جاذبه های دیدنی بنتوتا سریلانکا

جاذبه های دیدنی بنتوتا سریلانکا

ضعیفمعمولیمتوسطخوبعالی 4,00 از 5 ( 3 رای )
Loading...

بنتوتا شهری ساحلی می باشد که در بخش جنوبی کشور سریلانکا واقع شده است و در نزدیکی شهر کلمبو و شهر گاله قرار دارد. جاذبه‌های دیدنی شهر بنتوتا همواره باعث جذب گردشگر از سراسر جهان می‌شود و امروزه جزو مقاصد پرطرفدار در میان گردشگران می باشد. با اینکه شهر بنتوتا شهری کوچک و کم جمعیت است اما در میان گردشگران و بازدیدکنندگان بسیار پر طرفدار می باشد. برای سفر به این شهر می توانید با تور بنتوتا سریلانکا سفر نمایید، برای اطلاع از قیمت تور بنتوتا سریلانکا و تخفیفات آن کلیک نمایید.

در ادامه با بیست گشت آریا همراه باشید تا با جاذبه های دیدنی این شهر زیبا و محبوب آشنا شوید.

ساحل بنتوتا (Bentota Beach)

ساحل شهر بنتوتا با ماسه‌های طلایی و زیبا در امتداد اقیانوس هند، یکی از زیباترین سواحل سریلانکا می باشد. همچنین چشم انداز درختان سرسبز نخل در اطراف ساحل بنتوتا، به زیبایی آن می‌افزاید. سواحل این شهر جز سواحل مجهز می باشد و برای تفریح می‌تواند مناسب‌ترین گزینه باشد. در این ساحل می‌توانید به امکانات ورزشی و تفریحی هیجان انگیز زیادی دسترسی داشته باشید، به علت محبوبیت این سواحل در سریلانکا، شهر بنتوتا به عنوان پایتخت ورزش‌های آبی شناخته می‌شود. ورزش‌های آبی این ساحل عبارت‌اند از اسکی روی آب، قایق سواری، ماهیگیری در آب‌های عمیق و موج‌سواری که همواره برای گردشگران پرطرفدار می باشد. با بازدید از این ساحل تماشایی، سفری هیجان انگیز و به یادماندنی را تجربه خواهید نمود. به عنوان مثال می‌توانید در مسیر دوچرخه‌سواری و کوهپیمایی بنتوتا و یا با هلیکوپتر از زیبایی‌های اطراف آن و آب و هوای مطبوع آن لذت ببرید.

ساحل بنتوتا سریلانکا

باغ بریف بنتوتا (Brief Garden Bentota)

این باغ سرسبز با فضای منحصر به فردی که دارد باعث می شود تا حس طراوت و سرزندگی داشته باشید. بریف، باغی با چشم‌‌اندازی فوق‌العاده جذاب در ۸ کیلومتری بنتوتا واقع شده می باشد و به سبک ژاپنی و الهام گرفته از دوران استعمار بنا شده است؛ همچنین هنرمند معروف اهل بنتوتا به نام بویس باوا (Bevis Bawa) 15 سال به توسعه این باغ پرداخته است. این باغ سرسبز و وسیع دارای پوشش گیاهی متنوعی می باشد و طیف وسیعی از درختان گرمسیری، گیاهان، مجسمه‌‌ها و آثاری از بویس باوا و سایر هنرمندان مشهور سریلانکا در این باغ وجود دارند. بعد از در گذشت بویس باوا، باغ بریف به همان صورت باقی مانده و به محلی برای علاقه‌ مندان به طبیعت تبدیل شده است. این باغ زیبا و سرسبز دارای مساحت ۵ هکتار و پوشش گیاهی متنوع می باشد.
ساعت بازدید از باغ: ۸ صبح تا ۵ عصر

باغ هنری بریف در بنتوتا سریلانکا

معبد گاله پاتا ویهارا (Gaalipata Vihare Temple)

در سریلانکا آیین بودایی مرسوم می باشد و جاذبه های دیدنی با معماری منحصر به فرد مربوط به آیین بودایی مورد توجه بازدیدکنندگان می باشد. وجود معبد گاله پاتا نشان‌دهنده فرهنگ و هنر، تاریخ و معماری ارزشمند شهر بنتوتا می باشد. قدمت این معبد زیبا به قرن ۱۲ برمی‌گردد که توسط Parakramabahu بزرگ ساخته شده است و شامل تونل‌هایی با پیچ‌و‌خم‌های زیادی می باشد. این مکان بسیار زیبا و پر بازدید در ژانویه هرسال، میزبان جشنواره روز ماه کامل می باشد.
ساعت بازدید از گاله پاتا ویهارا: ۶ صبح تا ۸ شب

Kelaniya Raja Maha Viharaya

معبد ماها ویهارایا (Sri Kalyanarama Maha Viharaya)

معبد سری کالیاناراما ماها ویهارایا در کالووامودارا واقع شده است و به خاطر مجسمه باستانی و مرمرین بودا معروف می باشد. این مجسمه بودا با ارتفاع تقریبی ۱۸۳ سانتی‌متر، بیش از یک قرن قدمت دارد و از برمه به این معبد آورده شده است.

پرورشگاه لاک پشت کوسگودا (Kosgoda Turtle Hatchery)

این مرکز در 11 کیلومتری جنوب بنتوتا واقع شده می باشد. اگر جزو نفراتی هستید که به حیوانات علاقه‌مندید حتما سری به این مکان بزنید. این مرکز برای جلوگیری از انقراض چند گونه‌ در خطر لاک‌پشت‌های دریایی بنا شده است و سه مرحله لانه‌سازی، تخم‌گذاری و بیرون آمدن بچه لاک‌پشت را در این مرکز می توان مشاهده نمود و بعدا به اقیانوس رها می‌شوند، در این مرکز می‌توانید تخم‌ لاک‌پشت‌‌ها و بچه لاک‌‌پشت‌‌های چند روزه را تماشا نمایید، مطمئنا تجربه‌ای متفاوت و به یادماندنی برایتان خواهد بود که در هیچ جایی از جهان ندیده‌اید. این مرکز پرورش تنها مکانی می باشد که لاک‌پشت‌ها در اسارت نیستند و به راحتی روند زندگی طبیعی این حیوانات از نزدیک قابل مشاهده می باشد.
ساعت بازدید از این جاذبه : ۸:۳۰ صبح تا ۶:۳۰ عصر

مرکز پرورش لاک پشت بنتوتا در سریلانکا

رودخانه بنتوتا (Madu River)

یکی از هیجان‌انگیزترین جاذبه‌های گردشگری در شهر بنتوتا بازدید از رودخانه این شهر می باشد که سالانه تورهایی در اواخر دسامبر در این رودخانه برگزار می‌شود، در این فستیوال قایق‌ها در طول این رودخانه حرکت می‌کنند و در این فستیوال آتش‌بازی، فیل‌های تزئین شده و نواختن موسیقی را می توان مشاهده نمود. همچنین بیش از صد گونه پرنده در این رودخانه زندگی می‌کنند که بهشت پرندگان نامیده می شوند.

رودخانه مدو در بنتوتا سریلانکا

معبد کاند ویهاری (Kande Vihare Temple)

معبدی باقی مانده از دهه ۱۷۰۰ میلادی که جزو معابد محبوب بودایی در کشور سریلانکا می باشد. بلندترین مجسمه‌ گوتاما بودا با ارتفاعی ۴۸ متری در این معبد نگهداری می شود و علاوه بر این مجسمه می‌توانید مجسمه‌های باستانی مقدس و همچنین درخت انجیر مشهور معابد را مشاهده نمایید.
ساعت بازدید از معبد: ۸ صبح تا ۵ عصر

جزیره سینامون (Cinnamon Island)

جزیره سینامون یا جزیره دارچین یکی از جذاب‌ترین جاذبه‌های گردشگری در نزدیکی شهر بنتوتا می باشد. علت این نام گذاری قدمت زیاد کشت دارچین در جزیره سینامون می باشد و در این جزیره می توانید کاشت و پرورش دارچین را از نزدیک تماشا نمایید؛ همچنین دارچین جزو ادویه‌های پرکاربرد در این کشور محسوب می‌شود. پس حتما از این محل دارچین بخرید و از طعم زیبایش لذت ببرید. شما می توانید به صورت شبانه روزی از این جزیره بازدید نمایید.

قلعه هلندی گال (Galle Dutch Fort)

قلعه هلندی (Dutch Fort) گال یا قلعه گاله (Galle Fort) جزو کهن ترین آثار این شهر به شمار می‌رود که پیشینه و قدت تاریخی آن به قرون وسطی بازمی‌گردد که توسط پرتغالی‌ها ساخته شده و در ۵۰ کیلومتری جنوب شهر بنتوتا واقع شده است. این قلعه یکی از آثار تاریخی به ثبت رسیده در میراث جهانی یونسکو می باشد و دارای چند موزه و کلیسای باستانی می باشد که مساحتی به اندازه 87 هکتار دارد. در سال‌های گذشته در این قلعه جشنواره‌‌های هنری و ادبی معروفی به صورت سالانه برگزار می‌شوند. مطمئنا ساختمان‌های داخل قلعه گاله شما را شگفت ‌زده خواهند نمود و قلعه اصلی، چندین کلیسا، برج ساعت و از محبوب‌ترین جاذبه‌های قلعه گاله هستند. وقتی در کوچه‌های باریک قلعه هلندی قدم می‌گذارید، گویی به کشوری اروپایی سفر نموده اید. بازدید از این مجموعه، بازدید از بیمارستان قدیمی هلندی، موزه ملی باستان‌ شناسی دریایی و کلیسای آل سینتس را نباید از دست بدهید.

قلعه گال در بنتوتا سریلانکا

باغ لونوگانگا (Lunuganga)

باغ لونوگانگا در واقع خانه‌ای ییلاقی متعلق به معمار معروف سریلانکا به نام جفری باوا Geoffrey Bawa است. در ساخت این خانه ییلاقی از ظرافت و مهارت کامل استفاده شده می باشد، همچنین در قسمت باغ نیز به گیاهان کم یابی دسترسی خواهید داشت. باوا خود یکی از پیشگامان تئوری معماری مدرنیسم گرمسیری می باشد و لونوگانگا نیز یکی از نمونه‌های فوق العاده ی کار وی محسوب می‌شود. باغ لونوگانگا به جزیره‌ای گرمسیری تبدیل شده است و در این مجموعه می‌توانید به مسیرهای پیاده‌روی، سالن‌های عاشقانه و نمایش‌های الهام بخش دسترسی داشته باشید.
ساعت بازدید از باغ: ۹ صبح تا ۵ عصر

باغ لونوگانگا در بنتوتا سریلانکا
همچنین ببینید: جاذبه های دیدنی کلمبو در سریلانکا

فرودگاه بین المللی باندارنیکی کلمبو

همه چیز درباره ی سفر به سریلانکا

نظرات در مورد جاذبه های دیدنی بنتوتا سریلانکا

با ثبت نظرات، مارا در بهبود خدمات یاری نمایید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *