جاذبه های دیدنی کلمبو سریلانکا

جاذبه های دیدنی کلمبو سریلانکا

ضعیفمعمولیمتوسطخوبعالی 5,00 از 5 ( 1 رای )
Loading...

شهر کلمبو بندری در بخش غربی کشور سریلانکا جاذبه دیدنی بسیار تماشایی و منحصر به فردی دارد؛ کلمبو پایتخت سریلانکا، شهری شلوغ و پرجنب و جوش می باشد که ترکیبی از زندگی مدرن و سنتی برپایه ویرانه‌ های زمان استعمار این کشور را به نمایش می گذارد. شهر کلمبو به سرزمین چای و فیل معروف است. برای سفر به این شهر می توانید با تور کلمبو سریلانکا سفر نمایید، برای اطلاع از قیمت تور کلمبو سریلانکا و تخفیفات آن کلیک نمایید.

سریلانکا با این که کشوری کمتر شناخته شده در جنوب شرق قاره آسیاست اما دارای جاذبه های گردشگری منحصر به فرد و طبیعتی فوق العاده می باشد، سفر به این کشور جزیره ای از به یاد ماندنی ترین و لذت بخش ترین سفر های زندگی تان خواهد بود. همچنین این کشور شامل عمارت هایی به جا مانده از دوران استعمار بریتانیا و فرانسه و بازارهای محلی مانند کازابلانکا برای شناخت سبک زندگی مردمان این سرزمین می باشد.

با بیست گشت آریا همراه باشید تا با جاذبه های این شهر دیدنی آشنا شوید.

موزه ملی کلمبو (National Museum of Colombo)

بزرگ ترین موزه سریلانکا به عنوان موزه ملی شناخته می شود و در سال ۱۸۷۷ توسط ویلیام هنری گریگوری تاسیس شده می باشد. این موضوع در ساختمان عمارت استعماری بریتانیا قرار داردمعماری این هتل به سبک ایتالیایی طراحی شده می باشد و محلی برای نگه داری از اشیای سلطنتی پادشاهان کندیان می باشد. بیش از صد هزار وسیله قدیمی در این موزه نگه داری می شود که مطابق با دوره های تاریخی تنظیم شده اند. در این موزه، کتابخانه ای نیز وجود دارد که شامل مجموعه وسیعی از کتاب های تاریخی و فرهنگی می باشد و در مردم شناسی و انسان شناسی نقش مهمی ایفا می نماید. بنابراین در سفرتان به شهر کلمبو بازدید از این موزه را توصیه می نماییم و همواره در طی سالیان مورد توجه بازدید کنندگان قرار گرفته شده است. همچنین موزه ملی کلمبو شامل چند تالار قدیمی و تالارهای جدید می باشد؛ با اینکه بنا ظاهری قدیمی دارد، اما به عنوان یکی از اصلی ترین جاذبه‌ های گردشگری سریلانکا شناخته می شود.

در این موزه می‌توانید از عتیقه‌جات، مجسمه‌ها، نسخه‌های خطی، نقاشی‌ها، لباس شاهانه یا فاخر سلطنتی، سفال، مبلمان آنتیک، کنده‌کاری، ماسک و ظروف باستانی بازدید نمایید.

موزه ملی سریلانکا

ساحل مونت لاوینیا (Mount Lavinia Beach)

ساحل مونت لاوینیا یکی از پرطرفدارترین و محبوب ترین سواحل سریلانکا می باشد و شامل تماشایی ترین چشم انداز ها از جاذبه‌های گردشگری شهر کلمبو می باشد که نزدیک شهر واقع شده است. شنا و آفتاب گرفتن در این ساحل بسیار لذت‌بخش می باشد. بعد از شنا می‌توانید به دیدن رستوران‌ها، باشگاه‌ها، کافه‌ها و مغازه‌های متعدد واقع در این ساحل بروید.

ساحل مونت لاویانا کلمبو در سریلانکا

موزه هلندی کلمبو (Colombo Dutch Museum)

موزه هلندی یکی از بناهای استعماری قرن هفدهم در کلمبو می باشد. موزه هلندی کلمبو که در ابتدا خانه فرمانداری هلند بود و قدمت بنای اصلی آن به قرن هفدهم میلادی می‌رسد. ساختمان این موزه در طی گذشت سال‌ها برای اهداف خاصی مورد استفاده قرار گرفته و قبل از تغییر کاربری به موزه، یک بیمارستان، پرورشگاه، ایستگاه پلیس، اداره پست و اقامتگاه بوده است. در این موزه می‌توانید مجموعه‌ای از آثار ۱۵۰ سال سلطه هلند در قرن 16 و 17 میلادی در سریلانکا را تماشا نمایید.

پارک گال فیس گرین (Galle Face Green)

پارک ساحلی گال‌فیس‌گرین در پایتخت تجاری سریلانکا در شهر کلمبو قرار دارد و برای برگزاری مسابقات استفاده می‌شود. در این پارک علاوه بر تماشای مسابقات، می‌توانید از دیدن طلوع و غروب اقیانوس هند لذت ببرید یا در هتل‌هایی شیک و لوکسی که در اطراف این پارک واقع شده اند، اقامت داشته باشید.

این پارک در زمان های قدیم نیز به عنوان مکانی برای برگزاری مسابقات سوارکاری، فوتبال، راگبی و تنیس استفاده شده است، ولی امروزه با تغییر کاربری برای تفریح و سرگرمی استفاده می شود که می توانید چشم انداز زیبایی از اقیانوس هند را تماشا نمایید یا از طلوع و غروب زیبای خورشید در این پارک لذت ببرید. شما می توانید گردشی به یاد ماندنی در این پارک تجربه نمایید و در سفرهای بعدی شان نیز به بازدید از این پارک علاقه نشان می دهند.
ساعت بازدید از پارک: شبانه روزی

معبد کلانیا راجا ماها ویهارایا (Kelaniya Raja Maha Viharaya)

معبد بودایی کلانیا راجا ماها ویهارایا با قدمتی بیش از ۵۰۰ سال قبل از میلاد مسیح در هفت کیلومتری شهر کلمبو قرار دارد. این معبد جزو یکی از معابد برجسته تاریخی بودایی به شمار می آید که از نظر خدایان بودایی مکانی مقدس می باشد. این معبد بر روی تپه ای در آب های رودخانه کلانی واقع شده است. معبد کلانیا راجا ماها ویهارا مجسمه های بودایی و نقاشی های سریلانکایی همواره مورد توجه گردشگران واقع شده اند و به عنوان یکی از برجسته ترین نمونه های هنر مجسمه سازی محسوب می شوند.
ساعت بازدید از این معبد: ۹ صبح تا ۴:۳۰ عصر

در این معبد ۲۰۰۰ ساله، می‌توانید مجموعه‌ای از مجسمه‌های بودایی، آثار هنری و نقاشی‌های فوق العاده و شگفت‌آور را مشاهده نمایید.

Kelaniya Raja Maha Viharaya

معبد بودایی گانگارامایا (Gangaramaya Buddhist Temple)

معبد گانگارامیا یکی از معابد بودایی و از جاذبه های دیدنی کلمبو می باشد که از یک موزه و یک کتابخانه تشکیل شده است. در موزه این معبد، عتیقه‌جات و اشیای گران‌ قیمت نگهداری می‌شوند.

یکی از مهمترین معابد شهر کلمبو معبد بودایی گانگارامایا نام دارد و دارای معماری منحصر به فردی می باشد که بازدیدکنندگان را به سوی خود جذب می نماید. معبد بودایی گانگارامایا در دریاچه بیره با ترکیبی از معماری مدرن و سنتی ساخته شده است. معبد بودایی گانگارامایا شامل یک معبد اصلی، سالن گردهمایی راهب ها، اقامتگاه راهب ها، موزه، کتابخانه، سالن های آموزشی و مجموعه ای از هدایای گران قیمت اهدا شده به این معبد می باشد، همچنین چندین مجسمه رنگی، عتیقه جات و اشیای گران قیمت در این معبد وجود دارد. در معبد گانگارامایا نه تنها با مجسمه های سنتی بودایی کشور سریلانکا رو به رو می شوید، بلکه می توانید مجسمه های سرزمین های دیگر را نیز تماشا نموده و لذت ببرید.
ساعت بازدید از این معبد: ۶ صبح تا ۱۰ شب

کلمبو معبد گانگارامایا

پارک ویهاراماهادوی (Viharamahadevi Park)

پارک ویهاراماهادوی از قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین پارک های کلمبو می باشد که در کنار موزه ملی شهر قرار گرفته شده است. این پارک که با نام (باغ دارچین) نیز مشهور می باشد، در گذشته که سریلانکا مستعمره انگلستان بود، ویکتوریا نامیده می شد.

از پارک ویهاراماهادوی در هر ساعتی از شبانه روز می توانید از آن بازدید نمایید.  تعداد زیادی درختان گلدار در این پارک وجود دارند که در ماه های فروردین تا خرداد پر از شکوفه های زیبا می شوند و چشم اندازی بسبار زیبا دارند و مورد توجه عکاسان نیز قرار دارد. این پارک به افتخار ملکه ویکتوریای انگلستان در زمان استعمار نامگذاری شده است که بعدها تغییر نام داد. گل ها و گیاهان سرسبز این پارک رایحه های جذابی دارند که در هیچ جایی از جهان تجربه نخواهید کرد. این موزه در کنار موزه ملی کلمبو واقع شده است و به عنوان قدیمی ترین پارک شهر محسوب می شود. همچنین در این پارک باغ‌وحش دیدنی کوچک و یک مجسمه بودای بزرگ قرار گرفته شده است.

شهر تاریخی پولونارووا (The Ancient City of Polonnaruwa)

شهر تاریخی پولونارووا قدمتی طولانی دارد و از جذاب‌ترین و دیدنی‌ترین جاذبه های گردشگری شهر کلمبو به شمار می‌آید. آثار تاریخی ارزشمند این شهر که از گذشته دور به جای مانده است، هر گردشگر یا بازدیدکننده‌ای را سر شوق می‌آورد.

جاذبه تاریخی پولونارویا در کلمبو سریلانکا

دریاچه بیرا (Beira Lake)

در سفر به کلمبو بازدید از دریاچه بیرا را به هیچ عنوان نباید از دست بدهید. این دریاچه زیبا دقیقا در مرکز شهر کلمبو قرار گرفته است و روزانه گردشگران زیادی را به سوی خود جذب می نماید. اطراف این دریاچه را ساختمان‌های بلند و مراکز تجاری زیادی وجود دارد.

باغ وحش دهیوالا (Dehiwala Zoo)

باغ‌وحش‌ها همیشه یکی از جذاب‌ترین و شگفت‌انگیزترین مکان های دیدنی، برای کودکان می باشند. اگر با خود کودکی همراه دارید، پیشنهاد می‌کنیم که حتما در سفر خود به کلمبو سری به باغ‌وحش دهیوالا بزنید. باغ‌وحش دهیوالا یکی از مناطق حفاظت‌شده حیوانات در کلمبو می باشد که در آن نزدیک به سه هزار حیوان مختلف در گونه‌های متنوع وجود دارد.

بازار پیتا (Pettah Bazaar)

بازار پیتا یکی از اماکن گردشگری کلمبو می باشد که در منطقه پیتا واقع شده است. ورودی این بازار دیدنی در یک بنای تاریخی بلند در مرکز یک میدان که به برج ساعت خان مشهور می باشد، قرار گرفته شده است. در این بازار هم می‌توانید به خرید بروید و هم از دیدن جاذبه‌هایی چون معابد هندوها، بوداییان، خانه‌های اشرافی، موزه کلمبو، مراکز تجاری و مرکز هنرهای فولکلور دیدن نمایید.
زمان بازدید از بازار: ۹ صبح تا ۵ عصر

بازار پیتا در کلمبو سریلانکا

مسجد سرخ (Red Masjid)

مسجد سرخ کلمبو با معماری زیبا جزو جاذبه های گردشگری شهر به شمار می آید. این مسجد علاوه بر معماری چشم گیری که دارد، دارای قدمت زیادی می باشد و تاریخچه ساخت مسجد سرخ کلمبو به سال ۱۹۰۸ بر می گردد که توسط هندی های مسلمان ساخته شده است؛ مسلمانان هندی می خواستند در هنگام تجارت کشور در کشور سریلانکا مکانی برای عبادت داشته باشند. ساخت بنای اصلی این مسجد فقط یک سال به طول انجامید و در طی سالیان بعد مورد استفاده خیلی از دریانوردان نیز قرار گرفت. این مسجد نمونه ای دیگر از مسجد جامع کوالالامپور در مالزی می باشد که ساختمان مسجد از بیرون از لحاظ رنگ آمیزی دیوارها بسیار زیبا و جذاب می باشد و بر اساس معماری متفاوت هندو اسلامی می باشد، در حقیقت این سبک ترکیبی از معماری بومی هندو اسلامی و نئو کلاسیک می باشد.
زمان بازدید از مسجد: ۹ صبح تا ۵ عصر

مسجد سرخ کلمبو سریلانکا

معبد سری کایلا واساناتان (Temple of Sri Kailawasanathan)

این معبد زیبا در دوران پرتغالی ها بنا شده و جزو قدیمی ترین معبدهای شهر کلمبو به شمار می آید. این مکان برای خدای جنگ اسکندا می باشد و در واقع مکان آغاز جشنواره سالانه هندو ها می باشد. ساختمان اصلی این معبد به عنوان نمادی برای خدایان و الهه ها تزئین شده می باشد و در داخل این معبد نیز چندین زیارتگاه به نام های شیوا و گانشا وجود دارد. در هنگام سفرتان به شهر کلمبو بازدید از معبد سریلانکا سری کایلا واساناتار با شکوه را نباید از دست دهید.
زمان بازدید از معبد: ۹ صبح تا ۴ عصر

میدان استقلال (Independence Square)

میدان استقلال نشانگر نمادی از قدرت و استقلال سریلانکا می باشد که همواره برای گردشگران جذاب و دیدنی است، مخصوصا اگر جزو افراد علاقه مند به تاریخ و فرهنگ باشید بازدید از این میدان را به شما توصیه می کنیم. میدان استقلال محوطه بزرگی است که شامل امکاناتی برای استراحت و پیاده روی و دوچرخه سواری و امکاناتی دیگر به صورت شبانه روزی می باشد. همان طور که می دانید این کشور در سال ۱۹۴۸ به استقلال رسیده است و این میدان زیبا به عنوان نماد استقلال سریلانکا بنا شد.

همچنین ببینید: همه چیز درباره سریلانکا

فرودگاه بین المللی باندارانیکی

نظرات در مورد جاذبه های دیدنی کلمبو سریلانکا

با ثبت نظرات، مارا در بهبود خدمات یاری نمایید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *