوخوتای | Sukhothai

اگر از دیدن مکان‌های تاریخی و قدیمی لذت می‌برید و دوست دارید در فضای این جور مکان‌ها غرق شوید، حتما باید به این شهر بروید و مکان های تاریخی آن را کشف نمایید. در شهر سوخوتای می‌توانید جاذبه‌های تاریخی بسیار زیادی را تماشا نمایید و عکس‌های زیبایی از مکان‌های باستانی با شکوه و ویرانه‌های این شهر بگیرید. بناهای تاریخی فوق العاده  جذاب و بی مانند از جمله دلایلی است که باید به این شهر سفر نمایید.

چیانگ رای | Chiang Rai

یکی از جذاب ترین شهرهای کشور تایلند شهر چیانگ رای می باشد. در این شهر زیبا، معابد و جذاب و دیدنی مانند معبد jaw droppingly وجود دارد. این معبد خاص و بسیار زیبا، سرتاسر در رنگ سفید پوشیده شده می باشد و دیدن آن زیر نور خورشید صحنه دل انگیزی را ایجاد می نماید؛ از دیگر جاذبه‌های دیدنی این شهر می‌توان به آبشار Khun korn اشاره نمود.

ناکون راتچاسیما یا شهرکورات | korat/Nakhon Ratchasima

ناکون راتچاسیما یا کورات یکی دیگر از شهرهای توریستی تایلند می باشد که بازارهای بسیار زیاد و غرفه‌های خیابانی فراوانی دارد. ازجمله مکان‌های جذاب و دیدنی این شهر می‌توان به گیبون ها، مانیتور مارمولک‌ها و خانه فیل‌های آسیایی آن اشاره نمود که گردشگران زیادی برای بازدید از آن ها به این شهر می آیند.
اگر اهل پیاده‌روی هستید و علاقه دارید که در دل طبیعت مدت زیادی را قدم بزنید، به ناکون راتچاسیما بروید.

کانچانابوری | Kanchanaburi

یکی از جذاب‌ترین شهرهای توریستی تایلند شهر کانچانابوری می باشد که شاید اسم آن را کمتر شنیده باشید. این شهر دیدنی و خاص در کنار رودخانه‌ای های کوای یای و کوای نو قرار دارد و اگر می خواهید مناظر بکر طبیعی بسیار زیبای رودخانه های تایلند را از نزدیک مشاهده نمایید، حتما به این شهر سفر نمایید. در این شهر علاوه‌بر طبیعت زیبا، مانند شهرهای دیگر موزه‌های مختلف و معابد متنوعی وجود دارد که می‌توانید با دیدن آن‌ها سفر کامل‌تر و لذت‌بخش تری را تجربه نمایید. همچنین می‌توانید به دیدن آبشارهای زیبای این شهر مثل آبشار sai yok noi بروید و از منظره جذاب آن لذت ببرید.

کانچانبوری تایلند

غذاهای معروف تایلند:

اگر به تجربه غذاهای جدید و متنوع علاقه دارید، در تایلند انواع غذاهای آسیایی متنوع را می توانید امتحان نمایید. بیشتر غذاهای تایلند میان گردشگران محبوب می باشد، با این حال اگر ذائقه شما غذاهای آسیایی را نمی پسندد، پیشنهاد می کنیم هر غذایی را در طول سفر امتحان ننمایید. در ادامه محبوب ترین خوراکی ها و غذاهای تایلند را خدمت شما عزیزان برای آشنایی بیشتر معرفی خواهیم نمود.

توم یونگ گونگ | Tom Yum Goong :
یکی از معروفترین غذاهای کشور تایلند سوپی خوش‌طعم و لذیذ بنام توم یونگ گونگ می باشد. ‌مهم‌ترین ماده غذایی که در این سوپ استفاده می‌شود، میگو است. اگر به میگو علاقه دارید و عاشق غداهای دریایی هستید، حتما در سفر خود به کشور تایلند این سوپ بی نظیر را امتحان نمایید. در این سوپ مقداری برگ لیمو نیز ریخته می‌شود. این سوپ به دو صورت تند و غیر تند سرو می‌شود و اگر غذاهای تند را دوست ندارید، حتماً از قبل بگویید که نوع ملایم آن را برای شما درست کنند.

پد تای | Pad Thai :
یکی دیگر از غذاهای معروف و خوش طعم کشور تایلند پد تای یا رشته‌فرنگی سرخ‌شده می باشد. پد تای یکی از غذاهای محلی کشور تایلند است و معمولاً در غذاخوری‌های که غذاهای محلی تایلند سرو می‌شود، می‌توانید این غذا را نوش جان کنید. پد تای غذایی ترش و در عین حال شیرین است که می‌تواند با غذای دریایی یا مرغ یا حتی به شکل گیاهی نیز سرو شود.

سام تام | Som Tam :
یکی از غذاهای خوش طعم کشور تایلند سام تام نام دارد. در این غذا ترکیبی از طعم‌های ترش، شیرین، نمکی و تند را می‌توانید امتحان نمایید. در پخت این غذا از ادویه های زیادی نیز استفاده می‌شود. سام تام، درواقع یک نوع سالاد است. این غذا تقریباً در همه غذاخوری ها، به ویژه غذاخوری های خیابانی کشور تایلند سرو می‌شود. درست کردن این غذا بسیار راحت است و به شکل‌های مختلفی نیز طبخ می‌شود. در برخی از انواع آن سس ماهی تخمیر شده یا تخم‌مرغ را در نمک می‌خوابانند و به آن اضافه می نمایند.

سوپ نودل | Noodle :
یکی از غذاهای معروف کشور تایلند که احتمالاً نام آن را شنیده اید، سوپ نودل یا سوپ رشته‌فرنگی می باشد. این غذا به شکل‌های مختلفی تهیه می‌شود. مرغ، سبزیجات یا غذاهای دریایی مواد غذایی هستند که با یکی از آن ها می توانید این سوپ نودل را تهیه نمایید؛ همچنین می توانید به این سوپ قارچ نیز اضافه نمایید.

گای مدمامونگ | Gai Med Ma Moung :
گای مد مامونگ غذایی فوق العاده خوش طعم است که با مرغ سرخ شده و بادام هندی درست می‌شود و طعم بسیار تندی دارد. اگر به خوردن غذاهای تند علاقه دارید، حتما در سفر خود به کشور تایلند این غذا را امتحان نمایید. اگر هم نمی‌توانید مزه‌ی تند را تحمل کنید، می‌توانید هنگام مراجعه به یکی از رستوران‌های تایلند، نوع ملایم‌تر آن را سفارش دهید. این غذا را می‌توانید به همراه برنج دم‌کشیده نوش جان نمایید.

گای مدمامونگ تایلندی

کائو پد | Kao Phad :
کائو پد، یکی از معروف‌ترین و پرطرفدارترین غذاهای کشور تایلند،‌ هم برای مردم محلی و هم گردشگران می باشد. در این غذا از انواع گوشت مرغ، خرچنگ، گاو یا میگو استفاده می‌شود. این غذا را به همراه برنج سرخ‌شده میل می‌کنند و به سس آن سیر، پیاز، تخم‌مرغ و اضافه می نمایند. برای امتحان کردن این غذا می‌توانید به یکی از غذاخوری های خیابانی که در خیابان‌های شهرهای مختلف تایلند قرار دارد، مراجعه نمایید.

گنگ کی یو وان گای | Geng Kheaw Wan Gai :
یکی از غذاهای خوش طعم و معروف کشور تایلند گنگ کی یو وان گای می باشد. این غذا خورشت مرغ کاری سبز است و این غذا نیز طعم تندی دارد و حتی اگر نوع ملایم آن که با فلفل کمتر طبخ می‌شود را سفارش دهید، بازهم از تندی آن دهانتان را می‌سوزاند.
این غذا را می‌توانید در دو نوع مختلف سفارش دهید. در مدل اصلی آن از مرغ استفاده می‌شود. اما اگر بخواهید، می‌توانید این غذا را با گوشت قرمز نیز سفارش دهید و اگر هم گیاه‌خوار هستید و علاقه‌ای به خوردن گوشت ندارید، می‌توانید این خورشت را به‌صورت گیاهی سفارش دهید. برای تهیه خمیر کاری در این غذا از فلفل‌سبز، شیر نارگیل و بادمجان تایلندی استفاده می‌شود و طعم خاصی به آن می دهد.

کاری ماتسامان | Massaman Curry :
کاری ماتسامان، با اینکه بومی کشور تایلند نیست ولی جزء محبوبترین غذاها در این کشور به شمار می آید و برای اولین‌بار توسط مسلمانان در قرن ۱۹ میلادی، وارد زندگی مردم تایلند شده‌ است.
در طبخ این غذا از یک نوع ادویه کاری استفاده می‌شود که نسبت به کاری‌های تندِ سبز، زرد و قرمز رنگ کشور تایلند ملایم‌تر است. در این غذا از فلفل‌سبز استفاده می‌شود و یکی از غذاهای تند تایلندی به شمار می‌آید. سس این غذا را با استفاده از جوز هندی، زیره سبز، دارچین و چند ادویه دیگر تهیه می‌نمایند.

پن کیک موز |  Banana Panckakes :
یکی از خوراکی‌های معروف و خوشمزه‌ای که می توانید در کشور تایلند امتحان کنید، پن‌کیک موزی است. این خوراکی و دسر خوشمزه را می‌توانید با سس وانیل نیز میل نمایید. در تهیه این خوراکی خوشمزه از فندق، شکلات، وانیل، توت‌فرنگی و پرتقال استفاده می‌شود و عطر و بوی بسیار خوبی دارد.

اسپرینگ رول | Spring Rolls :
یکی دیگر از غذاهای خوش طعم و معروف کشور تایلند اسپرینگ رول نام دارد. این غذا را می‌توانید در غذاخوری‌های خیابانی و رستوران‌های شهرهای مختلف کشور تایلند امتحان نمایید. اسپرینگ رول بیشتر به‌صورت پیش‌غذا یا دسر سرو می‌شود و برای تهیه آن از سس‌های ترش، شیرین یا تند استفاده می‌نمایند.

اسپرینگ رول تایلندی

مناسبت ها و جشن های تایلند:

اگر شما عاشق فستیوال ها و جشنواره های متنوع در فرهنگ ها و کشورهای دیگر هستید؛ خوب است بدانید تایلند نیز دارای فستیوال های متعدد بین المللی و محلی جذاب است که اگر در آن بازه زمانی به تایلند بروید از شور و هیجان این جشن ها به وجد خواهید آمد.

روز ملی موی تای | National Muay Thai Day :
یکی از مناسبت‌های مهم برای مردم تایلند روز ملی موی تای تایلند است. این روز، در 17 مارس قرار دارد. جالب است بدانید که موی تای، نام یک بوکسور و قهرمان ملی بود که بعدها پس‌از مرگش، برای گرامی‌داشت شخصیت او، یک شاخه از بکس به نام مای تای ایجاد شد. این روز در تایلند تعطیل رسمی نیست؛ اما این روز را در استادیوم‌ها و ورزشگاه‌ها جشن می‌گیرند.

روز ملی ماخا بوچا | Makha Bucha :
یکی از مناسبت‌های مذهبی در کشور تایلند، روز ملی ماخا بوچا می باشد که تعطیل رسمی است. روز ملی ماخا بوچا معمولاً در ماه مارس یا فوریه برگزار می شود و یکی از مهم‌ترین روزها برای مردم معتقد به آئین بودایسم می باشد.

در این روز بودایی‌ها فانوسی به نام Wian Tiwn روشن می‌کنند و به عبادت می‌پردازند.

ولنتاین | Valentine :
روز ولنتاین، در کشورهای تایلند با شور و هیجان خاصی برگزار می‌شود. جوانان این کشور از چند روز قبل، برای جشن گرفتن روز ولنتاین برنامه‌ریزی می‌نمایند. در این روز معمولاً گل‌فروشی‌ها و رستوران‌های تایلند بیشترین میزان فروش خود را تجربه می‌کنند. اگر در روز ولنتاین به شهر بانکوک تایلند سفر کردید، حتما از ترای موتی مقدس Trimurti Shrine بازدید نمایید. ترای موتی یک مکان جذاب و دیدنی است که در روز ولنتاین پیر و جوان به نشانه عشق و موفقیت در این محل، دور هم جمع می‌شوند، دعا می‌خوانند و برای برآورده‌شدن آرزوهایشان گل می‌آورند. هچنین می توانید جشن ولنتاین خود را در زیباترین رستوران با رمانتیک ترین دیزاین برگزار نمایید.

جشن سال نو | Christmas :
یکی از دیدنی‌ترین جشن‌ها در کشور تایلند، جشن سال نو میلادی است. جالب است بدانید که مردم تایلند در طول سال، برای سال نو ۳ بار جشن می‌گیرند. یک‌بار سال نو میلادی را در ماه ژانویه جشن می‌گیرند؛ در ماه فوریه و ژانویه، سال نوی چینی‌ها را جشن می‌گیرند و درآخر، در ماه آوریل سال نوی تایلندی که به آن «سونکِرِن» می‌گویند را جشن می‌گیرند.
اگر از دیدن فستیوال‌ها و جشن‌های سنتی و جذاب لذت می‌برید، حتماً در یکی از این زمان‌ها به کشور تایلند سفر نمایید. سال نوی چینی در تمام کشور تایلند جشن گرفته می‌شود. در بعضی از شهرهای این کشور مثل بانکوک، ناکهون ساووان و چیانگ مای، کاروان‌هایی در خیابان‌های شهر، شروع به رژه رفتن و پایکوبی می‌کنند.
در جشن سال نوی چینی‌ها، بیشتر مغازه‌های محله چینی‌های بانکوک بسته می‌شود و صاحبان آن ها به مردم می‌پیوندند تا سال نو را جشن بگیرند. در این روز صدای ترقه‌بازی و آتش‌بازی را در تمام شهر می‌شنوید. تایلندی‌ها در این روز لباس قرمز می‌پوشند و کیف پولی قرمزرنگ در دست خود می‌گیرند.
اهمیت عید چینی ها در تایلند به دلیل وجود مهاجران چینی است که در تایلند سکونت دارند و طی سالیان سال به تایلند مهاجرت نموده اند.

جشنواره‌ی گل چیانگ مای |  Flower Festival Chiang Mai :
یکی از جذاب‌ترین جشن‌های کشور تایلند، جشنواره‌ای به نام هی گل چیانگ مای است. این جشنواره تقریباً در همه شهرهای کشور تایلند برگزار می‌شود؛ اما در دو شهر پوکت و چیانگ مای به شکل باشکوه تری اجرا می‌شود. در روز شنبه از ماه فوریه، این جشنواره به اوج خود می‌رسد. جشنواره گل در تایلند، از مسیر پل ناوارات Nawarat آغاز می‌شود و بعد از عبور از رودخانه صورتی Pink River به جنوب شرقی شهر قدیمی در پارک بایوک هت Buak Hat می‌رسد.
اگر قصد شرکت در این جشنواره را دارید، بهتر است که در روز برگزاری آن به یکی از شهرهای پوکت یا چیانگ مای بروید و مسیر برگزاری این جشنواره را پیاده طی نمایید و لحظات دل انگیزی را در میان مردم تایلند بگذرانید.

جشنواره‌ی گل چیانگ مای

جشن بالن آرزوها | Sky lantern Fwstival :
یکی از زیباترین مناسبت‌هایی که در کشور تایلند برگزار می‌شود، جشن بالن آرزوها نام دارد. این فستیوال در ماه نوامبر در تایلند برگزار می‌شود. تاریخچه جشن فانوس‌ها نیز به کشور چین بازمی‌گردد. زمانی‌که یکی از مقامات عالی‌رتبه چین به نام کینگ مینگ برای اطلاع دادن اخبار جنگ به هم‌رزمان خود از وسیله‌ای شبیه فانوس‌های امروزی استفاده نمود. از آن زمان به بعد مردم چین، برای خبر دادن از فانوس استفاده می‌کردند و با مرور زمان و با نفوذ فرهنگی چینی به کشورهای آسیای شرقی مانند تایلند، مردم تایلند نیز در مراسم های خاص خود از فانوس استفاده می نمایند. همان‌طور که در معرفی تاریخچه زیبای روز ملی ماخا بوچا گفتیم، بوداییان نیز برای احترام به مردگان خود از فانوس استفاده می نمایند.

جشن آب | Songkran :
یکی از جذاب ترین جشنواره‌هایی که در کشور تایلند برگزار می‌شود، جشن آب تایلند نام دارد. این جشن هر سال با شروع سال نوی تایلندی در تمام نقاط این کشور برگزار می‌شود. از آنجایی که درشروع سال نو در تایلند به ماه های گرم سال می‌خورد و آب‌وهوای این کشور بسیار گرم می‌شود، مردم این دیار برای فرار از گرما به روی یکدیگر آب می‌پاشند و شاید بتوان گفت جزء هیجان انگیزترین جشنواره ها در تایلند می باشد.
این جشن چند روز قبل‌ از سال نو شروع و تا چند روز بعد از سال نو نیز ادامه دارد. مردم تایلند معتقدند که هر کس در این روز خیس شود، تا پایان سال جدید خبرهای خوشی به او می‌رسد. در این روز، مجسمه‌های عظیم را از معابد بودایی بیرون می‌آورند و در خیابان‌های شهر حرکت می‌دهند.
اگر دوست دارید در این جشنواره شرکت کنید، پیشنهاد می‌کنیم که در روز سال نوی میلادی تایلندی (تقریبا بین اردیبهشت تا خرداد ماه) به شهر چیانگ مای تایلند سفر نمایید.

جشن اب تایلند

گردهمایی فیل‌ها | Surin Elephant Round Up :
یکی از خاص‌ترین فستیوال‌هایی که در تایلند برگزار می‌شود، گردهمایی فیل‌ها نام دارد. هرسال در دو هفته آخر ماه نوامبر، در منطقه‌ای از کشور تایلند به نام سورین فستیوال فیل‌ها برگزار می‌گردد. این منطقه در شمال شرق کشور تایلند واقع شده است و مردم آن مهارت خاصی در تربیت کردن فیل‌ها دارند. در گذشته این مردمان به دلیل حمل محصولات کشاورزی، ساخت بناها، ساخت معابد و جنگ ناچار بوده‌اند تا فیل‌ها را تعلیم دهند.
در این روز در خیابان اصلی شهر سورین کاروانی، فیل‌های عظیم‌الجثه مسافت زیادی را طی می نمایند و همزمان موسیقی محلی نیز در خیابان های این منطقه پخش می گردد. در آخر فستیوال، با میوه های خوشمزه از فیل های تایلندی پذیرایی می‌شود.

مسابقه بوفالوها | Buffalo Racing Festival Chonburi:
یکی از پر هیجان ترین و خطرناک‌ترین مراسمی که در کشور تایلند برگزار می‌شود، مسابقه بوفالوها نام دارد. این جشنواره  به مدت یک قرن است که در کشور تایلند اجرا می‌شود. این فستیوال در شهر چنبوری تایلند برگزار می‌شود.
در گذشته کشاورزان برای فروش محصولات کشاورزی خود و کمک به کاهنان معابد در این منطقه گردهم جمع می‌شدند و پس‌از انجام کارهای روزانه خود، برای رفع خستگی و تجربه‌ی هیجان و شادی بیشتر با استفاده از بوفالو هایی که برای حمل محصولات کشاورزی خود استفاده می‌کردند، مسابقه‌ای را به نام مسابقه بوفالوها ترتیب دادند. این مسابقه امروزه به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین مسابقات کشور تایلند شناخته می‌شود.
در اولین دوره های برگزاری این مسابقه، مدت زمان اجرای آن به چند ساعت می‌رسید. در سال های بعد، مدت‌زمان آن بیشتر شد و تا چند روز نیز به طول می انجامید. امروزه این فستیوال تا دو هفته ادامه پیدا می‌کند. مسابقه بوفالوها در یک مسیر صد متری و در مقابل سالن اصلی شهر چنبوری اجرا می‌شود. از چند هفته قبل از برگزاری این مسابقه شرکت‌کنندگان با بوفالوهای خود تمرین می‌کنند تا بتوانند برنده  این مسابقه هیجان انگیز شوند.

فستیوال سالانه بوفالو سواری چانبوری

بزرگداشت پادشاه چولالونگ کورن | chulalongkorn:
یکی از مناسبت‌های محبوبی که هرساله در کشور تایلند برگزار می‌شود، بزرگداشت یکی از محبوب‌ترین پادشاه‌های کشور تایلند است که روز گرامی‌داشت او در تقویم تایلند به ثبت رسیده‌ شده است. چلالونگ کورن در سال ۱۹۱۰، بعد از ۴۲ سال حکومت بر کشور تایلند فوت شد.
دلیل محبوبیت این پادشاه این بود که در زمان حکومتش بسیار تلاش کرد که از کشور تایلند که در آن زمان سیام نام داشت، در برابر زیاده‌خواهی‌ها و کشورگشایی فرانسه، انگلیس و پرتغال دفاع نماید. علاوه بر این، او اقدامات گوناگونی را در دوران حکومت خود انجام داد که نتیجه آن افزایش محبوبیتش در میان مردم تایلند بود. ازجمله اقدامات تاثیرگذار این پادشاه می‌توان به تغییر تقویم تایلند به تقویم غربی، از بین بردن برده‌داری در تایلند و تقسیم این کشور به استان‌های مختلف اشاره نمود.

در تایلند سوغاتی چی بخریم؟

در شهرهای مختلف کشور تایلند می‌توانید به فروشگاه‌های خیابانی مراجعه کنید و سوغاتی‌های متنوع و با قیمت مناسبی را برای دوستان و آشنایان خود خریداری نمایید. تنوع سوغاتی‌های کشور تایلند بسیار زیاد است و برای هر نوع سلیقه ای می توانید سوغاتی تهیه نمایید.

در ادامه تعدادی از معروفترین سوغاتی‌های تایلند را برای شما معرفی خواهیم کرد:

ادویه جات تایلندی: یکی از جذاب‌ترین سوغاتی‌هایی که می‌توانید در سفر خود به کشور تایلند تهیه نمایید، ادویه‌جات مختلف و با کیفیت تایلندی است. اگر در میان دوستان و آشنایانتان افرادی را سراغ دارید که علاقه زیادی به آشپزی دارند، به ویژه اگر تمایل زیادی به درست کردن غذاهای تایلندی دارند، می‌توانید ادویه‌جات تایلندی را برای آن‌ها به‌عنوان سوغاتی ببرید. در کنار ادویه‌جات می‌توانید سس‌های مخصوصی که در این کشور ساخته می‌شوند را نیز به‌عنوان سوغاتی برای عزیزان خود خریداری نمایید.

مجسمه‌های بودا و فیل : یکی از معروف‌ترین و پرطرفدارترین سوغاتی‌های کشور تایلند، مجسمه‌های فیل و بودای تایلندی می باشد. این مجسمه‌ها در انواع مختلف از چوب، فلز یا سفال ساخته می‌شوند. جسمه های محبوب فیل و بودا دو نماد اصلی کشور تایلند هستند و نمادی از خوش شانسی نیز در کشور بودا می باشد.
پیشنهاد می کنیم، حتما در سفر خود به کشور تایلند از این مجسمه‌ها خریداری کنید و برای آشنایان خود به سوغات ببرید.

سوغاتی فیل در تایلند

زیورآلات تایلندی : در کشور تایلند سنگ‌های قیمتی همچون یاقوت سرخ، لعل، یاقوت کبود و سنگی شبیه الماس به‌وفور یافت می‌شود. جواهر سازان کشور تایلند، یکی از چیره‌دست‌ترین جواهرسازان دنیا هستند و خبر خوب اینجاست که می‌توانید در این کشور زیورآلات مختلفی را با قیمت مناسب تهیه نمایید. بهترین مکان برای خرید یا سفارش زیورآلات درتایلند، جاده ماهاسک در بیرون از منطقه سیلیوم می باشد.

ابریشم و کتان تایلندی: یکی از سوغاتی‌های جذاب کشور تایلند پارچه‌های ابریشم و کتان می باشد. علاوه‌بر پارچه می‌توانید اجناس مختلفی را در کشور تایلند ببینید که از جنس ابریشم و کتان هستند. برای خرید محصولاتی از این‌دست باید به شهر بانکوک بروید. اگر هم در هتلتان فروشگاهی برای فروش سوغاتی‌های تایلندی وجود دارد، می‌توانید سری به آن بزنید و درباره محصولات ابریشمی و کتان تایلندی سؤال نمایید. شاید بتوانید سوغاتی های جذاب و با کیفیتی را در آن جا خریداری کنید.

ظرف‌های زیبای تایلندی: در کشور تایلند می‌توانید ظرف‌های رنگارنگ و بسیار زیبایی را به‌عنوان سوغاتی به کشور ایران بیاورید. یکی از این ظرف‌های زیبا چانگ لون نام دارد. این ظرف از پخته شدن نارگیل در کوره ساخته می‌شود. یکی دیگر از ظرف های عجیب و جذاب این کشور هوی چو می باشد و خبر بد اینجاست که این ظرف را با نوعی خرچنگ درست می‌کنند.
ظروف سرامیکی تایلند بسیار زیبا ساخته می‌شوند و در طراحی آن ظرافت‌های خاصی بکار گرفته می‌شود و همین ‌موضوع سبب معروفیت این ظروف شده‌ است. اگر می‌خواهید این ظروف را به‌عنوان سوغاتی برای اطرافیان خود تهیه کنید، حتما مراقب باشید که در بسته‌بندی آن نهایت دقت را به خرج دهید تا زمانی‌که به خانه برمی‌گردید، با ظروف شکسته در چمدان خود مواجه نشوید.
بهترین منطقه برای خرید این ظروف شهر چیانگ مای تایلند است. اگر در میان دوستان و آشنایانتان خانم‌های خانه‌داری را سراغ دارید که عاشق ظرف‌های رنگارنگ و خاص هستند، می‌توانید این سوغاتی را برای آن‌ها تهیه نمایید.

ظروف رنگارنگ تایلندی

تفریحات جذاب در تایلند:

در کشور تایلند می‌توانید تفریحات بسیار متنوع و مختلفی را تجربه نمایید و لحظات لذت‌بخش، آرامش‌بخش، هیجان‌انگیز و جذاب و منحصربه‌فردی را داشته باشید. از جمله این تفریحات می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

سقوط آزاد

اگر اهل تجربه کردن هیجان هستید، می‌توانید به شهرهای پاتایا و بانکوک بروید و تجربه بی نظیر سقوط آزاد را داشته باشید.

زیپ لاین

در کشور تایلند می‌توانید زیپ لاین در جنگل را تجربه نمایید. از معروف‌ترین نقاطی که می‌توانید این تفریح را امتحان نمایید، می‌توان به زیپ لاین چیانگ مای،  Canopy در بانکوک و  Hanuman World در پوکت اشاره نمود. این سه مرکز طولانی‌ترین مسیرهای زیپ لاین در کشور تایلند را دارند.

غارنوردی

یکی از هیجان‌انگیزترین تفریحاتی که می‌توانید در طبیعت کشور تایلند امتحان نمایید، غارنوردی است. این کشور غارهای بسیار جذاب و شگفت‌انگیزی مثل Pang Mapha می باشد که می‌توانید ساعت‌ها در آن به پیاده‌روی بپردازید و از زیبایی‌های مناظر اطراف آن لذت ببرید.

غواصی

با سفر به کشور تایلند می‌توانید در آب‌های شفاف و زیبای آن غواصی نمایید. معمولاً تورهای یک‌روزه‌ای را برای غواصی در نظر گرفته می‌گیرند. اگر غواصی بلد نیستید، آموزش‌های اولیه شنا نیز به شما داده می‌شود و در آبهای شفاف و بی نظیر آن می توانید به غواصی بپردازید.

قایق‌سواری در رودخانه‌های خروشان

اگر اهل هیجان هستید، می‌توانید در آب‌های خروشان این کشور قایق‌سواری را امتحان نمایید. در بیشتر شهرهای تایلند می توانید قایق سواری را امتحان نمایید ولی در پوکت قایق سواری لذت بیشتری برایتان خواهد داشت. برای قایق سواری، می‌توانید به شهر پوکت بروید و با رزرو تیکت از شرکت sea canoe قایق‌سواری با کایاک را در کشور تایلند تجربه نمایید. تورهای قایق‌سواری که توسط این شرکت ارائه می‌شود، از چند ساعت و حتی تا چندین روز طول می‌کشد و با شرکت در این تورها می‌توانید با قایق جاذبه‌های طبیعی کشور تایلند را از نزدیک مشاهده نمایید.

قایق سواری در تایلند

جنگل نوردی

یکی از لذت‌بخش‌ترین تفریحاتی که می توانید در تایلند امتحان کنید، پیاده‌روی در جنگل‌های سرسبز و زیبای این کشور است. برای تجربه کردن این تفریح باید در یکی از تورهای یک‌روزه جنگل نوردی در این کشور ثبت‌نام نمایید. در اکثر شهرهای این کشور به‌غیر از پوکت وکرابی می‌توانید این تورها را رزرو نمایید.

آبشار نوردی

اگر دوست دارید در کشور تایلند آبشار نوردی کنید، می‌توانید به چیانگ مای بروید و در یکی از مراکز تفریحی آن ثبت‌نام کنید تا این تفریح لذت‌بخش و منحصر به فرد را تجربه نمایید.

از دیگر تفریحات جذاب و لذت‌بخش در کشور تایلند می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:
• فیل سواری
• پیاده‌روی در سواحل جذاب تایلند
• لذت بردن از تفریحات شبانه
• نوش جان کردن غذاهای متنوع کشور تایلند
• بازدید از بازارهای شناور تایلند
• بازدید از معابد بودایی تایلند
• بازدید از مکان‌های تاریخی تایلند

در این مطلب تلاش کردیم تا اطلاعاتی که برای سفر به تایلند نیاز دارید را در اختیارتان قرار دهیم و با توجه به طولانی شدن مطالب سعی داشتیم تا اطلاعات ضروری را به صورت کلی و خلاصه به شما عزیزان ارائه نماییم.

همچنین ببینید:

سفر به بهترین شهرهای تایلند

هیجان انگیزترین تجربه خود را در تایلند داشته باشید

نظرات در مورد راهنمای سفر به تایلند

با ثبت نظرات، مارا در بهبود خدمات یاری نمایید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *