همه چیز درباره ی سفر سریلانکا

همه چیز درباره ی سفر سریلانکا

ضعیفمعمولیمتوسطخوبعالی 5,00 از 5 ( 3 رای )
Loading...

کشور سریلانکا جزیره‌ای به شکل قطره اشک در نقشه جهان است که در 50 کیلومتری بخش جنوبی هندوستان واقع شده می باشد و هر ساله گردشگران بسیاری از آن بازدید می نمایند. در سال های اخیر تور سریلانکا محبوبیت زیادی میان گردشگران دارا می باشد. سریلانکا دارای طبیعتی بکر و بی نظیر و فرهنگی بسیار غنی می باشد و با وجود وسعت کمی که دارا می باشد، تنوع بسیاری را دارا می باشد.

شباهت سریلانکا به قطره اشک سبب شده تا به سریلانکا لقب ( اشک هندوستان ) یا  ( گوشواره هند ) را بدهند.  سریلانکا حدود 65 هزار کیلومتر مربع می باشد.

در ادامه مطلب نکاتی را خواهیم گفت تا شما سفری بهتری را تجربه نمایید. همچنین اگر قصد سفر به سریلانکا و لذت بردن از طبیعت آن را دارید، برای اطلاع از قیمت ها و تخفیفات ویژه تور سریلانکا کلیک نمایید.

سفر به طبیعت سریلانکا

موقعیت جغرافیایی بی‌نظیر کشور سریلانکا

جغرافیای سریلانکا سبب به وجود آمدن آب و هوای مطبوع و جذابیت‌های طبیعی بسیار زیبایی در این کشور شده می باشد. حاصل‌خیزی خاک این سرزمین قدرت‌های قرون گذشته را به فکر استعمار آن انداخت. ترکیب معماری معابد و مناظر طبیعی با چشم‌اندازهایی بی نظیر زمینه عکاسی از طبیعت برای علاقه مندان به عکاسی را فراهم نموده است.

سواحل رویایی سریلانکا

سواحل سریلانکا چه به دنبال ریلکس کردن و یا به دنبال هیجان باشید با سلیقه شما سازگار خواهد بود. تماشای منظره آب‌های زلال، گرمای شن‌های ساحل و درختان زیبای نخل به هنگام آفتاب گرفتن و آب‌تنی بسیار چشم نواز و آرامش بخش خواهد بود. همچنین اگر به دنبال هیجان هستید می‌توانید در سواحل این کشور انواع مختلفی از تفریحات هیجان انگیز آبی مانند، جت اسکی سواری، قایق سواری، موج سواری و … را تجربه نمایند.

تنوع فرهنگی در سریلانکا

فرهنگ برخی از کشورها یکنواخت می باشد و اگر شما این یکنواختی را دوست ندارید سفر به سریلانکا را برای شما پیشنهاد می کنیم، زیرا سریلانکا دارای چند فرهنگ متنوع می باشد. تنها فرهنگ یکسان میان مردم سریلانکا، مهمان‌نوازی آن ها می باشد؛ به علاوه، در هر جای سریلانکا با مردمی از اقوام و ادیان دیگر ارتباط خواهید داشت. مثلث فرهنگی سریلانکا به سه شهر دامبولا، سیگیرا و پولوناروا مربوط می باشد که در آن انواع مختلفی از فرهنگ باستانی سریلانکا، فرهنگ بودایی و فرهنگ دوران استعمار اروپاییان را مشاهده خواهید کرد.

مردم سریلانکا

همانطور که گفتیم مردم سریلانکا مهمان‌نوازی بسیار گرم و صمیمی دارند و در هر جایی از این کشور با لبخندی گرم از شما پذیرایی خواهد شد. هر ساله بسیاری از گردشگران از سریلانکا بازدید می نمایند و با رفتار گرم و صمیمی مردم رو به رو می شوند. فرهنگ ارتباط و پذیرایی از گردشگران به خوبی بین مردم این جزیره نهادینه شده می باشد.

 گونه های حیوانی کمیاب در سریلانکا

سریلانکا دارای 26 پارک ملی و دو پارک دریایی می باشد که شناخته‌شده‌ترین آن‌ها، پارک ملی یالا می باشد. این پارک ملی بیشترین تنوع از پلنگ‌ گربه وحشی را در خود جای داده می باشد. همچنین بیش از 215 گونه از پرندگان و خزندگان در این نواحی وجود دارد. کسانی که به تماشای حیوانات بیرون از باغ وحش علاقه مند هستند، سفر به سریلانکا را فرصتی خواهند یافت که در طول آن زندگی بسیاری از آبزیان و پستانداران از نزدیک مشاهده نمایید.

 

پارک ملی یالا سریلانکا

پیشینه تاریخی سریلانکا

تاریخ غنی چند هزارساله سریلانکا یکی از دلایل اصلی محبوبیت این کشور میان گردشگران می باشد. این کشور تاریخ فراز و نشیبی را تجربه نموده است که نتیجه آن به وجود آمدن آثار کهن و قدیمی می باشد که حتی فرهنگ و تاریخ اروپایی را نیز در دل خود جای داده است.
سریلانکا قبل از میلاد مسیح: سریلانکا در دوران باستان نیز حکومت داشته است به طوری که برخی از شواهد باستانی قدمتش را تا سه قرن قبل از میلاد مسیح دانسته‌اند. حتی برخی از کاوش‌های باستان شناسی نشان دهنده ی فعالیت‌هایی همچون کشاورزی و ذخیره برنج در دوران نوسنگی این جزیره می باشند. برخی از شواهد نیز به ورود آریایی‌ها و آموزش ساخت آهن، فنون کشاورزی و حکومت رانی در سریلانکا اشاره دارند. یکی دیگر از اتفاقات مهم باستانی در سریلانکا، معرفی بودائیسم به این جزیره می باشد که تاریخ آن به سه قرن پیش از میلاد مسیح بازمی‌گردد. به همین سبب در سریلانکا آثار باستانی بسیاری از معابد و دین بودا مشاهده می‌شود.
سریلانکا بعد از میلاد مسیح:از ابتدای شروع دوران مسیحیت تا ابتدای قرن چهارم میلادی، سریلانکا به دست خاندان لامباکارنا حکمرانی می‌شد تا اینکه در قرن دهم میلادی جنوب هند این جزیره را تصرف نمود. پس از پنج قرن، دوران استعمار سریلانکا آغاز شد و پرتغالی‌ها، هلندی‌ها و انگلیسی‌ها به ترتیب در قرون بعدی بر این جزیره تسلط یافتند. در پایان در سال 1948 مستعمره انگلستان که سیلون نام داشت، مستقل شد و از آن به بعد با نام سریلانکا شناخته شد.

جاذبه های تاریخی سریلانکا

بهترین تایم برای سفر به سریلانکا

آب و هوای سریلانکا متنوع و متغیر می باشد. در برخی بخش‌ها تفاوت ارتفاع وجود دارد و هر قسمت از آن ویژگی‌های اقلیمی خود را دارد. بنابراین برای تعیین بهترین تایم سفر به سریلانکا، ابتدا باید بدانید که به کدام بخش این کشور قرار است سفر نمایید.

بهترین تایم برای سفر به سواحل غربی و جنوبی سریلانکا: اگر می‌خواهید به منطقه گال در جنوب، منطقه چیلاو در غرب و پایتخت سریلانکا در جنوب غربی سفر نمایید، باید بدانید که این بخش از جزیره در ماه‌های آوریل تا سپتامبر پرباران می باشد و پس از ماه اکتبر، میزان بارش کاهش می یابد. از آن‌جایی که تفریحات ساحلی از مهم ترین جاذبه‌های گردشگری سریلانکا می باشد، بهتر است در بین ماه‌های اکتبر و مارس از این بخش‌های جزیره دیدن نمایید. همچنین بهترین زمان برای تماشای موجودات دریایی و شنا در سریلانکا، ماه‌های ژانویه تا مارس می باشد؛ چرا که در این مدت دریا جوی بسیار آرام دارد. همچنین در ماه‌های آوریل و جولای فستیوال ها و اعیاد متنوعی در این مناطق برگزار می گردد.

بهترین تایم برای سفر به تپه‌های مرکزی سریلانکا: به دلیل موقعیت و ارتفاعی که تپه‌های مرکزی سریلانکا دارند، در طول سال خنک‌تر از سایر نقاط سریلانکا می باشند، در حالی که سواحل سریلانکا میانگین دمایی در حدود 28 درجه سانتی‌گراد دارند، میانگین دمای تپه‌های مرکزی این کشور حدود 15 درجه سانتی‌گراد می باشد. این بخش از سریلانکا در طول ماه‌های ژانویه تا مارس، آفتابی‌ترین و کم بارش‌ترین آب و هوا را دارا می باشد. همچنین پر بارش‌ترین دوران سال در تپه‌های مرکزی سریلانکا اکتبر و نوامبر می باشد.

بهترین تایم برای سفر به مناطق شرقی سریلانکا: مناطق شرقی این جزیره در ماه‌های نوامبر و دسامبر پربارش‌ترین تایم سال را تجربه می نمایند. ماه‌های آگوست و سپتامبر معمولاً کم‌بارش‌ هستند و بیشتر خانواده‌ها در این زمان ترجیح می‌دهند تعطیلات خود را بگذرانند. البته لازم به ذکر می باشد که در این مدت باران‌های کوتاه و شدید ممکن است باعث غافلگیری شما شوند. بنابرین در سفر به سریلانکا بهتر است همراه با خود چتر به همراه داشته باشید.

در سریلانکا چند شهر مشهور و گردشگری وجود دارد که هر کدام ویژگی‌های منحصر به فرد خودشان را دارند.

گال: این شهر، پنجمین شهر بزرگ سریلانکا، جایگاه انواع معابد فوق العاده زیبا می باشد. این شهر علاوه بر طبیعت زیبا و جاذبه‌های ساحلی، از نظر تاریخی اهمیت ویژه ای دارا می باشد و معابد و کلیساهای قدیمی گوناگونی در آن وجود دارند. معبد سینیگاما، یکی از مشهورترین جاذبه‌های این شهر می باشد که طبق افسانه‌ها دعا در آن خوش شانسی را به همراه خواهد داشت. همچنین فانوس دریایی گال که در یک حصار باستانی قرار گرفته شده می باشد، چشم انداز های بی نظیری برای عکاسی دارد.

کلمبو: بزرگ ترین شهر و پایتخت سریلانکا کلمبو می باشد که آب و هوای دلپذیر و مطبوعی نیز دارد. این شهر دارای جاذبه‌های گردشگری متنوعی می باشد. علاقه مندان به جاذبه های تاریخی می‌توانند از موزه تاریخ طبیعی، موزه تاریخ هلند و اماکن تاریخی این شهر بازدید نمایند. همچنین علاقه مندان به جاذبه های طبیعی نیز علاوه بر گشت و گذار در فضای سبز کلمبو، می‌توانند زندگی لاکپشت‌ها و حراست از نسل آن‌ها را تماشا نمایند. به علاوه، کلمبو با انواع کنسرت و تئاتر از علاقه مندان به هنر نیز پذیرایی می نماید.

شهر کلمبو سریلانکا

سیگیریا: با اینکه سیگیریا یک شهر نیست، اما به علت جاذبه های گردشگری متنوعی که دارد، به معرفی آن می پردازیم. سیگیریا یک سنگرگاه باستانی می باشد که در بالای یک صخره عظیم ساخته شده است. اطراف این صخره نیز با جنگل احاطه شده می باشد. این منطقه به دلیل اهمیت تاریخی و باستانی زیادی که دارد در یونسکو ثبت شده می باشد. اطراف سیگیریا انواع امکانات رفاهی و خدمات گردشگری متنوعی وجود دارد. اقامتگاه‌های کلبه‌ای سیگیریا نیز از مهم‌ترین جاذبه‌های این منطقه به شمار می آیند.

جاذبه گردشگری سیگیریا در سریلانکا

نووارا الیا: شهر چشم نواز نووارا الیا با رنگ سبز مزارع چای دیده می شود. این منطقه دارای بهترین زمین گلف سریلانکا نیز می باشد. به علاوه، این منطقه دارای یک دریاچه به نام گریگوری، باغ‌های گیاه شناسی و پارک ملی می باشد. به دلیل ارتفاع بالایی که دارد، نووارا الیا دمای پایین‌تری نسبت به بخش‌های ساحلی سریلانکا دارا می باشد.

کندی: شهر کندی در تپه‌های مرکزی سریلانکا قرار گرفته شده می باشد. این شهر دارای موزه‌های جذاب دیدنی و حیات وحش می باشد. بیشتر مرز شهر کندی را رود ماهاوالی گانگا تشکیل داده است. اگر به بازدید از اماکن تاریخی و فرهنگی نیز علاقه مند هستید، کندی دارای جاذبه های منحصر به فردی می باشد. از مهم‌ترین معابد این شهر می‌توانیم به معبدی اشاره نماییم که دندان بودا در آن قرار گرفته شده است. همچنین کوه‌نوردی و تماشای آبشار و باغ‌های سلطنتی نیز در این شهر امکان پذیر می باشد.

نحوه سفر به سریلانکا

بیشتر سفرهایی که به این جزیره صورت می گیرد از طریق سفرهای هوایی می باشد. البته گردشگران از طریق سفر دریایی نیز می‌توانند فاصله بین سریلانکا و هندوستان را طی نمایند که به دلیل تایم بسیار طولانی‌ سفر، انتخاب بیشتر گردشگران سفر هوایی به سریلانکا می باشد. فرودگاه بین المللی باندارنیک در کلمبو و فرودگاه بین المللی ماتالا راجاپاکسا در قسمت جنوبی کلمبو، دو فرودگاه بین المللی در این جزیره هستند. هیچ پرواز مستقیمی بین ایران و سریلانکا وجود ندارد و پرواز ها حداقل دارای یک توقف می باشند. مدت زمان پرواز هوایی از ایران به سریلانکا به میزان توقف و مسیر هوایی بستگی دارد، اما به طور میانگین حدود 6 الی 7 ساعت به طول می انجامد.

ویزای سریلانکا

گردشگران ایرانی برای دریافت ویزای توریستی سریلانکا، نیازی به مراجعه حضوری به سفارت سریلانکا ندارند و می‌توانند به صورت آنلاین نیز این ویزا را دریافت نمایند. همچنین، دریافت ویزا به هنگام رسیدن به فرودگاه نیز امکان پذیر می باشد که ممکن است کمی زمان‌بر باشد. با داشتن ویزای توریستی، حداکثر تا 30 روز می‌توانید در سریلانکا اقامت داشته باشید و مهلت استفاده از آن بعد از 180 روز به پایان می‌رسد. برای اخذ آنلاین ویزای گردشگری سریلانکا دو هزینه را خواهید پرداخت که هزینه خدمات و هزینه دولت نام دارند. برخی از مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای الکترونیکی سریلانکا به شرح زیر می باشد:

  • مدارک شناسایی
  • فرم تکمیل شده آنلاین
  • پاسپورت با حداقل 6 ماه اعتبار
  • بلیط بازگشت از سریلانکا و مدارک رزرو هتل
  • دو قطعه عکس

خرید سوغاتی در سریلانکا

رایج ترین سوغاتی سریلانکا انواع مختلف چای می باشد که هر کدام خواص خود را دارند. اما سوغاتی‌های فوق العاده جذاب دیگری نیز در سریلانکا وجود دارند که به عنوان یادگاری های ماندگار برایتان خواهند ماند. نقاب‌های سنتی و دست‌ساز که در جشن‌های آسیایی مورد استفاده قرار می گیرند، یکی از پرطرفدارترین آن‌ها هستند. همچنین مجسمه‌های چوبی بودا و فیل، سوغاتی‌های کوچک و بسیار محبوبی هستند که می‌توانید آن ها را تهیه نمایید. به علاوه، سوغاتی‌هایی همچون نقاشی، ظروف، الماس، جواهرات، ادویه و لباس های محلی نیز انتخاب بسیاری از گردشگران می باشند.

سوغاتی سریلانکا

نکاتی برای خرید بهتر در سریلانکا

معمولا بهترین مکان برای خرید در سریلانکا مراکز خرید بزرگ در کلمبو و سایر شهرهای گردشگری می باشد. حتما قبل از خرید یک کالا قیمت آن را از چند فروشگاه سوال نمایید. اگر فروشندگان روی کالاهای خود برچسب قیمت نداشتند، سعی نمایید تا کمی تخفیف بگیرید. زمانی که از فروشگاه‌های خیابانی خرید می‌کنید می توانید تخفیفات خوبی بگیرید.

بهتر است برای خرید در سریلانکا دلار و پوند استیرلینگ به همراه داشته باشید و به همراه داشتن  روپیه هندوستان و پاکستان در سریلانکا را چندان توصیه نمی کنیم، زیرا بانک‌های این کشور این ارزها را مبادله نمی‌کنند و  در ورود به کشور و در محاسبه قیمت‌ها و خرید، ممکن است ضرر نمایید.

حمل و نقل در سریلانکا

انواع حمل و نقل در سریلانکا با کرایه تاکسی، اتوبوس، قطار، هواپیما، با وسیله ریشکا و دوچرخه صورت می گیرد در ادامه درباره هر کدام توضیح خواهیم داد.

استفاده از اتوبوس در سریلانکا: برای صرفه جویی در زمان و هزینه ها، بهتر است در سریلانکا به جای استفاده از قطار از اتوبوس استفاده نمایید.  اما از آن‌جایی که بیشتر اتوبوس‌های سریلانکا قدیمی هستند، ممکن است سفر با آن‌ها راحت نباشد.

سفر با هواپیما در سریلانکا: رفت و آمد با پروازهای داخلی سریلانکا توسط برخی از شرکت‌های هوایی این کشور همانند سینامون ایر ارائه می‌شود که برای طی کردن مسافت‌های طولانی با صرفه جویی در زمان در جزیره بسیار مناسب می باشند ولی لازم به ذکر است هزینه این رفت و آمد مقرون به صرفه نمی باشد.

در سریلانکا بیش از 20 فرودگاه وجود دارد. همان طور که پیش تر اشاره کردیم دو فرودگاه‌ بین‌المللی هستند. پروازهای داخلی سریلانکا با هواپیما‌هایی کوچک انجام می‌شوند.

استفاده از قطار در سریلانکا: سفر با قطار در سریلانکا بسیار راحت می باشد و با استفاده از آن شما از میان زیبا‌ترین چشم‌اندازهای این کشور عبور خواهید نمود؛ به ویژه اگر مسیر شما از شهر کلمبو به شهر کندی باشد. بعضی از قطارهای این مسیر پنجره‌های بزرگی دارند که نمایی چشم نواز از چشم انداز های مزارع چای و جنگل‌های سریلانکا دارند. به خاطر داشته باشید که مسافرت به بخش‌های تپه‌ای و مرتفع تر سریلانکا با قطار ممکن است به علت حرکت کند قطار به طول بی انجامد. در عوض در چنین مسافرت‌هایی شما فرصت بیشتری برای تماشا و لذت بردن از مناظر زیبای سریلانکا خواهید داشت.

استفاده از ریشکا در سریلانکا: ریکشا به موتورهای سه چرخی گفته می‌شود که یکی از وسایل نقلیه رایج در هند، پاکستان و تایلند می باشند. در سریلانکا نیز ریکشاهای بسیاری در خیابان‌ها خواهید دید که تعداد زیادی از آن‌ها مسافرکشی هم انجام می دهند. این وسایل نقلیه برای طی کردن مسافت‌های کوتاه بسیار مناسب می باشند. استفاده از ریکشا برای گشت و گذار در سریلانکا، قیمت مقرون به صرفه به همراه خواهد داشت. توصیه می کنیم قبل از اینکه سوار ریکشا شوید قیمت و موقعیت دقیق مقصد را با راننده طی نمایید.

 ریشکا در شهر کندی در سریلانکا

کرایه تاکسی در سریلانکا: با خروج از فرودگاه تاکسی‌های سریلانکا را مشاهده خواهید نمود. هزینه این تاکسی‌ها به صورت کیلومتری محاسبه می‌شود. علاوه بر آن‌ها می‌توانید از تاکسی آنلاین نیز استفاده نمایید. یکی دیگر از روش‌های رفت و آمد با ماشین در سریلانکا نیز اجاره ماشین می باشد که برای رانندگی با آن نیاز به گواهی‌نامه رانندگی بین المللی خواهید داشت؛ البته امکان اجاره ماشین با راننده نیز وجود دارد که این روش در بین گردشگران پر طرفدار می باشد، زیرا علاوه بر رفت و آمد، به طور معمول از راهنمایی‌های گردشگری راننده (که معمولا به زبان انگلیسی مسلط می باشد) نیز بهره‌مند خواهید شد.

استفاده از دوچرخه در سریلانکا: شاید در راهنمای سفر هیچ کشوری به جز راهنمای سفر به کشور سریلانکا، استفاده از دوچرخه به غیر از تفریح را توصیه نکنیم؛ اما به علت ترافیک‌های سنگینی که در شهرهای بزرگ و قسمت‌های شمالی و شرقی این کشور وجود دارد، دوچرخه سواری یکی از بهترین روش‌های رفت و آمد می باشد. همچنین برخی از هتل‌های سریلانکا، دوچرخه‌های ارزان قیمت چینی و هندی را به مسافرانشان اجاره می‌دهند. اگر از این روش استفاده می نمایید، خوب است بدانید که برای بردن دوچرخه به قطار و اتوبوس، باید زودتر به ایستگاه مورد نظر بروید تا ظرفیت مناسب را پیدا نمایید، همچنین ممکن است برای حمل آن با وسایل حمل و نقل عمومی از شما هزینه‌هایی جداگانه دریافت شود.

راهنمای انتخاب محل اقامت در سریلانکا

افرادی که به دنبال یک اقامت مقرون به صرفه در جزیره سریلانکا می باشند، عموماً مسافرخانه‌ها را انتخاب می نمایند. مسافرخانه‌های سریلانکا از نظر کیفیت خدماتی و اندازه با هم متفاوت می باشند. پیدا کردن مسافرخانه در این کشور کار سختی نیست، زیرا باخروج از ایستگاه راه‌آهن یا فرودگاه، افرادی که مسافرخانه‌ها را تبلیغ می نمایند را خواهید یافت.

همچنین هتل های متنوعی در سریلاکا وجود دارند، برخی از هتل‌های لوکس در مناطق مستعمره جزیره قرار دارند که قدیمی می باشند و با اقامت‌ در آن‌ها زندگی مردمان گذشته را تجربه خواهید نمود. علاوه بر آن این جزیره از هتل‌های مدرن بسیار زیبا نیز برخوردار می باشد. اگر به مناطق ساحلی سریلانکا سفر می کنید، باید بدانید که بخش مهمی از اقامتگاه‌های این قسمت از جزیره به هتل‌های تفریحی مربوط می باشد.

همچنین در سال‌های گذشته انواع هتل، کلبه و … در جنگل‌ها و سواحل کلمبو ساخته شده‌اند. اگر قصد دارید در طبیعت سریلانکا کمپ کنید، باید بدانید که پارک‌های ملی این کشور تنها اماکن رسمی برای کمپ در سریلانکا می باشند. به هنگام خواب در طبیعت سریلانکا، حشرات ممکن است مزاحم شما شوند به همین علت، پشه بند برای کمپ کردن را فراموش نکنید.

امکانات اتاقی ‌که برای اقامت خود می‌خواهید، تا حد زیادی به موقعیت مکانی شما در جزیره بستگی دارد. برای مثال، در قسمت‌های مرکزی و مرتفع سریلانکا دسترسی آسان به وسایل حمل و نقل بسیار مهم می باشد، اما در بخش‌های ساحلی و کم ارتفاع، اصلی‌ترین چالش در انتخاب اتاق، ارتفاع مناسب سقف و عملکرد مؤثر کولرها می باشد؛ زیرا این مناطق در طول شب به شدت افزایش دما دارند. موقع انتخاب یک اتاق به روشنایی آن هم دقت نمایید، زیرا هتلداران سریلانکایی اکثرا از لامپ‌های حبابی بیست واتی استفاده می نمایند. به همین سبب امکان دارد اتاق شما کمی تاریک باشد.

هتل سیگریا کله در سریلانکا

خورد و خوراک در سریلانکا

برنج و ادویه، دو جز اصلی مواد‌ غذایی مردم سریلانکا می باشند. در این جزیره حدود 15 نوع برنج وجود دارد که از ترکیب آن‌ها با انواع گوناگونی از ادویه، غذاهای متنوعی طبخ می‌شود که این موارد انتخابی مناسب برای بیشتر گردشگران می باشند. اما غذای سریلانکا فقط به این موارد محدود نمی شود و غذا های دریایی پر طرفداری هم دارد. همچنین زندگی اروپایی‌ها در سریلانکا در طرز تهیه سالاد و غذای این جزیره تأثیر گذار بوده است.

از آن‌جایی که اسلام یکی از ادیان اصلی این جزیره می باشد، غذای رایج در بین مسلمانان نیز در سریلانکا  وجود دارد، به ویژه اگر به بخش‌های شرقی این کشور سفر کرده باشید. غذای مردم سریلانکا ممکن است حتی از غذای هندی‌ها هم تندتر باشند به همین علت حتما غذای کم فلفل سفارش دهید.

غذا در سریلانکا

هچنین لازم به ذکر است که آب لوله‌کشی در سریلانکا کیفیت خوبی برای آشامیدن ندارد و باید از آب معدنی‌هایی که از بخش‌های مرتفع این کشور تهیه شده اند، استفاده نمایید. بیشتر برند‌های معروف نوشابه در جهان در سریلانکا هم به آسانی یافت می‌شوند. نوشیدن چای از مواردی می باشد که تقریبا هیچ گردشگری بدون تجربه آن سریلانکا را ترک نخواهد کرد. انواع مختلفی از چای در سریلانکا وجود دارد؛ بهتر است در تایم سفر خود هر یک از آن‌ها را امتحان نمایید. علاوه بر دمنوش‌ها، انواع آب میوه و آب نارگیل نیز از نوشیدنی‌های پر طرفدار و محبوب در سریلانکا به شمار می آیند که کیفیت بالایی نیز دارند.

برخی از کافه‌ها و رستوران‌های محلی سریلانکا با تابلوی Hotel  شناخته می‌شوند، به همین دلیل ممکن است گردشگران آن‌ها را با هتل اشتباه بگیرند. از آن‌جایی که پیدا کردن رستوران‌های مخصوص گردشگران ممکن است کمی سخت باشد، بسیاری از مسافران ترجیح می‌دهند که غذای خود را از هتل یا مهمانخانه‌ها تهیه نمایند یا خودشان غذا درست کنند. بیشتر رستوران‌های مخصوص گردشگران در پایتخت سریلانکا می باشند اما در شهرهای کندی، گاله و نگومبو نیز این مراکز کم و بیش وجود دارند.

هچنین ببینید: فرودگاه بین المللی باندارنیکی سریلانکا

بهترین هتل های سریلانکا

نظرات در مورد همه چیز درباره ی سفر سریلانکا

با ثبت نظرات، مارا در بهبود خدمات یاری نمایید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *