جاهای دیدنی مالزی

جاهای دیدنی مالزی

ضعیفمعمولیمتوسطخوبعالی 5٫00 از 5 ( 1 رای )
Loading...

اگر اهل طبیعت، تاریخ، لذت بردن از مدرنیته و خرید هستید، مالزی یک انتخاب عالی برای شما است. مالزی پکیجی بی‌نظیر از تفریحات مختلف است و انواع سلیقه‌های گوناگون را در بر می‌گیرد. مالزی، سرزمینی با طبیعتی بکر و تاریخی غنی است که به عنوان یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در جنوب شرق آسیا شناخته می‌شود. این کشور با جاذبه‌های گردشگری متنوع خود، از جمله سواحل زیبا، جنگل‌های سرسبز، بناهای تاریخی و مراکز خرید مدرن هر سلیقه‌ای را راضی کند.

برج کوالالامپور

«برج کوالالامپور» (KL Tower) که ۴۲۱ متر ارتفاع دارد، هفتمین برج مخابراتی بلند دنیا به حساب می‌آید. این برج روی یک تپه قرار دارد و به همین دلیل ارتفاع بلندترین نقطه آن به ۵۱۵ متر بالاتر از سطح دریا می‌رسد و به شما اجازه می‌دهد تا با استفاده از سکوی تماشای سرپوشیده و روباز، از تماشای چشم‌انداز زیبای کوالالامپور لذت ببرید. ضمن اینکه به‌لطف وجود رستوران گردان می‌توانید تجربه یک وعده غذای جذاب و البته گران‌قیمت را برای خود رقم بزنید.

برای خرید تور مالزی و بقیه تور ها با ما درارتباط باشید

برج مخابراتی منارا کوالالامپور (Menara Tower)

غارهای باتو، سلانگور Batu Caves

غارهای باتو، به غارهایی گفته می شود که در یک تپه آهکی شکل گرفته و به مجموعه ای از معابد تبدیل شده اند. این مکان یکی از معروفترین معابد آیین هندو است که در خارج از کشور هند قرار دارد و از پر بازدیدترین اماکن مذهبی جهان به حساب می آید؛ جایی که برای بازدید از آن باید 286 پله را بپیمایید.

زمانی این تپه آهکی 400 میلیون ساله و غارهایش سرپناهی برای مردم بومی بود؛ اما در اواخر قرن نوزدهم یکی از رهبران مذهبی هندوهای قوم تامیل، به نام تامبوسامی پیلای (K. Thamboosamy Pillay) غارها را تبدیل به معبد کرد. او می خواست این معبد را تقدیم موروگان -الهه جنگ هندوها- کند و مجسمه این الهه را به ارتفاع بیش از 40 متر ساخت و در دهانه ورودی این مکان قرار داد. حالا باتو، معبدی مشتمل بر 4 بخش اصلی است: غار اصلی، غار تاریک، غار رامایانا و غار ویلا یا گالری.

غارهای باتو، سلانگور Batu Caves

پارک پروانه کوالالامپور

پارک پروانه، خانۀ بیش از 6000 پروانه از 120 گونه مختلف است. پروانه‌ها در این پارک آزادانه پرواز می‌کنند و در میان گل‌ها و گیاهان می‌چرخند. هنگامی که برای اولین‌بار وارد پارک پروانه کوالالامپور می‌شوید، با مناظری خیره‌کننده روبه‌رو می‌شوید. پروانه‌های رنگارنگ در میان گل‌های زیبا مانند یک تابلوی نقاشی زنده هستند. در این پارک، می‌توانید از نزدیک پروانه‌ها را مشاهده کنید و از زیبایی آن‌ها لذت ببرید. همچنین، می‌توانید در مورد زندگی و چرخه زندگی پروانه‌ها اطلاعات کسب کنید.

پارک پروانه کوالالامپور

معبد کک لوک سی

تاریخ ساخت معبد بزرگ کک لوک سی مالزی به سال ۱۸۹۱ برمی‌گردد؛ از این رو معبدی نسبتا جدید به شما می‌آید. این معبد علی‌رغم جوانیش، یکی از مهم‌ترین معبدهای بودایی در جنوب شرق آسیا و بزرگترین معبد مالزی است. عبادت‌کنندگان از بسیاری از کشورهای جنوب شرق آسیا به مالزی و به این معبد می‌آیند.در این معبد که به «سوپرم بلیس» هم معروف است، تصاویر و مجسمه‌های متفاوتی از خدایان بودایی دیده می‌شود

معبد کک لوک سی

تپه پنانگ (Penang Hill)

تپه پنانگ یکی از زیباترین دیدنی های مالزی است که پیشنهاد می‌کنیم بازدید از آن را از دست ندهید. مناظری که می‌توانید از این تپه ببینید، فوق‌العاده زیبا و تکرارنشدنی‌اند. شما می‌توانید با استفاده از خطوط ریلی، خودتان را تا قله این تپه برسانید که این کار با قطارها حدود 5 تا 10 دقیقه زمان می‌برد. البته در مسیری که پیش رو دارید، ایستگاه‌ها و توقف‌گاه‌هایی هم وجود دارند که برای بومیان در نظر گرفته شده‌اند و آن‌ها را به محل زندگی‌شان هدایت می‌کنند.

در این تپه می‌توانید از امکانات مختلفی استفاده کنید؛ مثل زیپ‌لاین و عرشه‌های بازدید که برخی از آن‌ها دید 360 درجه دارند. برای اینکه نهایت استفاده را از مناظر ببرید، پیشنهاد می‌کنیم که برای دیدن طلوع خورشید، بین ساعت 7 صبح تا 7.5 صبح، یا دیدن غروب آن به تپه پنانگ بروید.

تپه پنانگ (Penang Hill)

جزیره سیپادان

«جزیره سیپادان» (Sipadan Island) و آب‌های اقیانوسی اطراف آن بخشی از غنی‌ترین زیستگاه‌های دریایی جهان هستند که لاک‌پشت‌های پوزه عقابی در خطر انقراض، کوسه‌‌نهنگ‌ها، بزمجه و صدها گونه مرجانی را در خود جای داده‌اند. این جزیره همچنین یکی از بهترین مقاصد غواصی در جهان به حساب می‌آید و از آنجا که به‌شدت تحت محافظت قرار دارد، برای بازدید از آن باید از قبل مجوز گرفت. در اینجا هر روز فقط ۱۲۰ مجوز صادر می‌شود.

با یک ساعت سواری با قایق تندرو می‌توانید خود را به این جزیره برسانید و به‌راحتی با پای پیاده از سواحل مختلف و بخش‌های مرجانی آن بازدید کنید که در فاصله چند دقیقه‌ای از یکدیگر قرار دارند. به‌دلیل قوانین حفاظت از محیط زیست، امکان اقامت در جزیره وجود ندارد و گردشگران معمولا صبح زود با تور به سیپادان می‌آیند و ساعت سه بعد از ظهر جزیره را ترک می‌کنند

جزیره سیپادان

پارک آبی و شهربازی وی لاگون

پارک آبی و شهربازی وی لاگون یکی از بزرگ‌ترین و محبوب‌ترین پارک‌های تفریحی در مالزی است. این پارک در شهر پتالینگ جایا در نزدیکی کوالالامپور واقع شده است. پارک آبی وی لاگون بیش از 50 جاذبه آبی مختلف دارد که برای هر سنی مناسب است. از جمله این جاذبه‌ها می‌توان به سرسره‌های آبی هیجان‌انگیز، استخرهای موج، استخرهای کودکان و … اشاره کرد. شهربازی وی لاگون بیش از 20 جاذبه مختلف دارد که شامل ترن هوایی، چرخ و فلک، بازی‌های ویدیویی و غیره می‌شود. پارک آبی و شهربازی وی لاگون یکی از جاهای دیدنی مالزی و مکان‌هایی عالی برای تفریح و سرگرمی محسوب می‌شود.

پارک آبی و شهربازی وی لاگون

نظرات در مورد جاهای دیدنی مالزی

با ثبت نظرات، مارا در بهبود خدمات یاری نمایید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *