هر آنچه که در سفر به استانبول باید بدانید

هر آنچه که در سفر به استانبول باید بدانید

ضعیفمعمولیمتوسطخوبعالی 5,00 از 5 ( 2 رای )
Loading...

برای سفر به یک شهر جدید به خصوص در سفر های خارج از کشور، داشتن اطلاعات از آن شهر و آشنایی قبل از سفر به آن شهر ضرورت دارد. البته تمام چیزی که در سفر تجربه می شود را نمی توان در مقاله گنجاند، با این حال ما اطلاعاتی را در این باره به شما ارائه می دهیم تا در سفر در تور استانبول یاری گر شما عزیزان باشد.

همچنین برای اطلاع از قیمت ها و تخفیفات تور استانبول کلیک نمایید.

استانبول، کلان شهر پرهیاهو و محبوب کشور ترکیه می باشد که سالانه میلیون ها گردشگر را از سراسر دنیا به سوی خود جذب می نماید. استانبول، سومین شهر توریستی جهان که نیمی از آن در اروپا و نیمی دیگر از آن در آسیا می باشد، شهری که با پل معروف بسفر دو قاره را به هم متصل می نماید، از تاریخی‌ترین شهرهای تاریخ با چند فرهنگ مختلف می باشد. در این شهر مکان‌های تاریخی فوق‌العاده‌ و بی نظیری خواهید یافت؛ چرا که سه تا از مهم‌ترین پادشاه‌هان تاریخ یعنی ایران، روم و عثمانی بر آن حکمرانی کرده‌اند و در بخش دیگری از تاریخ در سلطه ی یونان بوده است. شهر گنبد ایاصوفیه، شاهکار بیزانس و معماری جهان و شهر کباب‌های ترکی که تمام این ها را می توان در سفر با تور استانبول تجربه نمود و سفری خاطر انگیز ساخت و از خرید، پرسه‌زنی، محله‌گردی در فضاهای بکر و ناب آن لذت برد.

در سفر به استانبول با عبور از روی پل بسفر از محله های آسیایی به محله های اروپایی شهر خواهید رسید. هچنین شهر استانبول وسعتی در حدود ۲۵۷۶ کیلومتر مربع دارد و جمعیتی برابر با ۱۵۲۱۴۱۷۷ نفر در این شهر ساکن هستند.

تور استانبول نوروز

اطلاعات ضروری

• ویزا: تا 90 روز نیاز به ویزا نمی باشد.
• واحد پولی: لیر ترکیه (TRY)
• زمان محلی: GMT+۳
• زبان رسمی: ترکی استانبولی
• دین اکثریت مردم: اسلام
• بهترین فصل سفر: بهار و پاییز
• سبک جاذبه های دیدنی: تاریخی، خرید، شهرگردی، تفریحات شبانه
• برق شهری: ۲۳۰ ولت/ ۵۰ هرتز
• سوغاتی های معروف: قهوه ترک، انواع شیرینی های ترکی مانند باقلوا و راحت الحلقوم، ادویه جات، زیورآلات، پوشاک ترک، لامپ های تزئینی و …

• محل اقامت مناسب: اطراف میدان تکسیم و محله هایی مانند سلطان احمد، بیوگلو، امینونو، کاراکوی، گالاتا، پرا و …

شماره های اضطراری ترکیه:

  • کد تلفن ترکیه: ۹۰+
  • کد تلفن استانبول: ۲۱۲ برای مناطق اروپایی و ۲۱۶ برای مناطق آسیایی
  • پلیس: ۱۵۵
  • آتش‌نشانی: ۱۱۰
  • آمبولانس: ۱۱۲

عبارات ضروری در ترکیه

جملات کاربردی در ترکیه

راه های سفر به استانبول

آسان ترین راه برای رسیدن به استانبول، استفاده از مسیر هوایی و پروازهای ورودی مستقیم به این شهر با خرید بلیط استانبول می باشد. اگر مبدا سفر شما از شهر تهران می باشد، حدودا دو ساعت در راه خواهید بود.
اگر به دنبال ارزان‌ترین راه برای سفر هستید، می‌توانید به صورت زمینی نیز سفر کنید. البته استفاده از این روش بسیار هم زمان بر می باشد و بیش از یک روز در راه خواهید بود.

حمل و نقل در استانبول

برای کاهش هزینه ها پیشنهاد می کنیم از حمل و نقل عمومی استفاده نمایید که هزینه مناسبی نیز دارند. مترو، اتوبوس بی آر تی، اتوبوس، تراموا، قایق و کشتی و تاکسی از جمله حمل و نقل عمومی در استانبول هستند. برای پرداخت کرایه حمل و نقل عمومی، باید استانبول کارت (بلیت الکترونیک شهری) داشته باشید که هزینه خرید آن ۱۰ لیر می باشد. فرودگاه استانبول حدودا در فاصله ی ۴۵ کیلومتری از مرکز شهر قرار دارد. برای خروج از فرودگاه و دسترسی به استانبول از این راه‌ها استفاده نمایید:

  • اتوبوس: فرودگاه استانبول اتوبوس‌های ویژه ای به مقصد نقاط متفاوتی از شهر استانبول دارد. فرقی ندارد اقامتگاه شما در کدام قسمت قرار دارد، بسته به محلی که رزرو هتل استانبول را انجام داده اید اتوبوسی متفاوت را باید سوار شوید. بسته به آن که مقصد شما کدام یک از مناطق استانبول است، اتوبوس موردنظر شما هر ۱۵ تا ۴۰ دقیقه از فرودگاه حرکت می‌کند و البته کرایه متفاوتی پرداخت می‌کنید. اگر مقصد شما مرکز شهر باشد، با این اتوبوس ها در حدود یک ساعت و نیم در راه خواهید بود و کرایه ای برابر با ۱۸ لیر باید بپردازید.انواعی از اتوبوس‌های معمولی و اتوبوس‌های بی آر تی در استانبول وجود دارد که جا به جایی شما در این شهر را راحت می‌کنند. کرایه اتوبوس‌های عادی ۱٫۶ لیر می باشد در حالی که کرایه اتوبوس‌های بی آر تی بر حسب تعداد ایستگاه‌های طی شده محاسبه می شود.برای استفاده از اتوبوس به همراه داشتن استانبول کارت الزامی می باشد.
  •  تاکسی: کرایه تاکسی‌ها از فرودگاه استانبول تا مرکز شهر حدود ۲۰۰ تا ۲۵۰ لیر می باشد. البته این کرایه در شب‌ها و در صورت انتظار راننده تاکسی و داشتن حجم بالای چمدان و بار، افزایش قیمت خواهد داشت.
  • مترو: متروی استانبول با ۵ خط مختلف یکی از بهترین گزینه‌ها برای جا به جایی در شهر می باشد. خطوط مترو از ساعت ۶ صبح تا ۲۴ فعالیت دارند. هزینه هر سفر با استانبول کارت ۲٫۶ لیر می باشد. اگر هم بخواهید بلیت‌های یک تا ده سفره مترو را تهیه نمایید، باید چیزی در حدود ۵ تا ۳۲ لیر بپردازید.
  • تراموا: حتما تا به حال تراموای قرمز رنگ و مشهور استانبول را دیده‌اید که از میان خیابان استقلال عبور می‌کند. با این تراموا می توانید میان جاذبه‌های معروف بخش اروپایی جا به جا شوید و کافیست تنها با استانبول کارت ۲٫۶ لیر پرداخت نمایید.

تراموا در استانبول

  • قایق اتوبوسی: برای گردش در طول آبراه بسفر و یا دسترسی به جزایر پرنس، می‌توانید سوار اتوبوس دریایی یا همان قایق ها و کشتی‌های عمومی استانبول شوید. هزینه سواری این وسایل حمل و نقل آبی را هم می توان با استانبول کارت و یا به صورت نقدی پرداخت کرد. در مسیرهای داخل استانبول، کرایه با استانبول کارت ۲٫۶ لیر و نقدی ۵ لیر می باشد. هزینه دسترسی به جزایر پرنس حدود ۵ تا ۷ لیر می‌شود.

قایق اتوبوسی در استانبول

  • تاکسی عمومی: تاکسی‌های زرد رنگ استانبول را تقریبا در هر خیابانی خواهید دید. کرایه این ماشین‌ها بر حسب تاکسی‌متر محاسبه می‌شود. ورودی تاکسی‌ها برابر با ۵ لیر است و به ازای هر ۱ کیلومتر ۳٫۱ لیر به کرایه شما اضافه می‌شود.
  • دولموش: دولموش‌ها ون‌های عمومی زرد در استانبول هستند که می‌توانید آن‌ها را شناسایی‌ نمایید. کرایه دولموش‌ها از اتوبوس ها بیشتر است اما مسیرهای متنوع تری از سیستم اتوبوسی دارند. کرایه هر مسیر بر روی تابلوهای ابتدای خط درج شده می باشد.

dolomus یا دلموش در استانبول

  • تاکسی های آنلاین: اگر به استفاده از تاکسی‌های آنلاین علاقه دارید، حتما یکی از سه اپلیکیشن موبایلی، بی تاکسی، اوبر و یا کریم را دانلود و نصب نمایید. باید بدانید بی تاکسی محبوب ترین تاکسی آنلاین در استانبول است و کرایه آن را می‌توانید به هر دو صورت نقد یا آنلاین پرداخت نمایید.

جاذبه های مشهور استانبول

حتما نام جاذبه های معروف استانبول را قبل از سفر به آن نیز شنیده اید ، از جذاب‌ترین و مشهورترین جاذبه های استانبول می توان به این جاذبه ها اشاره نمود:
ایاصوفیه: اولین جایی که مطمئنا با آن رو به رو خواهید شد و از نقاط دیگر شهر نیز زیبایی فوق العاده آن را تماشا خواهید کرد، مسجد ایاصوفیه می باشد. ایاصوفیه شاهکار معماری بیزانس است، مسجدی که اکنون توسط آتاتورک به موزه تبدیل شده است و بیش از ۱۰۰۰ سال قدمت دارد. ایاصوفیه قبل از آن که مسجد باشد، به دست رومی‌ها و به عنوان کلیسا ساخته شده بود و هزاران سال مسیحیان در آن عبادت می‌کردند.

ایاصوفیه با معماری خاصی که دارد از دیدن عظمت آن به وجد خواهید آمد زیرا بلند ترین گنبد آجری جهان را دارا می باشد. نام دیگر ایاصوفیه، (هاگیا صوفیا) یا (حکمت مقدس) می‌باشد.

مسجد ایاصوفیه یا ayasofya

کاخ توپکاپی: این کاخ به دستور سلطان محمد بنا شد و اقامتگاه پادشاهان عثمانی بود که در حال حاضر به موزه تبدیل شده است. در این موزه آثار ارزشمندی همچون عبا، دندان و شمشیر پیامبر قرار دارد و به نمایش گذاشته شده است.

این مجموع کاخ شامل هزاران حجره و اتاق می باشد که مهم‌ترین آن‌ها برای بازدید عموم آزاد است. همچنین دارای ۴ حیاط می باشد.

کاخ توپکاپی-topkapi palace

کاخ دلمه باغچه: کاخ سلطنتی دلمه باغچه یکی از کاخ‌های باشکوه استانبول می باشد که در کنار آبراه معروف شهر قرار دارد و منظره ی آبی زیبایی دارد و البته از داخل قایق و کشتی، نمای بی نظیری را به نمایش می گذارد. این کاخ در دوران سلطنت عثمانی بنا شده است و از طراحی و دکوراسیون مجلل و چشمگیری نیز برخوردار می باشند.

دلمه باغچه یا dolma bahche palace

مسجد آبی: مسجد آبی یا مسجد سلطان احمد، مسجد بزرگی است که به خاطر کاشی‌های آبی رنگ و طراحی بی نظیرش مشهور شده است. بازدید از این مسجدبرای گردشگران رایگان می باشد.

این مسجد اوج هنر عثمانی ها در معماری و مجسمه‌سازی را به نمایش می گذارد. این مسجد ۷ مناره دارد. کاشی‌کاری، خاتم‌کاری و خطاطی‌های این مسجد بی نظیر است و گردشگران زیادی را جذب می نماید.

مسجد آبی یا سلطان احمد استانبول

خیابان استقلال: در پایان روز حتما به خیابان استقلال بروید تا شما هم به این جنب و جوش دوست داشتنی آن بپیوندید. قدم زدن، تماشای آدم ها از فرهنگ های گوناگون و هنرمندان خیابانی هیجان‌انگیز می باشد، همچنین استقلال یکی از بهترین مکان ها برای چشیدن طعم غذا های خوش طعم خیابانی می باشد. ضمن آن که نمایندگی تعدادی از معروف‌ترین برندهای دنیا هم در این خیابان قرار دارند که می توانید از آن ها خریداری نمایید.

خیابان استقلال
برج گالاتا: این برج تاریخی که در نزدیکی خیابان استقلال قرار گرفته است، به شما این فرصت را خواهد داد تا با بالا رفتن از راه پله مارپیچ از ارتفاع ۶۷ متری، بافت تاریخی و مناظر استانبول را تماشا نمایید. در قسمت جنوبی این برج، بازار ادویه استانبول قرار دارد که برای خرید ادویه جات و سایر خوراکی ها می توانید به این بازار رنگارنگ بروید. در قسمت بالایی برج هم رستورانی واقع شده است.

این برج هفت قرن پیش ساخته شده و کارکرد رصدخانه برای شهر استانبول را داشته است. از طریق برج گالاتا یا گاتالا کوله سی می توانید استانبول و جزیره زیبای پارایم آدا را از بالا تماشا نمایید. به‌خصوص اگر خورشید بالای سرتان در حال طلوع یا غروب باشد، تمام شکوه و زیبایی‌های استانبول یک طرف و غروب دریا از تنگه بسفر یک جذابیت فوق‌العاده‌ای دارد.

برج گالاتا

محله بالات: این محله پر از خانه‌های رنگی رنگی و رستوران‌ها و کافه‌ می باشد که گردشگران زیادی را به سوی خود فرا می خواند.

قلعه دختر: جالب است بدانید این قلعه تماشایی درست در میان آب قرار دارد و منظره‌ای چشم نواز را به نمایش می گذارد.

تور استانبول فروردین ماه 1402
پارک گلخانه: یکی از پارک‌های محبوب استانبول که در منطقه فاتح قرار دارد. با گردش و پیاده روی در این پارک، لحظات باصفایی را به سفرتان اضافه می نماید.
همچنین باید گفت که در سفر به استانبول نباید قایق سواری در تنگه ی بسفر را از دست دهید. تماشای مرغ‌های دریایی که به دنیال قایق‌ها پرواز می‌کنند و دیدن ساختمان‌های تاریخی و مشهور، جذابیتی بی نظیر دارد.

آب‌انبار باسیلیکا: بزرگ‌ترین آب‌انبار باقی مانده از امپراطوری روم شرقی که در یک محل با یک باسیلیکای (محلی برای عبادت) رومی قرار گرفته است، به آن آب‌انبار باسیلیکا می‌گویند. معماری خاص این آب انبار که ۳۳۶ ستون بزرگ خشتی دارد که در ۱۲ ردیف قرار گرفته‌اند.

همچنین قدمت زیاد این آب انبار و افسانه هایی که درباره ی آن وجود دارد، سبب معروفیت این آب انبار شده است.

Istanbul Basilica Cistern reservoirیا آب انبار باسیلیکا سیسترن

مسجد سلیمانیه: مسجد سلیمانیه بر فرازتپه سوم، یکی از هفت تپه استانبول قرار دارد و با اشراف بر شاخ طلایی امکان تماشای تمام جاذبه های استانبول را به گردشگران می دهد. با اینکه این مسجد بزرگترین مسجد عثمانی نیست، اما یکی از زیباترین و بزرگترین آن‌ها می باشد. این مسجد از مشهور ترین جاذبه‌های گردشگری استانبول می باشد که هزاران تاریخ دوست و گردشگر را به سوی خود جذب می نماید.

این مجموعه ی تاریخی شامل حمام، آشپزخانه، مدرسه (مدرسه الهیات، مدرسه پزشکی و مدرسه ابتدایی) و کاروان‌سرا می باشد. از میان این مجموعه فقط آشپزخانه باز می باشد که به رستورانی ویژه برای سرو غذاهای عثمانی تبدیل شده است به علاوه از حمام آن نیز می توان بازدید نمود.

علاوه بر بنای زیبا و خیره‌کننده خود مسجد شاید برای شما جالب باشد که از آرامگاه سلطان سلیمان و همسر او، خرم سلطان، که در باغ پشتی مسجد قرار دارد، دیدن نمایید. مقبره‌های هشت ضلعی سلطان سلیمان و همسرش در سمت راست (بخش جنوب غربی) ورودی اصلی آن قرار دارند.

از آنجایی که مسجد در قسمت شمالی دانشگاه استانبول قرار گرفته شده است، شما از بازار بزرگ استانبول و از محوطه‌ی دانشگاه تا بازدید از این مسجد تاریخی کمتر از ده دقیقه پیاده‌روی در پیش خواهید داشت.

خانه خون آشام استانبول:اگر آدرنالین یکی از اولویت‌های درجه اول برای سفر شماست، حتما سری به خانه خون آشام بزنید. در این خانه ترس ، لذت و هیجان را همزمان تجربه خواهید نمود.

خانه خون آشام استانبول

سالن شب ترکی:اگر عاشق فرهنگ و رسوم کشورهای دیگر می باشید و می‌خواهید جهان بینی‌ وسیعی داشته باشید، پیشنهاد می کنیم حتما سری به سالن شب ترکی استانبول بزنید. در این سالن هر شب گروه‌های مختلف اجراهای متنوعی دارند و مراسم برگزار می نمایند. این سالن تنها به معرفی رسوم و فرهنگ دیگر کشور ها نمی پردازد بلکه به اجرای آن ها نیز می پردازد. مراسمی همچون: رقص‌های محلی، اجرای موزیک و آواز های محلی و … که خاطره ای به یاد ماندنی برایتان خواهند ساخت.

سالن شب ترکی

پارک آبی آکوالند: انواع استخرها (استخر مواج، استخر المپیک، استخر بچه‌ها)، سرسره‌ها و تونل‌های آبی مرتفع در سایزهای متنوع انتظار شما و خانواده‌تان را می‌کشند که سفری خاطرانگیز برایتان خواهند ساخت.

منطقه سلطان احمد: مسجد ایاصوفیه، مسجد سلطان احمد و کاخ توپکاپی هر سه در منطقه سلطان احمد قرار دارند و می توانید از هر سه بازدید نمایید.

میدان تقسیم استانبول:میدان تقسیم در منطقه بیگ‌اغلو در بخش اروپایی استانبول قرار گرفته شده است. برای کسانی که عاشق بناهای رنگارنگ، افرادی با فرهنگ‌های مختلف و جاهای شلوغ و پر جنب و جوش هستند، میدان تکسیم جای خوبی برای وقت‌گذرانی می باشد، اما بهتر است قبل از اینکه به آن‌جا بروید میدان و اطراف آن را به خوبی بشناسید.

سیم کارت های ترکیه

اپراتورهای تلفن همراه ترکیه عبارت اند از: ترکسل (turkcell)، وودافون (vodafon) و اوا (avea) که البته ترکسل معروف‌ترین اپراتور خدمات دهنده در ترکیه می باشد. سیم کارت‌ها را می‌توانید در فرودگاه، مراکز خرید و شعب نمایندگی اپراتورها در شهر استانبول تهیه نمایید.  هزینه خرید سیمکارت‌های توریستی این اپراتور ها بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ لیر می باشد. خرید این سیم کارت ها در هزینه‌های اینترنت و تماس شما به‌شدت صرفه‌جویی می‌کند.

خوراکی ها و غذا های معروف ترکیه

استانبول یکی از بهترین مکان ها برای تجربه چشیدن شیرینی ها، دسر ها و غذا ها با طعم های بی نظیر می باشد.

پیش غذاهای لذیذی مانند انواع دلمه، سالاد، ترشی، میوه، سبزیجات و … را در رستوران های استانبول خواهید یافت و بعد از آن برای وعده اصلی خود می‌توانید یکی از انواع کباب‌های خوشمزه ترکی مثل دونر کباب، اسکندر کباب، شیش کباب یا غذاهای معروفی مانند کوفته و پیده را سفارش دهید.
همچنین اگر برای یک پیاده روی به جایی مانند خیابان استقلال بروید، خوراکی‌های خیابانی مختلفی را در آنجا خواهید یافت. خوشمزه‌هایی مانند بورک، میدیه دولما، لحم عجین، سیمیت، بستنی قیفی، بلوط بو داده، بلال کبابی، کومپیر و … را می‌توانید در این خیابان از دستفروش‌ها خریداری نمایید.
اگر هم به کافه‌ های استانبول بروید، برای میان وعده و عصرانه گزینه‌های بسیار خوش مزه ای مانند باقلوا، کونفه و قازاندیبی پیش روی شما خواهند بود تا همراه یک نوشیدنی نوش جان نمایید و لذت ببرید.

کباب ترکی

 فستیوال‌های مشهور ترکیه

هر سال در استانبول جشنواره‌ها و فستیوال‌های متعددی برگزار می‌شود که شرکت در آن ها می‌تواند تجربه ای هیجان انگیز و به یاد ماندنی را براینان خواهد ساخت، از معروف ترین جشنواره‌های این شهر می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:
جشنواره بین المللی فیلم استانبول، جشنواره لاله استانبول، فستیوال چیل اوت استانبول، جشنواره موسیقی جاز، مسابقات شنا در بسفر، دوسالانه بین المللی و هنری استانبول، جشنواره قهوه، فستیوال جاز و …

فستیوال های ترکیه

توصیه های امنیتی در استانبول

استانبول شهر بزرگ و وسیعی می باشد که اگر قصد سفر به آن را دارید، بهتر است نکات ایمنی زیر را رعایت نمایید:
• هرگز برای گشت و گذار در شهر، مدارک مهم و پول نقد زیاد به همراه نداشته باشید.
• بهتر است گشت و گذار در شب خود را به محله های پر رفت و آمد شلوغ محدود نمایید و حتما همراه تور استانبول یا گروه های چند نفره باشید.
• اگر قصد دارید تنهایی در شهر بگردید، در مناطق آسیایی و سنتی تر، استفاده از لباس های پوشیده تر برای بانوان پیشنهاد می‌شود.

سفر اقتصادی و ارزان تر به استانبول

می‌توان گفت که آذر، دی و بهمن ارزانتزین ماه ها برای سفر به استانبول می باشند، چراکه در این ماه ها هتل‌ها بسیار ارزان تر از سایر فصل‌ها می باشند. همچنین شما می توانید با توجه به نکات زیر هزینه سفر خود را کاهش دهید:

  • بلیط هواپیمای ارزان استانبول:

برای تهیه بلیط ارزان تر، می توانید بلیط‌ های چارتر و بلیط های لحظه آخری که معمولا ارزانتر از بلیط‌های سیستمی هستند را تهیه نمایید. همچنین می‌توانید از پروازهای سیستمی برای بلیط هواپیما استانبول استفاده نمایید و بلیط فرست کلاس برای خود خریداری نمایید. پرواز های سیستمی را هرچقدر زودتر خرید کنید، می‌توانید بلیط با قیمت کمتری خریداری نمایید و هرچقدر به زمان پرواز نزدیک شوید، این بلیط ها گرانتر می‌شوند.

  •  هتل ارزان تر استانبول:

برای کاهش هزینه اقامت باید به نکات زیر توجه داشت:

موقعیت هتل: قیمت هتل تا حدی به این بستگی دارد که هتل در کدام قسمت شهر قرار گرفته شده است البته حمل و نقل عمومی دسترسی به مناطق دیگر استانبول را ممکن می سازد. به‌طورکل هتل‌های منطقه آسیایی استانوبل ارزان‌تر از هتل‌های بخش اروپایی استانبول می باشند. بنابراین هزینه‌های هتل در استانبول در محله های آکسارای ارزان تر از هتل‌های محله تکسیم می باشند. البته اگر به‌دنبال هیجان، شب‌نشینی و کافه گردی در استانبول هستید، هتل‌های نزدیک میدان تکسیم و خیابان استقلال ترکیه بهترین گزینه برای شما هستند. و البته که اقامت هتل‌های نزدیک استقلال و تکسیم گرانتر از سایر مناطق استانبول است.
زمان سفر: در فصل زمستان به استانبول بروید، با وجود سرمای هوا اما قیمت هتل‌ها خیلی مناسب‌تر از فصل بهار و پاییز می باشد. اگر می‌توانید با سرما کنار بیایید، به‌راحتی می‌توانید یک سفر ارزان به استانبول داشته باشید.
رزرو هتل قبل از سفر: اگر هتل خود را پیش از سفر رزرو نمایید، در هزینه سفر خود صرفه‌جویی کرده اید.

سویس اوتل بسفروس استانبول

  • گشت و گذار ارزان در استانبول:

استفاده از وسایل نقلیه عمومی: همانطور که پیش از این گفتیم، یکی از بهترین راه‌ها برای کاهش هزینه‌های گردش در استانبول استفاده از وسایل نقلیه عمومی مانند مترو و اتوبوس می باشد. علاوه بر این با استانبول کارت می‌توانید از وسایل حمل‌ونقل عمومی استفاده نمایید و با هزینه کمتری از جاهای دیدنی استانبول دیدن نمایید.

غذا و خوراک ارزان: برای کاهش هزینه ی خورد و خوراک در استانبول می‌توانید از لوکانتا استفاده نمایید. لوکانتا به فضاهای غذاخوری بزرگی گفته می شود که انواع غذاها را سرو می نمایند و انواع و اقسام غذاهای ارزان در این فضا یافت می‌شود. غذاها در لوکانتا سلف‌سرویس ارائه می گردد و شما می‌توانید هر چقدر که می خواهید و با هر هزینه‌ای غذا میل نمایید.

اگر برای سفر به استانبول بودجه کافی در نظر گرفته باشید، باز هم می توانید هزینه های خود را کاهش دهید و پول خود را خرج خرید و گشت‌وگذار نمایید.

تفریحات لاکچری متنوعی در استانبول وجود دارد. یکی از مهم‌ترین تفریحات گردشگران در استانبول، خریدکردن می باشد، ۵ تا از لوکس‌ترین مراکز خرید استانبول که بسیاری از بازیگران و افراد مشهور از آن خرید می نمایند، شامل Beymen، Vakko، Dilek hanif، Arzu Kaprol و فروشگاه Fey می باشد.

مهم ترین مراکز خرید استانبول

اگر عاشق خرید کردن هستید و می‌خواهید یک خرید عالی در استانبول داشته می باشید، استانبول برای خرید لباس، پوشاک و … مناسب است و برای خرید لوازم الکترونیکی خرید در استانبول مناسب نیست؛ چراکه قیمت لوازم الکترونیکی در استانبول از ایران بیشتر است و صرفه اقتصادی ندارد.

اگر به دنبال خرید ارزان در استانبول هستید نباید حراجی ها و تخفیفات مراکز بزرگ خرید و بازار ها را از دست بدهید.در ادامه چند مرکز خرید برای خرید ارزان تر برایتان معرفی خواهیم کرد.

اوپتیوم اوتلت

این مرکزخرید محبوب در بخش آسیایی استانبول در نزدیک بزرگ‌راه تم قرار دارد و دسترسی آسانی دارد. تنوع زیاد اجناس آن با تمام سلیقه‌ها می‌تواند مطابقت داشته باشد. قیمت‌ها در این مرکز مناسب است و بسیاری از برندها مانند H&M,Zara, LCWakiki در این مجموعه دارای شعبه هستند. این مجموعه معمولا دارای تخفیفات بسیار جذاب می باشد. از امکانات این مجموعه می توان به زمین بازی برای کودکان، سینما، مجموعه کافه و رستوران، پارکینگ رایگان و داروخانه اشاره نمود.

optimum outlet اوپتیموم اوتلت

بازار بزرگ استانبول

اگر عاشق گردش و خرید در بازار های بزرگ هستید، بازار بزرگ استانبول بهترین مکان برای خرید شماست.

بازار گرند استانبول

مرکز خرید بی اوغلو ایش

اگر هتل شما در منطقه تکسیم قرار دارد، بازدید از این مرکز خرید استانبول را نباید از دست بدهید. مرکز خرید بی اوغلو ایش در منطقه تکسیم در خیابان استقلال یکی از بهترین مراکز خرید استانبول می باشد. در این پاساژ می‌توانید از برندهای معروف پوشاک اجناسی با قیمت بسیار مناسب خریداری نمایید. این منطقه یکی از بهترین مناطق استانبول برای پیاده‌روی و گشت و گذار هم می باشد.

در ادامه برایتان چند مرکز خرید لوکس را معرفی می نماییم، این مراکز خرید بیشتر جنبه دیدنی دارند و احتمالا درصد زیادی برای خرید به این مراکز خرید نمی آیند، اما دیدن و تفریح در این مراکز را نباید از دست داد.

مرکز خرید پالادیوم

مرکز خرید پالادیوم استانبول در بخش آسیایی استانبول قرار دارد و یک نمای شیشه‌ای کروی بسیار بزرگی دارد که این پاساژ را به یکی از جذاب ترین پاساژهای استانبول تبدیل نموده است. بسیاری از برندهای مطرح دنیا مانند گس، میکائیل کروس، تامی هیلفیگر و پیرکاردن در این پاساژ دارای شعبه هستند. از امکانات این مرکز خرید می توان به سینمای بزرگ و فود کورتی با بیش از ۲۰ رستوران اشاره نمود.

مرکز خرید پالادیوم استانبول

مرکز خرید زورلو

مرکز خرید زورلو از لوکس‌ترین مراکز خرید استانبول می باشد که در سال ۲۰۱۳ تاسیس شده است. این مرکز در نزدیکی میدان تکسیم واقع شده است و بیش از ۲۰۰ فروشگاه مختلف در گوشه گوشه ی آن قرار دارند. اولین اپل استور استانبول نیز در این مرکز تاسیس شده است و برندهای مطرحی مانند دولچه، ولنتینو، لویی ویلتون، کاوالی و بسیاری برندهای دیگر در این مرکز شعبه دارند. این پاساژ لاکچری و مجلل علاوه بر اجناس فاخر و گران‌قیمت، معماری مجلل و منحصر به فردی نیز دارد.

از امکانات این مرکز لوکس و مجلل به انواع کافی‌شاپ‌، رستوران و سینما می توان اشاره نمود و البته یکی از امکانات منحصر به‌ فرد این پاساژ برگزاری جشنواره هنرهای نمایشی در این مکان می باشد. اگر به خرید اجناس برند علاقه دارید این مرکز خرید را از دست ندهید.

مرکز خرید زورلو استانبول

هچنین ببینید: سفر به استانبول در ایام نوروز

فرودگاه بین المللی جدید استانبول

نظرات در مورد هر آنچه که در سفر به استانبول باید بدانید

با ثبت نظرات، مارا در بهبود خدمات یاری نمایید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *