فرودگاه بین المللی قشم

فرودگاه بین المللی قشم

ضعیفمعمولیمتوسطخوبعالی 5,00 از 5 ( 1 رای )
Loading...

همه چیز درباره ی فرودگاه بین المللی قشم

جزیره قشم یکی از مهمترین جزیره های دریای خلیج فارس می باشد که از لحاظ استراتژیک و گردشگری نقش بسیارمهمی در کشور دارد. جزیره قشم دارای یک فرودگاه بین المللی می باشد و در طول هفته پروازهایی به مقاصد داخلی و خارجی دارد.

فرودگاه بین المللی قشم یا Qeshm International Airport که با نام فرودگاه بین المللی دیرستان نیز شناخته می شود، مهمترین فرودگاه  جزیره قشم می باشد و میزبان مسافران داخلی و خارجی در هر هفته ی باشد. دیرستان نام روستایی در جزیره قشم می باشد که فرودگاه بین المللی جزیره در نزدیکی آن واقع گردیده و دسترسی مناسبی به مرکز قشم  دارد.

مقدمات اولیه برای ساخت این فرودگاه از سال ۱۳۰۴ در دست کار قرار گرفت و در سال ۱۳۳۵ ساخت این مجموعه به طور رسمی آغاز شد. فرودگاه بین المللی قشم از سال ۱۳۴۹ فرایند حمل و نقل مسافرین و باربری را آغاز نمود و با استفاده از هواپیماهای DC6 در مسیر پروازی تهران به قشم و بالکعس به ارائه ی خدمات به مسافران می پرداخت.

این فرودگاه بین المللی دارای مساحت ۶۰۰ متر مربع  می باشد و طول باند اصلی پرواز نزدیک به ۲۶۰۰ متر است. باند های فرعی این فرودگاه نیز دارای طول ۲۰۰۰ متری می باشد و عرض همه باند ها نیز 45 متر می باشد. فرایند گسترش فرودگاه بین المللی قشم در سال ۱۳۶۰ از سر گرفته شد و طول باند اصلی اش به ۳۸۴۵ متر و به عرض ۶۰ متر افزایش یافت. این فرایند گسترش در سال ۱۳۶۶ به بهره برداری رسید و به صورت کامل در سال ۱۳۶۹ تحویل داده شد.

در سال ۱۳۶۲ توسعه ترمینال فرودگاه به میزان ۱۲۰۰ متر مربع در دستور کار قرار گرفت و در سال ۱۳۶۶ مساحت ترمینال ها به ۱۸۰۰ متر مربع افزایش یافت. مجددا در سال ۱۳۶۹ توسعه پایانه حجاج در طبقه دوم در دست کار قرار گرفت که این پروژه نیز در سال ۱۳۷۲ با زیربنایی ۳۰۰۰ متری به بهره برداری رسید. هم اکنون فرودگاه بین المللی دیرستان یکی از بهترین فرودگاه های ایران می باشد و خدمات مناسبی را در اختیار مسافران خود قرار می دهد.

جزیره ی قشم

شرکت های هواپیمایی فعال و مسیرهای پروازی فرودگاه بین المللی قشم

شرکت های هواپیمایی بسیاری در فرودگاه بین المللی قشم درحال ارائه خدمات به مسافران می باشند و در مقاصد داخلی و خارجی خدمات مربوطه ی پرواز را در اختیار مسافران قرار می دهند. شرکت های هواپیمایی ایران ایر، شرکت هواپیمایی ماهان ، شرکت هواپیمایی معراج و شرکت هواپیمایی تابان چهار ایرلاین مهم و فعال در فرودگاه بین المللی قشم می باشند که در مسیر های بین المللی و داخلی در دسترس مسافران می باشند. از مسیر های پروازی شرکت های هواپیمایی فعال در فرودگاه بین المللی قشم می توان هواپیمایی های زیر را نام برد:

  • شرکت هواپیمایی مقصد پروازی
  • شرکت هواپیمایی ایران ایر فرودگاه مهرآباد
  • شرکت هواپیمایی ایران ایرتور فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد
  • فرودگاه بین المللی مهرآباد
  • شرکت هواپیمایی آسمان فرودگاه شهید دستغیب شیراز
  • شرکت هواپیمایی کاسپین فرودگاه شهید بهشتی اصفهان
  • شرکت هواپیمایی ماهان ایر فرودگاه بین المللی دوبی
  • شرکت هواپیمایی معراج فرودگاه مهرآباد
  • شرکت هواپیمایی قشم فرودگاه بین المللی دوبی
  • فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان
  • فرودگاه بین المللی کیش
  • فرودگاه بین المللی شهید دستغیب شیراز
  • فرودگاه بین المللی مهرآباد
  • شرکت هواپیمایی تابان فرودگاه شهید بهشتی اصفهان

شرکت های هواپیمایی فرودگاه بین المللی قشم برای رفاه حال مسافرین، کلاس های پروازی مختلفی را هم در اختیار مسافران خود قرار می دهند. چنین فرایندی امکان خرید بلیط هواپیما داخلی و خارجی را برای تمام اقشار جامعه  را داشته و می توانند از خدمات پرواز فرودگاه بین المللی قشم بهره مند شوند.

برای اطلاع از تور های قشم و چگونگی سفر به قشم و هزینه ی سفر به این جزیره ی منحصر به فرد میتوانید از از سایت ما بازدید نمایید.

اطلاعات فرودگاه بین المللی قشم

از جمله اطلاعاتی که در حین خرید بلیط هواپیما داخلی فرودگاه بین المللی قشم برایتان مفید میباشد، می توان به موارد زیر اشاره نمود:

نام فرودگاه: Qeshm International Airport
کد یاتا: GSM
کد ایکائو: OIKQ
نوع فرودگاه: مسافربری
ارتفاع از سطح دریا: ۱۴ متر
آدرس سایت رسمی فرودگاه بین المللی قشم: qeshmairport.com

موقعیت مکانی دقیق فرودگاه قشم

 

تعداد پروازهای فرودگاه بین المللی دیرستان

براساس اطلاعات موجود فرودگاه قشم دارای برنامه های منظم پروازی روزانه است و روزانه ده پرواز داخلی و خارجی از این فرودگاه استفاده می نمایند. مقاصد داخلی پروازی فرودگاه بین المللی قشم به صورت عمده به مقصد شهرهایی مانند تهران، مشهد، شیراز و اصفهان است و بیشتر پرواز خارجی فرودگاه قشم نیز به مقصد دوبی می باشند.

پروازهای فرودگاه قشم به تهران به صورت منظم و روزانه بوده و برای دیگر مقاصد داخلی فقط در روزهای خاصی از هفته پروازی ها به مقاصد شیراز، اصفهان و مشهد صورت می گیرند.

ویژگی های فرودگاه بین المللی قشم

این فرودگاه بین المللی در قشم ویژگی های خاص در طراحی و ارائه خدمات را دارا می باشد که سبب می شود نسبت به دیگر فرودگاه های کشور تفاوت هایی داشته باشد. از ویژگی های خاص فرودگاه بین المللی قشم می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • قرار داشتن در مسیر A1 به عنوان یک راه هوایی بین المللی غرب در خاورمیانه و اتصال آن به آسیا
  • بستر مناسب جهت جابجایی مسافرین، ترانزیت بار، کترینگ و فروش سوخت به هواپیماهای عبوری از فرودگاه
  • قابلیت ذخیره روزانه بیش از ۵٫۳ میلیون لیتر سوخت جهت سوختگیری هواپیماهای غول پیکر
  • تجهیز فرودگاه به یکی از پیشرفته ترین خودروهای آتش نشانی فرودگاه های جهان مانند Panther 6X6 و دارای بالاترین استانداردهای خودروهای فرودگاهی در اروپا
  • برخورداری فرودگاه از کتگوری 7 که در سال آینده با اضافه شدن یک دستگاه خودروی آتش نشانی پیشرفته دیگر، کتیگوری فرودگاه از ۷ به ۹ ارتقا خواهد یافت.

فرودگاه بین المللی قشم یکی از بزرگترین فرودگاه های واقع در جنوب کشور محسوب می شود با داشتن پروازهایی منظم به مقاصد داخلی و خارجی، سهمی عمده از خدمات هوایی کشور را بر عهده دارد. همچنین باید به این نکته هم اشاره نمود که فرودگاه بین المللی قشم یک فرودگاه اختصاصی، از پنج فرودگاه اختصاصی کشور می باشد.

همچنین ببینید:فرودگاه بین المللی دبی

فرودگاه بین المللی استانبول

فرودگاه بین المللی تفلیس

فرودگاه بین المللی کیش

فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد

نظرات در مورد فرودگاه بین المللی قشم

با ثبت نظرات، مارا در بهبود خدمات یاری نمایید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *