فرودگاه بین المللی اسپارتا سلیمان دمیرل

فرودگاه بین المللی اسپارتا سلیمان دمیرل

ضعیفمعمولیمتوسطخوبعالی 5,00 از 5 ( 2 رای )
Loading...

معرفی فرودگاه اسپارتا سلیمان دمیرل

اگر قصد سفر به آنتالیا را دارید، یکی از راه‌های رسیدن به این شهر پر طرفدار، فرودگاه اسپارتا می باشد.

همان طور که می دانید پرواز های ایرانی مستقیما در فرودگاه بین المللی آنتالیا فرود نمی آیند بنابرین اگر می خواهید که با پرواز های ایرانی به این شهر جذاب سفر کنید می توانید پرواز به مقصد شهر های اطراف آنتالیا را انتخاب نمایید. فرودگاه اسپارتا در شهری با همین نام نزدیک ترین مقصد پروازی به آنتالیا بعد از فرودگاه آنتالیا می باشد.

فرودگاه اسپارتا یا سلیمان دمیرل از بهترین فرودگاه‌های ترکیه، دارای باند بتنی با طول 3000 متر می باشد.

فرودگاه اسپارتا در ترکیه

تاریخچه ی فرودگاه اسپارتا

فرودگاه اسپارتا یا همان (اسپارتا سلیمان دمیرل) (Airpot Isparta Süleyman Demirel) در سال ۱۹۹۷ میلادی و به نام نخست‌وزیر نهم ترکیه که در شهر اسپارتا ترکیه به دنیا آمده بود، افتتاح شد و فعالیتش را شروع کرد. این فرودگاه کوچکِ پرتردد که بین دو شهر اسپارتا و بوردور واقع شده است، اوایل فقط یک فرودگاه نظامی بود. اما کم‌کم تغییر کاربری داد و امروزه در طول سال، پروازهای بین‌المللی زیادی در این فرودگاه انجام می گیرد؛ شهر اسپارتا در ۱۴۰کیلومتریِ شهر آنتالیا واقع شده می باشد و فرودگاهش با وسعت ۵۴۰۰ مترمربع، سالانه ظرفیت پذیرایی از ۶۰۰ هزار مسافر را دارد. هزینه آن نسبت به بقیه‌ی فرودگاه‌ها کمتر است به همین علت طرفداران زیادی دارد، ایرانیان زیادی هم از طریق فرودگاه اسپارتا خود را به آنتالیا می‌رسانند. سالانه پروازهای زیادی به این فرودگاه محبوب ایرانیان انجام می‌شود.

با لغو شدن پرواز مستقیم به آنتالیا توسط دولت ایران، این فرودگاه به‌عنوان مقصدی برای پروازهای ایرانی جایگزین شد. روزی که اولین پرواز ایران در این فرودگاه نشست، مردم شهر اسپارتا با شاخه‌های گل رز به استقبال مسافران ایرانی آمدند و به آنها خوش‌آمد گفتند.

با لغو پرواز های مستقیم هواپیماهای ایرانی به آنتالیا، کسانی که قصد سفر مستقیم به این شهر را دارند، باید از پرواز های ترکی استفاده نمایند. ایرلاین‌های ترکی گران‌تر از ایرلاین‌های ایرانی هستند، به همین دلیل مسافران ترجیح می دهند روش ارزان‌تر را برای سفر انتخاب نمایند، از فرودگاه اسپارتا یا دیگر فرودگاه ها به سفر به آنتالیا بروند و بخشی از مسافت را با ترانسفر زمینی طی نمایند.

فرودگاه اسپارتا

اطلاعات فرودگاه اسپارتا:

  • نوع فرودگاه:مسافربری-عمومی
  • فاصله فرودگاه اسپارتا تا آنتالیا:140 کیلومتر
  • کد ایکائو فرودگاه: LTFC
  • کد یاتا فرودگاه: ISE
  • مساحت فرودگاه: 5400 متر مربع
  • ارتفاع از دریا: 860 متر
  • مدت زمان پرواز از تهران به آنتالیا: 3 ساعت هوایی+3 ساعت زمینی

امکانات فرودگاه اسپارتا:

امکانات این فرودگاه کوچک شامل: بوفه، رستوران، پارکینگ، کافه و خدمات درمانی می باشد؛ که می‌توانند در مدت کوتاه توقف در آن، چند مدل غذای ترکی و بین‌المللی را نوش جان نمایند. در سالن انتظار فرودگاه اسپارتا اطلاعات پرواز وجود دارد که مسافران می‌توانند از ساعات پرواز خود اطلاع پیدا کنند.

همچنین فاصله کم این فرودگاه تا بهترین رستوران های ایرانی در آنتالیا سبب محبوبیت بیشتر این فرودگاه شده است.

سالن انتظار فرودگاه اسپارتا

ترانسفر فرودگاه اسپارتا:

در فرودگاه اسپارتا ترانسفر هم وجود دارد که مسافران با بلیط هواپیما باید آن را رزرو نمایند ظرفیت این ترانسفرها 6 الی 7 نفر می باشد. این ترانسفرها بدون توقف در بین راه مسافران خود را در سریع‌ترین زمان ممکن از فرودگاه اسپارتا به شهرهای مختلف ترکیه می‌رسانند.

مسافران می‌توانند این فاصله را با اتوبوس‌های گردشگری، ون‌ و تاکسی‌هایی که در فرودگاه وجود دارند طی نمایند. البته ماشین‌های مخصوص بهترین هتل‌های آنتالیا نیز در فرودگاه اسپارتا برای جابه‌جایی مسافران حضور دارند. گردشگران اگر با تور آنتالیا به این شهر سفر کنند هزینه‌ی سفر آنها کمتر می‌شود و راحت‌تر به این شهر زیبا می رسند.

ممکن است فکر کنید که سفر به آنتالیا و سفر با دلموش ها به آنتالیا از اسپارتا، سه ساعت از وقت سفرتان را هدر می‌دهد و خسته تان می کند ولی جاده بسیار زیبای اسپارتا به آنتالیا و چشم انداز هایی که دارد سبب لذت بردن از مسیر برای شما خواهد شد. به علاوه هزینه هایتان را تا حد زیادی کاهش خواهد داد و می توانید با آن بیشتر خرید نمایید و یا هتل بهتری رزرو نمایید.

فاصله فرودگاه اسپارتا تا آلانیا

فاصله اسپارتا تا آلانیا تقریبا 3 تا 4 ساعت می باشد که این فاصله بستگی به انتخاب هتل محل اقامت و وضعیت جاده و ترافیک بستگی دارد.

فاصله فرودگاه اسپارتا تا آنتالیا

ایرانیان در سفر به آنتالیا قسمتی از راه را از فرودگاه اسپارتا که حدود 126 کیلومتر که حدودا 3 ساعت به طول می انجامد را باید به وسیله اتوبوس و تاکسی و از راه زمینی طی نمایند. در این مسير منظره‌های چشم نواز و دل نشینی در اطراف جاده وجود دارد که مسافران می‌توانند از تماشای آنها لذت ببرند‌.

فاصله فرودگاه اسپارتا تا منطقه بلک

فاصله‌ی فرودگاه اسپارتا تا منطقه بلک بدون در نظر گرفتن ترافیک حدود 2 ساعت و نیم طول می‌کشد تا به هتل مورد نظر خود در بلک برسند.

فاصله فرودگاه اسپارتا تا منطقه کمر

از اسپارتا تا کمر راه‌های زیادی وجود دارد و این فاصله 170 کیلومتر است. مسافران اگر با خودرو بخواهند این مسیر را طی کنند، تقریبا 2 ساعت و پنجاه دقیقه زمان می‌برد تا به منطقه ی کمر برسند.

فاصله فرودگاه اسپارتا تا منطقه لارا

فاصله فرودگاه اسپارتا تا لارا 3 ساعت می باشد که بهترین گزینه برای طی کردن این مسیر ترانسفرهای فرودگاهی اختصاصی مسیر لارا است که در خدمات تور آنتالیا بیست گشت ارائه خواهد شد. این ترانسفرها بدون توقف در میان راه در سریعترین زمان ممکن مسافران خود را به لارا می‌رسانند. ظرفیت هر یک از این ترانسفرها 6 نفر می باشد.

خطوط هواپیمایی که با فرودگاه اسپارتا همکاری دارند:

خطوط هواپیمایی ایرانی زیادی از جمله ماهان، ایران‌ایر، کاسپین، زاگرس، تابان و قشم ایر، به اسپارتا پرواز دارند. در آنجا نیز خطوط هوایی اطلس، از فرودگاه اسپارتا به‌مقصد استانبول به مسافران خدمات ارائه می کنند.

نظرات در مورد فرودگاه بین المللی اسپارتا سلیمان دمیرل

با ثبت نظرات، مارا در بهبود خدمات یاری نمایید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *