قبرستان انگلیسی ها قشم

قبرستان انگلیسی ها قشم

ضعیفمعمولیمتوسطخوبعالی 5,00 از 5 ( 1 رای )
Loading...

قبرستان انگلسی ها

قشم بزرگ ترین جزیره ی ایران و مستقل ترین جزیره دنیاست. قدمت جزیره قشم به دوره ساسانی می رود. نام گذاری این جزیره به زمان ساسانیان بر میگردد.جزیره قشم به دلیل موقعیت خوب جغرافیای در خلیج فارس و موقعیت اقتصادی و دریایی جزیره قشم هیشه مورد توجه  دولت ایران و دولت های خارجی بوده و طمع اشغال این جزیره  برای بدست گرفتن این موقعیت ویژه  هیشه وسوسه آن را به دل خارجی ها انداخته است.قبرستان انگلیسی ها از دوره استعمار به جا مانده و بر اساس دلایل دیگری که وجود دارد  در صورت وجود زندگی در انگلیس در دوره های قاجار وجود داشته است.

قبرستان انگلیسی قشم

این قبرستان در 135 کیلومتری شهر قشم وبندو باسیدو قرار دارد.نام دیگر این قبرستان گورستان اجنبی ها است.این مکان محل زندگی تعدادی از انگلیسی ها بوده که در آن مکان چند قبر از دولت انگلیس ، دکل دیده بانی،  قلعه کوچک ساحلی و اسکلی سنگی به چشم می آید. قدمت این قبرستان چیزی حدود 392 سال است.انگلیسی ها و پرتغالی ها اشغالگرانی بودند که  در زمان قاجار و صفوی جزایر جنوبی ایران را مورد اختیار خود قرار داده بودند.

قبرستان انگلسی ها قشم

پیام معروف قهرمانان ملی ایران به مهاجمان: ایران را گورستان اجنبی ها خواهیم کرد. قبرستان انگلیسی ها در محوطه قبرستان فرنگی ها قشم قرار دارد . قبرستان باقی مانده از مکان زندگی انگلیسی ها در زمان فتحعلی شاه بوده است. اگر به تور قشم میروید حتما به قبرستان انگلیسی ها سر بزندید.

از جمله این گورستان ها ، می توانم به گورستان فرهنگی اشاره کنم که در جنوب خورشید کولغان قشم قرار دارد و در روزگاران پیش ، مدفن انگلیسی ‌ها باشد.از جمله مواردی که تا به امروز از این قبرستان به یادگار مانده  وجود یک ستون است که سنگ نوشته شده این بنا را نیز شکسته و چنینی که پیش از بیشتر قبرها نیز ساخته شده .

قبرستان انگلیسی ها قشم

به گوشه کنار جزیره قشم که برویم آثار زیادی از گذشته پیدا میکنیم .گورستان اجنبی ها یکی از این آثار است کهدر کنار منزلگاه متروکه ، قلعه ها ، حصار و برج ها در کناره هاى سواحل و جایگاه جزیره قشم، نشان دهنده سكونت گذشته و چگونگی زندگی با طرز تفکر و فعالیت های سیاسی ، رقابتی ، اقتصادی

نظرات در مورد قبرستان انگلیسی ها قشم

با ثبت نظرات، مارا در بهبود خدمات یاری نمایید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *