فرودگاه بین المللی کیش

فرودگاه بین المللی کیش

ضعیفمعمولیمتوسطخوبعالی 5,00 از 5 ( 2 رای )
Loading...

فرودگاه کیش، فرودگاهی واقع در غرب استان هرمزگان می باشد و به عنوان سومین فرودگاه پر رفت و آمد بعد از فرودگاه مهراباد و شهید هاشمی نژاد مشهد به شمار می رود.

kish airport

تاریخچه فرودگاه کیش

جزیره ی منحصر به فرد کیش به دلیل دارا بودن ویژگی های بی نظیری همچون سواحل چشمگیر مرجانی و آبهای زلال از گذشته مورد توجه گردشگران بود. به همین دلیل این جزیره در سال ۱۳۴۹ توسط هیئت های کارشناسی ایران و آمریکا مورد بازدید قرار گرفته شد و به عنوان یک مرکز توریستی بین المللی انتخاب شد. این گزینش سبب شد توسعه ی بیشتر این جزیره در دستور کار قرار بگیرد، به همین جهت در سال 1352 روستایی به نام ماشه در شمال شرقی کیش برای ساخت فرودگاهی مجهز و بین المللی در این جزیره انتخاب شد. عملیات ساختمانی اصلی فرودگاه کیش در سال ۱۳۵۶ خاتمه یافت و پس از چند بار افتتاح خصوصی، این فرودگاه در هفتم آبان ماه سال ۱۳۵۶ با فرود اولین هواپیمای مسافربری کنکورد به صورت رسمی تاسیس شد.
در ادامه در سال ۱۳۷۳ نیز با تجهیز باند فرودگاه کیش به چراغ های مخصوص پرواز در شب، پروازهای شبانه به برنامه پروازهای این فرودگاه اضافه شد. میتوان گفت فرودگاه کیش در آن زمان یکی از مهمترین و پر رفت و آمدترین فرودگاه های کشور بعد از فرودگاه مهرآباد تهران بود.

اگر شما نیز قصد بازدید از این جزیره ی منحصر به فرد مرجانی را دارید از تور های کیش ما برای اطلاع از هزینه ها و نحوه سفر به این جزیره دیدن فرمایید.

kish island

مشخصات فرودگاه بین المللی کیش

فرودگاه بین المللی کیش تحت مالکیت سازمان منطقه آزاد کیش می باشد. این فرودگاه دارای 9 کیلومتر مربع مساحت می باشد و در ارتفاع 31 متری از سطح دریا ساخته شده است. وجود چهار ترمینال در فرودگاه کیش سبب شده تا این فرودگاه یکی از مهمترین فرودگاه های کشور شناخته شود و پذیرای تعداد زیادی از مسافران پروازهای داخلی و خارجی باشد. شاید برایتان جالب باشد بدانید مساحت ترمینال های داخلی فرودگاه کیش 9500 متر مربع و مساحت ترمینال های خارجی آن نیز 4000 متر مربع می باشد. سالن CIP این فرودگاه نیز مساحتی برابر با 500 متر مربع دارد.
فرودگاه بین المللی کیش به دو باند موازی مجهز می باشد که پهنای هر یک از آنها 45 متر است و طول هر باند نیز به 3650 متر می رسد. 14 مسیر تاکسی رو نیز برای این فرودگاه در نظر گرفته شده است و 200,000 متر مربع مساحت نیز به پارکینگ هواپیماها اختصاص یافته است. فرودگاه بین المللی کیش دارای تجهیزاتی همچون  NDB, RADAR, RCAG, DME و VOR می باشد و روشنایی سطوح پروازی نیز در آن تامین شده می باشد. همچنین این فرودگاه دارای اداره آتش نشانی و نجات فرودگاهی می باشد.
ترمینال پروازهای داخلی از ساعت ۶ صبح تا ۲۴ پذیرای مسافران می باشد. همچنین پروازهای بین المللی نیز در این فرودگاه دارای دو ترمینال می باشند که ترمینال شماره یک جهت پروازهای خروجی و ترمینال شماره دو جهت پروازهای ورودی استفاده می شوند.

kish airport

اطلاعات فرودگاه کیش

نام فرودگاه بین المللی کیش: Kish International Airport
کد یاتا= KIH
کد ایکائو= OIBK
فاصله از سطح دریا: ۳۱ متر
تعداد ترمینال:چهار عدد

امکانات فرودگاه بین المللی کیش

فرودگاه کیش به عنوان یک فرودگاه بین المللی امکاناتی از قبیل اورژانس پزشکی، رستوران، پارکینگ، خدمات حمل و بسته بندی بار، خدمات بانکی و صرافی، خدمات پستی و همچنین فروشگاه های مخصوص برای خرید سوغاتی های این جزیره را برای مسافران خود مهیا نموده است.
این فرودگاه قابلیت هایی همچون دسترسی به اینترنت پر سرعت، خدمات ویژه پاویون، خدمات لیموزین، امانت بار، بخش اشیا گمشده، خدمات سی آی پی، خدمات برگزاری جلسات و … را نیز دارا می باشد.

شرکت‌های هواپیمایی و مقاصد پروازی فرودگاه کیش

خطوط هواپیمایی داخلی و خارجی متعددی در فرودگاه کیش فعال می باشند که از میان آنها می توان به هواپیمایی اترک، هواپیمایی کاسپین، هواپیمایی ایران ایر، هواپیمایی آتا، هواپیمایی آسمان، هواپیمایی عراق، هواپیمایی کیش ایر، هواپیمایی کارون (نفت)، هواپیمایی معراج، هواپیمایی ماهان، هواپیمایی تابان، هواپیمایی زاگرس و هواپیمایی قشم اشاره نمود. می توان گفت از مبدا فرودگاه بین المللی کیش به ده ها مقصد داخلی و خارجی پرواز انجام می شود. مقاصد داخلی شامل شهرهای تهران، شیراز، مشهد، اصفهان، بندرعباس، کرمان، اهواز، تبریز، یزد، همدان، بوشهر، رشت، کرمانشاه، ساری، کاشان، گرگان، جم، عسلویه، ارومیه و سنندج می باشد و دبی و مسقط نیز از جمله مقاصد خارجی این فرودگاه می باشد.

kish air fly attendents

راه‌های دسترسی به فرودگاه بین المللی کیش

برای دسترسی به فرودگاه بین المللی کیش از هر نقطه جزیره می توانید از انواع وسایل نقلیه حمل و نقل عمومی با نرخ کرایه مشخص استفاده نمایید. همچنین رفت و امد به این فرودگاه از طریق تاکسی های دربستی سفید رنگ یا تاکسی های خطی زرد رنگ نیز امکان پذیر می باشد.

 

سایت فرودگاه کیش

KISHAIRPORT.IR

راه‌های تماس با فرودگاه کیش

اطلاعات پرواز: ۱۹۹

تماس با فرودگاه:07644443200

همچنین ببینید:فرودگاه بین المللی دبی

فرودگاه بین المللی استانبول

فرودگاه بین المللی تفلیس

فرودگاه بین المللی هاشمی نژاد مشهد

فرودگاه بین المللی قشم

نظرات در مورد فرودگاه بین المللی کیش

با ثبت نظرات، مارا در بهبود خدمات یاری نمایید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *