معروف ترین کلیسا های روسیه

معروف ترین کلیسا های روسیه

ضعیفمعمولیمتوسطخوبعالی 5٫00 از 5 ( 1 رای )
Loading...

یکی از مقصد های پر طرفدار برای کسانی که قصد سفر به سمت کشور روسیه را دارند شهر مسکو می باشد.  از جمله دلایلی هستند تا این شهر برای سفر گزینه ی مناسبی به شمار میاید جاذبه های دیدنی این شهر و همچنین تاریخ کهنیست که دارد و با توجه به این که بهترین زمان سفر به روسیه فصل تابستان است و تورهای متنوعی برای این مقصد جذاب وجود دارد ما در این مطلب از 20 گشت قصد داریم تا درباره معروف ترین کلیساهای مسکو که ارزش دیدن را دارند صحبت کنیم

برای خرید تور روسیه با ما درارتباط باشید: 88921447 021

کلیسای تثلیث Trinity Church

تثلیث از کلیساهای معروف مسکو است در سال ۱۹۲۰ کلیسای تثلیث تعطیل شد و بعدها فعالیت خود را به عنوان یک موزه ادامه داد.کلیسای تثلیث با گنبدهای سبزرنگی که بر فراز خود دارد نمونه ای عالی از معماری باروک به شمار می رود که در سال ۱۶۳۰ بنا شد. سازنده ی این کلیسا شخصی به نام گریگوری نیکیتنیکوف بوده که از بازرگانان ثروتمندان آن دوره محسوب می شده . در سال ۱۹۹۱ تصمیم گرفته شد که این بنا به عنوان یک کلیسای ارتدکس کار خود را ادامه دهد. هنگام خرید تور مسکو و رزرو هتل مسکو به موقعیت هتل ها در نزدیکی این کلیساها، توجه داشته باشید.

مدت پیشنهادی بازدید: ۱ تا ۲ ساعت

آدرس: روسیه، مسکو، خیابان نیکیتنیکی، کلیسای تثلیث

Trinity Church

کلیسای مسیح منجی (Church of Christ the Savior)

این کلیسا با اقتدار بلندترین کلیسای ارتدوکس جهان است در قلبش داستان‌های زیادی از تاریخِ روسیه و شکست ناپلئون قرار داده است. مثل اینکه خط به خطِ تاریخِ پر حادثه روسیه را در این کلیسا با چشم ‌نوازترین رنگ‌ها و معماری‌ها می‌خوانیم و یاد میگیریم. این کلیسا که از نام اون معلوم است، نماد امید مسکو است و نجات‌دهنده از ناامیدی‌ها است. در نگاه اول، سنگ‌های مرمرین و گرانیتی استفاده شده در کلیسا و درخشش گوی‌های طلایی بر فراز آن شمارو حیرت زده میکند . نمای خارجی کلیسا نمادی از مسیح و حواریون است .

Church of Christ the Savior

کلیسای سنت باسیل؛ کلیسایی شبیه به قصرهای رویایی دیزنی‌لند

برای کسانی که اهل سفری هستند نام مسکو با یادآوری تصویرکلیسای سنت باسیل (Church of St. Basil) تداعی می‌شود. آن چیزی که کلیسای سنت باسیل جلوی چشم شما می اورد یک ساختار با گنبدهای رنگی است که از هر نظر شما را به یاد قصرهای رنگارنگ و زیبای دیزنی‌لند می‌اندازد. در شمایل این کلیسا چهار گنبد رنگارنگ و جالب آن بیشتر از هر چیز دیگر چشم شما را به خود خیره میکند. برای تماشای دقیق و مشاهده تمام زیبایی‌های این کلیسای محبوب لازم است هم از خارج و هم از داخل آن دیدن کنید زیرا سبک معماری خاص و منحصر به ‌فردی دارد. داخل این بنا شاهد 9 عبادتگاه و برج ناقوس خواهید بود. این کلیسا در سال 1990 میلادی به همراه مجموعه کرملین در فهرست میراث فرهنگی یونسکو به ثبت رسیده است.

کلیسای سنت باسیل

کلیسای شفاعت the Intercession

کلیسای شفاعت  معروف ترین کلیسای مسکو که به دستور یکی از ثروتمندان روسیه در اطراف شهر مسکو بنا شده است به منظور ساخت کلیسای شفاعت از اصول معماری باروک استفاده شده و همین مسئله بر اهمیت و زیبایی آن اضافه کرده است. متاسفانه این کلیسا در جریان جنگ های زیادی که در این کشور اتفاق افتاده است دچار آسیب های متنوع ای شده و بهتر است بگوییم که تا حد نابودی هم شده است. اما اون چیزی که امروزه از این کلیسای تاریخی باقی مانده حاصل دو سری مرمتی است که بر روی آن انجام گرفته است.

هزینه: رایگان

ساعت دسترسی: ۰۸:۰۰ تا ۱۷:۰۰

the Intercession

کلیسای سنت نیکولاس(Church of St. Nicholas)

کلیسای سنت نیکولاس در منطقه خامونیکی مسکو ، یکی دیگر از معروف ترین کلیساهای مسکو است . این کلیسا از بناهای بسیار زیبا و رنگی شهر مسکو در روسیه است که نمای سفید ، سبز و نارنجی آن بسیار در چشم گردشگرها خودستایی می کند . کلیسای دلربا و دیدنی سنت نیکولاس دارای ۵ گنبد طلایی بر عرشه خود است که همین بر زیبایی آن اضافه کرده است .پیشینگی این کلیسا به پایان قرن ۱۷ میلادی برمی گردد و ژانرِ معماری آن باروک است .

Church of St. Nicholas

کلیسای جامع دورمیشن معروف به عروج مریم مقدس

کلیسای جامع دورمیشن یا عروج مریم مقدس قدیمی‌ترین و مهم‌ترین کلیسا در مجموعه کرملین است. این موضوع از انتقال پایگاه کلیسای ارتدکس روسیه از ولادیمیر به این کلیسا در سال 1326 میلادی که آن را به مرکز شاهزاده‌نشین مسکو تبدیل کرد و مسکو نیز قدرتمندترین شاهزاده‌نشین روسیه شد. امپراطوران روسیه و قبل از آن‌ها تزارها و دوک‌های بزرگ در این کلیسا تاج‌گذاری کرده‌اند.اسقف‌ها و اسقفهای اعظم کلیسای ارتدکس روسیه نیز در این کلیسا به مقام خود تعیین شده‌اند این کلیسا مرکز برپایی تشریفات حکومتی بود به‌طوری‌که حکمهای حکومتی را در آن به اطلاع عموم می‌رساندند و مراسم‌های رسمی حکومت در آن برگزار می‌شد.ساختمان اصلی این کلیسا در زمان حکومت دوک بزرگ مسکو ایوان کالیتا ساخته‌شد که ازدواج استراتژیک وی با دختر تارتارخان مسکو او را از جایگاه ویژه‌ای برخوردار کرد. در سال 1474 ساختمان نیمه‌کاره کلیسا در اثر زلزله فرو‌ریخت و نزدیک به یک سال به همین حال باقی‌ماند تا اینکه معمار ایتالیایی ارسطو فیوراوانتی کارگزارتکمیل ساختمان شد. عملیات تکمیل کلیسا با سرعت بالایی انجام شد به‌طوری‌که کلیسا در سال 1479 افتتاح و به یکی از تاثیرگذارترین آثار معماری مذهبی تاریخ روسیه تبدیل شد.

Dormition Cathedral

همچنین ببینید :

همه چیز درباره شب های سفید روسیه

تفریحات جذاب شبانه در مسکو

جاذبه های حیرت انگیز در سنت پترزبورگ

فستیوال های جذاب در شب های سفید روسیه

نظرات در مورد معروف ترین کلیسا های روسیه

با ثبت نظرات، مارا در بهبود خدمات یاری نمایید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *