پارک دلفین ها جزیره کیش

پارک دلفین ها جزیره کیش

ضعیفمعمولیمتوسطخوبعالی 3,88 از 5 ( 8 رای )
Loading...

تماشای رقص دلفین ها

یکی از معروف‌ترین جاذبه های گردشگری جزیره کیش پارک دلفین‌ ها یا دلفیناریوم کیش است که با مساحت حدود ۱۰۰ هکتار در جنوب شرق جزیره و در محوطه باغ پرندگان قرار گرفته است و در آکوریوم آب شور این محوطه تعداد دیگری از گونه‌های پستانداران دریایی نگه‌داری می‌شود. وقتی وارد مجموعه دلفیناریوم کیش شوید از باغ پرندگان و فضای سبز آن هم میتوانید استفاده کنید. تعدادی از این دلفینها با یک پرواز چارتر اختصاصی از آکواریوم های بزرگ از کشور ژاپن به ایران منتقل شده اند. دلفین ها به باهوش و بامزه بودن شهره هستند و توانایی انجام حرکات نمایشی زیادی دارند. تماشای حرکات نمایشی پستانداران آبزی دیگر مثل شیر دریایی، بازدید از باغ پرندگان و دیدن پوشش گیاهی و درختان متنوع این پارک بزرگ هم با تهیه بلیط اولیه پارک دلفین های کیش صورت میگیرد و ساعت کاری مجموعه از 15:30 تا 19:30 می باشد. قیمت بلیط پارک دلفینها برای هر نفر در تور کیش حدود 280000 تومان میباشد.

دلفیناریوم کیش

مجموعه تفريحي پارك دلفين ها شامل باغ پرندگان ، تونل خزندگان ، آکواریوم آب شور ، کلاسیک شو ، رقص و شنای دلفین ها و سالن کافی شاپ و اجرای موزیک زنده به همراه جنگ شاد که توسط برجسته ترین هنرمند های کشور روی آبهای خلیج همیشگی فارس به مدت 2 ساعت می باشد.

گیاهان بی نظیر در پارک دلفین ها

محوطه پارک دلفین های کیش پر از گونه های مختلف گیاهیست و نه تنها یک مجموعه ارزشمند گیاهی در کشور است بلکه می تواند برای میهمانان تور کیش و علاقه مندان به طبیعت و گیاهان جذابیت زیادی داشته باشد. فضای سبز این پارک در بر گیرنده بیش از یكصد گونه گیاهی از جمله هزاران درخت نخل، بنجامین‌هاى بسیار بزرگ، درختان لور (انجیر معابد)، اوكالیپتوس، آكاسیا، مورد، كهور، گل ختمى، شیشه شور، تكوما، سیاه نوفیلد، كند كارپوس، جونیا پروس و بیش از 25 گونه كاكتوس و … می باشد كه با توجه به مرجانی بودن خاك جزیره کیش و وضعیت اقلیمی آن در نوع خود بی‌نظیر است.

پارک دلفین های کیش

گونه های مختلف پرندگان و پستانداران

گونه‌هاي مختلفي از پستانداران دريايى از جمله دلفين، شير دريايى ، گربه دريايى ، پنگوئن و … در دلفيناريوم اين مجموعه نگهداري مي‌شوند و هنرنمايي آنان كه توسط مربيان ايراني تربيت مي‌شوند بسیار دیدنیست. باغ پرندگان نیز با داشتن بيش از ۵۷ گونه پرنده يكي از منحصر به فردترين مراكز نگهداري جانوران در ايران مي‌باشد. بازديدكنندگان پارک دلفین های کیش توسط اتوبوس قطاري به بخش های مختلف هدایت می شوند.

بیش از 21 نوع پستاندار دریایی در استخرهای به حجم 18000 متر مکعب از آب دریا در مجموعه دلفیناریوم کیش نگهداری می شوند و مهیج ترین نمایش ها را به اجرا در می آورند. در طی نه سال گذشته از بدو ورود این حیوانات از اقصی نقاط دنیا مربیان ایرانیه این مجموعه تعلیمات لازم را آموزش دیده و به فعالیت خود مشغولند.

پروژه های در دست احداث پارک دلفین ها

کوه آتشفشان، جنگل بارانهای مصنوعی، دنیای ارکیده، باغ پروانه ها و رستوران های منحصر به فرد در مجموعه پارک دلفین های کیش در دست ساخت می باشد. همچنین قرار بود در نزدیکی پارک دلفینها هتل بین المللی 7 ستاره کوروش کبیر به سرمایه گذاری آقای حسین ثابت احداث شود اما با تعطیلی ساخت این پروژه عظیم معلوم نیست چنین اتفاق مهمی چه زمانی رخ دهد.

هتلهای سیمرغ و شباویز و کوثر از جمله هتلهایی هستند که در نزدیکی مجموعه پارک دلفین ها قرار دارند و بازار بین المللی مرجان نیز تنها بازار نزدیک به آن می باشد.

تصاویر پارک دلفین های کیش

موقعیت پارک دلفین های کیش روی نقشه:

نظرات در مورد پارک دلفین ها جزیره کیش

با ثبت نظرات، مارا در بهبود خدمات یاری نمایید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *