معرفی بهترین رستوران های استانبول

معرفی بهترین رستوران های استانبول

ضعیفمعمولیمتوسطخوبعالی 5,00 از 5 ( 2 رای )
Loading...

استانبول شهری شلوغ و پرجنب‌وجوش می باشد. این شهر زیبا، مدرن و تاریخی مقصد گردشگران بی شماری از سراسر جهان می باشد. به همین سبب رستوران های متنوع و جذابی در سراسر استانبول وجود دارند. در ادامه تعدادی از رستوران های واقع در استانبول را برایتان معرفی می کنیم که با سفر در استانبول برای انتخاب رستوران مورد نظر خود دچار سردرگمی نشوید و رستوران مورد نظر خود را آسان تر انتخاب نمایید. البته توجه داشته باشید به طور کل قیمت غذا در رستوران‌های استانبول نسبت به ایران گران تر می باشد و حداقل قیمت غذاها از ۲۰-۲۵ لیر شروع می‌شود.

غذا در استانبول بسیار متنوع می باشد و برای هر نوع ذائقه ای غذا وجود دارد که میل نمایید. غذاهای استانبول به غذاهای ایرانی شباهت زیادی دارند و ذائقه ترک‌ها شباهت زیادی به ذائقه ی ایرانیان دارد. دلمه یا کباب ترکی تقریبا شبیه دلمه و کباب ما می باشد و فرق زیادی ندارند. ترک‌ها نیز همانند ایرانیان پایبند طبخ حلال هستند و با خیال راحت می توانید غذای مورد علاقه ی خود را نوش جان نمایید.

رستوران‌های محلی در استانبول

رستوران های محلی از جمله جاذبه های گردشگری برای گردشگران غذا می باشد، انواع غذا های محلی و سنتی ترکیه مانند انواع کباب های ترکی و مزه ها را در این رستوران ها می توانید بیابید و نوش جان نمایید.

رستوران های بین المللی در استانبول

رستوران‌های بین المللی در استانبول غذاهای بین‌المللی را با طعم و مزه اصیل آن ارائه می نمایند.

غذاهای خیابانی در استانبول

غذاهای خیابانی استانبول مورد توجه گردشگران زیادی می باشند و گردشگران زیادی از آن استقبال می نمایند. صدف و بلال و بلوط پخته شده و… در خیابان‌های استانبول بر روی گاری‌های قرمز رنگ فروخته می‌شوند که طعم بسیار خوبی دارند به خصوص در زمستان، خوردن بلوط و بلال در کنار گرمای منقل گاری‌ها بسیار لذت بخش است.

اگر از بابت تازه بودن و بهداشتی بودن صدف یا غذاهای دریایی مطمئن نیستید بهتر است این غذا ها را در رستوران میل نمایید.

رستوران مرجان در خیابان استقلال، صدف و غذاهای دریایی تازه و خوشمزه‌ای دارد و شما می توانید بدون نگرانی غذایتان را میل نمایید. رستوران‌هایی که در پاساژ چیچک قرار دارند هم غذاهای دریایی خوشمزه ای دارند. پاساژ چیچک نیز در خیابان استقلال قرار دارد. رستوران مرجان هم دقیقا در کوچه کناری پاساژ چیچک واقع شده است.

غذا های خیابانی استانبول

  فست فودی ها در استانبول

مک دونالد، برگر کینگ، کی اف سی، پیتزا هات از جمله فست فودی های معروف زنجیره‌ای در استانبول می باشند که در اکثر فودکورت‌های مراکز خرید شعبه دارند.

برگر کینگ استانبول

در ادامه چند تا از معروف ترین رستوران های استانبول را معرفی می نماییم.

رستوران لوکانتا مایا

این رستوران توسط سرآشپز معروف دیدم شنول اداره می گردد. در این رستوران غذاهای جدید ترکی و غذاهای مخصوص فصلی نیز ارائه می‌شود که صف طولانی برای غذا های خاص و پر طرفدار این رستوران وجود دارد.

استقبال از دستورپخت دو غذای مجوش و زوکینی فریترز آن قدر زیاد بود که شنول طرز تهیه آن‌ها را روی آینه رستوران نوشت. در حال حاضر شهرت رستوران لوکانتا مایا به‌عنوان یکی از بهترین رستوران‌‌های استانبول در کل این شهر به‌گوش می‌رسد.

این رستوران در خیابان کمانکش استانبول قرار گرفته شده است.

ساعت‌ کاری رستوران لوکانتا مایا: سه‌شنبه تا یکشنبه از ۱۲ ظهر تا ۵ عصر و از ۷ عصر تا ۱ شب

دوشنبه‌ها نیز تنها وعده ناهار در این رستوران سرو می شود.

 رستوران روملی ‌حصار اسکله

در تنگه بسفر و در اسکله‌ای که از زمان امپراتوری عثمانی باقی مانده، یک رستوران کوچک و بسیار خاص به نام رستوران روملی ‌حصار اسکله دیده می‌شود. این رستوران در سایه یک قلعه باقی‌مانده از قرون وسطی قرار گرفته شده است.

رستوران روملی‌حصار اسکله که شبیه یک کلبه ماهیگیری ساخته شده است، چشم‌انداز بسیار زیبایی دارد. همراه با غذاخوردن در این رستوران می‌توانید منظره جذاب غروب خورشید روی دریا را تماشا نمایید.

جالب است بدانید سرو غذا در این رستوران متفاوت بوده و آداب خاصی دارد. کارکنان این رستوران طبق رسمی که برای سرو غذاهای ترکیه ی استانبول وجود دارد، ابتدا با یک پیش‌غذای سرد از مهمانان پذیرایی می نمایند و بعد از آن یک پیش‌غذای گرم سرو می‌شود و در پایان غذای اصلی ارائه می شود.

اگر به غذاهای دریایی علاقه‌مند هستید، این رستوران می‌تواند یک انتخاب بسیار عالی برای شما باشد. رستوران روملی ‌حصار اسکله جز بهترین رستوران‌ های استانبول برای گردشگران شناخته می‌شود.

این رستوران در خیابان کمال یحیی اول واقع شده است.
ساعت‌ کاری رستوران روملی ‌حصار اسکله استانبول: هر روز از ۱۲ ظهر تا نیمه‌شب

رستوران روملی حصار اسکله

رستوران لموئت یا مرغ دریایی

اگر پیش از این به استانبول رفته باشید، احتمالا نام رستوران لموئت را شنیده اید.

استفاده از مواداولیه تازه و باکیفیت یکی از دلایلی است که سبب معروفیت رستوران لموئت شده است. دلیل دیگر معروفیت این رستوران، چشم‌اندازآن به منظره شهر قدیمی استانبول می باشدکه همراه با غذاخوردن در رستوران لموئت می‌توانید آن را تماشا نمایید.

دو سرآشپز جوان این رستوران، غذاهایی جذاب با طعم متفاوت آماده می نمایند. اگر در سفر استانبول به این رستوران رفتید، خوردن خوراک جگر لذیذ آن را نباید از دست دهید. دسر پاناکوتا با ماست نیز یکی دیگر از خوراکی‌های خاصی می باشد که در رستوران لموئت سرو می‌شود.

این رستوران در منطقه ی بی اوغلو توم توم سوئیت واقع شده می باشد.
ساعت‌ کاری رستوران لموئت استانبول: دوشنبه تا شنبه ۶:۳۰ صبح تا ۱۱ شب

 رستوران فیش یا ماهی

در میان تنگه بسفر درست در نزدیکی کوروچشمه جزیره‌ای تنها و دورافتاده قرار دارد. جزیره کوچک گالاتاسرای برخلاف آن چیزی که نشان می دهد، ساکت و خالی از سکنه نمی باشد. یکی از بهترین رستوران‌ های دریایی استانبول به نام رستوران فیش نیز در این جزیره قرار دارد. این رستوران توسط مالکین ۳۶۰ افتتاح شده می باشد.

در رستوران فیش  غذاهای دریایی مختلفی سرو می‌شوند. در منوی غذایی این رستوران می‌توانید انواع ماهی تازه را ببینید. اگر علاقه‌مند هستید طعم انواع ماهی ها را بچشید، رستوران فیش برایتان یک گزینه عالی خواهد بود.

ساعت‌کاری رستوران فیش:  همه‌روزه از ۱۲ ظهر تا نیمه‌شب

رستوران ایکس

این رستوران در قسمت بالایی یک ساختمان قدیمی ۹۰ساله بازسازی‌شده قرار گرفته شده می باشد. منظره بی مانندی که رستوران ایکس دارد سبب شهرتش به‌عنوان یکی از بهترین رستوران‌ های استانبول می باشد. هنگام غروب خورشید می‌توانید همراه با غذا خوردن شاخ طلایی که در امتداد دریای مرمره به‌وجود آمده را از رستوران ایکس تماشا نمایید.

دکوراسیون داخلی رستوران ترکیبی از طراحی مدرن و طراحی سنتی می باشد. غذاهای این رستوران هم در دو سبک محلی و امروزی طبخ می شوند. پیتزایی که درون کوره آجری پخته می‌شود از محبوب ترین غذا های این رستوران می باشد. درون منوی رستوران ایکس می‌توانید انواع غذاهای مدیترانه‌ای را سفارش دهید.

رستوران ایکس در بالای ساختمان دنیز پالاس یا سی پالاس قرار گرفته شده می باشد.
ساعت‌ کاری رستوران: هر روز از ۱۲ ظهر تا یک ۱ بعد از نیمه‌شب

 رستوران میکلا

رستوران میکلا که از بهترین رستوران‌‌های استانبول می باشد، در بالای پشت‌بام هتل مرمرا با ۲۰ طبقه قرار دارد. فضای باز این هتل باعث جذابیت بیشتر آن شده است.

سرآشپزی که اداره ی رستوران میکلا را بر عهده دارد، ملیت ترکیه‌ای _ سوئیسی دارد. بنابرین علاوه بر غذا های ترکیه ای می توانید غذا های اسکاندیناوی نیز سفارش دهید.

در این رستوران شما چشم اندازی زیبا از استانبول را خواهید داشت و می توانید گوشت بره دودی‌شده با چوب گیلاس بخورید. اگر می‌خواهید ساعت‌های بیشتری در این رستوران بگذرانید، به شما پیشنهاد می‌کنیم پنیرشرقی و نوشیدنی‌های محلی ترکیه را نیز سفارش دهید.

رستوران میکرا استانبول در بالای هتل لوکس مرمرا قرار گرفته شده است.
ساعت‌ کاری رستوران: دوشنبه تا شنبه از ساعت ۶ عصر تا ۱۱:۳۰ شب

رستوران میکلا استانبول

رستوران های ایرانی در استانبول

طرفداران غذا های خوش طعم اصیل و سنتی ایران سبب شده تا رستوران های ایرانی در استانبول نیز وجود داشته باشند تا غذا های ایرانی را با حفظ طعم اصیل آن ارائه دهند.

از مزایای رستوران‌های ایرانی سرو غذای حلال در آن‌ها می باشد. همچنین رستوران‌های ایرانی ارزان تر از رستوران های ترکی استانبول می باشند؛ بنابراین اگر می‌خواهید در هزینه‌های سفر خود صرفه‌جویی نمایید به این رستوران ها بروید.

رستوران ریحون

گشت و گذار در میدان تکسیم یکی از تفریحات جذاب گردشگران در استانبول می باشد. پس از پیاده روی در این خیابان می توانید به رستوران ریحون در خیابان استقلال که در میدان تکسیم استانبول قرار دارد بروید.

رستوران ریحون به‌عنوان یک رستوران ایرانی استانبول، غذاهای اصیل همچون کباب بختیاری و قورمه سبزی را ارائه می نماید.

طراحی خاص و متفاوت این رستوران با قاب عکس‌هایی ایرانی بر روی دیوارهای آن رستورانی جذاب و صمیمانه ایجاد نموده است.

ساعت‌ کاری رستوران: هر روز از ۱۲ ظهر تا ۱۱ شب

رستوران ریحون استانبول

 رستوران شهرزاد

جنب‌وجوش و شلوغی در کنار ساحل زیبا و خوش آب و هوا اورتاکوی گردشگران زیادی را به این منطقه جذب می نماید.

در این رستوران غذاهای سنتی ایرانی مانند کتلت، کشک‌بادمجان و انواع کباب‌ ها و انواع خورشت‌ها سرو می‌شوند. فضای دنج رستوران شهرزاد و طعم عالی غذاهای آن گردشگران ریادی را به این رستوران جذب می نماید.

ساعت‌ کاری رستوران: شنبه و یکشنبه ها ۹ تا ۱۲ شب و دوشنبه ها تا جمعه ۹ تا ۱۱ شب

 رستوران زعفران

این رستوران با دسرهای بسیار خوش طعمش به شهرت رسیده است. زعفران هم پرسنل ایرانی و هم پرسنل ترکی دارد و هم غذاهایی با دو منوی ایرانی و ترکی ارائه می نماید.

دسر خوش‌مزه خود را می‌توانید در فضای باز این رستوران نوش جان نمایید.

به علاوه در زعفران وای‌فای رایگان نیز وجود دارد.

این رستوران در منطقه فاتح استانبول قرار گرفته شده است.
ساعت‌ کاری رستوران: هر روز ۷ صبح تا ۱۲ شب

رستوران نصرت

مطمئنا نام این رستوران لوکس و به ویژه محبوبیت مالک آن را شنیده اید که بسیاری از هنرمندان، فوتبالیست‌ها و خوانندگان و حتی رهبران برخی کشورها به این رستوران می آیند و در حالی که نصرت با استایل خاصش مشغول سرو استیک‌های بی نظیرش برای آن‌ها خواهد بود.

رستوران نصرت استانبول

 رستوران نیکول

آیلین یازیجیوقلو مالک این رستوران لوکس معروف استانبول می باشد که اولین رستورانی است که توانسته در ترکیه موفق به دریافت ستاره ی میشلن شود. خانم آیلین از جمله افرادی است که دوره ی دکترایش در دانشگاه کمبریج را برای دنبال کردن علاقه اش رها کرده و تصمیم گرفته آن‌جور که دوست دارد زندگی کند.

اگر به رستوران نیکول بروید، مهارت‌های آشپزی فرانسوی و ترکی آیلین را در منوی رستوران خواهید دید، به همین دلیل جز بهترین رستوران‌های استانبول می باشد.

همچنین می توانید با نشستن در تراس و تماشای فضای دوست داشتنی این رستوران لذت ببرید.

هتل در منطقه ی بی اوغلو استانبول قرار دارد و در محله تام تام که حدودا در نزدیکی تکسیم واقع شده است. با پیاده روی از میدان تکسیم تا رستوران حدود ۱۵ دقیقه راه می باشد.

رستوران نیکول استانبول

رستوران ۳۶۰

این رستوران لوکس دارای یک زاویه دید ۳۶۰ درجه از استانبول می باشد.در حقیقت می توان گفت که مرکز مد و فشن استانبول است. حضور در این رستوران رمانتیک تجربه جالب و به یاد ماندنی برایتان خواهد داشت. در این رستوران طیف وسیعی از غذاهای متنوع بین المللی از کره ای تا ترکی را می توانید میل نمایید. همچنین نوشیدنی، دی‌جی و موسیقی زنده از مزیت‌های این رستوران رمانتیک می باشد.

 رستوران پهلوان

این رستوران‌ سلف سرویس می باشد و زمانی که جلوی ویترین رستوران ایستاده‌اید، آن قدر منوی متنوعی دارد که سردرگم خواهید شد که چه چیزی سفارش دهید. لازم به ذکر است تفاوت این سلف سرویس با رستوران های ایرانی در متفاوت بودن قیمت هر کدام از غذا ها می باشد.

رستوران پهلوان استانبول یکی از معروفترین رستوران ها در سطح متوسط می باشد که در ابتدای خیابان استقلال در کنار برگر کینگ قرار گرفته شده است.

سلف سرویس رستوران پهلوان استانبول

 رستوران هاتای

اگر شما نیز از علاقه مندان به غذا و آشپزی هستید و در شبکه های مجازی ویدیو های مربوط به غذاهای ترکی را دنبال می نمایید، باید بوراک را دیده باشید. آقای بوراک به درست کردن غذا در ابعاد بزرگ معروف است. آقای بوراک صاحب رستوران‌های هاتای می باشند که دارای سه شعبه می باشد. در این رستوران‌ها انواع کباب و غذاهای پرطرفدار ترکی سرو می‌شوند. یکی از شعبه های رستوران هاتای در خیابان استقلال می باشد و تقریبا در ابتدای خیابان قرار دارد.

این رستوران هم بسیار در بین افراد مشهور ترکیه محبوب می باشد و اگر سری به این رستوران زده باشید احتمالا می‌توانید افراد مشهور و بازیگران را در آن مشاهده نمایید.

کافه رستوران پارول

کافه رستوران پارول یک رستوران بین المللی با منوی کامل صبحانه، نهار و شام با قیمت های مناسب می باشد. در منوی این رستوران با انواع و اقسام سالادهای خوشمزه، پیش غذاهای متنوع و همبرگر و استیک‌های لذیذ رو به رو خواهید شد. این کافه در یک ساختمان قدیمی و کلاسیک قرار گرفته شده می باشد. به دلیل تنوع منو و طعم عالی غذاها و البته نوشیدنی‌های بی نظیر، این کافه طرفداران زیادی دارد. فضای کافه پارول دنج و محیط آن بسیار گرم و صمیمی می باشد.  رستوران پارول در خیابان استقلال قرار دارد. اگر می خواهید که از قیمت غذاهای این رستوران اطلاع داشته باشید، روی اسم رستوران کلیک نمایید و به قسمت منوی آن بروید.

 رستوران اچ دی اسکندر

اسکندر کباب‌های فوق العاده و خوش طعمی دارد و اگر می خواهید اسکندر کباب نوش جان نمایید حتما به این رستوران سر بزنید. اچ دی اسکندر در اکثر فودکورت‌های مراکز خرید استانبول شعبه دارد. این رستوران زنجیره‌ای بزرگ در بیش از ۵۰ استان بیش از ۲۵۰ شعبه دارد و سالانه میزبان ۳۰ میلیون نفر می باشد.

کساب دونر

این رستوران زنجیره ای هم کباب ترکی مرغ و گوشت و کوفته دارد و همچنین قیمت مناسب غذا ها در این رستوران سبب محبوبیت آن شده است.

رستوران کساب دونر

پاتاتوس

این رستوران علاوه بر دونر، کمپیرهای خوشمزه‌ای نیز دارد که برای سفارش آن باید مدتی در صف منتظر بمانید.

کمپیر ترکیه ای
همچنین ببینید: سفر به استانبول در ایام نوروز
راهنمای سفر به استانبول
فرودگاه بین المللی جدید استانبول

نظرات در مورد معرفی بهترین رستوران های استانبول

با ثبت نظرات، مارا در بهبود خدمات یاری نمایید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *