فرودگاه بین المللی باندرانیکی سریلانکا

فرودگاه بین المللی باندرانیکی سریلانکا

ضعیفمعمولیمتوسطخوبعالی 5,00 از 5 ( 1 رای )
Loading...

فرودگاه بین‌المللی باندرانیکی با جابه‌جایی سالانه بیش از نه میلیون مسافر، مهم‌ترین فرودگاه بین المللی در کشور سریلانکا می باشد که در شهر کاتونایاکه واقع شده است.
فرودگاه باندرانیکی در سال ۱۹۶۷ تاسیس شد. باندرانیکی در قسمت شمالی پایتخت سریلانکا یعنی کلمبو واقع شده است و حدودا ۳۲ کیلومتر با مرکز شهر کلمبو فاصله دارد. این فرودگاه به مقاصد مهمی از سراسر جهان از جمله تهران پرواز مستقیم دارد.

برای رزرو تور سریلانکا و اطلاع از قیمت ها و تخفیفات ویژه ی آن کلیک نمایید.

آشنایی با فرودگاه بین المللی باندرانیکی کلمبو  ( Bandaranaike International Airport )

این فرودگاه که در کشور جزیره ای سریلانکا، واقع شده در جنوب آسیا می باشد و در اقیانوس هند و جنوب کشور هند، قرار دارد. فرودگاه بین المللی باندارنیکی کلمبو را می توان به عنوان اولین فرودگاه بین‌المللی در سریلانکا معرفی نمود.

ایده ی ساخت این فرودگاه در ابتدا در سال ۱۹۴۴ و در جنگ جهانی دوم به وجود آمد. این فرودگاه در ابتدا پذیرای نیروهای انگلیسی بود که بعدها در سال ۱۹۵۷ نخست وزیر آن زمان سریلانکا، این نیروها را از فرودگاه خارج نمود و در آن زمان فرودگاهی را در شهر کاتویاناکی (Katunayake) این کشور ساخت و تاسیس کرد.

با گذشت زمان و پیشرفت گردشگری در سریلانکا و سفر از سراسر جهان به این کشور، دولت سریلانکا به فکر ساخت یک فرودگاه بین المللی در پر رفت و آمدترین شهر این کشور یعنی کلمبو افتاد. در آن زمان چندین شرکت هواپیمایی و اوپراتورهای داخلی در این فرودگاه فعالیت داشتند اما با حضور دوباره ی شرکت های هوایی انگلیسی، این فرودگاه وارد فاز جدیدی از فعالیت های خود شد. در پایان فرودگاه باندارنیکی کلمبو در پایتخت این کشور در سال ۱۹۶۷ میلادی تاسیس شد.

این فرودگاه قطب اصلی شرکت های هواپیمایی مانند: Cinnamon Air، Millennium Airlines، SriLankan Airlines، SriLankan Cargo می باشد.

فاصله ی هوایی فرودگاه بین المللی باندارنیکی کلمبو تا تهران برابر با ۴۲۸۰ کیلومتر می باشد که در واقع معادل حدودا ۶ الی 7 ساعت از سریلانکا تا تهران می باشد. فرودگاه بین المللی باندرانیکی کلمبو با شرکت هواپیمایی ماهای ایر و به مقصد فرودگاه بین المللی امام خمینی پرواز دارد.

لازم به ذکر است که به محض ورود مراجعه کنندگان به آن باید ۳۰۰ روپیه در جلوی درب ورودی بپردازند.

فرودگاه باندارنیکی کلمبو در سریلانکا2

اطلاعات فرودگاه بین المللی باندارنیکی کلمبو

نام فرودگاه بین المللی باندارنیکی کلمبو: Bandaranaike International Airport

کد یاتای فرودگاه: CMB

کد ایکائوی فرودگاه: VCBI

نوع فرودگاه باندارنیکی: نظامی و مسافربری

ارتفاع از سطح دریا: ۸ متر

ترمینال های فرودگاه: ۳ ترمینال مجزا از یکدیگر

سایت رسمی فرودگاه بین المللی باندارنیکی کلمبو: www.airport.lk

ایرلاین سریلانکا

پایانه های فرودگاه بین المللی باندارنیکی کلمبو

فرودگاه بین المللی باندارنیکی کلمبو در حال حاضر دارای ۳ پایانه مسافربری فعال می باشد.

ترمینال یک: ترمینال بین‌ المللی فرودگاه است و در سال ۱۹۶۷ ساخته شده می باشد و به عنوان قدیمی ‌ترین و البته بزرگ ‌ترین ترمینال های این فرودگاه به شمار می آید. همچنین این پایانه دارای امکاناتی نظیر فروشگاه، کافه، اتاق سیگار، اتاق استراحت و دوش می باشد.

این پایانه دارای ۱۲ گیت پروازهای ورودی می باشد. البته لازم به ذکر است که هم اکنون تمامی پروازهای ورودی در بخش بین ‌المللی این فرودگاه تا زمان به پایان رسیدن زمان بازسازی آن در  پایانه دوم انجام می گیرند.

ترمینال دو: این ترمینال در واقع جدیدترین ترمینال این فرودگاه می باشد که دارای ۸ گیت ورودی می باشد.

ترمینال سه: این ترمینال تنها مخصوص پروازهای ورودی و خروجی داخلی است که آن هم در سال ۲۰۱۲ تاسیس شده است.

سالن فرودگاه باندانیکی سریلانکا

نحوه دسترسی به فرودگاه بین المللی باندارنیکی کلمبو

همان طور که گفتیم فاصله ی فرودگاه تا شهر ۳۲ کیلومتر می باشد و به همین سبب از فرودگاه تا شهر کلمبو از نظر زمانی تنها یک ساعت در زمان ترافیک با تاکسی زمان خواهد ‌برد و البته در ساعات خلوتی این زمان به ۳۰ دقیقه نیز کاهش پیدا خواهد کرد.

شما می توانید از تاکسی هایی که در محوطه ی فرودگاه هستند استفاده نمایید اما این نکته نباید از یادتان برود که قبل از سوار شدن، کرایه و مقصد را با راننده طی کنید. البته تاکسی های مینی ون هم که در این محوطه وجود دارند که تنها برای استفاده ی سریلانکایی ها می باشد.

برای استفاده از قطار می توانید در نزدیکی فرودگاه از ایستگاه قطاری که وجود دارد و روزی یک بار حرکت می کند، استفاده نمایید. تایم حرکت در طول هفته متغیر می باشد. شما می توانید بلیط قطار را آنلاین رزرو نمایید.

با اتوبوس نیز می توانید به نزدیک ترین ایستگاه در نزدیکی فرودگاه مراجعه نموده و در عرض ۳۰ دقیقه خود را به مرکز شهر برسانید. این اتوبوس ها مجهز به کولر می باشند و ارزان ترین راه دسترسی به مرکز شهر می باشند.

امکانات فرودگاه بین المللی باندارنیکی کلمبو

تمامی ترمینال های این فرودگاه دارای امکاناتی همچون: فروشگاه های وسایل همراه و سوغاتی، کافه و رستوران های مختلف، اتاق سیگار، اتاق استراحت، سرویس حمام، اتاق ماساژ، اینترنت وای‌ فای رایگان، دستگاه خود‌ پرداز، خدمات تبدیل ارز، اتاق نگه‌داری کودکان، داروخانه و دفتر پست است.

موقعیت مکانی فرودگاه باندارنیکی کلمبو:


همچنین ببینید: همه چیز درباره ی سفر به سریلانکا

نظرات در مورد فرودگاه بین المللی باندرانیکی سریلانکا

با ثبت نظرات، مارا در بهبود خدمات یاری نمایید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *